Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Besøk avsluttet og jeg er 19 år igjen...Føles nesten sånn i hvertfall. Utenbys Venninne og jeg møttes som studiekamerater for "en mannsalder siden". Og når vi møtes nå så er vi minst like fnisete som vi var da. Vi er eldre og sikrere og da er det enda mer plass for "fnis".

Sørget for å fore henne med tomatsuppe og baguette da hun kom. Selv om hun kom med bil så er det godt å få noe varmt i kroppen når man kommer i hus. (Takk til Toro for suppen - det var dagens tekstreklame... :ler: ) Så ble det en seanse ved PC'n. Hun ba meg skaffe henne påloggingsmuligheter til MSN. Sønnen hennes er visst ikke helt villig til å lære bort kunsten.... Vi fikset det, så hvis hun bare får låne PC'n når hun kommer hjem, så er kanskje vi gamle damer på nett.

Så ble det kaffe, pepperkaker, lefse og snop mens vi skravlet om gamle (og nye) dager. Så lurte hun på om jeg ikke kunne fiske fram kortstokken og prøve meg på litt spåing ;) . Etter streng formaning om at her ble det kvalifisert gjetting i henhold til instruksjonsboka og at mine spådommer under ingen omstendighet måtte tas seriøst, så prøvde vi. Det ble ganske morsomt. I fellesskap fikk vi tolket kortene slik at det stemte noenlunde med hennes situasjon nå, så får vi etterhvert se om vi kom fram til noe vettugt med tanke på fremtiden. Vi var ihvertfall enige om at kortene er en fin måte å fokusere tankene på når man ser på sin egen situasjon. Det blir til at man stopper opp og ser litt nøyere på ting som man ellers bare lar gli forbi.

Til slutt gikk vi over på en helt klar "mimre-time" der vi gjenoppfrisket minner om gamle klassekamerater og "hva-gjør-den-og-den-nå"?

Alt i alt et vellykket besøk. Vi fikk ikke somlet oss til den spaserturen vi hadde snakket om, men det får heller bli neste gang. Kanskje er det varmere i været også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formiddag i sofakroken, med laptop i fanget og kaffekruset ved siden. Burde kanskje starte seriøs lesing snart.....?

Og mens vi snakker om "starte"....-lurer på om jeg skal starte ny dagbok i 2006?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert::overrasket: Ny dagbok :forvirra: har du aknskje fyllt op den som du har??

B-B kommer ikke til å kjøre mere i år, hon skal likevel ha seg et ettersyn snart da hon har kjørt nesten 20.000 kilometer (hadde kjørt 9.000 da jeg fikk hende) å så kan hon bli laget på samme tiden. Hon trenger osse nya "skosåler" da jeg tror ikke det er nog gummi på bagdekkene mer. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fylt opp boka, men jeg tenkte kanskje at jeg skulle starte på ny frisk i 2006. Jeg har jo brukt samme boka i over ett år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det veldig greit å starte på nytt. Jeg har gjort det hver år. Ikke det at jeg sletter den gamle - jeg bare lar den gli litt bakover i rekkene, og konsentrerer meg om den nye. Så jeg kommer nok til å gjøre det i år også. Det hender jeg oppsøker gamle bøker, bare for å lese litt om hvordan det en gang var.

Gratulerer med varmedress. Det er en kjekk oppfinnelse, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta... Varmedress er varmt! Har vært ute og testet dressen og jeg er sånn passe kokt. Enda blåste det skikkelig surt og jeg hadde bare en tynn ullgenser (sånn superundertøyliknende sak) under. Enda ble det varmt nok. Hadde jo et par motbakker da, men.... Med joggesko og ekstra par ullsokker som rakk et stykke over ankelen holdt jeg både vind og eventuelle minusgrader fra livet. Godt med frisk luft. Det er vel omtrent min første på 3 mnd.

Er jo greit å røre seg litt sånn at ikke julematen klistrer seg altfor godt fast, dessuten har jeg begynt å bli seriøst redd for blodpropp eller noe sånt, så lite som jeg beveger meg. :rodme: Er vel knapt noe sirkulasjon igjen i dette legemet...

Har ikke blitt allverdens med eksamenslesning i dag, men noen kapitler har jeg da kommet gjennom. Har alltid vært elendig til å lese i god tid før en eksamen. Ingen grunn til å tro at jeg skal være blitt bedre i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo greit å røre seg litt sånn at ikke julematen klistrer seg altfor godt fast, dessuten har jeg begynt å bli seriøst redd for blodpropp eller noe sånt, så lite som jeg beveger meg. :rodme: Er vel knapt noe sirkulasjon igjen i dette legemet...

:ler: "I dette legemet".. Hørtes ut som en kristenfanatisk, gammel dame der tante-Cata. Ikke bra. Det er faktisk enda verre å si legemet, enn det er å si skrotten. (For skrotten er et av få morsomme ord her i verden.. Skrotten. Klinger bra. Andre morsomme ord er f.eks. Dupleditt/dings, delirium, frankofil, snasen osv.)

Du får nok ikke blodpropp av for lite sirkulasjon enda. Da hadde jeg nok garantert hatt der for lengst. Jeg røyker, og det gjør ikke du, så jeg er faktisk mer i faresonen enn du. Spiser godis så det tyter, sitter foran tv'n, damper som et lokmotiv og gidder ikke røre meg mer enn nødvendig. (Jeg er en av dem som parkerer nærmest mulig inngangen på butikken.)

Fint å høre du hadde det koselig og fnisete med gammel venninne. Dere får teste ut teknologiens muligheter, msn - og fnise litt der også. Ingenting er som å mimre. Jeg er ikke så gammel enda, men har da mange ting å mimre om allerede. Og hva folk gjør og ikke gjør et samtaleemne. (Det blir jo ikke så mye om hvor mange unger folk har, hvor mange ganger de har vært gift og skilt osv. enda, men. Det kommer!)

Du får ta på deg varmedressen om det blir kaldt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Legemet" er et ord som ligger så fjernt fra mitt vanlige språk at det faktisk blir morsomt. ;) "Skrotten" var standarduttrykk da jeg var barn, så det er jeg lei av.

"Gammel dame" nekter jeg å være, og jeg er absolutt ikke kristenfanatisk - så det så. :sur:

Derimot er jeg på jobb og kjeder meg. Har gjort unna det jeg skal, så nå tror jeg at jeg spiser lunchen min snart og så går jeg hjem og daffer der i stedet.

Det gjør jeg, ja. (Har masse plusstimer som kan avspaseres...... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig beslutning.

Du fikk virkelig vær til å teste varmedressen i, da. Om en drøy halvannen time skal jeg ta med meg Vofsa ut på mosjons- og treningstur. Turene blir dobbelt så lange nå, for jeg trener henne til å ikke trekke i båndet mens vi går, og det er ikke lett. Jeg snur og går motsatt vei når hun trekker - så det dobler turens lengde.

Kan ikke akkurat si at jeg har tenkt på deg som en kristenfanatisk gammel dame - så det så.

Skrott eller legeme. Godt å røre på det er det uansett.

God tur hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Telenor har rappa pengene mine. Det er ikke deres skyld altså, jeg klarte selv å klusse det til sist jeg var i nettbanken. Håper jeg klarer å få overbevist dem om at jeg har greid det kunststykket å betale samme regning 2 ganger. Mail med de pinlige betalingsdetaljer er oversendt, så jeg får håpe de har nok info der til å gå ting litt etter i sømmene. Sånn sett føltes det tryggere å klage i det gamle "papirsamfunnet".

Nettbank er bra når det virker....

Jeg har nettopp oppdaget at jeg trenger pengene. Har nemlig oppdaget at en av byens elektroforretninger får Miele vaskemaskin på salg like over nyttår. Da må jeg øyeblikkelig avsted og skru på sjarmen. (Men jeg kommer vel ikke langt uten noen knitrende sedler, -sjarm eller ikke sjarm.)

Planer for dagen:

1) Vente til oppvaskmaskin er ferdig.

2) Sette brøddeig.

3) Gå tur (m. varmedress på)

4) Bake ut brød

5) Dusje og vaske hår (ugh...)

6) Steke brød mens jeg forlyster meg med et bittelite glass rødvin.

7) Legge pinnekjøtt i vann.

8) Natta..

Alt ispedd rikelige doser KG og bok.

God plan... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig. Mangler bare rødvin og å legge pinnekjøttet i vann. :danse:

Planer for morgendagen:

1. Stå opp
  2. Dra avsted og sjarmere vaskemaskinselger (i praksis - få tak i prisliste)
  3. Handle litt
  4. Skifte sengetøy
  5. Vaske det samme sengetøyet
  6. Vaske hus
  7. Koke pinnekjøtt og lage kålstappe
  8. Sløve rundt på KG, mens jeg venter på at nyttårsaften skal gå over....

Ikke allverdens morsomme planer, men nødvendige. Konstaterer atter en gang at alenejul ikke er det verste man kan ha, selv om den heller ikke er optimal. Har fått slappet av i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: :hår: Hjelp!! Det spøker.... Plutselig så jeg noe hvitt som flagret forbi vinduet mitt, -i 2. etasje. :hår:

*kikker nærmere etter og ser en plast- eller papirfille flakse rundt i vinden*

Synes det er dårlig gjort at det begynner å blåse nå når jeg snart skal :sove: , når det har vært nærmest vindstille hele dagen. Juks! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Kanskje det er Nyttårsbusen som flagrer rundt utenfor vinduet ditt? :sjokk::redd::sjokkert:

:sprettoy:

*slem lillelou*

Neida, det finnes ingen Nyttårsbuse- det var sikkert en plastpose eller noe anna rusk og rask. :klem:

Så flink du har vært i dag,da! Jeg misunner deg litt den varmedressen-det hadde vært godt å ha når man skal på tur med Pinny-og så kunne jeg ha dratt på aketur hvis jeg hadde en sånn en. :)

Hørtes ut som du og Gammel Studievenninne har hatt det kjempegøy-artig med sånne fnisevenner,det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite flagrende greier utenfor vinduet er ikke noe særlig, men det var vel en betryggelse at det bare var en fille!

Ellers har du hatt en fryktelig konstruktiv dag. Det må jeg si! Fikk lyst til å bake brød jeg også. Er glad i gulrotbrød med linfrø faktisk. Min egen oppskrift. Andre får klage og syte så mye de vil, for når jeg baker så er det til meg selv som oftest. :sjarmor: Ego-Hope!

Håper du får sove til tross for vind og slikt. Pinnekjøtt blir vel bra vel? Her i huset er det ikke jul før pinnekjøttet damper, men det ble jo ikke noen sånn lukt her i huset i år... dermed uteble julestemninga. Kan du sende over litt lukt i morgen kanskje?

Godt du er hverken kristenfanatisk eller gammel! Det er for så vidt greit å være gammel, men ikke i konbinasjon med det første. *grøsser* Møtte en "klinisk pedagog" som så ut som Ingrid Espelid Hovig, og som som sa etter at jeg hadde bannet litt over mitt fæle ungdomsliv på det tidspunkt: "Når du sier faen må det være virrrrrkelig ille!!!!"... Jadda... hun slutte jeg å snakke med rett og slett. En femtenåring som sier faen er ikke akkurat så uvanlig vil jeg påstå.

Nok om det.. en digresjon.

Natta, tante-Cata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Cata

Din plan for den siste dagen dette året ligner litt på min. Det blir en stille og rolig kveld her i heimen også - og jeg må få ryddet ut noen støvtroll og hybelkaniner før kvelden kommer.

Har blitt litt inspirert av deg og spåing, så i går var jeg innom en side med smakebiter på tarot. Uansett hvilket kort jeg trakk, og hvem som "svarte" fikk jeg ut det samme - store forandringer, mulig ny jobb eller nye oppgaver. Vi får nå se, da.

Ønsker deg et riktig godt nytt år, og takk for at jeg har fått lov til å bli kjent med deg. Du er et varmt menneske, og du gir mye av deg selv. Takk for trøst, drahjelp og humor i 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for pene ord, Bettie. Eller egentlig takk det samme, du inspirerer og støtter meg også, vet du.

Nå er hybelkaninene jaget på flukt og sengetøy vasket. Pinnekjøttet har såvidt begynt å putre. Mangler bare å dusje meg, men det skal jeg ta i ettermiddag. Akkurat nå snør det vannrett, så jeg er veldig glad jeg slipper ut i dag.

Har forresten vært ute. Tenkte jeg skulle få meg noen vaskemaskinbrosjyrer og "meditere" over i helga (hmm, er vel prisene som krever mest "meditasjon"), men selvsagt....de hadde varetelling i dag, så jeg får komme tilbake til neste år.

Kommer nok tilbake senere i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt er fortært og kjøkkenet er noenlunde ryddig igjen. Bare jeg nå klarer å få ut lukta av får & kål i løpet av noen dager også, så.... Har gjort mitt beste for å erstatte den med kaffeduft. Sitter her med et krus rykende, nytraktet kaffe ved siden av meg.

Snøværet har roet seg og det har vinden også, så jeg sitter og ser ut på en vinterstille by.

Har tatt en liten telefonrunde til familien så jeg har det egentlig ikke så verst. "Alenehet" blir det man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Cata - og godt nytt år.

Så hyggelig at det var du som var først ute i min nye dagbok.

Jeg er ikke noen dreven kortspåer, men med kortene i den ene hånda, og boka i den andre, kan man jo ha det litt moro.

Litt lenger ut på dagen skal jeg også ikle meg min varmedress og sette noen nye spor i snøen. Vofsa og jeg har allerede vært ute på en første lille morgenrunde.

Ønsker deg en god søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...