Bettie Skrevet 29. januar 2006 #1021 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis du har det som meg, tror jeg lotto eller noe sånt må slå inn for at jeg skal bli rik nok til det musikkanlegget jeg virkelig ønsker meg. Godt at du kom deg vel fram og tilbake. En reise Norge Rundt kan være greit - på TV, men ikke i virkeligheten. Er enig med deg i at når man skal hjem - så er det akkurat det man skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #1022 Del Skrevet 30. januar 2006 Nei, fullt så galt er det ikke. Iherdig sparing, vil nok bringe meg et godt stykke nærmere anlegg. (Det kommer litt an på hva høyttalerne koster.) I går fikk jeg nemlig innbetalingsblankett fra Lånekassen, og nå har jeg mindre enn 10 000 kr igjen av studielånet . Gleder meg uhemmet til å bli kvitt det. Tenker jeg tar et par innbetalinger til og så casher jeg det ut. For en god del år siden så innrettet jeg meg så smart at jeg la inn fasttrekk i banken hver måned som til sammen utgjorde litt mer enn den kvartalsmessige innbetalingen. Såvidt jeg husker skulle jeg egentlig blitt ferdig med lånet i 2007, men ved å gjøre det slik så ser det ut til at jeg blir ferdig ett år før tida - og det uten å ha merket noe særlig til det. Er ganske fornøyd med mine "økonomiske disposisjoner" der . I dag har jeg vært opptatt med rengjøring. Måtte vaske litt klær etter turen i helga, og mens jeg først var i gang så byttet jeg sengetøy også. Og da var det klart at jeg måtte gjøre litt rent også. Ble ikke storrengjøring, men jeg fikk da feid litt rundt i krokene med tørrmopp og ganggulvet fikk seg en omgang med mikrofiberklut. Jeg er definitivt tilhenger av hightechrengjøring. Forresten forsøker jeg å gjøre ren meg selv også - innvendig. Har kjøpt meg en eske med sånn "rensekur" som skal gjøre vei i vellinga med tanke på slaggstoffer og grums i kroppen. Er litt spent på om det virker, skal jo drikke så mye vann at det skvalper bare jeg rister på hodet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #1023 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er blitt for mye vann! Hjernen min skvalper ikke, -den er rent ut!!!! Siden jeg er gått fri for grovbrød så ble jeg enig med meg selv om at tirsdag sikkert er en fin bakedag. Så nå i kveldinga grep jeg bakebolle og sleiv og satte i gang. Grov rug, hvetekli, salt, sukker, tørrgjær, hvetemel og ris....? Ris? Ris? Men i all verden...det skal da ikke være ris i grovbrødet??? Sånn går det når ris og grov sammalt hvete står i akkurat like bokser i skapet, og man griper boks på autopilot. Vel, man er da ikke rådløs (ei heller siktløs) så det var bare fram med sikta og begynne å sikte. Heldigvis havnet risen oppå hvetemelet så det var mulig å sikte den fra... Men snakk om surrehue! Nå står deigen pent til heving. Jeg får håpe jeg har fått ut det meste av riskorna, så det ikke blir noen knekte tenner . Men mitt selvpåførte ry som superhusmor har fått seg et alvorlig skudd for baugen. Jaja, jeg har i hvertfall ren bil. Den så så fæl ut etter helgas tur til flyplassen at den bare måtte få seg en vask. Det er grenser for hva jeg vil kjøre rundt i - og alt det veisaltet kan umulig være bra for lakken hvis det får sitte på i månedsvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 31. januar 2006 #1024 Del Skrevet 31. januar 2006 Cata du må altså like SE etter hvad du tar :enig_anim: Sorry, men ris i grovbrød er like GROV nog Jeg må trøste deg med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. februar 2006 #1025 Del Skrevet 1. februar 2006 Kanskje du har funnet opp et nytt brød? Du kunne ta patent på det og bli rik, vet du. Synes du er flink husmor, jeg, selv om sikten ble et godt hjelpemiddel i brødbakinga. Ønsker deg en fortsatt god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 1. februar 2006 #1026 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har hørt om ris i brød! Men da tror jeg de bruker ris som allerede er kokt, altså.Kanskje det er godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #1027 Del Skrevet 1. februar 2006 "Risbrødet" ble riktig godt det - og foreløpig har jeg ikke funnet gjenglemte riskorn. Mulig jeg kunne ta patent på det, men da måtte jeg samtidig forsikre meg mot store tannlegeregninger, tror jeg. Tviler på at risen blir så medgjørlig av å bli stekt - fra tørr tilstand. Det kunne raskt forsvinne noen plomber hos kundemassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #1028 Del Skrevet 2. februar 2006 OK, så er jeg i ferd med å bli sprø igjen.... Jeg prøver å bestille meg "fitnessball" pr. nett. Nå er det på tide å bli sprek og fast i fisken. Pøh! Jeg vet nok hvordan det kommer til å gå . Ett forsøk og vekk me'n. Sånn går det alltid når jeg skal "aktivisere meg selv". Men jeg bestiller altså likevel jeg, for jeg har en rygg som av og til krangler og det kan jo være at denne gangen så klarer jeg faktisk å trimme en stund før jeg går lei. Overlever vel tapet av de 300 kronene, tenker jeg. Og mens vi snakker om "sprø" - kom til å tenke på disse spådommene mine fra i høst og bladde opp i notatene. De som våget å si noe om tid mente at mannen kom til å ta kontakt med meg utpå våren - kanskje i mars en gang. Nå får dere heie på meg, jenter. Og krysse fingre for at "damene" har rett . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 2. februar 2006 #1029 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg bestiller like et risbrød hos deg, du kan ta med det om du å Bettie kommer etter billig bensin (8,40 kr.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #1030 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jamen risbrødet ble "avriset". Jeg tror jeg fikk siktet vekk det meste av risen. (Ved nærmere ettertanke: Tror jeg må bake det igjen så jeg kan dra og kjøpe bensin. Her koster den over 10 kr. nå. Bettieeeeeeeeeeeeeee......når skal vi dra ?) Endret 2. februar 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #1031 Del Skrevet 3. februar 2006 Ball er bestilt og betalt. Nå er det bare å vente på mystisk pakke i posten og så gyve løs. Vet ikke helt hva jeg har begitt meg ut på. Optimistisk venninne antydet forsiktig at jeg burde legge inn hurtigtast til legevakta . Mulig hun har rett, og at jeg bør plusse på med snekker og glassmester. Ser for meg ballen og jeg i ukontrollerte sprett på stuegulvet. Men jeg skal prøve, så får vi se. Dere får helt sikkert spretne oppdateringer her inne - helt til jeg knekker tastefingrene idet ball og jeg kolliderer med stuebordet, røsker med oss TV'n og spretter opp på sofaen og ut vinduet. Bye-bye Cata? Får håpe det ikke går så galt. Risikosporten gymball? Hørt om den? Er ellers sånn halvveis glad det er helg. Blir nok som vanlig en lang lørdag, men en brukbar lørdagskveld og søndag. Mulig jeg skal tusle en tur på biblioteket i morgen? Lenge siden siste visitt der nå. Og så lurer jeg på når jeg får vite resultatet av eksamen!!! Det er en måned siden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2006 #1032 Del Skrevet 3. februar 2006 Helluu - Sent fredag kveld er det nå, og egentlig sitter jeg og ser på Six feet under, men jeg har litt sånn short attention span i dag, så jeg er litt med det ene øyet på skjermen og resten av meg her... og så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke skjønner noe av noe... det skal ikke være lett bestandig... Skal vi starte nedtelling til mars? 25...... ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2006 Forfatter #1033 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Tell til april, du, mysan. Disse "tidsriktige" damene har jo ymtet om i løpet av mars. Nå skal jeg sløve her en halvtimes tid og så skal jeg gjøre meg i stand til stor ekspedison på biblioteket. Alt er aktuelt - unntatt klisne kjærlighetsromaner . Endret 4. februar 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2006 Forfatter #1034 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Det ble ikke klisne kjærlighetsromaner.... Jeg fant en av "Alfabetbøkene" til Sue Grafton som jeg ikke har lest før, samt et par andre krimbøker. Tar visst påskekrimmen litt på forskudd jeg . Endret 4. februar 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2006 Forfatter #1035 Del Skrevet 4. februar 2006 Fanken! Det er Grand Prix kveld, og så jeg som hadde sett fram til "Tore på sporet". (Jo, jeg synes faktisk det er artig å se på...) Grand Prix er derimot ikke favoritt, -ikke i det hele tatt. Får veksle mellom krimmen og PC'n da. Ikke stort annet å gjøre her. Har hatt sløv dag. Eneste fornuftige jeg har gjort i dag (bortsett fra bibliotek og handletur) er å vaske dusjen og litt håndklær. Tror jeg trenger større skittentøyskurv. Nå må jeg vaske fordi kurven er full, men da blir jo ikke maskina full. Eller så må jeg bare bruke en farge pr. uke. Nå har jeg den grønne uken, dere . Synes jeg ser det for meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. februar 2006 #1036 Del Skrevet 5. februar 2006 Synes ikke det var så dum en ide - en farge pr uke. Jeg likte tanken på den grønne uka. Høres nesten ut som NSB sine avaganger, det. Du må love å komme med gode tilbakemeldinger om dine utforldelse med ball. Jeg ser for meg et bilde av en Cata sittende på en ball som spretter i alle retninger - men du henger godt med. Ønsker deg en fortsatt god søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #1037 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg ser for meg et bilde av en Cata sittende på en ball som spretter i alle retninger - men du henger godt med. ← Jeg vil ikke henge med , -ihvertfall ikke hvis ballen spretter ut av vinduet. Det er et stykke ned til bakken så da kunne det lett ende med blågulgrønn uke.... Men det blir moro å prøve, selv om jeg kjenner meg selv så godt at jeg ikke helt stoler på selvdisiplinen. Søndagen har gått stille for seg. Har hengt rundt på nett og fulgt litt med på det som foregår i midt-østen. Skummelt. Jeg liker ikke å tilhøre et land som er så grusomt at man må brenne ambassaden vår.... Jeg ser at det er snakk om dels kulturkollisjon, dels religion og dels fanatikere på alle sider som gjør sitt beste for å skape opprørt vann, men det er guffent likevel. Jeg liker ikke ekstremister, uansett religion, farge og bosted. Gjennom studier og jobb har jeg truffet mennesker fra alle verdenshjørner og temmelig mange religioner og alle har vært hyggelige og omgjengelige mennesker som har gjort sitt beste for å kombinere sin bakgrunn med miljøet de for tiden har bodd i. Så jeg vet det er mulig. Derfor blir jeg så lei og kjed når jeg ser ekstremister her i landet gjør sitt beste for å provosere, mens ekstremister i andre land gjør sitt beste for å ta igjen. Jaja, det er ikke noe jeg kan gjøre ved det likevel. Får bare henge med og se hvordan det går. Har ellers hatt en "sånn passe" helg. Etter å ha hatt det sånn rimelig greit i flere uker så har nå "savne mannen syndromet" poppet litt opp igjen. Ikke sånn at jeg sitter oppløst i tårer altså, men....det er der. Ingen tvil om det. Tror det er en kombinasjon av at jeg sov litt utpå i dag så jeg kom litt i utakt med antidepp'en og i tillegg nærmer det seg mars. Selv om den nøkterne, realistiske meg ikke tror på disse spådamene som antydet at jeg kom til å få høre fra ham på den tiden, så vet jeg at jeg likevel kommer til å bli skuffet når ingenting skjer. Det er ikke spesielt logisk det der, men når har egentlig følelser vært logiske? Svært sjelden. Skulle ønske jeg ikke hadde vært av den trofaste typen, for når det blir sånn som dette så er det rett og slett latterlig . Tanken på at jeg kommer til å ha det slik mange år er rett og slett ikke noen god tanke, men jeg kjenner meg selv og vet at jeg ikke har lett for å droppe mennesker. Erfaringsmessig tar det 5-6 år. Men jeg har tatt meg sammen og gått tur (drittvær) og laget en bedre middag, så helt apatisk er jeg da ikke. Får ta meg en runde her, og så blir det nyhetsfri samt krim og levende lys resten av kvelden. Orker ikke mer depressive nyheter i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #1038 Del Skrevet 6. februar 2006 Auuuuu, jeg har vondt i magen! Og det er så definitivt min egen skyld. På vei gjennom butikken i dag kom jeg over en pose med sånne små "knaskegulrøtter". Så først knasket jeg røtter og så spiste jeg mini-pizza da jeg kom hjem. Pizzaen takler jeg nok, men kroppen min er rett og slett ikke vant til store mengder råkost. Det blir nok en vond natt. Sånn er det å være sunn . Ellers har jeg tilbragt ettermiddagen med å få på plass ny MSN adresse og slarve litt med mysan på den sammen MSN'en. Måtte gjøre noe med den adressen, - jeg får sånn hjerteklapp hver gang den #"¤#¤% mannen logger på, når jeg vet jeg ikke kan "snakke" med ham. Helt tåpelig, for jeg har jo noen flere venner der, men tilslutt ble jeg så stressa at jeg slo av MSM hver gang jeg skulle sitte ved PC'n og da er det liten vits. Samtidig så har jeg ikke lyst til å slette ham før sommeren er over og jeg vet sikkert hvor dette bærer hen. Det kan være greit å ha den muligheten til å få tak i ham. Men nå har jeg altså ny MSN bruker og alle øvrige venner og kjente er flyttet over. Hadde forresten en interessant prat over kaffekoppen på jobb i dag. En av mine kolleger er opprinnelig fra Libanon, så i går hadde han slått TV'n over på en Libanesisk kanal og sett nyhetssendingen der. Der ble det sagt at demonstrantene utenfor det danske konsulatet også hadde slåss en del innbyrdes. Det var visstnok en god del av demonstrantene som ønsket en fredelig demonstrasjon og som hadde gått i mot den mer voldelig anlagte fraksjonen. Tror det var noe som ikke kom fram i norsk TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. februar 2006 #1039 Del Skrevet 6. februar 2006 Det kan nok stemme det. Alt kommer ikke fram på TV. Jeg kjenner også libansere som ikke liker det de ser og hører, og som sier at det finnes ulike fraksjoner, men at de som bruker vold har "vunnet". Mye er bare vanlig pøbel sier de også. Stakkars deg som har hatt vondt i magen. Jeg trodde det var skjønnheten man måtte lide for, ikke sunnheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #1040 Del Skrevet 6. februar 2006 Magevondt er noe skikkelig dritt. Unnder deg ikke det, men gjort er gjort. Det er ikke bare, bare å bli sunn sånn i en fei heller. hehe. Media velger selv hvordan de vil fremstille ting og ikke. Vi kan godt sitte her som godtroende, påståelige nordmenn og si vi ikke blir påvirket av tv, eller at vi selv velger hva vi vil se og ikke. Og vi kan sitte i sofaen og tenke at vi har et godt dekkende mediabilde som fremstiller nyheter objektivt - men det er bare tull. Jeg har lært for lite av mange ting, men etter fem timer i uka i over to år med teori i mediavitenskap - så kan jeg i det minste noe om akkurat det. Men på den annen side, hvordan kan vi vite at de fremstiller saken korrekt på Libanesisk tv? Nok "seriøs" prat fra meg. håper du får sove til tross for magevondten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg