Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Gratulerer med lønnsforhøyelse. Det er helt sikkert velfortjent for du har virkelig stått på i jobbene dine.

Og litt mer i lønningsposen er alltid velkomment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine: Møtte ex'n. Riktignok satt vi i hver vår bil og på motsatt kurs, men....... :grine: likevel.

Får fremdeles noe bortimot angstanfall når jeg slumper til å se ham på det viset. Hva søren skal jeg gjøre. På ett år burde jo noe ha gitt seg, men ikke tale om. Jeg føler meg nesten verre til mote nå enn jeg gjorde for et år siden når jeg treffer ham.

Selv om "granatsjokket" har gitt seg så kan jeg fremdeles ikke få meg til å tro at jeg kunne ta så feil. Selv om jeg tydeligvis gjorde det.

Skulle ønske jeg ikke var av den trofaste typen. Problemet er at selv om han har gitt meg på båten så har ikke jeg gitt ham på båten ennå. Ikke sånn egentlig. Hjernen sier "game over", mens hjertet hyler "min, min, miiiiiiin". :grine:

Det er ikke videre smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
:klem: Stakkars Cata... det er ikke noe godt det der... :dagens-rose::digge::perebrus: Her, rose, vin og musikk til deg, så du kan tenke på noe annet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha penger! OK, egentlig har jeg jo det, men....samtidig er jeg bittelitt gjerrig. Sikler etter en liten GPS til å ha i bilen når jeg skal på ferie, men samtidig har jo den samme bilen kommet med et sterkt ønske om 30 000 service i nær framtid. (Måtte skru på sjarmen skikkelig da jeg ringte verkstedet for å bestille time, for de var fullbooka til langt uti august. Ikke desto mindre så klarte jeg å sjarmere til meg tid før jeg drar avsted. Godt jobba!)

Men har altså lyst på en GPS. Skal jeg kjøre Vestlandet nedover så er det en god hjelp, tror jeg. Har NAF's veibok, men det er litt vanskelig å lese kart samtidig om man kjører (ja, har prøvd) og jeg har jo ikke med navigatør i bilen ;) .

Sukk, skal, skal ikke.

Og så har jeg lyst på ny stereo i stua - et mindre anlegg enn det jeg har nå. Har innsett at økonomien ikke holder til B&O i denne omgang (vinterens spådomsutskeielser og vaskemaskinhandel, samt vårens malesjau tilsier at kontoen må få fylles opp igjen litt) , men jeg skulle virkelig gjerne kvittet meg med den svarte boksen som står der nå. Ikke har det spesielt god lyd heller. Vil ha et "minianlegg" som gir bra lyd og ser litt OK ut.

Kan noen vennligst finne et? ;)

Men det kan jeg utsette til høsten. Er ikke musikklytteminded nå på sommeren uansett.

Men jeg tror nok det blir en liten GPS, ja. :ler:

Og så sikler jeg etter mac, men holder meg i skinnet enn så lenge. Denne PC'n funker jo fint til mitt bruk, så den får leve en stund til. Tross alt er den ikke mer enn 2 år. (Regner etter: GPS 3500 + Stereo 8000 + mac 12000 = 23 000 )

:overrasket: Ikke verre. Det er for mye på en gang, men det hørtes verre ut før jeg begynte å regne etter.

Jepp - prioritet : GPS, Stereo og mac. I nevnte rekkefølge, og muligens med solid pause før macen.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeeehm, altså................... GPS dings er bestilt. Det blir en liten TomTomOne Scandinavia. Regner ikke med at jeg trenger mer kart enn det. Skal jeg lenger av sted så tar jeg vel fly.

Gleeeeeeder meg :sjarmor: .

Liker duppeditter, jeg.

Og så har jeg fått bestilt overnatting for 3 av feriens netter.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sunn :hoppe: . Vel, iallfall litt. Jeg har vært ute og ruslet en tur på formiddagen. Ikke lange turen, det må innrømmes - kun en 20 minutter eller så, men jeg ville sjekke ut den lokale badeplassen som ikke ligger så langt herfra. Kunne være greit å ta seg en tur dit utpå ettermiddagen når det virkelig begynner å bli varmt sånn at jeg får avkjølt meg litt. For i dag er det faktisk ganske varmt!

Trøster meg med at jeg ikke har sol på verandaen ennå så når sola kommer rundt til den veggen der jeg har de fleste vinduene så kan jeg flykte ut dit og lufte meg. Er egentlig veldig fornøyd med at jeg tok mot til meg for noen år siden og kjøpte leilighet. Det er godt å ha sitt eget og vite at her bor jeg.

Fikk forresten shina opp den delen av terassegulvet som malerne hadde "hærpa" littegrann da de høytrykkspylte. Naboen hadde mer igjen av terassebeisen "vår" så jeg fikk noen penselstrøk oppå det som var blitt slitt av :) . Så nå er det "mahognyterasse" igjen.

Ellers sitter jeg her og hygger meg med .....et glass vann. Har en følelse av at jeg bør fylle på litt i løpet av dagen.

Ja, og så hadde jeg underholdning ved frokostbordet. Satt fredelig og tygde på brødskiva da jeg hørte rabalder av mange motorer, og der putret det jammen en veteranbilkortesje forbi. Mye snadder å se der. :sjarmor:

(Ja, jeg tenker på bilene.....)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja - så det var bilene du så på. Ja vel- ja.

Flionk du har vært som har ordnet ute igjen etter malerne. Så nå kan du bare nyte uteplassen din.

Rusletur er fint når det er varmt, og å sjekke bademulighetene er jo ikke dumt - hvis dette været holder seg.

Halvdelen er også glad i dupeditter. Men han er for tiden i hagemodus, så han har kjøpt høytrykksspyler, et monster av en kanteklipper (til meg) og nå også elektrisk hekkesaks. Jeg vet hvem som får æren av å bruke den, for det tåler ikke Halvdelens nakke. Er han ikke i hagemodus, så er han i kjøkkenmodus, og vi har mange rare greier stående der. Men - det er mye som er kjekt å ha, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Jeg har badet?????

I omtrent to sekunder, men jeg har faktisk gjort det!!!! Siden det var så varmt ute så hev jeg meg i bilen og kjørte ut til stranda "mi" nå i ettermiddag. Hadde nok baktanker, men ikke faste planer. Trasket avsted langs vannkanten i shorts, T-skjorte og joggesko. Da jeg kom så langt at jeg ville snu så ble jeg tøff. Av med skoa og så ble det barbent rusletur tilbake. Satte meg litt på en stein i nærheten av parkeringsplassen - skal - skal ikke?

Det ble skal.

T-skjorte og shorts ble vrengt av og jeg labbet uti. (Neida, er ikke blitt nudist, jeg hadde bikinen under ;) ) Kaldt var det, men ikke så ille som jeg hadde trodd så jeg tok sjansen på å duppe meg under littegrann. Det frister til gjentakelse. Neste gang skal jeg være litt mer "seriøs".

For dem som måtte lure på hva som er revolusjonerende med et helt vanlig bad i sjøen, så skal jeg forklare en smule :ler: . Jeg er vokst opp et sted der de eneste bademulighetene lå ca.2 mil unna der jeg bodde og det var ferskvann så man måtte duppe seg veldig fort under vann for ikke å bli spist opp av mygg og klegg. Siden jeg har skrekk for alt som minner om insekter så ble det lite bading. Når jeg i tillegg måtte ha bilskyss og har en far som ikke liker sol og en mor med vannskrekk så sier det seg selv at det meste av min bading ble foretatt i badekar :ler: .

Men som sagt - det frister til gjentakelse. Er jo litt dumt å ikke bruke muligheten når jeg har en riktig så fin strand ikke så veldig langt unna.

Vel hjemme igjen så stupte jeg i dusjen og fikk av meg noe salt og så har jeg skylt opp klær (hurra for hurtigprogram på vaskemaskina) og grillet kyllingfilet til middag. (Elektrisk grill er supert alternativ når man ikke kan ha "ekte" grill.) Ganske fornøyd med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - badet?!

Må nok ta en alvorsprat med meg selv og oppsøke litt vått og salt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Badet? Var det ikke grusomt kaldt da?

Jeg har sluttet å bade ute.. det er iskaldt om det så er tjuefem grader i vannet. Jeg mener kroppen min er på 37, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fulgt ditt eksempel og kastet meg ut i de salte bølger. Det var faktisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, Bettie? Hvis det blir like varmt i morgen så skal jeg jammen ha et nytt og lenger stevnemøte med bølgene selv. Jeg er gjennomkokt.

Kom hjem til 28 grader (forsåvidt bedre enn forventet siden jeg regnet med 30, men dog....). Men med ganske store vinduer som vender mot sola store deler av dagen, så er det ikke så greit å få ned temperaturen når man har vært vekk en hel dag. Først nå begynner det å bli levelig her - dvs. 25 grader.

Helt greit for meg om sommeren roer arbeidsiveren sin litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sur: Bade liksom, jeg???

Må på jobb igjen, jo. Dette er dagen jeg stryker av kalenderen sånn arbeidsmessig. Kom på jobb og ble møtt av en stor, stygg produktfeil. Vi har hatt et par liknende før i sommer og finner ikke alle årsakene. Noe skyldes nok mye ferievikarer og uerfarne folk, men.... Vel, det var ille nok, men etter 2 timer så kom det jammen en til av samme slaget - nesten. Da begynte jeg å sitte med feilgransking til oppover øra.

Det var nå ille nok, men i kveld skal vi starte produksjon av noe vi vet er litt tricky. Det skulle vi jo egentlig ha startet med i ettermiddag, men på grunn av alt trøbbelet så var det forsinkelser. Og når så dagen endte med en større stans, så er liksom alt fullkomment. :grine:

Så nå må jeg vel tusle avgårde i 9-tida i kveld tenker jeg. :frustrert:

Jeg vil bruke nettene til å sove, -ikke til å jobbe. I allfall ikke når jeg har vært på jobb om dagen og skal på jobb i morgen. :sur:

Kom meg jo hjem etterhvert, og der ringte min mor. Helsa ikke helt i 100 der nå igjen og attpåtil fikk jeg høre at en nær slektning har bedrevet litt fusk og fanteri overfor henne. Arrrgh! Hva skal man med fiender når man har nær familie!?

Ikke min dag i dag, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Cata. Sånne dager er ikke greie. Setter igjen litt :perebrus: til kjøling, jeg slik at du får noe godt og kaldt å drikke når du kommer hjem.

Noen ganger er familie ille å ha med å gjøre. Det finnes de som alltid skal utnytte andre, og når det er familie, blir det ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :perebrus: Bettie. Det smakte godt.

Heldigvis gikk tingene greit nå i kveld, så jeg kom meg hjem i anstendig tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nei for atte.....det er din MSN som tuller med meg ;).  Var det ikke det vi ble enig om her en gang?

Har ellers en "bli kokt" dag. Varmt i leiligheta og har ingen passende dørstopper for å holde verandadøra åpen når det blåser litt. Vil helst ikke sette krok i dør og vegg så er det noen som har forslag....?

Skrue/spiker (type liten) i vegg, bind fast plasttau som du hekter til dørhåndtak når du skal ha døren oppe. ;)

Trenger ikke være ingeniør for å få til det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Først anbefaler jeg deg å gå til anskaffelse av hvite persienner som du holder nedtrukket om dagen for å holde den verste varmen ute... markiser gjør også nytten men koster skjorta i forhold, samt at de trenger montør.

For å holde døra oppe, dytter du den så langt opp du får den, og stikker en sammenrullet avis eller en tre-kile inn i dørsprekken langs ramma så den ikke har en mulighet i havet til å blåse igjen. Skjønte du?

Og så, en stor bordvifte som du slår på med en gang du kommer inn gjennom døren hjemme som kan sette luften litt i bevegelse for deg. Det blir bra skjønner'u ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...har allerede hvite persienner (ellers ville jeg vært død av heteslag forlengst), døra har fått lavendelkrukka som dørstopper (er redd for å vri den skjev på hengslene eller noe hvis jeg kiler noe i dørkarmen. Dessuten er det litt vrient for den slår jo 180grader utover. )

Og -vel- bordvifte... Jeg har visst en liten en, men på varmeovnen jeg kjøpte tidlig i vår så er det også vifte og den satte jeg på da jeg kom hjem (jada, minus varmeelementet såklart :ler: ) Så nå har jeg bare 29 grader i stua (husets kaldeste rom).

Fryser ikke nei.

Men på jobb var det enda varmere, så i dag tydde jeg virkelig til "hoppe i havet" trikset. Jumpa i bikini straks jeg kom hjem, grep et håndkle og kjørte ut til stranda. Ble brukbart avkjølt da :) . Tror jeg må begynne å pakke badetøy i jobbeveska så jeg bare kan skifte og dra og bli nedkjølt med en gang. Ser ut til å være et bra triks for å få ned tempen etter en varm arbeidsdag. Er heldigvis meldt regn i morra så da håper jeg temperaturen faller litt.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...