Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:) Sparedings virker.

Så ovnen slo seg av i går kveld og da jeg sto opp i morges så var det en riktig så behagelig temperatur i stua. Nå har jeg rydda kjøkkenbenk og vasket et par kniver som ikke får lov å gå med i oppvaskmaskinen.......-og så venter jeg på at kaffen skal bli ferdig.

Må bake brød og vaske gulv senere i dag. Pokker. Jeg som skulle ligge rett ut og hvile hodet denne helga...... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine: Jeg har det ikke bra! Gulv er vasket, men.....ikke en gang jeg er i så dårlig form at jeg skulle bli kvalm og gjennomvåt av svette bare av å vaske noen få gulv pluss en trapp. Det er i så fall første gang i verdenshistorien.

Tror jeg må bite i det sure eplet og bestille time hos legen i uka som kommer :sur: . Dette er ikke normalt. Kan det være nedtrapping av antidepp som gir seg sånne utslag, tro? Eller er det kneppet i knotten eller rett og slett en høstinfluensa? (Men i sistnevnte tilfelle så burde jeg vel kjent meg generelt mer slapp og utilpass?)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komme seg til legen, fort som mulig. Kanskje du fikk en aldri så liten hjernerystelse av den skapdøren? Eller kanskje du går og brygger på ett eller annet, det er jo høst.. Æsj, ikke noe godt å føle at man ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du fikk en aldri så liten hjernerystelse av den skapdøren?

Jepp, det er det jeg har trodd den siste uken, og sannsynligvis er det tilfellet. Men hva i allverden kan legen gjøre med det? :klø: Sage av meg hodet? Den løsningen liker jeg i så fall ikke :tunge1: . Egentlig er det vel ikke stort man kan gjøre med hjernerystelser annet enn å ta det med ro, og jeg tror muligens ikke det hjelper stort å legge seg flatt ned en uke etterpå. Skulle nok gjort det med det samme i så fall.

Får vel bare hangle videre og vente på at skrotten fikser seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Har du hjernerystelse skal du ligge i ro, ikke lese, ikke se på tv, ikke røre noe særlig på deg. Det beste er egentlig å sove og slappe av.

Men det med pillene.. jo, man kan bli skral og føle seg syk av å trappe ned. Svimmel, kvalm, sliten og ja.. det er ikke unormalt. Kunne godt hatt en forelesning om ssri-preparater og deres innvirkning på hjernen og reseptorer og diverse, men det tar jeg en annen gang om du er interessert i å høre om det. ;)

Håper du blir bedre, og blir du ikke det, så kom deg til legen! Syke tanter liker man ikke!

God bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamenatte..... Jeg tror ikke ligge i ro og ikke lese-trikset funker så bra når man har travet rundt en uke etter smellen allerede. :klø:Det må jo være lurest å legge seg flatt ut med det samme, og det gjorde jeg jo ikke. *angre litt*

Men tror jeg er bedre i dag. Er ikke så sliten i hodet etter arbeidsdagen som det jeg var forrige uke, så hjernevinningene stabler seg nok langsomt og sikkert på plass. Men dropper trening denne uka også. Får heller spasere en liten luftetur hver kveld.

Ellers så er dette en av de bedre dager. Fordi:

• PC som så ut til å dø er reparert
  • det er mulig jeg får solgt den til en kollega
  • ovnen jeg monterte i helga oppfører seg pent
  • jeg skal til Krakow (ikke før til neste år, men....)

En av mine kolleger er mester i å snuse opp billigbilletter og nå har han snust opp noen billige til Krakow neste vår og stablet på beina et helt lite reiseselskap. Jeg slang meg med for den byen har jeg hørt skal være veldig fin.

Blir spennende å se (hvis ikke flyet ramler ned underveis. Det er definitivt billigselskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Jobben min er rar.....

Tror ikke jeg sier mer om det i dag ;) .

Ellers - tidligere død PC er henta og den skal visst virke, men ser ikke ut som de har gjort noe annet enn å reformatere :klø: , - i allfall ikke når jeg leser papirene som fulgte med. Synd verkstedet var stengt da jeg kom, elles skulle jeg spurt hva som var feil. Regner ikke med at de i butikken visste noe så der gadd jeg ikke spørre. Jaja, får teste i morgen - gidder ikke i kveld. Er trøtt i trynet og i hodet, selv om sistnevnte er på bedringens vei. Kjenner meg rimelig sprek så lenge jeg får meg en halvtimes hvil når jeg kommer fra jobb.

Godt det da.

Hmmmm, snikkikke litt etter hoteller i Krakow, kanskje? Bra plan for kvelden, selv om det er i tidligste laget å bestille. Venere - here I come.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, 1. julegave unnagjort. :) Egentlig mot mine juleprinsipper, men siden jeg nå først måtte innom nettbanken en tur så la jeg inn trekk på fødselsdags og julegave til "guttungen" :ler: . Og med "guttungen" menes da mitt SOS-fadderbarn.

Får vel lese anbefalingene om hva man kan gi av smågaver også, og kjøpe noen tusjer eller ett eller annet som faller innenfor rammene av hva man kan/bør gi, sånn at han får en liten ting til jul også. Men i grunnen er det jo pengegave som er nyttigst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Trøtt i toppen. Hodet blir langsomt bedre, men fikk ingen middagshvil i dag. Min egen feil, jeg kunne slengt meg nedpå, men skulle avsted med den gamle PC'n til en kollega som kunne tenke seg å kjøpe den. (De klarte faktisk å fikse den, nemlig.) Tok ikke sjansen på å legge meg nedpå for hvis jeg sovner sånn på dagtid så blir jeg både kvalm og uggen i kroppen.

Så nå kjenner jeg det i hodet. Det gjør ikke vondt, men jeg er så trøtt at jeg er helt susete. Får ta tidlig kveld, men måtte jo slenge innom her før jeg tar kvelden.

Hvordan går det an å ha det så travelt når jeg ikke gjør noe :klø:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss arbeidsnarkomane er det alltid travlere når man ikke gjør noe! :ler: Finner på så masse ting som man har tid til å ordne "nå som man har så god tid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsnarkoman? Jeg? Synes fremdeles det matcher latskapen min dårlig, men.....tar det til meg som kompliment ;) .

Har vært og blitt avgørret i kveld. Endelig ser det ut som gørra begynner å avta noe, og det er jammen bra for nå er "kvoten" min på behandlinger snart over. Lurer på om jeg blir noe spretnere etterpå?

Nå er jeg nemlig ikke spesielt spretten. Er trøtt hele tida, jo. :sur: Men om det er avgørring, kakk i knotten eller antideppavvenning er jo kul umulig å begripe. Uansett, det burde snart begynne å avta, for knotten blir jo stadig bedre og antideppen er jo på vei ut av kroppen (dessverre). Og en gørrfri meg burde da bli noe sprekere også.

Får se om noen uker, når kroppen har fått stabilisert seg etter alt dette rotet.

Kan trenge litt sprett nå, for endelig ser det ut som det datasøket som jeg trengte hjelp til å få laget i min andre jobb nærmer seg ferdig, så da kan jeg omsider få begynt på det jeg skal gjøre der. (Er det noen som vedder mot at h***** da kommer til å bryte løs på min vante jobb?) Ikke for det - der har det jammen gått slag i slag de siste par ukene. Har en leverandør som jeg er seriøst ilsken på, så her ligger det an til en større (velbegrunnet) reklamasjon :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i dag også. Har tilbragt store deler av dagen med å forfatte passe sinna mail til tysk leverandør. Han vil ikke godta reklamasjonen min :sur: . Ikke for det, hadde situasjonen vært motsatt så ville jeg nok kverulert litt jeg også, men.......fyren er en utfordring for min sportsånd. Ikke mye "Vi beklager så meget det inntrufne" der i gården.

Og jeg har allerede gitt ham langt mer hard facts om årsaken til reklamasjonen enn det våre kunder noensinne gir oss når de reklamerer. Så det så....

Ellers prøver jeg meg på "høstkos" med stearinlys og lun stue. (Lille Mac er lett å ta med seg inn i stua ;) ) Men blir ikke lang økt i kveld, kjenner jeg. Hodet er slitent og jeg er kvalm. Mistenker fremdeles antideppen for det siste, men har ikke fått tak i legen denne uka så jeg har ikke fått trappet ned ytterligere. Kunne vært greit å få det unnagjort... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe, KG og koma.... Hodet i fin form nå, spørs hvordan det blir utover dagen. Uansett, denne helga har jeg ikke noen "må gjøre" unntatt å vaske klær (og det fikser vaskemaskina) så nå skal jeg få parkert toppetasjen skikkelig - uten noen ekstra anstrengelser.

Og så får jeg se om jeg tusler meg ut og lufter sko. Jeg fikk meg "gratis" Nike goretex joggesko i går :sjarmor: . Forklaring? Jo, der jeg jobber så får vi en såkalt vernepremie for hver måned vi holder oss skadefri samt fyller en del andre kriterier for "aktivt vernearbeid". Premien er et gavekort. Beløpet er isolert sett ikke så stort, men når det samles opp gjennom året så blir det jo noen hundrelapper av det til sammen. Og gavekortene må av hensyn til regnskapsførsel være brukt innen utgangen av november ;) . Så jeg slo til med sko. Gore tex når det går mot vinter er aldri noen dårlig idé. Flaks hadde jeg også - det var rabatt på skoene. Dermed så fikk jeg såpass til overs at det holder til ett bein på ei ny (ikke altfor dyr) dongeribukse. Det andre beinet må jeg vel pent betale selv :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, eller.. nei, nå er det strengt tatt ettermiddag før jeg kom meg inn hit.. men allikevel da

Sitter også her med stearinlys og kaffe. Dvs. kaffekruset er tømt, men lysene brenner i hvert fall fremdeles.

Jeg skal straks ta en tur på badet og gjøre meg representabel nok til å vise meg utendørs. Jeg må jo handle litt til helgen, og levere lottoen min. Hvis jeg ikke leverer så går jo tallene mine inn, ikke sant? Og da er det kjipt og ikke ha vært med. Det blir som å ta med paraply på usikre dager, da unngår man at det regner - i motsetning til de dagene du velger å ikke ta med paraply. Need I say more?

Ha en alldeles strålende helg! Me talast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu og hei.... Her er det vasket kjøkken.

Skulle bevilge meg ett glass rødvin til kvelds, men vinen var visst ikke interessert i å bli drukket. For korken gikk ned i stedet for opp og "splætt" sa det.... En fin dusj av rødvin utover både kjøkkenbenk og (hvit :sinna: ) vegg. Rød vin på hvit vegg er ikke bra, så det ble litt vasking kan man si. Attpåtil ble det en del kork i vinen - faktisk hele korken.

Nuvel, fikk vekk det verste sølet før det satte seg, og etter å ha sendt vinen gjennom et kaffefilter så fikk jeg da en smaksprøve. Den var ikke så verst, men tror den egner seg bedre til biff enn til ost og kjeks. Den var ganske kraftig i smaken.

Ellers så har jeg testgått gårsdagens skokjøp. De var gode på foten, men "tunga" er littegrann stiv ennå så det gnager litt på vristen. Regner med det bokstavelig talt kommer til å gå seg til når de bare blir brukt litt. Det mykes sikkert fort opp oppå der.

Spørs om det ikke blir en litt lengre spasertur i morgen ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sko og vin blir bedre med lagring, mamma :P

Du skulle kommet hit og fått Jacob's Creek i dag. Nyyyyyydelig rødvin til kjøttkakene.

(tør jeg foreslå et lite vinåpningskurs hos samme fyr som jeg fikk kurs hos - proff vinkelner?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm - vinåpningskurs kunne gjort seg ja. Etter å ha vært totalavholds i en drøss med år så har jeg ikke helt taket på det der. Oppdager forresten nå at jeg berga kjøkkenet, men kræsja genser. Noen små rødvinsdråper fant veien til det ene ermet i kampens hete. 2-1 til flaska, tør jeg påstå.

Nå er det kaffe og KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe ja, tror jeg går og lager meg en kopp til.

Energien har forlatt meg.

Egentlig burde jeg snøre på meg sko og komme meg ut i skog og kratt. Men samtidig vil jeg sitte her i tilfelle ungen gir lyd fra seg.

Kaffe og sjokolade er bra nå kjenner jeg. Har en diger porøs melkesjokolade i kjøleskapet som jeg kjøpte fordi Liten skulle komme hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...