Cata Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #1121 Del Skrevet 5. mars 2006 Egentlig så er det bedre å jobbe på en søndag enn på en lørdag . Midt på dagen har jeg som regel ingenting å foreta meg, så da kan jeg like gjerne jobbe litt. Fikk unna litt sånn smådill, som alltid blir skjøvet til side - blant annet fikk jeg begynt på en presentasjon jeg skal ha litt senere på året. Nå står brøddeig til heving på kjøkkenbenken (vil ha kjøkkenmaskin ) og jeg har nettopp diskutert Tallinn-tur med venninne. Hun har bestemt oss for hotell og vi er ikke helt enig. (Selvsagt.) Jeg er blitt så gammel at jeg vil ha litt "luksus" - dvs. jeg ville foretrekke et rom som ikke er så trangt at man må "ut for å skifte mening". Håper "twin room" er litt større enn det avbildete "double room" . Med "twin" må det jo være litt plass mellom sengene...... :klø: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #1122 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg er blakk! Dvs. det er jeg jo slett ikke, men det føles sånn for det er så sjelden jeg handler noe særlig. I går kom øyenskyggeprøvene fra PureLux (med min bruksfrekvens så har jeg nok skygger til jeg dør) og i dag kom Ellosklærne mine. En topp, en joggebukse og en storTskjorte. Og, under over alle undere - alt passet . Det skjer ikke for ofte når jeg bestiller pr. postordre. Ganske fornøyd med den handelen. Angrer bare litt på at jeg ikke kjøpte en topp eller to til når den passet så bra. Jaja, kan bestille igjen jeg - etter neste lønningsdag. Regner med det blir litt handling når venninne og jeg skal på jentetur til Køben om et par uker. (Staaaaakar MasterCard). Synes det er greit å bruke kort når jeg er utenlands, så slipper jeg å veksle penger. Ellers er jeg fremdeles populær dame på jobb. Fikk en uoffisiell forespørsel om jeg kunne tenke meg å fortsette i et vikariat i jobb 2 etter at engasjementet mitt går ut. Greit for meg det, hvis jobb 1 er med på notene, men jeg vil ikke risikere å få fyken - så jeg ba dem greie ut det der på et litt høyere plan først, så fikk vi heller diskutere etterpå. Ender stadig vekk med ting som må ryddes i i min gamle jobb også, så jeg er på ingen måte gjemt og glemt. Helt greit det. Og i morgen skal jeg prøve å stramme opp sideflesket. Prøvetime med Bailine står for tur. Kommer vel neppe ut med ny og stram figur i morgen , men jeg får dannet meg et inntrykk av hvordan det er så får vi se om det blir flere timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. mars 2006 #1123 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er ikke så farlig å være blakk når man har fått noe fornuftig ut av pengene. Flott at du er så ettertraktet på jobbene. Men jeg tipper at du jobber mer enn 100% med to arbeidsplasser. I jobbsammenheng blir aldri to delstillinger mindre eller lik en hel stilling. Spennende å få høre hvordan den oppstrammingen virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #1124 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei Cata, gir meg til kjenne som snikleser i din dagbok. Og jeg kjente meg faktisk litt igjen i det du har gått- og går gjennom- selv om det for meg var skuffelsen over og svik fra en arbeidsplass. Det er nok en naturlig prosess når man investerer tid, krefter og følelser i noe og så blir dårlig behandlet tilbake, for det har du blitt! Håper det går bedre med deg nå, og lykke til med trimmingen og Bailine Lå faktisk invitasjon til en prøvetime i postkassa mi i går og, kanskje det er et forsøk verd for å få litt bukt med tyngdekraften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #1125 Del Skrevet 8. mars 2006 Heihei, Kira. Jeg har nok sett på besøkstallene at det er flere som leser enn de som gir seg til kjenne . Går bedre....jo'a, "de små hvite" holder meg jo unna hysteriske utbrudd - så selvkontrollen er på plass. Men følelsene er der, -det er bare lagt lokk på. Nå har jeg vært og strammet meg opp. Bailine var en interessant opplevelse - jeg lå fredelig på benken og musklene hoppet og spratt. Av og til kjentes det ut som om noen slo på meg - sånne lette massasjeslag, og av og til røsket det skikkelig i muskulaturen. Er spent på om jeg blir støl av dette her. Jeg tror nok jeg skal koste på meg noen timer til. Hvorvidt det hjelper, vet jeg selvsagt ikke etter bare en time - men det kjennes faktisk ut som det hjelper på noe som slett ikke har med tyngdekraften å gjøre . Jeg har en ryggmuskel som lett blir stresset og den kjennes sprekere enn den har gjort på lenge. Tror den fikk såpass juling at det har bestemt seg for å slippe litt blod gjennom. Ble så spretten at på hjemveien tok jeg en snarvisitt på kjøpesenteret og fant meg en ny baderomsmatte. Rund, antrasittgrå matte som går utmerket til mine lyse fliser. Fint med forandring i blant. Særlig når det bare koster en 120-lapp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #1126 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har vondt i lommeboka... Telefonregninga har ankommet og jeg ser godt nærværet av et par oppfriskede høstspådommer. Teletorg er og blir dyrt (og dumt). Alene ville det ikke gjort så vondt, men når jeg plusser på med Bailine'n, innfrielse av studielån, årsavgift på bilen og et par andre småhissige regninger så ble det jammen en del til sammen. Har jo ikke kommet meg helt etter vaskemaskinhandel og reiseutgifter i januar ennå. (Heldigvis er flybilletten til jentetur allerede betalt så der får jeg ingen overraskelser. Hotellregninga får bli på kredittkortet. Synes jeg får mer oversikt når jeg tar reiseutgifter der.) Men nå har jeg kontroll. Siden jeg skal på jentetur om et par uker så måtte jeg jammen låne fra sparekontoen. Det er ikke ofte jeg må ty til det trikset. Jaja, trøster meg med at neste måned blir det bedre. Da begynner "inntjeningen" etter studielånsinnfrielsen og nå tror jeg årets store fæle regninger for det meste er unnagjort. Bli'kke mer penger brukt på meg i vår! Sånn er det med den saken. Det eneste som kanskje kan ombestemme meg, er om jeg får se et par lekre vårsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #1127 Del Skrevet 9. mars 2006 Pengegreier her også, ja? Du er ikke blakk Cata, JEG er blakk. Jeg tør ikke sjekke kontoen, for jeg vet at jeg ikke har tusen kroner å leve på fram til sluttet av måneden engang. Det er krise når man røyker, kjører bil, liker å drikke øl på konsert og har venner som har bursdag. Bah. Nok klaging. Håper Køben-turen din blir bra! Masse butikker der. Og gi beskjed om det bailaine opplegget ditt funker. kanskje det er en idé for en latsabb som meg? Ha en fin kveld, Cata! *kaffehøy* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #1128 Del Skrevet 9. mars 2006 Nei, blakk er jeg ikke, men regningsbunken denne måneden ble tykkere enn det jeg hadde ønsket. Men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv (jeg mener...man må jo ikke kjøpe Bailinetimer eller ringe spåtelefon samtidig som årsavgifta på bilen forfaller.... ) . Men jeg får nok skikk på meg igjen. Bruker ikke så mye penger til vanlig, så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 10. mars 2006 #1129 Del Skrevet 10. mars 2006 Huff....Regninger! Det hørtes kjent ut. Men, ikke fokuser på dem. Det hjelper ikke i det hele tatt. Er veldig glad for at ikke jeg har falt for fristelsen å ringe til spådamer. Det blir fort mange penger ut av det. Håper du får en hyggelig helg, og så har du jo en tur å se frem til da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1130 Del Skrevet 10. mars 2006 Spådamer blir penger, ja. Med 25 kr minuttet, så forsvinner det noen hundrelapper på den sporten! Men det var kombinasjonen med de andre regningene som ble tøff da. Jaja, fra og med neste lønning blir det bedre tider. Da er vårens fæleste regninger unnagjort. (Så da kan jeg begynne å betale ned litt mer på boliglånet ). Den nevnte boligen er forresten strigla og fin nå. En kikk på kjøkkengulvet i dagslys tilsa at tørrmoppen fikk hvile denne uka. Det ble grønnsåpe og vann til en forandring. Rent sengetøy og nytrimma og nydusja meg i tillegg. Full kontroll - så lenge det varer. Må jo trene litt manuelt også, -ikke bare satse på elektronikken. Synes liksom jeg kjenner den muskelstimuleringa "inni" magemusklene. Vanskelig å forklare, for jeg er egentlig ikke støl heller. Men i morgen blir jeg støl. Bompi er effektiv på en del muskler. Skal ta livet med ro i helga. Det er så kaldt at jeg orker ikke tanken på å bevege meg utendørs. Det er ikke så mange minus,men det blåser ganske friskt så jeg tør ikke tenke på hvor mange effektive kuldegrader det er. Det blir meg, KG og krimmen denne helga. Og jentetur neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 11. mars 2006 #1131 Del Skrevet 11. mars 2006 Goooooooooooood helg Skal nog fortelle om været, vennen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2006 Forfatter #1132 Del Skrevet 11. mars 2006 Frk. Dårlig Timing, det er meg det. For et par uker siden bestilte jeg noe på Victorias Secret, og i ordrebekreftelsen sto det at pakken ville komme sånn ca. 20 mars. Greit nok. I dag da jeg kom hjem etter å ha handlet fant jeg hentelapp i postkassen. Pakke?? Fra USA? Hvem, jeg? :klø: Husket ikke engang at jeg hadde bestilt noe, jeg . Etterhvert så fikk jeg såpass orden på de små grå at jeg skjønte hva det var for noe. Pakke fra VS - nesten 2 uker for tidlig. Normalt ville jo det vært fint, men akkurat nå når konto'n er litt anstrengt, kunne de godt ha ventet til litt nærmere lønningsdag synes jeg . Må jo betale MVA og toll for verdien tippet over 200 kr. Jaja, ikke det enorme beløpet uansett, men det kunne jo passet bedre da.... Kan ellers berette om en særdeles begivenhetsløs dag. Har vekslet mellom å sitte her, lese bok, lage middag og sludre med mysan på MSN. Sånn er det når jeg er lut doven og ikke gidder gjøre det jeg burde - hale fram jobbPC og gjøre litt nytte for meg. Har en del ting jeg kan gjøre som faktisk er litt morsomme. Jeg må bare få halt den opp av sekken. Nye sjanser i morgen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 12. mars 2006 #1133 Del Skrevet 12. mars 2006 U GOT MAIL :smilejente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #1134 Del Skrevet 12. mars 2006 Fikk ikke gjort noe fornuftig i dag heller. Tiltakslysten sivet ut etterhvert som morgenkaffen sivet inn. Jaja, i morgen skal jeg i allfall figurformes igjen. Det er da noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mars 2006 #1135 Del Skrevet 13. mars 2006 Er du formet for dagen? Jeg liker ikke mars, jeg. Det vil si - jeg liker mars, men kontoen min liker den ikke. Det er for mange stor forfall på en gang. Og bilen ble dyr å få på veien igjen. Så nå må jeg sutte på labben til neste lønning. April er litt bedre, da, og mai er super. Guri - det går jo mot sommer - hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #1136 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg er formet. Jeg formelig kjenner at midjen snurper seg innover, selv om jeg rimeligvis ikke kan ha gått inn en eneste millimeter på bare to behandlinger. Men bare trua er sterk nok så..... Men jeg blir faktisk litt støl her og der. Langt inni et sted, der jeg ikke blir så støl når jeg trener vanlig. Kanskje det hjelper på sikt. Det er i hvertfall ganske moro å kjenne hvordan musklene hopper i vei uten min medvirkning. Tror jeg skal begynne å ta med MP3 spilleren til behandlingene..... Fikk nesten lang nese i dag. Hadde time seint og da jeg kom fram var døra stengt. Måtte jo bare stå der og vente i frosten da. Litt guffent ettersom jeg er nestenverdensmester i å rote med avtaler. Trodde kanskje jeg hadde bomma på en time. Ble jo ikke bedre av at det dukket opp en annen dame som faktisk hadde bomma. Da ble jeg usikker for alvor. Men det løste seg. Bailinedama kom akkurat på tida og vi slapp inn. Min "medventende" fikk også plass. Det var visst ikke så fullt i kveld. Ellers så er jeg godt fornøyd med dagens innsats på jobb. Ble dagens "pain in the ass" da jeg for tredje gang kom trekkende med en feil jeg hadde funnet. (Har ikke tilgang sånn at jeg kunne få endret den selv.) Men de må jo bare takke og bukke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #1137 Del Skrevet 14. mars 2006 ...og så eser midjen ut igjen... En kollega utenbys fra er på besøk på jobben og jeg benyttet anledningen til å bli med ut og spise. Dermed ble det middag - både mer og senere enn jeg pleier - så nå føler jeg at jeg har mye til felles med en ballong. Jaja, jeg krymper vel til i morgen. Etter jobb er det ny runde med elektrodene, og så må jeg vaske litt klær tror jeg. Greit med noe nyvasket i kofferten når jeg reiser bort i helga. Det som ikke er nyvasket er bilen. Fyttegrøss som den ser ut. Men jeg nekter å vaske den før etter jeg er kommet tilbake fra flyplassen. Så snart jeg er ute på hovedveien så skvetter det jo salt og søle over hele bilen. Hvorfor kan de ikke ganske enkelt strø med sand? Jeg vil ikke ha "spekebil" . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. mars 2006 #1138 Del Skrevet 14. mars 2006 Spekebil er ikke noe særlig, nei. Halvdelen var så snill at han vasket bilen for meg slik at jeg kan bevege meg inntil den uten å bli helt klinete. Jeg er helt overbevist om at du krymper. Når musklene hopper og spretter av seg selv, må jo noe skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 15. mars 2006 #1139 Del Skrevet 15. mars 2006 Håper du får en kjempefin tur i helgen. Skulle gjerne reist bort litt vi også, men rep på bilen ble nok i største laget, og den må vi jo ha....kjedelig.... Men kos deg...Du har helt sikkert godt av det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #1140 Del Skrevet 15. mars 2006 Så er man nyristet igjen. Synes de programmene blir bare lengre og lengre på den rister'n. Såvidt jeg husker så sa damen at en behandling skulle ta ca. 25 minutter, men i dag må jeg ha ligget lenger. Trodde aldri det skulle ta slutt. Egentlig er det ikke så verst behagelig, men det blir kjedelig i lengden. Taket er ikke så morsomt å stirre på. Neste gang tror jeg jeg må ta med MP3 eller noe å lese på. Vet ikke om det kommer til å hjelpe på midjen, men jeg er i hvertfall nødt til å få strammere rumpe for setemuskulaturen får virkelig trim. Er rent støl der, jeg. Bare synd det er midjen som trenger det mest. Men noe forsvinner vel der også. Ellers har det vært en forholdsvis rolig dag på jobb. Nesten så det blir litt kjedelig når det er sånn. Vil ha litt pes.... En dag til nå så blir det en velfortjent langhelg. Det blir bra, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg