Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:overrasket: Å du milde.... Nå kan det hende jeg har lagt det store egget. Strutseegg, faktisk.

Satt og bannet over PC'n på jobb i dag (data som jeg ikke fikk tak i pga. server med forstoppelse) da det tikket inn mail.

"Siden vi har fått grønt lys for prosjektet, kan vi kanskje ta en prat i løpet av uka. Jeg har tid i dag."

Eh - javelja? Det var fra en på bedriften jeg var utlånt til i vinter. Og det har jo vært tale om et nytt prosjekt i mindre omfang, men jeg hadde aldeles ikke fått noe grønt lys. Tvert om har sjefen signalisert ganske sterkt at han ønsker å beholde hele meg under "vårt tak" :klø: . Så jeg satte det lengste beinet foran og ilte til sjefskontoret. "Ehem.....du skjønner det at....? Stemmer det?"

Joda, det stemte. Jeg er utlånt igjen. Sånn halvveis mot sjefens ønske, tror jeg, men det er litt smigrende når direktøren på den andre bedriften spør om å få låne akkurat meg :sjarmor: . Så de hadde "gitt etter" under forutsetning av at jeg kan flekse mye mer med tida enn det jeg gjorde i vinter.

Blir spennende dette. Jeg hadde veldig lyst på prosjektet, for for tiden er det mest rutinearbeid hos oss. Jeg trenger noe for å piffe opp hverdagen og håper det kan bli en motivasjonsfaktor. Men det skal noe til å balansere ut tida, og mikse oppgaver også så det blir spennende å se om jeg klarer det sånn at begge parter blir rimelig fornøyd.

Litt skummelt også. Vil jo helst takle min vanlige jobb noenlunde bra også. Men jeg har jobbet på timebasis før og er ganske god til å holde orden på hva jeg gjør for hvem og når så jeg satser på at det går bra. Må bare ta prosjektet litt stegvis. Har satt meg inn i det og tror egentlig ikke at det er så veldig vanskelig, men kan jo få en og annen overraskelse når vi begynner for alvor.

Kryss fingrene, mine damer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yiiiiihaaaaaaa!!!!

:hoppe:

Jeg er i gang med ny jobb. Var bortom og fikk adgangskort og greier i dag, og gammelsjefen var lutter smil og glede. Blir jo ikke ham jeg rapporterer til nå, men....

De andre jeg traff på gjorde også store øyne, men ryktene hadde spredd seg i korridorene. Følte meg absolutt velkommen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Der daua Doffen....

I dette tilfellet er Doffen min kjære laptop. Den har jo hosta og harka fælt de siste ukene, for ikke å si månedene så i forgårs bestemte jeg meg for å prøve reformatering av disk. Litt skjelven i knea, det må jeg innrømme.

Jeg hadde grunn til det.

Etter grundig opp-psyking av meg selv kom jeg så langt at jeg stappa i den dertil egnede CD, klikket "fortsett" på noenlunde riktig plass......og kom i gang. Jeg kom til 25% ferdig jobb, så ble alt svart. Veldig svart!

Uten å påberope meg ekspertstatus så må jeg si at det virker som et dårlig tegn. Jeg burde i det minste sett "progress bar"?

Nytt forsøk - samme resultat, omattatt og omattatt.

Så til slutt gav jeg opp.

Jeg er i ferd med å bli mac-eier. Det ble nemlig prompte bestilling av liten MacBook. Har jo fundert på det en god stund, selv om jeg ikke hadde planer om å gå til handling riktig ennå. Tror det er en lur avgjørelse, for dataguru på jobb mener symptomene på Doffen minner mistenkelig om havarert harddisk.

Skal gå og plassere den på bordet hos forhandler i morra og klage min nød, men det blir vel mer prinsippkrangel, tenker jeg. Det var bare 1 års garanti på dingsen. Men samtidig forventer man vel at en PC som ikke hales land og strand rundt skal leve i mer enn 2 år? :klø: Ærlig talt!!!

Så jeg skal prøve meg.

I helga og litt uti neste uke så får jobben "sponse" meg. Har jo laptop på jobb (kjære IBM :hjerter: ) og selv om vi ikke skal bruke dem som hjemmePC'er, så....nuvel, det er jo bare for en uke. Får se om jeg ikke får gjort noe jobbenyttig innimellom, så "forsvarer" jeg bruken på det viset ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sno deg alt du klarer! Og husk å kverulere over kjøpsloven. Det funker hver gang. Mangelen skal utbedres dersom produktet fornuftsmessig sett burde vare lenger, og forhandler har ikke lov til å binde kunde til dårligere betingelser enn det kjøpsloven foreskriver. Så det såh. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kverulert.... men jeg har levert PC. Kverulering var ikke nødvendig. De var helt enige i at den burde vare lenger enn 2 år så nå er den levert inn til fiks. Garantien varte i 2 år, ikke ett som jeg trodde. Min er nå 2 år og 2 uker..... Men de tok i mot den som reklamasjonssak likevel.

Blir spennende å få høre, men litt teit at jeg har bestilt ny hvis de klarer å fikse den :sjenert: . Kanskje sitter jeg her med to PC'er om noen uker, -en mac og en windowsbasert. :klø:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: For en uke siden kjøpte jeg tøyskyllemiddel (Softlan outdoor fresh) i håp om å få litt mer velduftende sengetøy og håndklær ut av tørketrommelen. Skeptisk som jeg er så fant jeg ut at jeg skulle testkjøre litt på en vask med t-skjorter og truser.... Åfytteæsj!!!!! Jeg brukte litt under minimum anbefalt mengde og.....det stinket. Trusene gav jeg en sjanse, men T-skjortene måtte rett tilbake i vask. Kan ikke gå rundt og stinke sånn.

Vasket dem på 30 grader. Stinket fremdeles.

Nå i dag har jeg vasket dem på ny på 40 grader, sammen med noen ikke så altfor skitne håndklær og jammen stinker de fremdeles. Ikke fullt så mye, men dog.... Noe av lukta har smitta over på håndklærne....

Flaska med Softlan er forlengst ute av huset. Jeg ble kvalm bare av synet.

T-skjorter henger nå ute på verandaen for tørk&luft. Håper de blir brukbare etter det.

Himmel og hav - kan ikke skjønne at noen virkelig orker å bruke det der på alle sine klær. Jeg fatter det ikke. Lukta overdøver jo alt annet.

Blenda sensitive (uparfymert) har nå fått en trofast kunde ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg gikk til total trimstreik i dag, så det lengste jeg har gått er bort i kiosken :rodme: . Liten kollaps i krympeprosjektet, kan man si. Skal bli flink igjen i morgen. Jeg looooover.

Har i grunnen vekslet mellom PC og bok ("Det hellige blod og den hellige gral"). Det går litt smått med boka siden den er på dansk. Jeg var forut for min tid og kjøpte den før Dan Brown kom med Da Vinci koden, så jeg tror ikke den var oversatt til norsk enda på den tiden :ler: . Artige teorier, men mange navn å holde styr på når de begynner å nøste i de merovingerske kongerekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden jeg leste den - den var en av mine sommerbøker.

trimstreik er helt ok innimellom. Kan ikke si at trimiveren tok overhånd i helgen hos meg. Men har vært litt flink i dag, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Jeg savner PC'n miiiiiiiin.

Låner jobbePC'n men det blir liksom ikke det samme. Men i følge antydningen fra Applestore så skal den nye mac'en komme på fredag. Bare så synd at da reiser jeg til Bergen :grine: . Men reiser hjem ganske tidlig på søndag, så hvis jeg får hentet den så kan det bli mye gøy på søndag kveld ;) .

Helt klart et tegn på at jeg både er PC-avhengig og KG-avhengig dette her. Skummelt ja. Men moro blir det.

Uansett, blir artig med Bergenstur også. Skal treffe en venninne som jeg ikke har møtt på...hm.....3 år eller så. Spise lunch og vase rundt litt. Og så skal jeg ha med meg en bok og kose meg på hotellet og kanskje vimse litt rundt på egenhånd på fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg full av gørr :sur: . I dag har jeg hatt min tredje behandling med den der fotbadelektrolyttrensegreia jeg nevnte i et tidligere innlegg. Godt mulig jeg blir lurt opp i stry, men vannet blir altså mer og mer gørrete. Og i dag kjentes det ut som noe foregikk. Får alltid litt fot- og leggmassasje etterpå og -AU- i dag var jeg øm oppover hele leggen :klø: . Og sånne fotsonepunkter under beina var også skikkelig vonde. Det pleier de aldri være. Terapeuten påsto det var fordi lymfesystemet begynte å få fart på seg.

Merkelige saker, og jeg kjenner nå at jeg er "sår" i muskulaturen oppover beina her jeg sitter (og det er ikke bare fordi jeg var på trening i går).

Lurer på om jeg egentlig er det mest lettlurte mennesket i dette forumet :klø: eller om det faktisk er noe som renses ut av kroppen? I følge damen som driver med dette så er det metaller i det som kommer ut. (Og - usj- det luktet faktisk metall. :tristbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilser pent...

Fotbadelektrolyse har jeg absolutt ingen kunskap om.

Bading i varme kilder på Island, der har jeg en smule

erfaring. ;)

Anbefaler på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, Tyr :vinke: .

Jeg har også prøvd Islandske heitipottur. Testa ut den blå lagunen i fjor på denne tida, og jammen hadde jeg meg ikke en formiddag i Laugardalslaug også. Frister i og for seg til gjentakelse en gang, hadde det ikke vært for at jeg ble så sylta forkjøla etterpå. Tror ikke det var "pottene" sin skyld, men.....våt badedrakt i +1 grader lufttemperatur er kanskje ikke bra for et utrent legeme?

Det ble mye nys og snufs etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Jeg kom meg ikke rundt hele, men....skulle gjerne sett enda litt mer enn det jeg fikk se. Skjønt - skal ikke klage. Fikk med meg ganske mye på den relativt korte tida jeg var der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker spesielt det fotbadgreiene. Men når du kjenner at noe skjer, så stemmer det sikkert. Man blir ikke øm i muskelaturen av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Jeg er blitt mac-eier og dette går ikke helt smertefritt for seg i startfasen (men det er godt å ha hjemmePC igjen). For eksempel så har jeg mista min trofaste MSN. Det er jo ikke så rart da, annet kunne man ikke vente. :ler: Dermed har jeg (etter råd på dataforumet) lasta inn noe som heter Mercury og som skal kunne snakke fritt og uhemmet med MSN brukere.

Jepp. Greit det, men det er jo litt annen layout og menystyring på det kvikksølvet, så det glir liksom unna meg littegrann. Jeg klarte å få lagt inn avatar, men nå har den funnet det for godt å forlate skjermbildet, liksom. :klø: Aner ikke hvor den ble av. Det var sikkert en meny jeg klikka på i halvørska, men klarer ikke finne den igjen. Ikke greit å være fersk bruker.

Det andre som er uvant er skjermen. For det første er det widescreen dette her, så jeg får plass til overs i sidene. Merkelig. For det annet er skjermen mye mindre enn det jeg er vant med, så jeg må kanskje anskaffe teaterkikkert? Ikke noe for gammelt folk dette her. Skrifta er knøttliten. (Men oppløsningen er bra, så det er skarpt og fint altså.)

Nei, dette er merkelige greier, men jeg tror nok det skal gå rimelig greit å venne seg til det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac og jeg begynner å bli venner. Ikke helt bestiser enda, men det kommer seg. Finner en del snacksy greier i programvaren som jeg liker, Og så lurer jeg på hvem i allverden det er som har funnet på det at mac aldri trøbler. Satte den i dvalemodus da jeg skulle lese litt før i kveld, og da jeg skulle på igjen så ville den ikke finne nettverket.

OK, det skjedde med den gamle også, så det kan jo rett og slett være nettet som hakka litt. Men som sagt....begynner å få littegrann oversikt nå. Og har fått dreis på tastaturet. Bokstaven "æ" er nemlig litt treg i avtrekket. Godt det ikke er den mest brukte bokstaven i det norske alfbetet heller, for da hadde jeg vært nødt til å klage. Må ha litt ekstra hardt anslag på den.

Velvelvel. I morgen reiser jeg til Bergen på venninnebesøketur. Skal gjøre det enkelt for vertskapet og meg selv og bo på hotell. Lurer på om mac får bli med på tur som kabinbagasje? Kjekt å ha på hotellrom om kvelden.

Avhengig av nettet? Jeg? Neeeeida. :ler:

Men jeg kan jo nøye meg med en bok eller to også. Blir greit med full avslapning for denne uka har det gått i ett på jobb, og neste blir ikke stort bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...