Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal man gi bort duftlys, bør man være sikker på at mottageren liker duften. Og den må ikke være for påtrengende heller.

kaffelukt tror jeg at jeg ikke ville likt, selv om jeg liker kaffe.

Eksamenslesing nå? Med to jobber? Da skal du jammen ha overskudd. Men jeg er sikker på at du klarer det - for du er en bestemt dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: Sint Cata, veldig sint... :sinna:

Var kommet godt i gang med oppgaveløsninga da jeg kom til oppgaven "lag et organisasjonskart". Pfffh!!! Det ville vært gjort på 5 minutter (nåja, 10 da) i Microsoft Office som jeg kan fra før, men hjemme har jeg ikke giddet investere i det så her bruker jeg OpenOffice. Greit nok til daglig, men vet ikke om det har noe oppsett for organisasjonskart og jeg er ikke verdensmester i å bruke tegnefunksjonene der heller. Blæh!! Tror jeg begynner å finne ut av det nå, men nå gidder jeg ikke mer i kveld. Får ta resten i morgen. Tror det skal gå rimelig kjapt når jeg er ferdig med kartet.

Hadde ellers en liten depp i morges. Noen triste tårer trillet ned kinnet da jeg sto opp. Savner fremdeles. Tørket ganske raskt opp altså, men var litt redusert utover dagen. Endte med en mini spå-telefon (5 minutter). Samme som ellers. "Typen tar kontakt utpå våren, for vi er ikke ferdig med hverandre osv. osv." Blir stadig forundret over at de fleste i store trekk sier det samme. Statistisk sett måtte det da være sikrere å spå at en som har gått ikke kommer tilbake, for det er vel tross alt det som oftest skjer? (OK, jeg sier jo ikke innledningsvis at han har forlatt meg, da, så det kan være de bruker en annen statistikk?? ) Hmmm, når jeg blir stor skal jeg jammen prøve meg på det markedet selv. Må da være mulig å få ganske bra "treff" ved å benytte litt psykologi og statistikk?

Lenin snakket om at "Religion er opium for folket". Ser ut som spådamer er valium for meg for tiden. Merkelig at det hjelper sånn å høre noen si at han kommer til å kontakte meg, for jeg tror jo ikke mer for det. :klø: Men etter den korte telefonen så har jeg altså følt meg rimelig OK igjen, så det får bare være at jeg er sprø... Hater egentlig at rasjonelle, fornuftige meg er blitt slik, men samtidig så gjør jeg det meste for å døyve smerten og savnet når jeg får slike anfall.

Vel, vel, får satse på at antideppen tar jobben herfra. Tror kanskje den virker litt, for selv om det kommer en og annen tåre så er jeg langt unna de hysteriske rundene jeg hadde for noen uker siden. Men det er fryktelig slitsomt innimellom, likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med organisasjonskartet da - nå angrer du nok på at du ikke skaffet det Microsoft Office til hjemmebruk også. Hadde du sagt det litt før vettu, så skulle jeg brent deg en kopi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Mysan, jeg aaaaaaaaaaaaaangrer :grine: . Men jeg skal nok knekke det kartet. Og jotakk, Swan, jeg tror jeg er litt bedre, sannsynligvis pga. de små hvite. Hysterigraden er liksom litt mindre for tida. Håper det varer gjennom jula.

Nå piper middagen i mikro'n, men "I'll be back".

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hah! Sløv Cata er transformert til flink Cata. Oppgave er ferdig og levert - med organisasjonskart. Håper bare det overlevde omformingen til Word-format..... Nå er det bare å glede seg til eksamenslesningen :ironi: . Godt med ren samvittighet så lenge det varer iallfall.

Men det går vel det også. Skal godt gjøres å stryke, tror jeg, hvis jeg bare leser litt. Men det hadde selvsagt vært OK å få en bra karakter også. Når det er unnagjort, får jeg kanskje begynne å se meg om etter et nytt kurs. Hva skal jeg satse på da, mon tro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink Cata er nå over på "motbydelig selvtilfreds". Svar fra nettlærer raste nettopp inn på mail. Rosende omtale på de fleste oppgavene, selv om jeg bare "raste gjennom" for å bli ferdig. Hi, hi...håper de er like snille på eksamen.

Nå må jeg bare vente et par dager før karakteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, klarte ikke dy meg. Måtte kikke litt. Det spørs om ikke det neste på kursfronten kan bli NKI's kurs i voksenpedagogikk. Det kan alltids være nyttig å vite litt om å lære bort, uansett hva man ellers driver med. Får sjekke om kontoen tillater en slik utskeielse etter jul. Tror ikke jeg får arbeidsgiveren min til å dekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogikk er spennende uansett, det. Og det kan brukes i det daglige også, på mange måter. Hva lommeboka tillater er jo en annen side av saken... Du får ta noen kurs i elemtær psykologi hos meg i stede. Haha. Det er både gratis og lite stift. Får jeg en hundrings lover jeg deg A på eksamen også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata!

Nå er det veldig lenge siden jeg har lagt igjen noen fotavtrykk i boka di, så det er vel på tide. Om ikke annet, så en liten førjulshilsen. Tiden går litt for fort for meg, i motsettning til hos deg.

Godt at du har litt å henge fingrene i, og ikke blir sittende alt for mye å gruble....Selv har jeg masse å gjøre om dagen, men juleforberedelser har jeg ikke begynnt med enda, så jeg får ta meg selv i nakken en dag..... ;)

Pass godt på deg selv, prioriter deg selv, og vær egoist..... Det gjør faktisk godt innimellom..... Det skulle vi alle ha vært flinkere til!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Liss, jeg er egoist.... :sjarmor:

Men i dag er jeg en trøtt egoist. Nattesøvnen min har slått krøll på seg igjen. Nå har jeg våknet i fire halv-fem tida hele uka. Riktignok skal jeg tidlig opp, men ikke sååååå tidlig :sur: . Det er jo på langt nær så ille som det var tidligere i høst, men det matcher ikke helt til travle arbeidsdager.

Jaja, det er muligens prisen jeg må betale for å bruke "de små hvite"? Det sto iallfall noe om at de kunne forstyrre nattesøvnen, hvis jeg ikke husker feil. Men heller litt trøtt enn ørten småhysteriske utbrudd. Men jeg får jo håpe det ikke blir slik et halvt år fremover, altså.

Lurer forresten på når jeg får vite hva slags "SOS barn" jeg får, jeg? Hadde forventet å få innbetalingsblankett i post eller på mail eller noe, men foreløpig er det tomt i både den fysiske og elektroniske kassa. Når jeg først har meldt meg så hadde det vært OK å komme i gang med å betale. (Jada, det der hørtes litt dumt ut. Jeg vet det..... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite søvn på deg også, ja? Det er noe dritt dritt dritt! :frustrert:

Vi får krysse det som krysses kan på at vi begge får litt ekstra støv av Jon Blund i natt. Hvis ikke får vi sitte her på KG og kjede oss sammen.. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cata

Det er ikke moro å våkne så tidlig. Jeg har store problemer med å sovne, men når jeg først sovner har jeg like store problemer med å våkne igjen. Å våkne for tidlig er nesten urettferdig, det.

Tipper du får god karakter, jeg. Rosende omtale tyder på det. Helt greit å bli selvtilfreds, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Nå begriper jeg null.... Et halvt år etter bryllupet kommer "eks-lånedatter" på døra med takkekort som om ingenting hadde skjedd. Hun kunne jo stappet det i postkassen for eksempel, men neida, ringte på og leverte det personlig.....

Enten har mannen overdramatisert noe forj..... eller så har han løyet meg huden full. Er ikke helt sikker på hva jeg tror på. Muligens har han løyet for seg selv i den grad at han endte opp med å lyve for meg, fordi det passet best.

Fanken! :sinna::sur::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kommet meg etter forbauselsen, og er jeg rimelig sikker på at antideppen begynner å virke. Jeg føler ingenting, jo. Dvs. en mild forbauselse er der jo, men ikke verken raseri, følelse av være lurt eller noe som helst. Ganske tomt i grunnen, men en lettelse også.

Men gjett om han skal få forklare meg ett og annet når vi en gang møtes! Den gir jeg meg ikke på, uansett.

Håper jula kommer til å gå for seg like følelsesløst. Det blir i så fall en lettelse. Føler meg nærmest hensatt til tenårene, da jeg klarte å oppnå samme følelsesløshet uten piller. Tror faktisk det er lurere med piller. Skulle jeg noensinne få behov for å føle noe,så er det antakelig lettere å slutte med pillene enn det er å lære seg å føle når man først er "avvent".

Jaja - til våren, eller sommeren skal jeg nok få vite.

Ellers så sliter jeg med jobben. Sjefen vil ha framdriftsplan, og siden jeg sitter der med en bråte data som jeg skal strukturere opp og prøve å få noe nyttig ut av så har jeg litt vondt for å legge planer. Må nærmest bare prøve meg fram til jeg finner et oppsett som fungerer. Men i dag kom jeg så langt at jeg fikk skrapet sammen en "skisse" til hva jeg akter å foreta meg. Så det går fremover, smått om senn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på den familien, jeg. Var det ikke hun som ikke kunne like deg?

Fordelen med antidepp er at det tar vekk dalsøkkene av følelser. Ulempen er at de også tar vekk fjelltoppene. Alt i alt blir det litt mindre følelser. De blir ikke borte - bare dempet, flatet litt ut. Og de kommer tilbake når du slutter med dem igjen.

Håper du får sove godt i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun trenger jo ikke like meg for å levere et kort.... Men jeg er enig. Jeg skjønner mindre og mindre. De må være passe sprø hele bunten. Jeg mener...jeg er jo sprø for tida, men jeg innrømmer det nå i allfall ;) .

Eneste jeg kan begripe er at enten har mannen løyet meg huden full og det har vært "vikarierende motiv" så det forslår, eller så har han lurt seg selv også. Jeg tror mest på det siste. Jeg tror han innerst inne syntes det ble for mye med dame og skole og alt, så han brukte ungene som unnskyldning og overbeviste seg selv om at det var slik. Jeg tror ikke han har løyet "bevisst" så og si. Jeg har tross alt kjent ham i mange år, og jeg har litt for stor tro på min egen intuisjon til å tro at jeg ikke ville skjønt det hvis det hadde vært bevisste løgner. Jeg har rimelig gode antenner for hva andre mennesker egentlig mener. Det har jeg sett gang på gang.

Nåja, dere kan vifte med flagg nå. I dag er det et halvt år til vi er midtveis i juni, og da skal det liksom være "date-tid". Tiden går.....

At de små hvite kutter både topper og daler er jeg klar over, men siden det her i gården er langt mellom toppene så bekymrer det meg ikke. Kan gjerne ha et flatt humør, jeg. I morgen skal jeg forresten bort til legen på "2 ukersvisitt". Regner med at jeg får ny porsjon da.

At jeg er litt bedre ser jeg på tiltakslysten. For første gang på et halvt år er jeg i gang med å bake brød. Det sier litt om tilstanden det siste halvåret, for egentlig er jeg avhengig av hjemmebakt grovbrød. Først nå orker jeg tanken på både å bake og å spise det. Og i morgen er den store kakedagen på min nye jobb. De har tradisjon med "fredagskake", så jeg tenkte jeg skulle slå sammen en lettvint eplekake når jeg først er i gang. Bare så synd at butikken kun har smakløse epler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...