Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg bobler over... Ikke av lykke eller fryd eller spenning eller noe slikt, men av......vaskemiddel. Bestemte meg for omsider å vaske goretex jakka mi og stappet den i maskinen sammen med spesialvaskemiddel/impregnering som jeg kjøpte samtidig med jakka for drøye 6 år siden. 2 korker vaskemiddel - javel, men det var "dobbeltkork" med liten kork inni stor kork. I og med at liten kork var veldig liten så ble det to store. Har muligens overdosert en smule for nå bobler det friskt inni der :overrasket: . Ser dere bobler på skjermen, så er det garantert jeg som har forårsaket dem.

Har satt på "ekstra skylling" og håper det beste.

*ser for meg boblende Cata i regnvær, hvis jeg ikke får ut det grøvste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou
Hjelp! Jeg bobler over... Ikke av lykke eller fryd eller spenning eller noe slikt, men av......vaskemiddel. Bestemte meg for omsider å vaske goretex jakka mi og stappet den i maskinen sammen med spesialvaskemiddel/impregnering som jeg kjøpte samtidig med jakka for drøye 6 år siden. 2 korker vaskemiddel - javel, men det var "dobbeltkork" med liten kork inni stor kork. I og med at liten kork var veldig liten så ble det to store. Har muligens overdosert en smule for nå bobler det friskt inni der :overrasket: . Ser dere bobler på skjermen, så er det garantert jeg som har forårsaket dem.

Har satt på "ekstra skylling" og håper det beste.

*ser for meg boblende Cata i regnvær, hvis jeg ikke får ut det grøvste*

:ler: *ser for meg boblende Cata i regnvær*

Jeg er sikker på at du ville lettet gråværshumøret til mange på den måten, Cata. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute av boblene!!! :ler:

Den ultimate regnværstesten gjenstår, men kjenner jeg klimaet her rett, så byr det seg snart en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det spennende å få referat fra første regnværsturen din. Jeg for meg Cata i spenstig gange men såpebobler svever som skum på vannet etter en båt i full fart. Du hadde garantert gjort noen glade ved et slikt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Trøtt i trynet. Slengte meg på sofaen og slokna som et lys :Gjesp: . Har fundert litt på det der, og lurer på om det ikke er vel så mye ny jobb som gjør det, som antidepp'en. Det er først og fremst øynene som blir trette, og nå sitter jeg jo pal ved en dataskjerm hele tida. Før så var jeg mer sånn til og fra.

Blir vel heller dårlig med nattesøvn nå, men får ta en varm dusj før jeg legger meg og så håpe det beste. I morgen blir det rakfisklag med gutta fra jobb. Er skeptisk til fisken, men trøster meg med at jeg skal spise flatbrød og poteterhvis det blir for skummelt.

PS. Jeg skummet i allfall ikke i blaut snø, men regnværstesten er ennå ikke foretatt, Bettie. Værgudene var ikke helt samarbeidsvillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at du ikke skummet over i første våte utetur. Nei - værgudene er slett ikke samarbeidsvillige om dagen

Du skal ikke se bort fra at du blir sliten av å sitte foran en skjerm hele dagen. Ellers er jeg for å innføre siesta her i landet. Hvorfor skal de bare ha det i syden? Vi kunne vel trenge det vi også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Goooooood helg på du,Cata! :klem:

Håper du har litt bedre vær enn oss "trøndere"-Jeg leker at jeg er på Nordpolen,og at Pinny er Johansen.Selv er jeg selvsagt Nansen (selv om Pinny ligner mer på han enn jeg gjør,heldigvis). :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr. Det er kaldt. Inne! I går var det møkkavær så jeg gikk ikke ut, og i dag er det møkkaføre.... Dvs. i går var det sludd og slaps hele dagen og i løpet av natta har det naturligvis frosset på så nå er det helt umulig å gå. Bare "knoklete" is alle veier, og fortauene er naturligvis godt og grundig nedbrøytet.

Nei, det blir nok en tur på butikken og that's it i dag.

I går måtte jeg riktignok ut. En av gutta på jobb hadde invitert til rakfisklag og da var det jo bare å stille da. Jeg kan si det med en gang: Rakfisk blir ikke min nye livrett.... Det var ikke det at det smakte vondt egentlig, men neimen om jeg syntes det var spesielt godt heller. Men det var et hyggelig lag, med 7 mann, en dame (dvs. meg) og mange ølflasker.... For mitt vedkommende alkoholfritt øl. Måtte jo le av gutta utpå kvelden. De syntes det var sååååååååå bra at jeg stilte opp sammen med dem. Som jeg har sagt før så tenker jeg egentlig ikke over at jeg er eneste kvinne i sånne sammenhenger, før noen nevner det. Men da kommer det visse refleksjoner, for dette var jo sånn ordentlig herrelag med øl og dram og rakfisk. Og der sitter jeg - dame og minus alkohol. Og det "fulleste" bildet ble faktisk tatt av edru og høyst bevisste meg :ler: . Men det er jo godt at jeg får innpass, da. Ville opplevd det som temmelig urettferdig om jeg skulle bli "holdt utenfor" sånne kollegiale sammenkomster bare fordi jeg er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Hater å innrømme det, men jeg kjeder meg faktisk. Huset er vasket, bok snart ferdiglest og her sitter jeg og henger. Vurderer å gå en tur (og gjør det kanskje senere i kveld), men akkurat nå oppfører værgudene seg slik at det ikke frister - uansett om det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær.

Min nye giv som superhusmor har ført til at baderoms- og soveromsmattene har fått en lenge etterlengtet vask. Nå henger de og tørker som best de kan. Vasken er shinet - er det noe mer jeg kan gjøre, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lårhalsen er berga :ler: , men jammen var den i fare en stund. Kom meg ut på kveldstur, men det ble kortvarianten. Føret er, for å si det mildt, ikke så veldig egnet til å gå på. Hadde et par spretne rundkast underveis, men landet heldigvis på beina hver gang. (Lot klokelig være å ta den ruta som fører meg opp i noen bratte bakker.)

Ellers har jeg fortsatt karrieren som superhusmor. Hjemmelaget kjøttsuppe til middag, så nå har jeg mat i mange dager. (Må fryse ned noe, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jammen blitt superhusmor, altså. Her går det mer i lett og lettvindt varianten.

Det er ikke morsomt å gå ute om dagen. Her er det is, slaps og søle om hvernandre. En vofs som haler i en retning og beina mine som sklir i en annen - eller hver sin annen - retning. Ikke morsomt. Enten får det være vinter eller så får de la vær å være snøvær. Basta.

Rakefisk er bare godt sammen med sennepssaus - og den kan jeg spise uten fisken.......

Ønsker deg en god morgendag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg er blitt gyllenbrun. Ikke hele meg, bare håret, men det er galt nok. Tenkte jeg skulle friske opp hårfargen litt (+ fjerne noen små grå) og kjøpte heldekkende farge i noe jeg trodde var sånn ca. min egen farge. Litt mer i retning mahogny, men ....noenlunde lik. Men jeg ble en liten nyanse lysere enn jeg pleier være, og er ikke udelt begeistret. Det ble vel forsåvidt bedre enn min naturlige farge (som etterhvert er blitt en smule gråspettet) men absolutt ikke det jeg hadde tenkt. Jaja, det er da visse fordeler med kort-kort frisyre. Det vokser temmelig raskt ut igjen og kan klippes vekk. Dessuten venner jeg meg nok til det.

I går fortsatte jeg mine huslige utskeielser og kastet meg over bakebollen, så nå har jeg hvetehorn i fryseren - så lenge det varer. De pleier ikke bli gamle her i huset. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sur på SAS. Skal ut og reise i morgen - tror jeg, men det kan visst like gjerne ende med kanselleringer. Ser ikke ut som om floken har tenkt å løsne med det første. Det er ingen superviktig reise, men ergelig likevel. Får sjekke utpå dagen i morgen. Neimen om jeg akter å bli sittende fast på flyplass i "Langtvekkistan" når det bare er snakk om en helgetur. Ser det ut til å bli veldig krøll med mine avganger, så avlyser jeg heller turen og tar "pengene-tilbake" krangelen etterpå.

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt noen tur på deg?

Pilotene skulle visst friskne til litt sånn etter hvert, så jeg håper at turen gikk i orden.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piloter ble friske og jeg flakset!!! Dessverre overtok værgudene der pilotene slapp, så det ble forsinkelser likevel. Men helt galt ble det ikke. I dag lurer jeg på om piloter har hatt tilbakefall, for da ble det ene flyet kraftig forsinket - med det som resultat at jeg ikke nådde det neste :frustrert: . Heldigvis ante jeg uråd så raskt at jeg fikk kastet meg inn i servicesenterkøa tidsnok til å bli booket om til ny reiserute, så jeg har virkelig reist Norge Rundt i dag.

Under over alle undre - jeg landet der jeg skulle bare sånn omtrent en halv time bak skjema, så jeg kom meg hjem i anstendig tid likevel. For en lettelse. Jeg avskyr store forsinkelser på vei hjem. Da vil jeg H-J-E-M.

Har hatt ei etter måten OK helg. To dager med familiekos klarer jeg før tålmodigheta tar slutt, så dette ble akkurat passe dose for meg.

Ukens nedtur: Benyttet fredagen til å kikke innom en forretning som selger Bang & Olufsen. Vil bli rik og kjøpe nytt musikkanlegg :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...