Bettie Skrevet 21. august 2006 #1461 Skrevet 21. august 2006 Jeg skulle ha begynt treninga i dag, men det skar seg. Starter torsdag, jeg. Feriekilo og andre kilo skal vekk, men det kommer til å ta tid, for kiloene har sakte bygd seg opp til ei vekt jeg ikke liker. Du hadde god erfaring med vektklubb.no? Får ta en titt og se om det er noe for meg også.
Cata Skrevet 21. august 2006 Forfatter #1462 Skrevet 21. august 2006 Ja, ta en titt du. Vet iallfall at det passer kjempefint for meg. Det merket jeg i fjor. (Melder du deg inn så kan vi jo psyke hverandre opp når sjokoladen lokker i butikkhyllene.... )
Cata Skrevet 22. august 2006 Forfatter #1463 Skrevet 22. august 2006 Ååååh . At jeg kan være så dum. For noen dager siden oppdaget jeg at taklampa på badet var død. Den har sikkert vært sånn i lange tider, men lysrøret over speilet gir jo så bra lys at jeg ikke har tenkt over det. I dag kjøpte jeg ny (spare)pære og skred til verket. Først ville ikke kuppelen ned. Etterhvert fant jeg ut at den faktisk kunne skrus ned, den bare var litt rar. Kuppel kom ned og pære opp. Så var det til å skru opp kuppel igjen. Og det var ingen helt enkel affære. Gjengene på selve kuppelen var greie nok, men på sokkelen var de mildest talt merkelige. Nærmest oppbrutte, så selv om jeg fikk kuppelen "i hakket", så glapp den bare vekk igjen. Men nå henger den der (og jeg håper den fortsetter med det). Røska nå litt i den uten å få den i hodet så jeg krysser fingre. Og lys er der. Sparepæra skal i følge reklamen vare i 10 år hvis jeg bruker den i 2,7 timer pr. dag . Kan kanskje regne med at den holder i 3-4 år da. Det verste er at jeg har valgt den "#¤#"¤!¤!#"¤# lampa selv, så jeg har ingen andre å skylde på.
Bettie Skrevet 22. august 2006 #1464 Skrevet 22. august 2006 Lamper er et stort område, og noen patenter er svært lite bytte-pære-vennlige. Har et par av arten her. Og det er stort sett jeg som bytter pærer. Men sparepærer er lurt. Ja - da har jeg meld meg inn i vektklubben. Så får jeg se hvordan det går.
Knurr Skrevet 22. august 2006 #1465 Skrevet 22. august 2006 Jeg fatter ikke at de som lager ting som skal henge høyt og brukes ofte ikke kan finne på noe bedre. Kuppelen i taket på glattcella må jeg ha stige og vaktmester (han er ikke kjekk en gang) for å få nytt lys i - og hvor får man kurs i dette med røykvarslere? Også er jeg litt over 160. Jeg rekker da faen ikke opp til røykvarsleren - det er såvidt jeg rekker opp i skapene mine, MED krakk! Erhm. Ja. Poenget var at du har min fulle sympati, mor. Selv om du godt kunne gjort meg litt høyere og litt mer fingernem.
Cata Skrevet 22. august 2006 Forfatter #1466 Skrevet 22. august 2006 Ja - da har jeg meld meg inn i vektklubben. Så får jeg se hvordan det går. ← Hu og hei som kiloene går.... . Jeg har krympet ett siden i går allerede . (Og nå sier vi ikke ett eneste ord om at jeg veide meg i går ettermiddag før jeg meldte meg inn, mens jeg sjekket i dag morges da jeg sto opp.... )
Cata Skrevet 22. august 2006 Forfatter #1467 Skrevet 22. august 2006 Erhm. Ja. Poenget var at du har min fulle sympati, mor. Selv om du godt kunne gjort meg litt høyere og litt mer fingernem. ← Hm, liten konstruksjonsfeil? :klø: Beklager de manglende 8,3 cm altså. Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Men brannvarslere var ikke oppfunnet da du ble påbegynt....-tror jeg. (Søren, det var den beste bortforklaringen jeg kom på i farta.)
Cata Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1468 Skrevet 23. august 2006 Hyyyyyyl!!!!! :hår: I går var det like før KG ble ett medlem fattigere, -nemlig meg. Hadde vært i dusjen og krabbet til køys og tenkte å lese noen sider i en bok før jeg la meg til å sove. Boka var strategisk plassert på gulvet ved siden av sengen ettersom lampe og vekkerur okkuperer nattbordet. Jeg fisket opp boka og la merke til en lodott som hang fast i kanten. "Æsj, hybelkanin" tenkte jeg, helt til "lodotten" begynte å røre på seg - med alle 8 beina. :hår: Skrekk & gru, 1. stk edderkopp, størrelse "stor" spratt fra boka og ned på magen min. Heldigvis hadde jeg på meg en T-skjorte, men sjokket ble stort likevel. Jeg hater jo den slags småkryp. Jeg har aldri før blitt så skremt at jeg har satt i et hyl, men det ble jeg da. Jeg føk opp av senga og ristet T-skjorte så lille Petter Edderkopp (lille, hahhh ) ramlet på gulvet der han kort etter endte sine dager . Deretter var det å stupe under senga med nattbordlampa for å sjekke om han var "enekopp" eller om han hadde med seg hele familien. (Hvis det var lillebror Edderkopp, så ville jeg neimen ikke like å møte storebror eller bestefar......). Heldigvis var det intet tegn til familieselskap så jeg fikk nå roet pulsen nok til å sove etter at jeg hadde lest mine tilmålte sider i boka. Men......fyttegrøss, for en opplevelse.
Gjest lillelou Skrevet 23. august 2006 #1469 Skrevet 23. august 2006 Erhm. Ja. Poenget var at du har min fulle sympati, mor. Selv om du godt kunne gjort meg litt høyere og litt mer fingernem. ← Hææææ? Har du fått deg barn? Som ser litt ut som en rabiat pepperkake?
Gjest lillelou Skrevet 23. august 2006 #1470 Skrevet 23. august 2006 Utrolig ekkelt med den edderkoppen,forresten.Du har min dypeste medfølelse,ettersom edderkopper er det ekleste jeg vet.
Cata Skrevet 23. august 2006 Forfatter #1471 Skrevet 23. august 2006 Hææææ? Har du fått deg barn? Som ser litt ut som en rabiat pepperkake? ← Nææi, kanskje hun ser ut litt som en rabiat bamse, men avgjort ingen pepperkake. Jo, du skjønner, hun dukket plutselig opp i mitt liv i ett innlegg inne på snikksnakk, så nå har jeg både KG datter og KG niese og jeg hadde en KG søster også. Storfamilie, skjønner du .
Gjest lillelou Skrevet 23. august 2006 #1472 Skrevet 23. august 2006 Her går det unna. Skikkelig rett i koppen-familie på deg.
Cata Skrevet 24. august 2006 Forfatter #1473 Skrevet 24. august 2006 :klø: Er jeg dust eller er jeg dust...? I dag har jeg gjort 2 hypernyttige ting. 1) Handlet stereoanlegg.... 2) Kjøpt skritteller... Jadddddda. Det med stereoanlegget var ren impuls. Har en sånn kasseløsning fra tidlig 80-tall som jeg "arvet" av foreldrene mine da de fikk ny reol og ville ha noe som tok mindre plass. Greia har radio, kasettspiller og platespiller - men ikke CD. (Jeg har nesten bare CD'er...) Så kjøpte de "løs" CD spiller og kopla på. Det de derimot ikke kjøpte var CD plater. Dermed endte det med at jeg overtok "kassa". Jeg har lita stue, så den okkuperer sin rimelige del av veggen, kan man si. Og lyden er så som så. Så i dag sneia jeg innom elektroforretninga og der sto det jammen en lekker liten sak til 2500 kroner. Fikk prøvespilt litt og det var såvidt jeg kan bedømme langt bedre lyd enn i det jeg har (skal vel ikke mye til, men "guttungen" på butikken mente også det var OK lyd) så jeg bestemte meg på flekken - henter'n i morra. Anlegget altså, -ikke guttungen . Så gikk jeg for å handle, og der dumpa jeg jammen over en skritteller (Coop) som jeg bestemte meg for å kjøpe. "Alle" later jo til å traske rundt med sånne. Og det kan jo være litt "drahjelp" nå når jeg har begynt å trimme litt igjen.
Bettie Skrevet 24. august 2006 #1474 Skrevet 24. august 2006 Du kan godt få låne en pus av meg. De er begge flinke edderkoppfangere. Ulempen er at de skal leke med dem, og de spiser dem ikke. De bare dreper dem - og det er godt nok for meg. Meget nyttig handlig du har gjort. Stereoanlegg er jo kjekt å ha, og den prisen var ikke avskrekkende heller. Så du har kastet deg på skrittellerbølgen. Jeg har vurdert det, men har ikke anskaffet meg en slik duppeditt enda. Jeg går liksom for lite. Men kanskje en sånn duppeditt ville få meg til å gå mer. Tenke - tenke.
Cata Skrevet 24. august 2006 Forfatter #1475 Skrevet 24. august 2006 Du kan godt få låne en pus av meg. De er begge flinke edderkoppfangere. Ulempen er at de skal leke med dem, og de spiser dem ikke. De bare dreper dem - og det er godt nok for meg. Meget nyttig handlig du har gjort. Stereoanlegg er jo kjekt å ha, og den prisen var ikke avskrekkende heller. Så du har kastet deg på skrittellerbølgen. Jeg har vurdert det, men har ikke anskaffet meg en slik duppeditt enda. Jeg går liksom for lite. Men kanskje en sånn duppeditt ville få meg til å gå mer. Tenke - tenke. ← Edderkoppfangende pus lyder perfekt . Jeg skulle heller ikke kjøpe skritteller, trodde jeg. Men ble så nysgjerrig da en dame på jobb kjøpte. Og jeg har alt konstatert at jeg trasker mer omkring enn jeg selv tror. Kom opp i 2000 på bare en liten kveldsrusletur.
Bettie Skrevet 24. august 2006 #1476 Skrevet 24. august 2006 Det der hørtes lovende ut. Kanskje jeg skal ymte litt frampå for Halvdelen. Han er så flink til å kjøpe duppeditter. Men da må jeg jo ut å gå. Kanskje ingen dum investering
Cata Skrevet 25. august 2006 Forfatter #1477 Skrevet 25. august 2006 Så var mikroanlegg installert i heimen. Myye finere lyd enn i den gamle greia, ja. Men har fått et par praktiske problemer. For det første er bokhylla mi for grunn for selve musikkdingsen, men det visste jeg forsåvidt om og det vet jeg hvordan jeg skal løse. Det andre problemet er litt verre. Ledningene som går mellom høyttalerne og musikkdingsen er for korte i forhold til sånn som jeg vil ha høyttalerne stående. Ledningene er festet inni høyttalerne så det blir ikke snakk om å bytte, men kanskje man kan skjøte? Har ikke peil. Spørsmålet er lagt ut på dataforumet, men jeg må vel egentlig gå den tunge vei til butikken igjen. Må da finnes en løsning på det der. Kan da ikke være bare jeg som gjerne vil flytte høyttalerne litt ut til siden i rommet? Uansett - godt å få noe nytt. I morgen blir det den store "kaste elektronikk dagen". Må bli kvitt de gamle greiene, så de ikke blir stående og oppta plass og da kan jeg vel forsåvidt ta med den varmeovnen som begynte å lekke olje i vår også. Blir fullt lass det der.
Cata Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1478 Skrevet 26. august 2006 Frokost unnagjort - og morgenkaffe i ferd med å "unnagjøres" . Så får jeg ta meg sammen og stappe bilen full av utrangert elektronikk og ta turen til nærmeste container. Men litt KG&kaffe må man unne seg først.
Bettie Skrevet 26. august 2006 #1479 Skrevet 26. august 2006 Har du fått unna utrangert elektronikk? Ønsker deg en god helg
Cata Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1480 Skrevet 26. august 2006 Utrangert elektronikk er vekk, ja. *snufs* Har alltid dårlig samvittighet når jeg kaster ting som egentlig kan brukes, selv om jeg ikke har brukt dem på mange år. Og jeg har fått et problem. Veggen jeg vil ha musikken på er en BBB-vegg . Med 20 cm dype hyller. Det går jo ikke helt bra når musikkdings er ca. 30 cm dyp. Tenkte først å sette høyttalerne på stativ utafor hylla, men da er ledningene for korte så i så fall må jeg skjøte inn ledning mellom musikkdings og høyttaler. Og dingsen passer jo uansett ikke i hylla. Ideelt sett burde jeg kunnet sette inn en 30 cm dyp BBB modul nederst på en av høydene, men det går heller ikke. De er ikke laget sånn. Da må jeg ha 30 cm dybde langs hele veggen. Så nå er plan som følger. Kjøpe en høyde til med BBB og sette opp på den plassen jeg har til rådighet. Deretter plasserer jeg hele musikkanlegget på et lavt bord eller noe der det blir mellomrom mellom "2 hyllehøyder". Deretter kjøper jeg noen BBB-hyller beregnet for CD'er og monterer over der igjen - mellom høyre og venstre seksjon av BBB. Skjønte noen det der? :klø: Det tror jeg kommer til å se noenlunde ryddig ut. Dersom jeg ikke finner noe ferdig bord som passer, kan jeg kjøpe "løse IKEA ben" og få skåret til en benkeplate i riktig dimensjon. Det tror jeg kan funke.
Fremhevede innlegg