Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Endelig helg!!

Nå har jeg snart jobbet i fire måneder og setter bare mer og mer pris på helgene. Kunne sove lenge.

Kos deg under pleddet ditt, med Asterix, så snakkes vi etter hvert!! God fredagkveld, Cata!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:frustrert: Pokkers værguder.

Hadde løse planer om en "ruslepåbyenogkikkeibutikkerogkanskjetaenpausepåkafé" dag, men værgudene satte en effektiv stopper for moroa. Det blåser veldig friskt og av og til finner en sky på at den skal slippe ned noe vann. Ikke kos å rusle på byen i sånt vær.

Dermed så er det aktiv klesvask på gang. Må jo ut og handle mat etterhvert, men tenkte å vente til trafikken av lørdagshandlende roer seg litt. Kanskje jeg slenger på meg allværsjakka og rusler en liten tur også. Greit nok med vind og blåst om man bare skal gå en vanlig tur. Da er det bare å kle seg, men det er ikke moro å gå ut og inn av butikker når man er kledd som Michelinmannen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder i hodet av Cata som raver rundt i byen med armer og ben rett ut pga av værforholdene og michelinklærne sine... vugger fra side til side mens hun slenger det ene benet foran det andre, stadig med armene rett ut... sidelengs inn av butikkdørene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrgh! :sinna:

Hater datadingser når de ikke virker. Plutselig ramla nettet ut og nå har jeg røska ut og satt inn igjen kontakter i hytt og vær. Må omsider ha truffet rett kontakt for plutselig virket det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i grunnen bestemt meg for at det var nettleverandøren som hadde hikke - for jeg mistet kontakten atter en gang, men da kom den tilbake av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Cata, noen ganger ler jeg så jeg griner av dagboka di. Du må si ifra hvis du er på mine kanter, så kan jeg spandere mange øl på deg og fnise. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså atte.....nå i dag var det mysan som var morsom her..... Michelin på tvers, liksom..... :overrasket: .

Ellers så er middag unnagjort her i gården. Etter datafrustrasjonene så fortjente jeg litt trøstespising, ikke sant? Og siden jeg er elendig kokk, så blir det ikke mye trøst når jeg lager selv.... Snarere tvertimot. Men man har da lokal kinarestaurant med takeaway (genialt) så nå er jeg stappet med svinekjøtt i sursøt saus og ris.

Fanken - kanskje jeg ikke trenger allværsklær for å illudere Michelinmann :grine: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall en løgn. I så fall må du være fryktelig blodfattig.

:klem: Det er lov å spise masse i helgene! Det teller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som ikke teller:

- Hvis alt på tallerkenen matcher, utlikner det hverandre.

- Hvis man deler alt i så små biter at man bare trenger å tygge to ganger, er kaloriene borte.

- Hvis ingen ser deg spise det, er det heller ikke spist.

- Hvis du har fri den dagen, teller det ikke.

- Hvis du har en god unnskyldning (ny mat, dårlig dag, veldig god dag, osv) kalles det feiring, ikke spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noterer reglene til Knurr*

Bra lærdom det der.

Ellers så er jeg ilter. Vinden som skulle løye har overhodet ikke løyet og en rask titt på værmeldingen sier at det blir en smule bråk i natt. Litt vind er OK, men blir det for mye så bråker det og da får jeg ikke sove. :sur:

Skal se jeg må finne et par sov-i-ro og stappe i øra. :ler: (Liker dem ikke, men jeg får faktisk til å sove med dem - så jeg tyr til dem i sånne tilfeller.) De er forresten greie å ha på hotell også. Husker en gang i Trondheim - full fest på naborommet og masser av liv i gata utafor hotellet. Da var det bare å innse at slaget var tapt før det hadde begynt - og deretter plugge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble sov-i-ro :ler: . Nå har vinden roet seg, selv om det fremdeles blåser. Tror jeg skal drikke ut kaffekoppen og så slenge på meg regntøy og rusle en tur før jeg begynner på middagen. I dag står svinestek på menyen. Pleier steke i leirgryte. Da blir den saftig og fin.

Men for det første er det for tidlig med noe sånt ennå, og for det andre lokker det med frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Dvs. klokken er vel over morgen for lengst, men jeg kom ikke hit før nå..

Egentlig burde jeg kle godt på meg og gå meg en skikkelig tur, men jeg tviler på at jeg gidder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng på deg yttertøy og labb en tur. Det gjør sååååååååå godt. Det ble en time og 9 minutter trask på meg (ifølge traskometeret). Det tilsvarer 6864 skritt. Ingen superlang tur men nok til å få blåst litt støv ut av hjernevinningene. Men så var det også mitt favorittraskevær. Litt regn, men ikke nok til å gå over til status "drukna katt" (drukna Cata????) og litt vind - men ikke sånn at man må klore seg fast i trestammene. Ulltøy innerst og regnbukse, goretexsko og allværsjakke sørger for varm og noenlunde tørr tur (vann lekker jo alltid inn i halsåpninga på jakka :sur: ) .

Nå skal jeg ha en halvtimes tid her og så skal steika i ovnen. Tenker leirgryta er passe gjennomvåt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosenkål er ganske godt. ;)

Har laget rosenkålpurre noen ganger, det er også fortreffelig.

*ha noen biter gulerot og noen løkbåter sammen med steika*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*burp* Mett! Det var steika si det. Og det beste er at nå har jeg to middager til - minst. Får se når den blir kald nok til å skjære i skiver. Fikk imidlertid et lite luksusproblem nå.... Burde bakt brød i kveld, men jeg er altfor mett til å orke tanken :ler: . Det får bli knekkebrød til frokost i morgen og så tar jeg brødbakst i morgen kveld.

God plan.

Ellers så har jeg sittet og drømt meg vekk littegrann.... Apollo har noen fine turer med innlagt luksus. Men tror du det står noe om enkeltrom :sur: ? Neiiiiiida. Skjønner jo at det i såfall blir enkeltromstillegg, men - ferie er da vel ikke å bli stappet inn på rom med et vilt fremmed menneske? Og slett ikke når man skal leke bortskjemt luksusdyr??? Greit nok når man backpacker og bor på ungdomsherberge, men....

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...