Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søndagsettermiddagsspaserskoene har fått stå i ro for meg i dag. Det blåste smådjevler rundt veggene selv om det ellers var OK vær. Derimot fikk jeg prøvd støvlettene på en rusletur rundt i byen (måtte holde meg pent i ly av hushjørnene ;) )

På mystisk vis føyk jeg inn i en videosjappe og kom ut med "Pingvinenes marsj" under armen - som leiefilm. Så nå har jeg sett pingviner i lange baner. Åh, sånne søte små pingvinbabydunnøster.... :hjerter_rundt: . En sånn en kunne jeg gjerne hatt tassende rundt i stua - under forutsetning av at den ikke ble større. Men de har det jo med å vokse og ville vel blitt "kokt pingvin" i min stue, så det er kanskje like greit å ha dem nede i antarktis.

Ellers merker jeg at min venn antidepp har forlatt meg. Det har vært en......ikke helt god helg. Ikke krise, men ikke god heller. *sukk* Hodet begynner å stille seg tilbake til der det var i fjor på denne tida. Ikke bra!

Men nå får jeg hive på meg joggeskoa og sprinte opp til videosjappa med pingvinene. Kan ikke la fjærballene få hjemlengsel, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers merker jeg at min venn antidepp har forlatt meg. Det har vært en......ikke helt god helg. Ikke krise, men ikke god heller. *sukk* Hodet begynner å stille seg tilbake til der det var i fjor på denne tida. Ikke bra!

Det er vel forholdsvis naturlig at det skjer, eller hva? For meg er det alldeles logisk at følelser som har blitt holdt nede ved hjelp av kjemikalier over en periode ikke blir borte, men kommer opp når de slipper og være bastet og bundet lenger..

Som jeg sier til et par av ungene mine... hodet må få håndtere, rydde og arkivere ellers blir kaoset aldri borte.. men det er jo bare en teori jeg har da, jeg vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet har ryddet og arkivert, men nekter å forholde seg til arkivene. Kjemien skulle være en hjelp sånn at tiden skulle lege -om ikke alle så noen- sår. Slik er det åpenbart ikke. Men jeg vet jo fra før at mitt hode forholder seg til begrepet "tid" på en litt annen måte enn mange andres.

Så slik sett er det vel bare naturlig at jeg tar opp ballen der jeg slapp den.

Men hvis det ser ut til at jeg går 6 nye tårevåte måneder i møte, så får det heller bli "knaske pille" igjen, for slik kan jeg ikke ha det. Hjemme kan jeg nok gråte, men jeg orker ikke det styret der på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spa meg ned!

Når man stiller på jobb en mandag morgen og oppdager at en vakuumpumpe har lekket olje over steder der man helst ikke skulle ha lekket olje - ja, da blir det bare ingen god dag :Gjesp: . Jeg er blitt sjefsvakuumpumpebytter..... :ler: . For vakuum måtte jeg ha, og olje på ville veier vil jeg ikke ha - så da var det bare å bytte da. Litt kjipt når man ikke har prøvd det før og det er såkalt "kritisk utstyr" som man skal bytte på. Heldigvis hadde vi en pumpe stående som reserve. Men seansen ble tidvis noe selsom.

Gammel pumpe ble plukket ut. Det gikk nå noenlunde greit, bortsett fra at vakuumpumpebytteassistenten og jeg ble noget uenige om rekkefølge på noen ventiler. Så skulle ny pumpe inn.

Jeg: Var det på det uttaket slangen skulle festes?

Vakumpumpebytteassistent: Nei, jeg tror det er der....

Jeg: Jammen.....? Vent litt, jeg krabber bak her og ser hvordan det er koplet sammen på dette instrumentet.

*Krabber*

*Rygger triumferende ut fra trang krok.*

J: Jeg visste det! Den skal på der.

Vakuumpumpebytteassistent gav seg for overmakten, men seieren var ikke inne for bytteteamet enda. Man må nemlig helle olje på ny pumpe......

J: Hvor er det jeg skal helle denne oljen nå da? Du var jo med og gjorde det da vi hadde service.

V: Der! Tror jeg.

J: Er du helt sikker? :klø: Det virker liksom ikke helt riktig.

V: Ja, du ser da vel at det er en sil der?

J: Jammmennnnnnn, hvis lufta skal inn der og ut der, så kan det da ikke stemme at vi skal ha olje oppi noen av de to høla? Fulgte det ikke med en manual for denne greia? Der må det da for søren stå noe om hvor man skal fylle olje.

*Vakuumpumpebytteassistent tusler etter manual*

*Man blar i manual*

J: Heiii, se her. Her er det noe..... Men hvorfor har ikke vår pumpe noe lokk der?

*Ny endevending av pumpe*

J: Ah - det her er jo et deksel..... Der, ja, der er påfyllingshullet, men.....i svarte.....det er jo to av dem :overrasket: .

V: ????

J: Aner du hva som er poenget med det? Og hvilket skal vi tømme oljen i og hvorfor står det ikke et knyst om det i manualen? :frustrert:

V: Vi tømmer her!

J: OK.

*To hoder trøkkes ned mot gulvet for å se på nivåmåler, og to ender stikker til værs*

Vel, etter disse viderverdigheter så kom pumpa på plass og etter en god del timer så var det faktisk såpass vakuum at jeg kunne våge meg på å starte opp utstyret den skulle brukes på også. Det ser ut til å virke (banker i bordet og krysser både fingre og tær). Er litt stolt av oss, og veldig lettet - og ikke minst skeptisk. Tenk å ha to sånne grasnaut som oss til å betjene kritisk utstyr. Tenk om vi hadde fylt olje der vi først hadde planer om å gjøre det? :murvegg:

Jeg er trøtt :Gjesp: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som min hverdag dette Cata. ;)

Bara at vi har hyllemetere med dokumentasjon på alt som

skal gjøres...

:hår: Er det ikke fly du mekker på???? Hjelp! Hvis dere er tilnærmelsesvis lik det som foregikk hos oss i dag, så blir jeg ihuga togbruker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakuumpumpedingsboms virker.

Ett problem mindre. Dessverre later det til å være 1001 andre som står i kø. I dag forsøkte jeg uten hell å få byttet bort en del av jobben min :ler: . En del av mitt ansvarsområde har vært temmelig uregjerlig i hele min regjeringstid så jeg mener jeg har bevist at jeg er inkompetent der. Mye består i å mase på innkjøperne for at de skal følge spesifikasjoner vi har satt, men de later til å ha en bemerkelsesverdig korttidshukommelse i blant, for jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har fått varer som ikke holder mål. Og så kommer de flyende til meg og sutrer fordi vi er så frekke at vi nekter å bruke det. :sur: Jeg blir så lei! Det bør ikke være nødvendig å mase i flere år for å få det begripelig at vi skal handle inn varer som er testet og godkjent for bruk og ikke allverdens andre merkelige ting. :frustrert:

Dessverre klarte jeg ikke å få byttet vekk den delen av ansvarsområdet...... Tror ikke noen andre hadde lyst til å overta marerittet. Å være ansvarlig for noe som man ikke har noen som helst innflytelse på er nemlig et mareritt.

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg bør spa meg ned, -eller i det minste *sukk* gå i hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka stryker jeg av kalenderen. Snakket nettopp med min mor på telefon og fikk vite at en av mine tanter ligger for døden :tristbla: . Riktignok har vi ikke hatt mye kontakt med den delen av slekta, men likevel.......

*trist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Nå var jeg sikker på at historien skulle fortstte med at oljespruten stod i taket fordi dere hadde fylt olja i lufteventilene... hehe, så flinke dere var. Dere klarte det!!

Ellers kjenner jeg en som vet alt som er å vite om pumper, tetninger, pakninger, ventiler... osv... hadde han ikke vært en struts hadde jeg jobbet for han nu...

Men han bedriver service og har kunden i sentrum. Si fra hvis dere trenger ny pumpemann, så skal du få navn og nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få en torpedo :frustrert: ? Pumpe virker fint som bare det, men nå er det en eller annen fjomp som har lagt inn en glovarm prøve på et transportbånd av gummi..... :murvegg: . Hvor dum kan man bli? Ikke snakk om at noen har klart det der uten å ha på hansker, og hvis man stapper så varme gjenstander inn i finelektronikk så er man........ikke übersmart.

Mannfolk! Heldigvis ser det ikke ut til å ha skjedd uopprettelig skade, vi må bare få byttet det hersens transportbåndet. Men det koster jo litt, da. Får håpe synderen ikke ferdes i altfor varme omgivelser til daglig, for med all den sagmugga i toppetasjen så må'n jo være brannfarlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk - blir man ikke utrolig flau på andre menneskers vegne innimellom?

Sagflis og høy varme er ingen god kombinasjon nei, så det er nok best for ham at han jobber i kjølige omgivelser... herremin for en dum ting å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK! Nå er det nok. Jeg sier takk og farvel til denne uka.....

Det er ikke bra å starte arbeidsdagen med tårer.... Men da jeg fikk pådyttet ansvaret for en granskning av en ren dille-ting i morges, til tross for at jeg var langt i bakleksa med tanke på forberedelse til neste ukes kundebesøk, reklamasjonsmøte osv. osv. pga. alle småkatastrofene som har hauget seg opp denne uka så brøt syndfloden løs......

Jeg marsjerte rett inn på kontoret og gråt en skvett (etter å ha spurt i plenum hvilken av de 101 andre arbeidsoppgavene som måtte gjøres i dag jeg skulle prioritere vekk :frustrert: ) . Sjefen ante ilter medarbeider så han kom etterhvert tuslende etter - full av gode råd og "bare'er". Men når man skal i møte med ekstremkranglete leverandører og med fullt oppegående kunder så er jeg av den formening at det ikke er "bare å". Jeg vil ha gjort hjemmeleksa først, sånn at jeg i det minste kan avverge de potensielt pinlige spørsmålene. Det eneste bare'et jeg valgte å høre på var at vi skulle ta den granskningen i plenum i tilknytning til morgenkaffen. (Det betydde mindre innkalling av folk og en sterkt forenklet saksbehandling. )

Dermed fikk jeg såpass med tid at jeg klarte å få gjort "leksene" på de fleste presserende oppgavene. Reklamasjonsmøtet bekymrer meg ennå, men jeg har nå fått samlet det vi har av harde facts på en noenlunde begripelig måte så jeg kan argumentere et stykke på vei i allfall. Men den leverandøren er en stabeis, virker det som....

Attpåtil klarte jeg å få etterlyst noen varer som mangler, mast litt på en annen leverandør og fikk gravd opp noen potensielle pinlige fakta i forbindelse med kundebesøket. Kundene som kommer er hyggelige og oppegående folk, men vil helst være klar over pinlige huller i systemene i forkant sånn at de slipper å gjøre meg oppmerksom på det.

Så jeg kom i havn.

Men, pokker heller, jeg gir meg selv 2 uker til for å oppføre meg normalt og gjør jeg ikke det da så er det rett tilbake til antidepp. For jeg overreagerer og liker det dårlig. Om 2 uker har jeg vært pillefri i en måned og det vil være drøye 2 måneder siden jeg startet nedtrappingen, så har jeg ikke da fått orden på systemet så betyr det i mine øyne at jeg trappet ned for tidlig.

Spørs om legen er enig. (Men tror egentlig han kommer til å være det. Han synes å ha en viss tiltro til min sunne fornuft - selv om jeg pr. def. er sprø) .

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Hodet mitt virker ikke! Jeg vil ha nytt.

Seriøst tilbakefall til fjorårsdepp på morrakvisten. Kaffe og KG lysner tilværelsen en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...