Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Mage snill igjen, i hvertfall nesten. Nå gjør det bare litt vondt. Men den furter litt, for til straff for gårsdagens oppførsel så fikk den ikke middag i dag. Får prøve en ny gulrot om en dag eller to. (Stakkars kaniner, er det sånn de har det ? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekk meg, noen. Er trøtt som den berømmelige strømpa. Ikke sånn "sove-trøtt", men sliten i øya. Sånn blir det når man sitter spikret til en dataskjerm mesteparten av arbeidsdagen. (Men i dag fikk jeg løst et problem, så jeg er gangske fornøyd med dagen.) Etter en nettrunde hjemme så slokna jeg på sofaen i flere timer. Sovna ikke, men falt i lett koma :ler: . Dvs. jeg ble liggende i sånn behagelig halvdøs og gadd ikke engang gripe kriminalromanen som jeg egentlig skulle lese.

Dovendyret Cata!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Data er gøy!! Nå har jeg sittet i lange tider på MSN. Kom inn etter en liten rusletur og logget meg på samtidig som 2 venninner av meg gjorde det samme. Dermed fikk vi endelig prøvd å skravle sammen når vi er flere enn 2. Den ene måtte gå. Dermed ble jeg sittende og diskutere kjøkkeninnredning med den andre - via IKEAs kjøkkenplanlegger.

Ingen av mine gode forslag ble tatt til følge, men det var moro lell.

Hvem hadde trodd sånne ting gikk an, for bare 10 år siden?

Er også litt morsomt at vi voksne damene hiver oss utpå og bruker slike ting. Hvorfor skal bare "ungdommen" ha det morsomt.

Bortsett fra det så har jeg hatt en bra dag på jobb. Begynner å få liten "guru-status" i min nye jobb, etterhvert som jeg finner saker og ting som kan forbedres. Presenterte et par av mine "funn" for en ny mann i dag, og han satt med stort, blått og imponert blikk og hørte på. Var ikke så imponerende egentlig, men ingen har visst tenkt i de baner som jeg gjør der før, og da blir det sånn. Godt med sånne oppturer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt se for meg deg som guru-Cata, sittende med beina i kors og leverer det ene løsningsgullkornet etter det andre men menigheten av menn i dress og med blå blikk (og blå slips) ser beundrende på og suger til seg et hvert ord som kommer fra guruens lepper. Jepp - helt greit bilde.

Moro å bruke nettet på mange måter, ja. Og helt enig - det kan da ikke bare være en ungdomsgreie.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt se for meg deg som guru-Cata, sittende med beina i kors og leverer det ene løsningsgullkornet etter det andre men menigheten av menn i dress og med blå blikk (og blå slips) ser beundrende på og suger til seg et hvert ord som kommer fra guruens lepper. Jepp - helt greit bilde.

Veldig greit bilde :ler: . Nå skulle jeg virkelig ønske jeg var bedre til å tegne enn det jeg faktisk er. Da ville avataren min gått over fra portrett til "guru-sittestilling" som den du beskriver. Men - tegneferdighetene stiller ikke i den kategorien så det får bare være. Men det går fremover. Sjef er fornøyd og kolleger er fornøyde, så når de ser framgangen så må jeg jo bare tro på dem. Tallene sier forresten også litt om at vi forbedrer oss. Moro. (Konklusjon: jeg er også fornøyd). Av og til forundrer det meg hvor lett det er å få rykte som "forståsegpåer" når man egentlig er minst like forvirret som alle andre. Synes alle kan og begriper mer enn jeg :klø: .

Oppmuntret av dagen på jobb tok jeg fatt på den store hybelkaninjakten i ettermiddag, og nå er alle kaniner ute. Kjøkken og gang har en svak eim av grønnsåpe, og sengetøy er skiftet og vasket - hvilket betyr at det blir en tur i dusjen på meg før jeg køyer. Må jo være nydusjet når jeg har rent sengetøy. Forøvrig har jeg hentet gymball i dag, men tror jeg skal vente til i morgen før jeg tar sjansen på å blåse den opp. Vil ikke sprette utfor verandaen på en fredag kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. Hybelkaninene får leve et døgn til her i heimen - kanskje to.

Det er det som er en av forskjellene på menn og kvinner. Menn kan snakke i vei uten å ha så mye peiling, mens kvinner VET før de snakker i vei, og selv da tar de forbehold (generaliserer? jeg????) Du har antagelig mer peiling enn de andre, ellers ville du ikke sett nye løsninger.

Jeg gleder meg nå til en beskrivelse av sprett-Cata. Dine beskrivelser gir meg mange morsomme bilder i mitt hode.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil sprette på en lørdag heller, Bettie. Men jeg har pakket ut "Bompi" (lettere å si det enn fitnessball) og blåst den opp. Ett spørmål melder seg straks: Hvor skal jeg gjøre av f....skapet når jeg ikke bruker den, og det blir jo det meste av tida. Den er så stooooooooooor :sur: . Og jeg har liten leilighet. Gidder jo ikke flate den ut mellom hver gang heller. Inntil videre får den bo på gjesterommet og sove søtt i sofaen der. Burde nok kanskje heller kalle den "stinke", for den stinker virkelig. En eller annen slags syntetisk-kjemisk-plast lukt. Fysj! Regner med den forsvinner etterhvert, men akkurat nå er den ubehagelig påtrengende. Uansett - Bompi var god å sitte på. Kjente ryggen min likte det, så hvis jeg får strammet meg opp til å bruke den et par ganger i uka så er det sikkert bra for kropp (& sjel? )

Dere får heie på meg, så skal jeg til gjengjeld komme med malende beskrivelser av alle ulykkene jeg steller i stand når jeg spretter rundt i mikrostua mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke ulykker, for det kan du godt la være å få, så gleder jeg meg til de malende beskrivelsene, ja. Gjesterom er en fin ting å ha - til ting man ikke vet hvor man skal ha. Det er i hvert fall min erfaring.

HA en fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai....første runde med Bompi er over - og bare så det er sagt: inventaret er fremdeles helt. Det er ikke jeg.

Etter å ha skravlet med mysan på MSN bestemte jeg meg for at nå fikk jeg gjøre en innsats. DVD ble satt på og etter å ha sjekket det innledende kapittel kom jeg fram til at jeg fikk kvinne meg opp til å forsøke. Fram med Bompi og pumpe - måtte ha litt mer luft i'n. Og fram med sykkelbukse - etter å ha sjekket at nabo hadde dratt for gardinene og ikke kunne se noe. Startet DVD igjen.

Første runde, oppvarming. Det gikk over all forventning. Jeg klarte både å sitte og strekke armer opp og ned og hit og dit...uten å ramle av. Heia meg!!! 2. runde - bryst og triceps. I praksis besto det av armhevninger med meg halvveis liggende på Bompi (for et syn :ler:). Men det gikk forbausende bra. Tryna ikke en gang i matta som lå under. Forklaringen var selvsagt at jeg lå med magen over Bompi, -ikke nedre del av lårene ;) . Armmuskler, jeg? Ikke tull. Sideløft av ben gikk også bra. Åh - så flink. Er det noen sak?

Så kom første nøtt. Knebøy. Bompi mot vegg og jeg mot Bompi. Eh.....vegg? I mikrostue?? Glem det. Det er enten vinduer eller dører eller bokhyller eller sofaer alle veier. Redningen ble å trekke igjen skyvedøra til gangen og bruke den (og gjett om jeg gleder meg til den glir opp og jeg lander i gangen.....)

Deretter rygg..... Ligge på mage over Bompi igjen, hendene mot ørene og ryggløft oppover. Å ta i , og løft....og....hvorfor pokker ligger jeg her med munnen full av ull????? Og trynet i ullrya? Har dere noensinne prøvd å balansere på en ustabil ball uten å kunne ta dere for med hendene? Ikke det, nei....dere kan prøve - når dere er ferdig med å le av meg... Jeg tror det var på det tidspunkt mitt venstre kne sa opp kompaniskapet. Det ble en liten vridning der som ikke var av det gode, da jeg prøvde å bruke bena til å stabilisere situasjonen. Vel, vel jeg kom meg gjennom resten av programmet - nesten. Hvis dere tror ryggløft er vrient, så kan dere nemlig prøve å ligge på rygg oppå en ball og ta sit-ups. Det er nemlig langt verre. Jeg tror jeg trenger noen runder til før jeg har balansen inne.

Men som sagt, inventaret holdt, og jeg holdt nesten. Så jeg prøver igjen. Jeg kjente det gjorde godt for stive muskler nederst i ryggen og i tillegg var det ganske moro. Etter endt økt tok jeg en rask liten spasertur rundt i nabolaget og så stupte jeg i dusjen.

Er ganske fornøyd med den økta, jeg.

Keep up the good work :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten har jeg nå fått installert Opera som nettleser og denne gangen ser det ut til å funke.... Syntes det virket så kjekt med mail og nettleser i ett :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Her står det dårlig til med formen. Det er bare å innrømme det, -jeg er støl i magemusklene etter 4 små sit-ups på Bompi i går. 4 stk :grine: . Jeg er moden for kondemnering. Få'kke vrakpant for meg en gang.

Det er rett og slett pinlig!

Men neste gang skal jeg ta 12 slik programmet tilsier :sjarmor: . Sprek, snerten, stram i "fisken" - det er meg om noen måneder *drømme*. Går vel ikke helt sånn, men kan jo håpe på at jeg blir litt mindre fiskepudding i konsistensen....Heldigvis er kneet på bedringens vei igjen. Nå klarer jeg å reise meg fra do uten de store problemene :ler: . Og jeg klarer både oppovertrapp og nedovertrapp....

Kan dessuten melde fra om at oddsene for at et par av høstens spådamer kan få rett øker. Nå begynner gutta på "jobb 2" å fleipe med at jeg kan være en passende kandidat for en stilling som blir ledig utpå våren. Og jeg ble jo spådd jobbytte til sommeren av et par stykker. (Hører du den, Bettie ;) ). Blir litt spennende å se hvordan det der utvikler seg. Vil ikke si det er en drømmejobb, men....hmmm, som sagt - spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "seriøs" spåer ville det glede meg om spådommen var riktig.

Jeg må innrømme at jeg lo mens jeg leste om dine utskeielser på ballen. Jeg tror neppe jeg hadde vært noe bedre - heller det motsatte. Men du er malende i beskrivelsen din og jeg ser det godt for meg på min innebygde kino.

Godt at du ikke skadet deg alvorlig. Vridninger i knær kan være smertefullt.

Ønsker deg en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny runde med Bompi i kveld. Inventar og meg er hele, men klok av skade (!) droppet jeg kneøvelsen. Kjenner det litt her og der så dette blir sikkert bra - etterhvert.

Gutta på (ny) jobb kommer stadig med hint om at jeg må være aktuell kandidat for jobb som blir ledig. Samtidig begynner enkelte på gammel jobb å komme med hint om at jeg burde flytte 20% av meg tilbake igjen. :ler:

Det er godt å være ettertraktet ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Gratulerer med Bompi! :klappe:

Og enda mer :klappe::klappe::klappe: for treningsøkta di!

Jeg syns sånn gymball er ganske morsomt,jeg- syns øvelsene er lettere å gjennomføre,og av og til er det gøy å bare sitte og humpe på ballen også. Pinny liker den ikke, for hun ser at den er BALL,men den er aaalt for stor for henne, og dermed litt skummel. :ler:

Håper onsdagen er god! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gått å lese at både du og inventaret fortsatt er like helt. Jeg må jo si du er energisk. Stå på!

Ønsker deg en god onskdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...