Gjest gjest1 Skrevet 8. juli 2006 #1401 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja, se der. Du har fått en mann som faktisk ikke trenger å spørre etter veien, eller klage på at han klarer å finne veien selv om han ikke gjør det - uten å spørre noen. Hah. Jørgen er en kjernekar. Forresten føler jeg det er en del bilsnakk for tida. Du får ta deg en tur til meg neste uke Cata. Da skal nok Jørgen få litt å gjøre, gitt. For jeg venter fortsatt på den råneturen, nemlig. Sove godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #1402 Del Skrevet 8. juli 2006 Om 3 uker så er Jørgen og jeg underveis, -og da er vi faktisk på dine kanter . Helt enig, Jørgen ser ut til å være en kjernekar og så kjefter han ikke når jeg kjører en gang. Har hatt en fredelig dag foran PC i dag. Var ikke i det helt store humøret til å finne på noen sprell. Tross alt har jeg ett-årsjubileum som singel i dag. Har "feira" med en film og et glass hvitvin . Merkelig så fort tida har gått i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #1403 Del Skrevet 9. juli 2006 .......oooooooooooooooooooog action! Våkna sent og stabla meg i dusjen - for å avpelse legger hvis noen har interesse av å vite det . Og der var det ikke mye vann å finne, gitt. Det var jo vann, men langt mindre trykk enn det jeg vanligvis har. Mystisk. Mysteriet ble løst noe senere på dagen. Da måtte jeg inn til naboen og spørre om det var sånn der og (begynte jo å lure på om det har blitt så tørt at det er rasjonering på gang) og da fikk jeg forklaringen. Nabo hadde vært ute på tur og sett at det var brudd på en større vannledning borti her. Ikke rart det blir lite fres da. Men vi har flaks likevel da. For bare noen hus lenger bort så er det fullstendig vannløst. Her sildret det i det minste. Dvs. nå synes jeg det renner skikkelig igjen. De har gravd og fikset så sannsynligvis har de fått lappet lekkasjen. Håper det holder. Jeg liker å vite at det er vann i krana. Så bortskjemt er jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. juli 2006 #1404 Del Skrevet 9. juli 2006 Det er veldig greit å ha vann i kranen, og veldig ugreit å ikke ha det. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #1405 Del Skrevet 10. juli 2006 Vann i kran er bra saker. Når vann finner veier ut av ledninger, er det ikke like bra! Godt at lekkasjen var utomhus da, og ikke i kjøkkenbenken eller andre upassende steder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #1406 Del Skrevet 11. juli 2006 Au! Sommer er no' herk . Er øm i beina og matt i hjernen etter 11 timers arbeidsdag. Nå er jeg virkelig på vei inn i den sunne perioden. Det ble gatekjøkkenmat på meg i dag, tenk. Junk food på sitt verste. Kommer til å bli feit og få diabetes og blodpropp og falle død om. Eller noe sånt. Det er juks at jeg har en jobb som blir mer trøblete om sommeren når alle er på ferie. Jeg skal jammen begynne å ta sommerferie selv, for søren. Og jeg vet det blir en til sånn dag denne uka. Jeg bare vet det! Trøtt og grinete? Jeg? Jaaaaaaaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #1407 Del Skrevet 12. juli 2006 ...og etterfulgt av jobbesegihjeldag blir det en surresosevimedag. Ikke bare min skyld det, da. Datasystemet var meget lite samarbeidsvillig helt fram til klokka kvartpågåhjem. Da løsnet det omsider så jeg fikk kloa i det jeg skulle ha. Og dagen starta med møte i sju lange og sju breie. Huff! Særlig huff når det gjelder et problem der litt for mange setter sin lit til at jeg skal fikse biffen. Det er ikke alle biffer jeg fikser like bra og her føler jeg meg en smule på defensiven. Men, men, får gjøre mitt beste og håpe at jeg i allfall forbedrer situasjonen. I morgen forventes nok en tøff dag, men håper jeg klarer å snike meg hjem i noenlunde normal tid. En venninne er nemlig på besøk ikke så langt herfra så jeg må se om Jørgen klarer å navigere meg fram dit. Artig med kaffe og venninneprat når vi ikke treffes så ofte. Og i kveld er jeg husmor og baker brød. Er overskyet og ikke så varmt ute, så da passer det å sette på stekeovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. juli 2006 #1408 Del Skrevet 13. juli 2006 OVerarbeidet Cata om sommeren er ikke bra. Er det ikke noen du kan hale litt å ørene og få til å gjøre noe av jobben for deg? Men -. det er vel sånn at du både KAN og FÅr GJORT ting, og da en det greit å bruke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #1409 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Dagen ble langt lettere enn fryktet. Dermed ser det ut til at jeg kommer meg avsted for å treffe venninne. Det blir bra. Er ikke det at jeg ikke kan få andre til å jobbe, men når "andre" med liknende fagkompetanse som jeg har ferie så er det plutselig ikke så mange å velge i. Endret 13. juli 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #1410 Del Skrevet 13. juli 2006 Jørgen er gutten sin . Huset der min venninne ferierer ligger litt utenfor allfarvei, så jeg var spent på om Jørgen klarte den utfordringen. Det gjorde han med glans. Han stoppet ca. 50 meter fra huset, og det tror jeg var fordi det ikke var oppgitt husnummer. (Kort stikkvei uten nummer...) Så jeg kom fram ett minutt før jeg hadde sagt jeg skulle være der. Bra match? Med rette skjermvisninga så angir han også ETA, samt tid igjen å kjøre, km igjen å kjøre og km til neste avkjørsel. Flink ja. Vi fikk oss en trivelig kaffekopp og prat, og kommer nok til å treffes senere i sommer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #1411 Del Skrevet 14. juli 2006 I dag har jeg vært med på å løse et mysterium på jobb. Vi har hatt et problem som har plaget oss lenge og de siste dagene har "sta kollega" gjort en i herdig innsats for å finne ut av det, med meg hengende over skulderen . Han skrudde og jeg stilte spørsmål og noterte. Etter å ha konsultert tegninger og skisser ser det ut til at vi har funnet en feil som har vært der lenge, bare at ingen har sett den før. Gjett om vi var fornøyd med oss selv da vi ruslet hjem i dag. Og gjett om vi ser fram til å få tatt opp saken på mandag. Er litt moro hvis vi får medhold og det viser seg at vi har lagt grunnlaget for løsning av et nokså uhåndterlig problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #1412 Del Skrevet 15. juli 2006 Trøtt i trynet. Har vært tøff uke, og regner med jeg må på jobb i morgen kveld/natt også. Sitter og ser ut på folkelivet og lurer på om jeg skal røske meg løs fra PC'n og ta en tur på stranda litt senere i dag. Jeg burde jo få testet ut min nye strandmadrass . Får se hvordan temperaturen blir utover dagen. Akkurat nå blåser det en litt kjølig vind (heldigvis?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #1413 Del Skrevet 15. juli 2006 Strandmadrass er testet. Hadde en drøy time ute på stranda der jeg spredte mitt hvite legeme utover madrassen. Uff, ikke noe syn for guder - bra jeg fant en litt fredelig del . Torde ikke ta sjansen på langtidsopphold siden kroppen min ikke har sett sola på mange år. (Hater å sole meg.) Tar sikte på en ny økt i morgen, for der ute går det faktisk an å ligge i sola. Med frisk bris inn fra sjøen så blir det ikke så kokende varmt. Etter at jeg kom hjem har jeg grillet på verandaen og juksebakt potet (mikrobølgeovn er fin ting for å juksebake poteter på no time....) Kort sagt en rimelig vellykket dag. Tenker jeg får krabbe til køys ganske tidlig i kveld og hamstre litt søvn før morgennattas økt på jobb. Hadde ikke vært så galt hvis jeg kunne gått et normalt nattskift, men vet jeg må være på jobb litt utover mandagen også. Usj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #1414 Del Skrevet 16. juli 2006 Grrrr! Jeg er dust! I forsøket på å hamstre søvn til nattejobbinga så lå jeg lenge i morges, -altfor lenge, for nå er jeg stiv og støl i ryggen. Og attpåtil trøtt i trynet. Prøver å gi øynene litt linsefri i og med at det kan bli ei lang økt med linser i natt/morgen formiddag. Og hodepine har jeg jammen også. Alt bare fordi jeg prøver å behandle kroppen min noenlunde pent i forkant av ei tøff økt. Ble så sur på meg selv at jeg har kansellert løse planer om strandtur og stappa vaskemaskina full av håndklær og undertøy i stedet. Er ikke dagen for å myse mot skarp sol, dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #1415 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei på deg. Neste sommer får du prøve å få ferie i normal ferietid du også, så du slipper sånt som dette. Høres deilig ut med madrass, sol og sjø. Selv drar jeg ikke lenger enn ut på verandaen eller balkongen eller hva det er jeg har der ute. Får litt sol på armer og ben, men bare foran , orker jo ikke ligge må vite. Jeg sitter og leser ellers dør jeg av kjedsomhet. Nå har jeg hatt pause lenge nok - nå er det tilbake ut i solen med legemet. Hævv æ nais sandej! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. juli 2006 #1416 Del Skrevet 16. juli 2006 Misunner deg litt som har rukket å teste bademadrassen. Men feriegjester er det ikke så lett å få puttet inn litt strandtur på formiddagene. Nå reiser jeg bort ei uke, men håper på badevær når jeg kommer tilbake. Du får forsøke å ikke slite deg helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #1417 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg liker ikke å stå opp for å gå på jobb klokka 4 om morra'n. Nemlig . Og sånn er det med den saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #1418 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg er sandblåst! Helt, fullt og fullstendig. Tenkte jeg skulle ta en tur på stranda etter jobb i dag. Forsåvidt gjorde jeg det også, men vinden sto på fra en høyst uheldig retning så det var en del flyvesand - og midt oppi der lå jeg. Fant til slutt et sted som var noenlunde i le, men selv der kom det ett og annet kast. Gratis peeling, men kornene er kanskje litt skarpe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #1419 Del Skrevet 19. juli 2006 Strandløve i dag igjen. Fortsetter dette, så blir jeg helproff. Det var varmt og klamt på jobb så jeg tok en kjapp beslutning om å pelle meg ut på stranda etter arbeidstid. Dro hjem, slengte inn en brødskive, klisset på faktor (hvordan søren får man vekk solkremen skikkelig? Jeg har dusjet og såpevasket etter at jeg kom hjem, men føler meg klissete enda.....), pakket et håndkle og dro ut. Hadde flaks og fant en ganske fredelig plett der jeg kunne slenge meg ned. Synes fort det blir kjedelig å ligge og sole meg, men "holdt ut" i et par timer. Det er bortimot verdensrekord til meg å være. Fikk meg et par svalende dypp i sjøen også, så jeg føler meg riktig så sunn og frisk (bank i bordet). Spørs om det ikke blir en tur i helga også, hvis været holder - og jeg får bilen tilbake fra service. Egentlig er det ganske OK å ligge der og daffe en stund. Jeg er til og med blitt mindre blek. Er av den typen som aldri blir skikkelig brun (som jeg sa - liker ikke å sole meg) men er godt fornøyd bare jeg blir hvit og ikke blå jeg . Sper på litt med selvbruningskrem, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 19. juli 2006 #1420 Del Skrevet 19. juli 2006 Soling et par timer er en evighet. Jeg synes du er ufattelig flink. Selv holder jeg ikke ut et kvarter engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg