Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jatakk, Linnea. Det ser ut som om de virker fint på meg. Blir ikke i superhumør, men har fått litt mer overskudd og er ikke fullt så nedgravd i det som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varsko heeeeer...

Hvis noen ser støvskyer stå opp fra en liten by ett eller annet sted i Norge, så er ikke det ensbetydende med at det er skjedd en ulykke. Mest sannsynlig er det støvskyer fra Cata-heimen. For i dag ryddes det. Det er utrolig så mye fakturaer og dill som bare er blitt liggende, til tross for at jeg har et utrolig enkelt system for å ta vare på sakene. Betale, sette inn i perm, ferdig....

Blæh!

Men nå er det blitt orden i sakene. Neste post på programmet er å kravle seg opp på loftet med koffert og bag som liksom bare har blitt liggende, samt el. grill og noe annet rask. Da begynner jeg å få plass både i stue og gang. Tepper og matter er allerede kastet ut til lufting, så når jeg får en runde med støvsuger og deretter tørrmopp for å ta finstøvet, så blir det bra. Kommer til å føle meg som en dronning i kveld. Kanskje ;) .

Ja, og så må badet få en omgang med Ajax sitron også.

Og simsalabim - deretter er det tid for meg i dusjen og litt klær i vaskemaskina. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent og ryddig hus. Endelig. Nåja, helt strøkent er det jo ikke, men veldig mye bedre enn det var. Og når jeg får somlet meg ut med et par bæreposer rusk og rask som skal kastes så blir det enda litt bedre.

Til og med sofa og go'stol fikk seg en runde med støvsugeren. Og badet dufter Ajax. Skulle bare ønske jeg hadde plass til et skap i gangen sånn at jeg kunne få litt mer orden på vesker og sekker som jeg bruker til daglig. Håpløst å få det strøkent der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er i havn - bortsett fra "dusje-Cata" delen, da. Det får bli før jeg legger meg. Har vært flink og laget middag i dag. Hjemmelaget pizza. Lenge siden sist det også nå. Mannen pleide fore meg med det temmelig ofte siden ungene likte det. Greit nok for meg. Jeg liker pizza, men det har liksom ikke vært det som har fristet nå utover høsten. Så nå har jeg rent hus, rene klær og er mett.

Bra uttelling på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært, da. Rydda og laget mat og alt sammen. Ikke dårlig på en søndag det. Her har vi satt fram julepynt og pynta juletreet. (Vi er jo ikke hjemme i jula, så da får vi nyte treet før julaften og dagene derpå nå. Pleier å pynte lille julaften, men vi tok bittebitteknøttesmålillejulaften i år vi.)

Du er i hvert fall snart klar til jula! Og godt er det.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg er blitt "mor"....eh - tante....eh- egentlig fadder altså. Det jeg prøver å si er at jeg fikk brev fra SOS i dag så nå er jeg registrert. Får brev om "min" unge om 2-3 uker. Å ha et barn på den andre siden av jordkloden passer mine omsorgsevner perfekt. :ler: Har aldri vært den moderlige typen. Helt utmerket da å bidra til at noen som allerede er født får det litt bedre enn de ellers ville fått det.

Fikk forresten ukas hakeslepp da jeg kom hjem....-er det min gang??? Det var så ryddig at jeg trodde et øyeblikk jeg hadde kommet inn i feil leilighet :ler: .Må kanskje rydde litt oftere? Eller kanskje ikke, -det er jo nå jeg virkelig ser forskjellen. Hm....uansett, har planer om en skikkelig "tømme-skuffer-og-skap-og-kaste-alt-overflødig" til våren. Det begynner å bli noen år siden jeg flyttet sist, og dermed er det heller ikke kastet så mye på lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå meg i hodet noen! Ikke nok med alle de forestående utgiftene jeg har, nå har jeg jammen vært på nett og sett på hytte på fjellet også. Selvsagt skal jeg ikke kjøpe (vil ikke frivillig gå konkurs), men jeg kikket - og endte kikkingen på siden med utleiehytter på finn.no. *sukk* Duste-Cata. Synes jeg ser meg selv sitte alene i en hytte på fjellet i februar :klaske: . Riktignok trives jeg i eget selskap, men ensomme hytteturer er å overdrive - tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirret: Koset meg ellers på side 2 :grine: :grine2: :ler:

Blonde blondiner - ja hwa ellers - bortset fra at jeg tenker lite på å bli en PINK LADY :ler: :grine2: :nisseblunk::nisseblunk: :smilejente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i sterkt behov for en hyttetur kanskje, rett og slett?

Hvis jeg hadde hatt en hytte så skulle jeg invitert dere som er fast innom og setter spor etter dere i dagboka mi til en "god mat og vin"- helg. Det hadde blitt koselig... men jeg har jo ingen hytte. Jeg hadde en ved Gjersjøen ved Vinterbro, men den solgte jeg. Nå kan jeg angre på at jeg ikke ventet som jeg ble rådet til, for i dag ville jeg fått mye mer for den.. men i mellomtiden ville den kostet meg mer enn jeg hadde hatt råd til, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behov for hyttetur? Jeg? :klø: Heller tvilsomt, men muligens behov for avveksling i hverdagen? Vet ikke jeg. Det er nok bare et innfall som går over. Trøtt i huet i dag. Har vært på begge mine jobber, og startet dagen med at jeg i "jobb1" måtte ha med "jobb2" å gjøre i embets medfør, så og si. Kan jo bli spaltet av mindre :ler: . Må holde tunga rett i munnen for å holde styr på hvem jeg til enhver tid tilhører.

Men det går det altså.

Har ellers vært på "parkeringsplassfordelingskranglemøte" og kranglet. Det er litt strid om parkeringsplassene i nabolaget og syntes jeg måtte delta på møtet, sånn at jeg kan si jeg var med i kampen... Ganske fastlåst situasjon. Alle kranglefantene (meg selv inkludert) forstår hverandre, men vi kommer ikke fram til noen god felles løsning. Blir sikkert flere runder.

Har dessuten gått i fella... Venninne har bitt på agnet om Køben-tur til våren. Var mitt forslag før jeg kom fram til at jeg hadde vaskemaskinproblemer. Og nå sitter jeg med litt sånn "bordet fanger". Får ta en runde i morgen kveld og sjekke litt billettpriser på det tidspunkt da det er aktuelt å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkeringskranger kan bli ganske heftige de. Slipper heldigvis det her jeg bor, men jeg kjenner til problemet. Har en aggressiv tante som er uvenner med hele nabolaget sitt, samt alle andre omtrent - liker ikke å kalle henne tante egentlig. (Du har overtatt for den tanta tror jeg. :ler: ) Parkering er noe dritt. Da jeg bodde i byen fikk jeg jo tre parkeringsbøter på 5 uker - jada, jeg kan ikke lukeparkere så godt. Men det er ikke så lett når folk parkerer de store bilene sine, og andre med store biler parkerer med litt for lang avstand rundt der igjen. Hadde de orka å rygge en halvmeter, hadde det vært plass til minst en bil til pr gate liksom... Nuvel. Konklusjon: Parkering er en ting som skaper irritasjon på flere måter.

Køben-tur høres koselig ut det, da. Noen ganger må man bare gjøre det man har lyst til, fremfor å gjøre ting man på en måte bare må. Som å kjøpe vaskemaskin. Du får stjele vaskemaskinen til de sure og sinte parkeringsmenneskene som var uenige med deg. :ler:

Natta Tante-Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringstrøbbel er ikke morsomt. Jeg har heldigvis garasje, og ellers har vi masse parkeringsplasser til både oss selv og gjester i dette borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha. kommuner. Jajaja... kommuner kan da være irriterende nok det. Fysjom. Jeg skal komme og banke litt parkeringsvett inn i huene på de kommunefolka dine jeg. Tenker de blir skikkelig redde da altså! Skuuuuuumle meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor havner jeg alltid i sånne småsære situasjoner? Kan noen gi meg et normalt liv i julegave?

*sukk*

Noen minutter før arbeidsdagens slutt kom "ny kollega" (han som nesten hadde navnet spådama nevnte) inn i kontorkroken min og begynte å snakke om julefeiring. Det hadde sivet ut at jeg skal feire jul alene. (Neida, slapp av, jeg ble ikke invitert. Så sær er tross alt ikke tilværelsen.) Så han ble sittende og snakke om stor familiefeiring og stor familie osv. osv. og.....flere av slektningene hans bor i nabolaget til Mannen. Jeg har jo ikke sagt noe om det forholdet der, for det er ikke noe som har med jobben å gjøre, men nå ble det for dumt da han begynte å legge ut om flere av mine fordums helge-nesten-naboer som om jeg ikke visste hvem noen av dem var. Jeg måtte bare si noe, så det minst dumme jeg kom på var et forsiktig: "Joda, jeg vet litt om det der for jeg har vært sammen med xxx en stund."

Kollega satte store øyne :overrasket: . "Har du? Nei nå ble jeg helt :hakeslepp: " Jo, jeg måtte medgi det. "Har vært eller er?" lurte han på. "Har vært", sa jeg, og så ble det ikke mer snakk om akkurat det. Men det var visst tidenes overraskelse for ham, det der.

Uff. Her bytter jeg jobb og skal liksom tenke på helt andre ting, og så befinner jeg meg plutselig i en situasjon der "ny kollega" kjenner halve "eks-nabolaget" :klaske: . Hvor stor teoretisk sjanse er det for at noe slikt skal inntreffe, egentlig? Kan ikke tro annet enn at jeg har statistikken mot meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et merkelig sammentreff.

Så flink du har vært som har ryddet og vasket og holdt på. Var det deg de varslet om da de varslet til stedvis dårlig sikt i høyden - et lite obs til flygere???

Jeg burde ha vært like flink, men jeg sitter altså her. Ja-ja. Det er jo på tide at jeg oppdaterer meg litt også - og det er viktig - ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...