Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:sur: Grrrrr! Vind igjen. Ja, egentlig har det blåst hele dagen, men nå er det såpass mye at det bråker. Får håpe det løyer litt før det blir sengetid. Kan knapt plugge igjen øra når jeg skal opp i morgen. Må høre vekkerklokka.

Men bortsett fra det så er det en utmerket kveld for å krabbe opp i sofaen, tenne noen telys og fortsette med krimromanen jeg begynte på for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intet er som gode gys, Tyr....

Det er sånne ting vi har høstkvelder til.

Men kan godt redusere de skumle lydene utafor veggen litt da, for de holdt meg våken halve natta. Lei av vind.... :sur: Så jeg er litt vimete i toppetasjen i dag. Hjalp heller ikke med dagens hendelser på jobb (pokkers mannfolkduster! :frustrert: ) Endelig -etter lange tiders masing- fikk jeg en "ny" PC til noe utstyr jeg har på jobb. Den gamle har hanglet lenge. Datagjengen hadde klargjort den så det var bare plug and pray.....-eh- play. Ny skjerm fikk jeg også mast meg til.

Fryd & gammen i omtrent 3 timer så var det en som kom tuslende...."Eeeeeeh, Cata? Kan du komme og se litt på den nye skjermen?" Det viste seg at en selvbestaltet datalurius hadde vært og prøvd å justere skjerminnstillingene - resultat: komplett svart skjerm. :sur:

Måtte ha datafolk til å fikse det, for systemet hadde gått helt i vranglås - og synderen ble truet med at jeg kom til å legge ut sjølskudd ved maskineriet sånn at de holdt seg i skinnet og nøyde seg med å trykke på det som man skal trykkes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Pokkers halvfabrikata også.....

Siden jeg likevel skulle bake brød så bestemte jeg meg for å leke halvflink husmor og lage skillingsboller - Møllerens melblanding...... For noe kliss!!!! Det var umulig å treffe med væskemengden så det ble bare suppe til slutt.

Nå står suppa i ovnen og stekes og de der bollene må jeg spise aldeles alene. Ikke søren om jeg tar med noe av det vrakgodset på jobb. :frustrert:

Og så jeg som regner meg som en flink gjærbakstbaker :grine: .

Håper ikke brødene blir like rebelske, for da blir det knekkebrød på meg de nærmeste månedene. Helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Heiiiii, hvor ble det av bollene som jeg satte til kjøling?

Åh, så der er synderen :ler: . Bollene ble faktisk ganske gode - til tross for et miserabelt utseende. Neste gang tenker jeg jeg baker fra grunnen av, så har jeg litt bedre feeling med væske/mel forholdet. Men som sagt - smaken ble bra *burp* .....mett. Måtte jo prøvesmake når de var nystekte, ikke sant. Og jeg prøvesmakte to for å være helt sikker :rodme: . Og -hm- det var ikke de to minste, for å si det slik :sjenert: .

Vinden har løyet noe, men frykter for nattesøvnen likevel. Fersk gjærbakst på kvelden pleier ofte ende med mageknip utpå natta. Mistenker at jeg kommer til å våkne med et "Au!" sånn ca. halv 4 i natt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal grave meg ned..... Eller muligens nøye meg med å gå i hi?

Jeg er rett og slett trøtt som en strømpe. Noen dager burde bare vært slettet fra kalenderen, -og det helst før de kom i gang.

Dagen så bra ut - bortsett fra at forsov meg 10 minutter. Det er ingen krise, så med litt ekstra tempo på morgenen rakk jeg alt jeg skulle og kom på jobb i tide. Kom til og med i gang med noe som har stått "på vent" i noen dager. Så langt alt vel - men så begynte det.... Det første som skjedde var at det åpenbarte seg et mindre avvik som måtte etterforskes litt. Jeg trodde jeg visste årsaken men måtte jo grave litt lell. Det viste seg at noen varer vi hadde fått inn så ut til å være fra helt feil leverandør - slett ikke noen av dem vi har godkjent. Dermed vokste avviket. Jeg avtalte tid for inspeksjon på lageret og gikk deretter i møte. Jeg hadde ikke før fått satt meg før jeg fikk beskjed om full stopp i den plagsomme analysedingsen min. Heldigvis var det noe som var greit å rette opp i, så jeg kom kjapt tilbake til møtet (og bra var det, for blikket sjefen sendte meg da jeg stakk var en smule misbilligende.....)

Velvel, møtet sluttet og jeg dro på inspeksjonsrunde og som jeg fryktet - alt vi eier og har av den varen det gjaldt var fra en (tilsynelatende) ikke godkjent leverandør. Noe ilter meldte jeg fra om avviket. Og gikk til neste møte. Der ble det livlig - når tre personer med nokså forskjellig synspunkt på ting skal skissere en fremtidig databaseløsning så blir det gjerne det - men moro var det også. Egentlig. Midt under møtet tikket det inn en mail. Da viste det seg at feil leverandør kanskje ikke var fullt så feil likevel, for det var mulighet for navneforveksling (jada, akkurat i det tilfellet så er det faktisk mulig av forskjellige grunner - 3 leverandører fra samme selskap). Så da møtet var over, var det bare å begynne å grave mer, for nå var jeg rett og slett blitt usikker på hvem av de tre jeg hadde godkjent :murvegg: . Og selvsagt er all emballasje osv. etter første leveranse vekk så det er umulig å finne det ut den veien.

Får jammen håpe innkjøpsmenneskene er gode detektiver, for her må det spores tilbake i fakturaer og fraktbrev og det ene med det andre. :forvirret:

Det nærmet seg slutten av dagen og jeg satte kursen ut for å sjekke "på vent" saken. Alt gikk etter planen der, så jeg ble stående og prate litt med en av karene. Og der fikk jeg høre nytt.... En tidligere kollega av oss driver og kjemper mot kreft som har spredd seg. Jeg visste hun hadde fått det, men ikke at det hadde spredd :grine: . Greit, vi var ikke veldig nære kolleger, men likevel..... Jeg blir trist, jeg.

Som om ikke det var nok så fikk jeg høre at kona til en annen kollega har fått fjernet en svulst og han måtte bringe henne til sykehuset for kontroll. Det var visst noe som ikke var helt bra etter operasjonen. Ennå vet de ikke om det er god- eller ondartet, men.....huff. Uansett hva det er så har jeg hatt såpass mye sykdom i nær familie at jeg vet sånne perioder røyner på. Så lenge man ikke vet noe sikkert frykter man som regel det verste, selv om man håper det beste.

I dag har ikke vært noen god dag. :(

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare kosemose litt :klem:

Sånne dager fortjener ingen, men vet du hva? Det kommer en ny og mye bedre dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med kjipe dager er at de fine dagene blir så innmari mye finere når man har noe rævva og sammenligne dem med. Ikke sant?

"Tomorrow, tomorrow..." *gauler av full hals på vei ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Soooomeday, sooooomhow....."

*gauler med*

Men tror ikke det blir i morgen dessverre. Jeg er så trøtt at jeg er nesten bevisstløs for tida. Må være noe som er alvorlig på en snurr i kroppen min :klø: . Trodde kanskje jeg kom til å bli mer våken når jeg slutta med antidepp, men ser ikke ut til at det skjer. Snarere tvertom. Og jeg har spist vitaminer, og nå knasker jeg jerntabletter (jada, jeg trenger dem helt sikkert, for jernlagrene mine har det med å tømmes) men blir jeg mer våken av det? Niks, og atter niks.

Derimot så kjenner jeg at musklene mine ikke har godt av antideppslutten. Jeg spenner meg! Jeg gjør det ikke bevisst altså, men når jeg kjenner etter så kjenner jeg at det strammer til - særlig i nakke/skuldre.

Æsj!

Jeg vil ha ferie.... Nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og dessuten er jeg sur på de ekle reiseselskapene som ikke har enkeltrom og dersom de har det så er det dårligere kvalitet enn dobbeltrom og det er juks for når man reiser alene så bruker man rommet mye mer så det burde vært finere.....

Så det så :sinna: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du noen å reise sammen med? :sjarmor:

Og du, det er en stor omstilling for kroppen å slutte på antideppen. Det er ikke rart du blir sliten da. I en overgangsperiode er det helt vanlig. Dessuten - sikker på at du ikke tillegger antideppen egenskaper og resultater som egentlig har andre grunner? Lett å lete seg til ting når man tenker over det vettu. Sånn VG fant ut at folk som leser Se&Hør dør tidligere enn andre og dro for å undersøke trykksverten deres i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten - sikker på at du ikke tillegger antideppen egenskaper og resultater som egentlig har andre grunner? Lett å lete seg til ting når man tenker over det vettu.

:ler: Neida, det er jeg ikke sikker på. Men jeg har alltid vært et "vondt-i-musklene menneske", men registrerte at vondtene var en del redusert i "knaskeperioden". Siden jeg nå er ferdigknasket så er det nærliggende å tro at knaskeslutt har noe med saken å gjøre. Mistanken styrkes av at noen jeg kjenner faktisk ble satt på en minidose med antidepp for å holde muskelsmerter i sjakk.

Klart stress på jobben bidrar, men akkurat det er nærmest en normaltilstand. I grunnen har jeg bare heist skuldrene opp til normalnivået, antar jeg. Og der skal de få lov til å være i 3 måneder til. Herved gir jeg offisielt opp planene om trim i høst. Når jeg er ferdig på jobb er jeg så fed up av alle "må gjøre'ne" at jeg ikke orker tanken på at jeg må dra og trene. Der er nok "må gjøre". Jeg blir bare enda mer stressa av det.

Men skal gjøre et nytt forsøk over jul. Da åpner nemlig nytt trimsenter i tilknytning til svømmehallen så da kan man veksle mellom å trene styrke eller gå i badet. Det tror jeg kommer til å gjøre det litt mer forlokkende så da er det bryet verdt å prøve seg igjen.

Men enn så lenge innser jeg min egen begrensning og sitter på min (stadig bredere) rumpe.

Jeg streiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Planlegging på høyt plan....

Vært på nett og sett at det nærmer seg ferdigstillelse av nytt treningssenter *glede seg* . Nåja, nærmer og nærmer.....-det blir over jul en gang. Da skal jeg komme på bedre(trenings)tanker - helt sant. Og så har jeg MSN'et med venninne fra gymnastida og vi er blitt enig om at vi skal møtes i Bodø i februar. Da har jeg litt tid til å fikse billett og sånn, så det ikke blir så heisvingandes dyrt. Det blir moro. Hun regnet etter og fant ut at det er ca. 12 år siden vi traff hverandre sist. Da er det jammen på tide :ler: . Bodø er vel ikke den supreste byen å besøke i februar, men det er overkommelig transport dit for oss begge, så..... *glede seg til det også*. Tipper det blir mye "sitte med en kopp kaffe og mimre", og så får vi spasere litt ute mellom kulingbygene.

Kuling, ja. Det blåste en del her før i kveld, men nå har det roet seg så jeg øyner håp for nattesøvnen. Er forresten i høst-modus. Jammen ble det ikke en kopp varm kakao nå til kvelds. Det er noe jeg svært sjelden drikker, men har en pakke med "instant kakao" i skapet for påkommende tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Trodde virkelig jeg var noenlunde rehabilitert, men jammen fikk jeg ikke et solid deppeanfall på jobb i dag. Heldigvis hadde jeg proklamert "sitte-pal-foran-skjermen" dag pga. noe jeg jobbet med, så ingen så tåreflommen komme da slusene åpnet seg etter lunchen.

Og godt er det. Grining på jobb er og blir pinlig.

Skjønner egentlig ikke hva det kom av. Greit - jeg er sprø som et knekkebrød og har nettopp sluttet med antidepp - men ville trodd mismodet kom snikende da. Ikke at det kastet seg over meg med glupende apetitt. Herregud, ble jo rene Niagarafossen der inne mens det sto på - og det sto forsyne meg på i en times tid.......

Menmen, jeg tørket nå opp etterhvert og slapp heldigvis å bli altfor hoven og rødøyd, så jeg kunne våge meg ut i offentlighetens lys etterhvert.

Men lurer veldig på hva som utløste elendigheta. Har ikke skjedd noe i det siste som burde forklare det.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bør skaffe meg sentralbord?

Telefonen er ikke den mest brukte "dingsen" her i huset, men i dag har den vært opptil flere inngående.... Første dame ut var en tante (som ikke tar høyde for at jeg er blitt morgenlat på mine gamle dager) så hun ringte mens jeg sto og smurte frokost skiva.

Vel, en brødskive tåler å vente så det gikk greit. Hun ble lettere grønn av misunnelse da jeg fortalte at jeg hadde tenkt å utvandre til ett kjøpesenter i storbyen og handle julegaver fort og intensivt. Litt langt å få tante hit for å traske med så den ideen ble raskt forkastet, men så foreslo jeg at hun kunne gjøre noe liknende utpå våren. Hun kunne overtale min mor til å bli med og så kunne de ta seg en togtur til nærmeste storby og ta inn på hotell og deretter shoppe og drikke kaffe og skravle til krampa tar dem. (Litt i lengste laget med tur-retur på dagen for dem.) Tante bet på (med stor entusiasme) så nå spørs det om hun klarer å få min mor med på moroa. :ler: Damene begynner jo å bli godt voksne så jeg synes de kan unne seg litt sånn hverdagsluksus en sjelden gang. Foreslo de kunne prøve å få med seg en tredje søster også. Håper de får det til, -damene hadde hatt godt av litt luft under vingene.

Så forløp formiddagen ganske fredelig, helt til det ringte igjen. Trøbbel på jobb - om jeg kunne være så elskverdig å rykke ut. Joda, så snill kunne jeg være. Måtte uansett ut og handle litt mat til helga. Det var bare det at........da jeg kom på jobb så hadde de likevel fikset problemet. :sur: Velvel, han som ringte hadde gjort sitt beste for å stoppe meg, men hadde vel ringt ca. 4 sekunder etter at jeg var ute av døra, tenker jeg.

Nå har jeg spist en bedre pizza (nam) og akter å tilbringe resten av kvelden med å pendle mellom sofa og PC :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...