Gjest lillelou Skrevet 22. desember 2005 #901 Del Skrevet 22. desember 2005 Hei,Cata! Nå er jeg neeesten ferdig med alt det (selvpålagte,hvorfor i all verden gidder jeg egentlig?) styret,og begynner så smått å kjenne på julefølelsen. Skal bli deilig med noen juledager nå. Kommer innom og legger igjen noen nisser og ymse senere,men akkurat nå er det bare "basic-smileyene" jeg får opp,så det får jeg ha til gode! Ha en finfin ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2005 #902 Del Skrevet 22. desember 2005 Verden er liten vet du, Cata. Det er utrolig hvem som kjenner hvem og hvordan når man møter nye folk. Livet er full av overraskelser. Håper du har en god kveld, Cata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #903 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg har visst først og fremst en trøtt kveld. Er ikke mye futt igjen i meg nå....Mulig jeg tok ut alle krefter på jobb i dag, for mot slutten av dagen tror jeg jeg klarte å løse et problem som jeg har grublet på en stund. Har ikke engang fått somlet meg til å skrive julekort ennå. Tror dere folk blir sure om de får nyttårskort? Eller kort til neste år? For året i år har jeg rett og slett ikke lyst til å skrive noe om, -det bør forbigås i stillhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. desember 2005 #904 Del Skrevet 23. desember 2005 Romjulskort og nyttårskort er også hyggelig å få. Får man for mange kort på en gang, drukner de jo. Bedre å få dem litt etter litt. Håper du ikke er så trøtt i dag - at dagen din har vært litt roligere. Håper du får en rolig julekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 23. desember 2005 #905 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Innom for å ønske deg en riktig God Jul og et deilig nytt år, Cata! Store juleklemmer fra meg og Pinny Endret 23. desember 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. desember 2005 Forfatter #906 Del Skrevet 23. desember 2005 Lillejulaftensflittig? Niks. Ikke denne jenta, nei. Nå skulle jeg normalt vært i ferd med å pynte tre og legge på duker, men jeg gidder altså ikke. I stedet daffer jeg foran PC'n og har fått sendt noen "romjulskort". Dessuten har jeg vært på butikken og handlet litt julesnop. Brus, likørkonfekt og potetchips. Og klementiner, selvsagt. Det får greie seg i år. Hadde egentlig ikke tenkt å handle noe annet enn brus (jeg skal jo helst holde vekta), men jeg får ta en liten razzia etter jul og prøve å gå ned de 2 kiloene jeg regner med at jeg går opp. Men jeg skal pynte altså. Helt sant. Jeg lover..... Siden jeg har hele den eviglange julaftens formiddag foran meg i morgen så gjør jeg det da i stedet. Har ikke så mye plass, så det går i løpet av et par timer. Så har jeg noe å gjøre den tida. Normalt så pleier jeg være på jobb julaften, så da pynter jeg lillejulaften. Det trenger jeg jo ikke i år. Dessuten er jeg mett ennå etter juleavslutningslunchen på jobb. Dermed frister det ikke med fysiske utskeielser à la "klatre i loftsstige for å få ned juletre og julepynt". Vi skeiet ut og dro på kinarestaurant mot slutten av arbeidsdagen. Skal man først bytte jobb, så skader det ikke å bytte til et sted med sosiale gener . Er veldig glad for at jula i år er bare normal helg. Noen ganger har selv jeg flaks. Blir nok sittende her litt i morgen også, selv om alle dere andre feirer jul. Menjeg får allerede nå legge inn et: God Jul allesammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 23. desember 2005 #907 Del Skrevet 23. desember 2005 GOD JUL søte Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. desember 2005 #908 Del Skrevet 24. desember 2005 God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2005 Forfatter #909 Del Skrevet 24. desember 2005 Nå er stua pynta. Det er ikke verdens fineste julepyntede, men den står til stemningen min. Og der er både tre og nisser. Kun juleduken mangler. Julestemning er totalt fraværende. Så mannen var pålogget på MSN i morges da jeg slo på PC for å se om det var noe håp om at julepakkene jeg hadde sendt til min familie ville komme fram. Synes godt han kunne latt være å sette på PC i dag, jeg, for bare det å se navnet tok knekken på det lille som måtte være av julefred i sjelen. Jeg tok meg sammen, sendte en enkel SMS med "God jul" og tørket tårer. Jeg fikk faktisk svar. Til og med et ganske normalt svar. Vet ikke helt om det er godt eller vondt. På den ene siden så er det jo bra at han ikke automatisk sletter det jeg sender, på den annen side så føles det ikke godt å være redusert til "standardsvar". Men han var for en gangs skyld mer ordrik enn meg. Det skal mye antidepressiva til for å takle en julaften alene med kjærlighetssorg . Men jeg trøster meg med at om en drøy uke så er dette året over. Da kan jeg kanskje klare å gjøre meg ferdig med den verste mimringen og prøve å få skikk på livet igjen. Og jeg har fremdeles håpet om at disse optimistiske spådamene på mirakuløst vis skal få rett. Jeg har den siste tiden prøvd å kjenne etter. Hvordan ville det føles med en nytt forhold, med en annen mann? Ikke at jeg tror det kommer til å skje, men hvis..... Svaret er enkelt, dessverre. Det ville ikke gå. Jeg savner ikke "noen", jeg savner fremdeles han som gikk. Ensomheten knekker meg ikke, men avstanden til ham gjør det. Og da er det ikke den fysiske avstanden jeg snakker om. Det er merkelig. Det burde begynne å gi seg nå, men det gjør ikke det. Savnet er der fremdeles. Hverdagen og antidepressivaen skjuler det, men på dager som i dag pipler det opp. Og så jeg som aldri har trodd på "den ene store kjærligheten" engang. Nå skal jeg ta en liten surferunde, lese litt og så får jeg gå i dusjen. Krabbing på loft på jakt etter julepyntesker har påført meg et passende støvlag. Kan ikke ha en støvete julaften i allfall. Plusser jeg sammen støv og tårer, så blir det....-vel, grøt . Det er ikke den type julegrøt jeg vil ha. Tårene garanterer jeg ikke for, så da må støvet vekk. Så får jeg hive over litt risgryn til grøt, og så er halve julaften over. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. desember 2005 #910 Del Skrevet 24. desember 2005 Hørtes trist ut å sitte der alene på julaften syns nå jeg.. Men, men. Du får ha en God jul da, Cata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2005 Forfatter #911 Del Skrevet 24. desember 2005 Det er ikke så trist å sitte alene på julaften, Hope. Man innretter seg jo som best man kan. Nå putrer julegrøten på komfyren, jeg har stearinlys brennende i krokene og jeg er nydusja og litt pynta selv også. Juletreet står på sin vante plass. Huset er rent og jeg kan gå å legge meg i et lunt og trivelig soverom i kveld når jeg blir lei av å sitte oppe. Mange har det mye verre enn det. Jeg kunne reist til mine foreldre, men for det første trives jeg ikke så godt under samme tak som dem når det blir tale om flere dager og for det annet så hadde jeg forutsett at dette kom til å bli en ganske tårevåt jul. De takler ikke følelser så godt, så jeg vil ikke utsette dem for det. Nei, man kan ha det langt verre enn jeg har det. Savnet er der. Det kommer igjen, men jeg trøster meg med at mannen svarte frivillig og ganske kjapt på julehilsenen. Det er lenge siden han gjorde noe slikt. Hvem vet, kanskje han kommer til å ta til vettet til sommeren? Jeg holder fast på den tanken og krysser fingrene for at det skjer et mirakel eller to sånn at vi er sammen neste jul. Det er langt mellom miraklene i mitt liv, men.....da kunne det jo være på tide at det kom ett. Det hjelper jo pgså at vi bare hadde en jul sammen. Det er ikke så mange tradisjoner og felles minner som kan gjøre vondt. Jeg har fler aleneminner. Uansett, det er ingen strålende julaften her, men heller ingen katastrofe. Jeg er innimellom hyggelig selskap for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2005 Forfatter #912 Del Skrevet 25. desember 2005 Takk for hyggelige tanker, Swan. Neida det ble ingen tårevåt kveld, selv om dagenvar litt "fuktig". Jeg spiste min julegrøt, leste litt, åpnet pakker (dagens fangst: 3 duker ) snakket med familien på telefon også sloknet jeg rett og slett en stund på sofaen . Da jeg kom til sans og samling igjen så ble jeg sittende og lese litt til, med et glass julebrus innen rekkevidde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2005 Forfatter #913 Del Skrevet 26. desember 2005 Fliiiiink Cata. *klappe seg selv anerkjennende på skulderen* Nå har jeg vært et par timer på jobb, hvorav en time gikk med til å drikke kaffe og sludre med gutta som var på jobb (de hadde en rolig periode da jeg kom). Sjokolade spanderte de også. Snille gutter : Sånne friheter kan man ta seg når man ikke har betalt overtid . Men jeg fikk gjort det jeg skulle, altså. Var bare litt rydding og sjekking. Ser at det er et par ting som må tas tak i imorgen, men til det trenger jeg hjelp og hjelpa er ikke tilgjengelig i dag. Så jeg tuslet hjem igjen. Nå kan jeg vel nyte et glass Cola med god samvittighet? Gårsdagen gikk med til å sløve med bok, sløve foran PC og være flink kjøkkenskriver. Hater å lage middag, men den ene dagen i året synes jeg liksom jeg må gjøre det litt skikkelig. Så det ble svinestek (stekt i leirgryte - umulig å mislykkes da) med poteter og rødkål og til dessert hjemmelaget riskrem. Skal jeg først ha noe sånt så kan jeg like gjerne lage det fra grunnen av. Ikke er det vanskelig og egentlig ikke krevende heller når man først er hjemme. Steika står jo bare der. Kan dere begripe at mannen lot en slik fantastisk fangst slippe unna ? (Vel, OK, han fikk nesten aldri sjekket ut kokekunstene mine siden en av ungene vanligvis gikk til opprør når jeg laget maten. Feil krydder, feil sammensetning, feil alt. Så for å unngå bråk, ble det til at han som oftest laget maten når jeg var der. Litt synd, egentlig, for unge nr. 2 syntes kokekunstene mine var topp- de få gangene jeg tok sjansen på å prøve. (Vi hadde samme smak med tanke på krydder og sånt.) Blir det ikke litt galt når ett barn får styre en hel familie - til og med i matveien? Spesielt når det samme barnet er så godt som voksen? Da jeg var barn fikk jeg streng beskjed om at hvis jeg ikke ville ha den middagen som sto på bordet, så visste jeg hvor jeg kunne finne brødfatet. Ettersom jeg alltid har likt grovbrød og ikke vært spesielt glad i middag, så ble det ofte besøk i brødfatet, men jeg laget egen mat uten å mukke fra jeg var 11. Syntes i grunnen det var rettferdig nok. Merkelig at ikke unger som er langt eldre kan se det samme. I kveld skal jeg kose meg med oppvarmet mat fra i går. Steika er sikkert like god i dag, når jeg bare får kokt poteter. Til overmål har jeg to porsjoner trygt plassert i fryseboksen, så jeg får mat på nyåret også. Egentlig er det så fint vær at jeg burde gått meg en tur, men det blåser surt så jeg vet ikke om jeg orker tanken på å bli gjennomblåst og blåfrossen. Tror heller jeg surfer litt rundt her, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2005 #914 Del Skrevet 27. desember 2005 Hallo Cata Da var julehelgen over og hverdagen på plass igjen. jeg håper likevel at det blir litt stillere på jobben enn vanlig, men det er vel ikke sånn det fungerer, kanskje? VI har fulgt samme tradisjon som deg, vi. Hvis barna ikke likte maten som ble servert, behøvde de ikke spise den, men de fikk selv forsyne seg med brømat. Smake måtte de uansett. Kan ikke se at det har ført til annet enn at de er enkle å ha med å gjøre i matveien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. desember 2005 Forfatter #915 Del Skrevet 27. desember 2005 Fyttegrøss! Det er kaldt. Det er ikke så mange minus ute, men en gjennomtrengende vind som blåser gjennom alt, -inkludert stua mi, kjennes det ut som. *savner definitivt frysesmiley* Har gått til det drastiske skritt å stenge ventilene over vinduene for anledningen. Hadde kun 19 grader da jeg kom fra jobb. Det er for lite for meg. Nå har gassovnen gjort jobben sin og fått tempen opp på 23 behagelige grader. (Nesten i allfall). Og så stenger jeg stuedøra sånn at den elektriske klarer å holde det vedlike. Så nå er det lunt og koselig inne. Te-lys på stuebordet (har noen duft-frie i anledning jula). Jeg har vært hyper på kjøkkenet og stekt fiskegrateng (frossen) til middag, samt kokt sjokoladepudding til dessert i morgen. Spiser sjelden dessert, men i romjula hører det liksom med. Dessuten har jeg slått fast at ihvertfall en spådame sannsynligvis får rett i noe. Jeg la inn "kontrollspørsmål" om jobben og dama slo fast at jeg kom til å skifte jobb til sommeren. Min reaksjon var selvsagt: "Ha, ha, jeg bytter jo nå..." Men nå kan det jammen være hun får rett likevel. Da jeg kom på jobb i dag fikk jeg nemlig vite at sjefen min skal bytte jobb. Det betyr selvsagt at vi får en ny sjef, og hvor stor er da sannsynligheten for at jeg får tilbake min gamle jobb når jeg til sommeren kommer tilbake etter utlånsperioden? Heller minimal, tror jeg. Trenger verken krystallkule eller kaffegrut for å forutsi noe slikt. Mener jo jeg har sikret meg såpass at de må finne en eller annen jobb til meg, men tviler på at det blir retur til det jeg har gjort til nå. Det skjer nesten aldri når man har vært leid ut i såpass lang tid som det her er snakk om. Spennende, men gidder ikke begynne å bekymre meg ennå. Hmmm, kanskje jeg skulle ta sikte på en "sjefskarriere"selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #916 Del Skrevet 28. desember 2005 Romjulsferie! Hadde to gjenlevende feriedager som jeg måtte ta før årsskiftet og siden jobb nr. 2 har fellesferie i romjula og jobb nr. 1 bevoktes av min kollega så passet det bra nå. Skulle lest til eksamen, men jeg skulker... Får besøk av Utenbys Venninne utpå dagen i dag. Typen hennes har familie her og nå er de på romjulsbesøk. Dermed skulker hun litt av familiebesøket og besøker meg i stedet. Hmmm, hva skal jeg servere damen, tro? Lurer på om jeg skal røre sammen en tomatsuppe eller noe sånt, slik at hun får noe varmt i kroppen. Det er nemlig skikkelig surt her i dag også. Så kan vi heller ta kaffe og pepperkaker etterpå. Nå kan jeg angre på at jeg ikke bakte og styrte før jul. Må visst på butikken og kjøpe kaffe også. Jeg har, men den er så gammel at jeg tror ikke jeg tør servere den. Kaffe skal være GOD. Punktum. Tror ellers jeg går en kald nyttårshelg i møte. Gassovnen min lunker som best den kan, men med min evne til beregning så går jeg vel tom for gass på nyttårsaften. Får fyre som bare rakker'n sånn at jeg får skiftet flaske før nyttårshelga. (I fjor gikk jeg tom på julaften, men da skulle vi jo til mannen etterpå, så det var mindre krise. I år får jeg nok passe på varmegradene mine selv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2005 #917 Del Skrevet 28. desember 2005 Hallo Cata Jeg har også noen feriedager til gode, og er derfor hjemme nå. Skal på jobben i morgen, men hvis jeg er effektiv, klarer jeg sikkert å ta meg fri fredag også. Det er skikkelig kaldt, ja, så jeg skal ikle meg varmedressen når Vofsa skal ut på langturen sin. Du får fyre i vei slik at du holder varmen. Er det mulig å ha to tanker, slik at du har en i reserve hvis du skulle gå tom i en frihelg? Eller er det veldig upraktisk med hensyn til lagring. Oj - nye muligheter på jobbfronten. Ja hvorfor ikke sikte deg inn mot en sjefsjobb. Du har jo masse erfaring, og kan dette med å jobbe selvstendig. Samarbeide kan du også. Det går jo an å forsøke i hvert fall. Kos deg med romjulsbesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #918 Del Skrevet 28. desember 2005 Det er skikkelig kaldt, ja, så jeg skal ikle meg varmedressen når Vofsa skal ut på langturen sin. ← Åh, der torpederte du eksamenslesninga i morgen også. Vil ut og kjøpe varmedress . Ville fristet mer med tur hvis jeg kunne pakke meg inn i en sånn en. Jeg har ikke lyst til å kjøpe to gasstanker. Lagringsmessig går det vel, men det er jo ikke verre enn at jeg kan stikke bort på bensinstasjonen og bytte når det går tomt. Har en like i nærheten og det er tross alt bare noen få dager i året de har stengt. Vil egentlig ikke satse på sjefsjobb, for her jeg jobber ender de bare med å måtte nedbemanne, og siden jeg en gang ble "nedbemannet" selv så er jeg elendig i sånne prosesser. Jeg har bruk for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2005 #919 Del Skrevet 28. desember 2005 Så surt som det er nå, er det godt å kunne krabbe inn i noe som holder en varm når en er ute, ja. Nedbemanning er ikke noe særlig, nei. Jeg har jo vært gjennom den prosessen, og jeg tror ikke det finnes noen måte å gjøre det varsomt på. For den som blir rammet er det brutalt uansett innpakning. Og slike oppgaver er ulempen ved å være sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2005 #920 Del Skrevet 28. desember 2005 Kaldt hos deg også, ja? Akkurat nå er jeg ikke kald- til en forandring. Men selv om jeg var pakka inn i boblejakke og bukse, votter, lue og skjerf i dag da jeg var ute - så frøys jeg like forbanna mye likevel. Har blitt for dårlig til å være ute tror jeg. må begynne å gå mer tur i kulda, eller gjøre et eller annet ute så jeg blir litt herda. Håper du får funnet ut av dette med gassen din.. eh.. gassovnen, ja. Hehe. Du kan jo ikke gå tom! Da blir det en frossen tante- Cata som fryser seg gul og blå, og det er ikke noe særlig! Håper besøk og slikt gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg