Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Du verden.

Ikke bare krymper du innholdet i klesskapet - du har planer om å krympe deg selv også!

Blir nesten bekymret, jeg, over så mye energi på en gang. Har du litt til overs er det bare å sende litt til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nesten bekymret, jeg, over så mye energi på en gang. Har du litt til overs er det bare å sende litt til meg.

Jeg blir litt bekymret selv ;) , så du kan gjerne få litt. Så mye aktivitet er "u-Cata'sk". Tror det er litt reaksjon på høstens depping og litt spådamespenning siden flere har antydet at det kan bli litt løsning på "mannefloken" utover våren. Mistenker underbevisstheten for å spille meg et puss. Tror den tenker som så at om ikke mannen gir lyd fra seg, så skal i hvertfall jeg være "slank og lekker" og seile videre i livet :ler: (med god hjelp fra de små hvite :( ).

Slank & lekker er dog utsatt til i morgen. Fikk plutselig lyst på egg & bacon til middag, selv om det er noe som jeg normalt ikke liker. Heia kolesterolet!!!

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsugerdings er nærmet seg. Den er kommet til byen, så jeg kan nok hente den i morgen :hoppe: . Dessuten har jeg vært på "Victorias Secret" og handlet et par lekre BH'er - håper bare de passer. Stoler ikke helt på størrelsene. Ble behagelig overrasket over prisen. Hadde trodd det var mye dyrere, men det er klart...tollen kommer vel i tillegg, tenker jeg. Uansett ble det ikke mye verre enn i norsk butikk.

Dessuten har jeg vært på fyllinga med det som ble fjernet i helgas ryddeaksjon. Og jeg har vært på biblioteket og hamstret nye krimbøker (mistenker at jeg har lest noen av dem før, men det er i så fall lenge siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger'n miiiiiin, er så fiiiin.....

Joda, den kom i dag og jeg lot den ta seg en svingom på kjøkkengulvet og foran gangdøra før jeg kom så langt at jeg leste det avsnittet i bruksanvisninga som sier at den skal stå på lading i 12 timer før den brukes 1. gang :rodme: . Jaja, jeg satte den på lading og en times tid senere kom den med et høylydt piiiip som forkynte at den var "mett". Kan ikke skjønne at den trenger mer strøm, da :klø: . For lampa som indikerer at den er fulladet lyser. Fikk i hvertfall slått fast at den virker. Jeg la noen fristende brødsmuler foran nesa på den og den spiste med god apetitt.

Den bruker ganske lang tid, ser jeg, men til gjengjeld får den det renere i krokene enn jeg gjør. Den gir seg nemlig ikke så lett. Faktisk veldig lite lett. Da jeg prøvde den i gangen hørte jeg plutselig en ilter summing og skraping her jeg satt og da var tassen på vei over terskelen til gjesterommet der PC'n står.Klorte og klatret over og var på full fart for å angripe fillerya som ligger på gulvet her. Den så rett og slett veldig målbevisst ut!!! :ler: Hissigproppen!

Jeg tror den blir kjappere når jeg blir flinkere til å sette unna sånt som kjøkkenstoler. Det er nemlig i jakten på krokene han somler, ser det ut som. Og så kommer han seg akkurat innunder sofaen ;) . Tenker han får en god jakt der.... Hybelkaniner: pass dere.

I morgen skal han få spise seg mett på soverommet. Der er masse fri gulvflate. I bruksanvisningen sto det også at han belyser områdene han støvsuger med UV lys som skal virke bakteriedrepende. Akkurat den biten tror jeg nå hva jeg vil om, men.....morsom gimmick.

Har vært flink i kveld. Har hatt en økt med Bompi og mens jeg trimmet sto en brøddeig til heving og oppvaskmaskina surret og gikk. I morgen blir det ferskt grovbrød til frokost.

Ny rapport om "Tusle's" bragder kommer nok i løpet av helga når jeg får prøvd for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et hus med ørten katte- og hundehår hadde kanskje støvsugerdingsen vært en investering. Men - jeg får et foruroligende indre bilde når jeg leser:

Cata på toppen av bompiballen i sprek lutuspositur mens tusle brummer rundt og rundt henne.

Kanskje det er gurutanken som skinner gjennom.

Ønsker deg en god fredagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata på toppen av bompiballen i sprek lutuspositur mens tusle brummer rundt og rundt henne.

:ler: Mer trolig det blir Cata på toppen av Tusle, brummende rundt Bompi.... hadde det ikke vært for at det står i bruksanvisningen at det ikke er lov å sitte på'n. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yihaaaaaaaaa!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lille Tusle funker! Nå har han tuslet på både soverom, stue og kjøkken og jeg har gått over med tørrmopp etterpå. Og det er noe helt annet enn når jeg bare tørrmopper. Da pleier det som regel å komme med noen"kaniner" her og der. Litt støv kom det naturligvis på duken nå også, men det var sånn finstøv som jeg pleier få om jeg har brukt den "ekte" støvsugeren også. Vedder på det ikke har vært så rent under seng og sofa på lange tider.

Godt det ikke ble fullstendig feilkjøp. Han bruker naturligvis mer tid enn det jeg ville gjort med med vanlig støvsuger, men på den annen side - den gidder jeg sjelden dra frem. Som oftest går jeg direkte på med tørrmopp. Nå står han og får "mat" - dvs. lader batteriet, så tror jeg jammen jeg skal sende ham på en tur i gangen også. Må bare rydde vekk noen sekker og sko først så han kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Lille Tusle? Støvsugerdings? Er det en sånn robotstøvsuger du har skaffa deg?

I såfall: Heldiggris! Sånn kunne jeg tenkt meg,men det er desverre uaktuelt,siden det sikker hadde skremt Pinny ihjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent hus! Tusle har tuslet og jeg har moppet - hele leiligheta. Dessuten har dusjen fått seg en omgang "Shower Power" så nå lukter det rent i tillegg. (Det verste med tørrmoppsystemet er at det er luktfritt - savner grønnsåpeduften). Til og med jeg er ren, for jeg har nettopp kommet ut av dusjen.

Det skulle man ikke trodd for et halvt års tid siden. Dvs. jeg var jo ren da også, men husmorinnsatsen var noe laber.

Hva i all verden skal jeg foreta meg i morgen? :klø:

Åja, det er sant - jeg var jo innom biblioteket og hamstret krim her forleden. Og kanskje tar jeg meg en liten bytur. Får se hva jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, jeg er blitt rengjøringsfreak. Inspirert av en tråd på "Hus, hjem og familie" har det vært den store dynevaskedagen i heimen. Sommerdyne og gjestepute er så langt vasket - og til dels tørket. Gjestepute surrer nå i tørketrommel. Skal gi gjestedyna en skrubb også før jeg gir meg. Den er eldgammel og har iallfall ikke vært vasket siden jeg flyttet for meg selv - og jeg hadde den med på lasset da jeg begynte på hybellivet *blæh*. Har tenkt på det mange ganger, men har ikke hatt vaskemaskin med stor nok kapasitet før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - finn fram tvangstrøya - jeg er blitt überhuslig. Plan for dagen:

1. ut i bod etter lecakuler for å drenere blomsterpotter
  2. potte om en plante
  3. ta stikling fra en annen
  4. hvis nok blomsterjord - potte om enda en
  5. finne fram bøtte og nal - og nylonvasken jeg mener jeg har et sted
  6. vaske vinduer utvendig

Er alt det der meg??? Her må det være noe merkelig som foregår. I tillegg til dette så skal jeg ha middag (lett - Fjordland besørger den i dag) og stikke innom her x antall ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde roser, grønne blad - det vil sikkert Cata ha. :dagens-rose:

Punkt 1-4 er fullført. Dessuten er ikke fullt så grønne blad klippet vekk her og der på potteplanter som får beholde "huset sitt" et år til. Nå begynner det å se ryddig ut i vinduskarmene.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Arrggghhh!! Dum vaskedings. :sur:

I fjor sommer kjøpte jeg en sånn kombinert svamp+nal på skaft greie for å vaske vinduer med. Har hatt en sånn før som fungerte brukbart. Det gjør ikke denne. Svampen faller av hele tida, og nalen trekker ikke vekk vannet. Det beste jeg kan si om vinduene er at de ble renere. Må nok rykke tilbake til gamle, velprøvde metoder igjen. *trøstespiser mini-Troika og psyker meg opp til å gå ut i kald vind igjen*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dere noe som glitrer i det fjerne er det mine vinduer - nyvasket både innvendig og utvendig. Dessuten har jeg vasket felles trappeoppgang så nå har jeg blid nabo noen uker til. ;)

Har jeg fortjent en tur i kiosken i kveld slik at jeg kan få kjøpt meg et interiørblad å hygge meg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette begynner å bli veldig foruroligende. Her leser jeg i dagbok etter dagbok om rene vinduer og huslige sysler. Er det et virus som er ute og går? Kan du ha blitt smittet? Det virker uansett som at jeg er vaksinert.

Klart du fortjener den turen til kiosken med tilhørende handling av blad. Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det ble blad - såpass hadde jeg fortjent syntes jeg. Og dette var et "snilt" blad for det inneholdt masse reportasjer om "industrielt utseende loftsleiligheter" så jeg ble ikke engang fristet til å ominnrede ;) . Ikke at jeg kan det, uansett. I en såpass liten leilighet som den jeg har, så er det ikke så mange muligheter til å flytte rundt på ting, så sofaen får nok stå der den står.

Ellers så skal jeg pusse opp meg nå. Tror jeg. I morgen skal jeg avsted å få litt massasje. Ryggen har vært stram og ubehagelig en stund, så den skal få litt drahjelp. Beste hjelpa er naturligvis trim, men - det er godt å få knadd opp noen muskler i tillegg.

Og om en uke skal jeg ha prøvetime med Bailine :ler: . Ble litt inspirert av en tråd jeg leste på "Kropp og helse" og da jeg fant ut at det var et studio ikke så langt unna så bestemte jeg meg for en prøvetime. Fremdeles så mener jeg at det beste er trim pr. naturmetoden, men hvis dette kan gi magemusklene mine litt drahjelp (bokstavelig talt) så hadde ikke det skadet. Alderstillegget er synlig.....

Hva mer....jo, for dem som har fulgt med en stund så kan jeg berette at jeg for noen dager siden falt for fristelsen og ringte en av antatt mer "pålitelige" spådamene fra i fjor høst om igjen. Det nærmer seg jo mars nå....Det var ganske fascinerende for i fjor sa hun at det ville ta litt tid før det ordnet seg. Det ville i hvertfall ikke skje noe før i januar. Da jeg snakket med henne igjen påsto hun fremdeles at det ville gå "min vei" og at det ikke var så lenge til jeg ville komme til å høre fra'n.

Hva skal man tro? :klø:

Jeg har jo ikke akkurat erklært meg som "troende" i det gamet der, men jeg syntes det var ganske overbevisende at hun på sett og vis sa det samme som i fjor - bare at tidsperspektivet nå var endret. Hun kan da umulig huske det hun sa til meg i fjor - medmindre jeg er hennes eneste kunde :ler: . Det blir en interessant vår. Jeg klarer liksom ikke tro at det der med mars/våren stemmer - men akkurat dette syntes jeg var rimelig spesielt.

Vi får se hvordan det går. Slasken kjørte nettopp forbi (lett gjenkjennelig bil) og jeg får fremdeles mageknip, høy puls og klump i halsen så jeg er slett ikke over ham - det kjenner jeg tydelig. *ønske, ønske, ønske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjærligheten, den kjærligheten. Tror jeg skal bli en sånn crazy cat lady og bo alene i skogen, jeg. Så slipper jeg å eventuelt får kjærlighetssorg. For det er ikke noe særlig!!!

Blir spennende å se om denne spådama har rett, da.

Ha en fin kveld Tante-Cata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plan var også å bli "crazy cat lady" før kisen dukket opp :ler: . Minus skog og katt naturligvis.... Sånn kan det gå. Tabbe det der, gitt. Begynner å bli alvorlig lei av situasjonen. Har kuttet det som kuttes kan - inkludert MSN og likevel "tør" jeg ikke gå ut på lørdag formiddag av redsel for å treffe på ham. Og han pleier ikke være så mye på byen en gang.

Jeg er rett og slett sprø som et knekkebrød, og etterhvert blitt langt verre enn han var i høst. Håper bare han er blitt tilsvarende mer sprø han også, så vi er i takt.

Ikke at jeg tror han kommer til å slå meg ned eller noe, -ei heller motsatt ;) . Men jeg kjenner at jeg orker ikke tanken på å stå og late som alt er normalt om jeg skulle treffe på ham. For det er slett ikke normalt. Det er altfor mange usagte ord til at det kan være normalt.

Men jeg kan trøste deg med at det er ikke "bare" kjærlighetssorg dette her. Problemet mitt er at jeg alltid har hatt problemer med å stole på folk, men dette var altså den ene gangen jeg tok sjansen. Og så gikk det så ettertrykkelig galt. Hadde det vært en normal kjærlighetssorg ville jeg taklet det bedre (ikke bra, men bedre). Hadde det vært et "normalt brudd" ville jeg også taklet det bedre, men at det gikk fra "rimelig bra" og planer om felles ferie og svigerbesøk den ene uka, til full fest med eks og "vil ikke se deg mer" den neste, det har virkelig tatt knekken på meg. Spesielt siden jeg vet at jeg fortjener bedre. (Neiiiida, man får ikke alltid som fortjent her i livet, -jeg vet det.) Hadde jeg ikke kjent ham så godt som venn så lenge, ville det ikke vært sånt et sjokk, så da ville jeg også tålt det. Men hvem forventer at en av ens beste venner skal gjøre sitt beste for å ødelegge en, -etter at man selv har brukt måneder og år til å støtte vedkommende gjennom diverse vanskeligheter? Ikke jeg, for det er så fjernt fra det jeg står for, -og jeg trodde faktisk jeg var en såpass bra menneskekjenner at jeg ikke plumpet i det med begge beina. Ett bein, ja, men ikke begge. Så dum er jeg virkelig ikke - trodde jeg. :klaske:

Det blir fremdeles en spennende vår. Før eller senere må jo ett eller annet gå bedre ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...