Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at pillene virker da. Jeg vet om mange som ikke orket det nettopp fordi de ble flate, mens andre syns de virket sånn at de faktisk klarte å føle glede og andre ting på en annen måte. (Personlig har de aldri fungert på meg... rar, jeg.)

Så lenge de fungerer som de skal, og du er fornøyd, finnes det jo ikke noe bedre!

Jula, ja.. Det blir sikkert en rar jul for deg i år. Men nå er det et halvt år igjen, da. Mye kan skje innen den tid. You'll never know, you know. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det gjør meg ingenting å være litt flat. Har vært det før - minus piller - så jeg vet hvordan det er. Det som er litt rart nå er at jeg innimellom kjenner følelsene "der inne" et sted, men det er som om det er lagt et lokk over så de ikke slipper opp til overflaten. Det er en litt rar følelse.

Jula blir ikke "kul" nei, men jeg er vant til "ukule" juler. Det var bare den i fjor som var bra. Det er ikke det at jeg har det så fælt heller, men det er begrenset hvor moro det er å sitte mutt putt alene på julaften når alle andre er familie så det ryker etter. Men alternativet - å reise på besøk til mine foreldre - er ennå verre. Da hadde jeg gått på veggen av ren frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du er ute av livet deres, har vel denne lånedatteren ingen grunn til å hate deg lenger. Det behøver ikke være verre enn det.

Du var vel, så lenge dere var sammen, den største trusselen i forhold til at foreldrene hennes skulle finne tilbake til hverandre igjen.

Nå utgjør du ikke den trusselen lenger og hun kan tillate seg å behandle deg som en vilken som helst dame/venn av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene på julaften? Er foreldrene dine så håpløse at det ikke er bedre å ta julaften der? Du får komme til meg - det blir meg og ungene. Ribbe, stek, pølser og medisterkaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 (deilige?) nystekte brød ligger nå til avkjøling og oppvaskmaskina tar ryddejobben. Er mye jeg ikke kan når det gjelder matlaging, men bake brød - det kan jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh. Brød! (Jeg er supermett akkurat nå, men om noen timer skal jeg nok snike meg til Tante-Cata og smake litt.. i drømme.)

Alene på julaften? Det hørtes stusselig ut. Har du ingen du kan dra til eller få på besøk? Uff... Du kan komme hit også... :sjenert: Får ta meg en tur til Mamma-Mysan og spise krumkaker med Tante-Cata tror jeg. Vi er jo nesten i familie er vi ikke det, da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene på julaften? Er foreldrene dine så håpløse at det ikke er bedre å ta julaften der? Du får komme til meg - det blir meg og ungene. Ribbe, stek, pølser og medisterkaker.  :)

Neida, foreldrene mine er ikke håpløse i det hele tatt - det er det jeg som er. ;) Jeg blir rett og slett stressa av å være der i jula - eller rettere sagt på julaften. Får altfor mange minner om hvordan det var når jeg var barn og ting var bra og så er foreldrene mine som foreldre flest, -de innser ikke at jeg nå er godt voksen og gjør sitt beste for å behandle meg som et barn fremdeles. (En datter er en datter hele sitt liv....). Så det blir rett og slett for mye for meg. Dermed får jeg dårlig samvittighet i tillegg og da pleier jeg å bli sur og grinete, noe som avler mer dårlig samvittighet. Like greit å holde seg vekk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg tar frivillig på meg barnerollen hjemme hos mine foreldre jeg... og så må jeg ta meg i det noen ganger og tenke; herremin mysan, du er snart femti asså, bli voksen'a .... :ler:

Jeg behandler mine som barn også, så det er vel en evig sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Cata

Jeg forstår litt av det å bli behandlet som barn - selv om man er voksen. Mine foreldre forsøker det noen ganger de også. Derfor inviterer jeg dem til oss, for da er jeg på hjemmebane og de er gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Men Cata,da,hva har du langt nede på side 2 å gjøre? ;)

Sikker mye allright folk her også,menmen. :sjarmor:

Døtre er døtre hele sitt liv,de (eller rettere sagt;foreldrenes liv). Min mor pleier å si "Du e no ei flink lita pia" til meg hver gang jeg har gjort noe bra,uansett hva det er. Med et glimt i øyet,da. :)

Håper du får ei fin helg!

*kaster noen hjemmelagede sjokoladekarameller over*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva jeg gjør på side 2. Er jeg blitt upopulær??? Eller lat? *kniper flaksende sjokoladekarameller i lufta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Dette lukter dyrt. Min trofaste vask-og-tørk-i-ett vaskemaskin truer med å forlate meg. Noe er galt med tørketrommelen i den for den kjøler seg ikke ned slik den skal mot slutten av programmet. Siden maskina nærmer seg 20 år, så har jeg en mistanke om at det ikke vil lønne seg å reparere heller. Så nå må jeg ta stilling til om jeg skal kjøpe ny (ja) og om jeg skal gå for kombiløsning atter en gang (tviler). Har egentlig mest lyst på vask og tørk separat og sette dem opp i søyle, men på den annen side: lite badeværelse!

Siden jeg bare er en så trenger jeg vel heller ikke noe mer enn en kombiløsning. Det er ikke de store mengdene med tøy jeg gidder sende gjennom tørketrommel. Hmmmm?! :klø: Valgets kval. Må heldigvis ikke bestemme meg med det samme, for vaskemaskindelen fungerer fint og det er den jeg bruker oftest, men jeg liker ikke elektronikk som begynner å kollapse. Får fintenke litt i jula. Nyttårspresang fra meg til meg, kanskje?

Jaja, i morgen er det "sende pakke" dag. Håper julegavene når fram i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, sånne maskiner altså. De har en tendens til å slutte å fungere når det passer seg minst. (I bunn og grunn passer det vel aldri noe særlig bra, men...) Kombiløsning er jo vel og bra det, og du sier du bare er en person - men har du tenkt til å være alene for resten av livet da Tante-Cata? :sjenert:

Jula er her om en ukes tid ca... Herregud så fort tida går. Blir helt matt her jeg sitter med gløggen min, jeg.

Foreldre er foreldre. Nå er vel ikke jeg sånn 100% plassert i kategorien voksen enda, til tross for at alderen tilsier det... (Og jeg for hundre år siden hadde hatt gubbe og minst tre drittunger på slep.) Men mamma ser helst at jeg går med blondebluser og slikt fortsatt - nesten. Jeg blir sikkert helt lik med mine eventuelle unger. Bestefar sier fortsatt yngstejenta til mamma, og jentungene mine og slikt til andre. Man er unger så lenge man har foreldre.

Håper du får sove godt i natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombiløsning er jo vel og bra det, og du sier du bare er en person - men har du tenkt til å være alene for resten av livet da Tante-Cata?  :sjenert:

Jepp. Det har jeg. Hvis ikke mannen etterhvert tar til vettet, så blir det nok slik. Og tro nå ikke at jeg er sånn "tenårings-den-eneste-ene sentimental", altså. Slik er det ikke. Men jeg er ikke den typen som menn faller for, eller rettere sagt, de mennene jeg vil ha faller ikke for meg. Så da kan det være det samme. Når vi i tillegg plusser på at jeg er av dem som faller sjelden, men hardt, så sier det seg selv at oddsene ikke er de beste.

Og jeg er mye heller alene, enn i et dårlig forhold. Det ville jeg ikke giddet.

Nå har jeg fått sendt de pakkene som skal sendes (phu - tror dere ikke det viste seg at jeg hadde akkurat 10cm gavepapir for lite...) og jeg har vært ute og orientert meg litt i vaskemaskinjungelen. Ser ut som om det blir minimum 15 000 for vask og tørk hvis jeg kjøper separat og lager "søyle". Fyttegrøss. Men søylen blir ikke fullt så stor og ruvende som jeg hadde forestilt meg, så det er mulig det går. Får fintenke litt til. Gidder ikke begynne å styre med det der nå før jul, så lenge vaskefunksjonen virker i den jeg har. Tørke gjør jeg jo for det meste på stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg i dag, så jeg er innom igjen mens lørdagsgrøten koker :ler: . Det er en av fordelene med singellivet - grøt på lørdag. En av ungene til mannen likte ikke grøt, så dermed ble det aldri denslags der i gården.

Jaja, jeg har tenkt litt i dag. På penger.... Det blir definitivt en dyr vår. Først har jeg den greia med vaskemaskin/tørketrommel som jeg må gjøre noe med. Dernest har jeg planer om nytt nettkurs når jeg har avlagt eksamen i det jeg holder på med. Der ryker nok 4000 til. Og så har jeg fryktelig lyst på en helgetur til København. (Ikke spør meg hvorfor jeg absolutt vil dit når det finnes masse andre spennende steder å dra til - jeg får bare sånne sære ideer av og til.) Etter jul har faren min "rund dag", så da bør jeg dra på besøk. (Dyre flybilletter, ja.) Og i mai har altså en venninne og jeg løse planer om å dra til Estland på ei langhelg. Bruker oppsparte bonuspoeng til turen, men må jo betale hotell.

Riktignok har jeg OK økonomi, men når jeg regner sammen det der så blir det tøft. Køben ligger dårlig an, men de andre tingene er verre å stryke.

Kan dessuten fortelle om at jeg virkelig er i ferd med å bli sprø. Jeg hører stemmer :overrasket: . Dvs. jeg hørte... Våknet i halv sekstiden i morges etter en heller rotete drøm som inkluderte min forlengst døde bestemor, et par tanter og min mor. Og jeg våknet av at jeg hørte kvinnestemmer som snakket sammen langt borte, men det var bare en slags mumling eller hva jeg skal kalle det. Hørtes absolutt ikke ut som om det ble snakket på dialekten de har her.

Da jeg begynte å komme til sans og samling så ble jeg liggende og lytte, for det mest logiske er jo at jeg hørte noen som snakket sammen utenfor huset, men der var ikke livstegn å spore. Litt smågrøssent. Tror ikke jeg har spøkelser i huset :ler: men det var litt...ekkelt. Er vant til å høre folk utenfor, men det høres ikke slik ut. Aner ikke hva det var. Får tro det var noen som faktisk snakket sammen, men at de hadde fjernet seg før jeg klarte å bli såpass våken at jeg kunne tenke to sammenhengende tanker. Eller så drømte jeg hele greia og våknet midt i en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De stemmene, ja.. sprø er du nok ikke. Det kan være at du har hatt en slags forlenget drøm - den om mora og bestemora di. Det er ikke alltid drømmer tar med ting som dialekter og slikt, for det er ikke alltid vi kan dem selv på en måte. Dermed kan det hende at du var i en eller annen sovende våken tilstand eller noe slikt.

Hallusinasjoner er helt forjævlig. Men det er jo ikke sikkert det var det det var. På den annen side, sjekk ut bivirkningene på de antidep. pillene dine, du. Hvis det gjentar seg burde du kanskje ta kontakt med legen.

Det er dyrt å være voksen. På den annen side er det slikt at vi er noen luksusdyr også, og dermed har fryktelig lyst på ting som utenlandsturer og opplevelser. Du kommer nok i økonomisk havn på en eller annen måte - det handler enten om prioriteringer eller lotto-gevinst. :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh! :overrasket: Ville vært for galt om pillene gav meg hallusinasjoner nå etter 2 uker. Men takk for tipset, jeg sjekket og hvis det er dem så har jeg i tilfelle oppfunnet en ny bivirkning, for det sto ingenting om noe sånt på pakningsvedlegget. Inntil videre så holder jeg på "noen passerte forbi" eller "jeg våknet midt i en drøm" teoriene. Skal være mer villig til å tro på hallusinasjoner som inntrer i fullt våken tilstand.

Skal uansett innom legen over helga for å "rapportere", men tror jeg holder munn om akkurat dette (hvis det ikke skjer igjen). Prøvde meg på fredag, men da var han allerede gått for dagen. Må få ny resept eller så blir det ufrivillig nedtrapping i nyttårshelga. Kanskje ikke den beste helga i året for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...