Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Innom og hilser på og ønsker god natt. Håper du får sove, Cata - selv har jeg ønsket å legge meg siden ved sekstiden, men nå tror jeg jamen at den pilla har slutta å virke, så nå er jeg ikke trøtt lenger. Ikke dårlig det, etter bare to dager? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt til værgudene at de får la være å bråke så mye i natt. Cata skal nemlig sove, for det trenger hun.

Godt å lese at du har det bra som innleid konsulent. Hvordan går det å forholde seg til begge jobbene? Du blir ikke helt utmattet av det, håper jeg.

Godt at du ikke har bivirkninger. Det er jo ikke alle som merker noe til slike dumme greier - så det gjør jo ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å gå tur og har "alltid" ønsket meg hund, men siden jeg har en jobb der jeg av og til kan risikere litt reising så vil jeg ikke skaffe meg det. Kan jo ikke la bikkja være alene hjemme i flere dager. Ille nok hvis jeg skulle ende med en lengre overtidsperiode.

Men skulle gjerne hatt en, ja.

Derimot så er jeg nå i ferd med å "skaffe meg barn" :ler: . Tror jeg. Jeg er blitt inspirert av en annen tråd på forumet og driver nå og sjekker litt omkring det å være fadder i SOS barnebyer. Har aldri hatt lyst på barn selv, men hvis jeg kan bidra til en bedre tilværelse for en unge som allerede eksisterer så hadde ikke det vært noen dum måte å bruke litt penger på. Og jeg har alltid syntes tanken bak SOS barnebyer har vært god. Barn som trenger det får vokse opp i trygge omgivelser, der de hører hjemme. Jo, jeg tror nok jeg blir fadder før året er omme.

Ellers har dagen vært preget av mye tenking på jobben. Har grublet over et gjenstridig regneark i mange timer, men like før jeg gikk hjem så begynte jeg å få litt skikk på problemet. Nå kan jeg snart begynne å gjøre nytte for meg. ;) .

Underbevisstheten har derimot ikke vært så snill og grei. Den har registrert at det nå er ca.et halvt år igjen til mannen og jeg skal ha oppklaringsrunde og jeg funderer på om han kommer til å møte opp. (Ser nå bort fra at spådamene mine får rett og at han kommer tuslende tilbake før den tid... ) Sitter og grubler på "hevn" hvis han bryter den avtalen også.

Synes ikke han skal få slippe helt unna hvis han gjør det. Men hva skal jeg i såfall finne på? Kreative forslag mottas med takk. Jeg har imidlertid noen kriterier:

- Det må ikke være skadelig.

- Det må ikke være hærværk.

- Det må ikke være ulovlig.

Men det kan gjerne være litt sånn småsnertent Fay Weldon'sk ufint. Akkurat sånn at det trigger den dårlige samvittigheten litt. Sånn at han skjønner at "Slikt gjør man ikke mot en dame man har sagt man vil forlove seg med". Hmmmm :klø: . Jeg har et halvt år å tenke på, og mottar forslag med takk :sjarmor: .

Men jeg håper jo at han holder avtalen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå er det gjort. Jeg har meldt meg som "fadder" så nå er jeg i ferd med å "få barn" i Sør-Amerika :) .

Kan likegodt bare hoppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tante-Cata skaffet seg barn? Da får jeg en kusine eller fetter da jo! Koselig! :ler:

Selv ønsket jeg meg fadderbarn i julegave et år, og fikk en gutt som nå er 11 år. Han bor i Mali og ser ut som en kjekk, liten kar. Jeg sendte han en fotball med pumpe nå for en måned siden. Den blir nok satt pris på! Jeg har "barn" gjennom Plan, og det har fungert glimrende så langt.

Så, gratulerer som mor, da! Det er godt å få litt god samvittighet nå i disse fråtse-materialistiske-juletider.

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Cata som tenker på de barna som allerede er født. Jeg skal nok også ta et fadderbarn, jeg må bare sørge for at økonomien er på plass først. I disse dager går jo alt til inkasso, fordi det er så masse at jeg ikke får unna fort nok. Men nok om det.

Fint at du trives som utleid, og at du fikk skikk på det regnearket. Kjedelig å bruke masse tid på å få orden på ting før du faktisk får jobbet.

Et halvt år igjen ja... det er ingen ting det. Tenk et halvt år bakover - det gikk fort, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, Hope, det er forsåvidt ikke for å være snill jeg skaffer meg fadderbarn. Det er mer det at jeg synes jeg kan bidra til et bedre liv for en person, -selv om det er på den motsatte siden av kloden. Muligens er det litt egoisme i det også?

Jeg må innrømme, Mysan at det siste halve året har vært fryyyyktelig langt for meg (for ca. et halvt år siden sto jeg og saget opp mannens vinterved, sånn at vi kunne ha det varmt og koselig til vinteren når han var hjemme i helgene). Tror kanskje det neste halve året også vil bli ganske langt....

Det å vente er rett og slett pyton.

Selv om jeg er temmelig sikker på at svaret jeg vil få, hvis jeg klarer å få kloa i ham, er negativt, så er det slitsomt for det. For et svar skal jeg ha - i klartekst - en eller annen gang. Jeg holder fast på at jeg nekter å bare la det være slik og "gi slipp". Han skal ikke slippe så lett unna. Selv om følelsene er borte, eller spesielt da, så skal han få se meg i øynene og si at han ikke er glad i meg mer. En voksen mann skal ikke få lov til å slippe unna med denne snikingen og unnaluringen han har drevet med. Det er for lettvint. Noen konsekvenser skal det være ved å gjøre livet til et annet menneske til et helvete, og det minste kravet er at han skal si fra ansikt til ansikt. Det ubehaget skal han jammen føle. Jeg er fremdeles glad i ham, og ville tatt ham tilbake på øyeblikket, men ingen får lov til å gjøre det han har gjort mot meg uten å i det minste forklare hvorfor - ansikt til ansikt. Dørmatte er jeg ikke, selv om jeg var temmelig nær å bli det.

Slik er det med den saken. Glad jeg har den nye jobben til å holde meg opptatt. Det blir ca. fram til vi skal treffes.

Forresten....hva i allverden er det som foregår??? Noen sender opp fyrverkeri som om det var selveste nyttårsaften. Har jeg vært Tornerose????? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også har sovet over jula (det hadde ikke vært så dumt, da - egentlig) for det smalt noen raketter her om kvelden også.

Nei - jeg tror heller det er andre som ikke har lært å telle dager, jeg.

Så flott at du finner løsninger på den nye jobben. Det må jo være godt å kjenne at man virkelig er til nytte og virkelig kan det som etterspørres. Flink, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Bevare meg vel. 10 001 visninger på boka mi??? Og så jeg som bare syter. *skamme seg*

Skal fortsette å syte i dag. Jeg fryser nemlig. Har det godt og varmt inne, altså. Har til og med fyrt litt i gassovnen for å få litt ekstra temp da jeg kom fra jobb, men likevel er jeg kald inni.

Brrrr.

Dessuten lurer jeg på når "barnet mitt" kommer. Altså når jeg får vite hvem fadderbarnet mitt er. Kjedelig når man har bestemt seg for noe og det drøyer. :ler: det har jo gått 2 dager alt. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Tålmodighet,Cata.... ;):ler:

Så kjekt at du har bestemt deg for å få fadderunge- et veeeldig bra tiltak,syns jeg. Mine foreldre er faddere til ei lita jente i Honduras som heter Julia.Hun er vel ca 7 år nå,tror jeg, og de fikk brev om hvem de skulle være fadder for på selveste julaften. Det var en ganske spesiell opplevelse. :)

Håper kvelden blir fin!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innvendige kulden er ikke god. Det spiller liksom ingen rolle hvor mye man fyrer når man har fått frosten i seg.

Sender deg noen varme tanker, jeg. Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gjøre som meg - ta deg et varmt bad (eller du har ikke badekar du? Dusj, da.) Jeg bada i sta, med aromaterapibadespåeting. Hehehhe... Men det var godt, ja! Også fikk jeg filt føtter og slikt også, og føler meg mye bedre. Jeg fryser mye på hender og føtter, og reservemor sier det er fordi jeg har for små/trange kapilærer. (Tynne blodårer) Jeg burde egentlig ønske meg sånne stygge tøfler med dun inni..

Håper du får varmen i deg. Lag deg kakao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme tanker hjalp, Bettie, muligens med assistanse av ullpleddet som jeg slengte over meg da jeg inntok sofaen. Jeg er blitt så daff. Kan ikke skjønne annet enn at det må komme av anti-depp'en, for det har kommet nå etter at jeg begynte med dem. Merkelig. Men det er muligens sånn at jeg har "lagret" så mye trøtthet siden sommeren at nå når anti'en roer ned noen av spenningene så blir jeg helt utslått? Var ikke sånn før, så jeg skal nevne det for legen når jeg snakker med'n neste gang.Tross alt var jeg søvnløs i nesten 3 mnd. så det er gode muligheter for at noe har samlet seg opp ja.

Vel, det får gå vekk til i morgen for da jeg ut og kjøpe julegaver. Får kjøre til nabobyen og handle, tror jeg, sånn at jeg ikke blir helt slått ut av tankene på fordums handleturer med mannen. Dit pleide jeg vanligvis dra alene. Julegavehandel er gøy når jeg vet hva jeg skal kjøpe, men det vet jeg ikke i år. Hva gir man sin gamle far? Eller nevøen på...hm....11 år? (Holder ikke helt styr på alderen til disse ungene.) Niesen på 3 skal jeg sagtens finne noe til.

Vil være Tornerose til jul og nyttår er over i år. Med diger tornehekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooooh....*=lettelsens sukk*

Julemarerittet er over for i år. Gavene er handlet inn, mangler bare en pose kandissukker eller noe til kaffen til et par tanter. Det gikk ganske smertefritt. Kom over en fin strikkejakke til min far i første butikk jeg stakk innom og da var det verste unnagjort. Moren min har jeg allerede kjøpt til.

Ungene er mye greiere å finne ting til. Der ble det "plastikklekekaker" til liten niese som elsker å leke utendørs. Nevøen får et passe actionpreget dataspill.

Og så slenger jeg rundt meg med litt lys og servietter og sånn til venninnegaver. Har en venninne og et par perifere slektninger som jeg pleier utveksle smågaver med. Vi har en overenskomst om at det skal være billig og enten nyttig eller forbruksvare. Nips er totalforbudt.

Godt å ha det unnagjort og jeg klarte det uten en eneste vemodig liten tåre, over at det er 4 færre gi til i år enn i fjor. Vel, egentlig så har altså mannen - eh - ex'n fått. Han fikk på forskudd i sommer.... Tro'kke det kommer noe den andre veien, nei. Det ble til og med "gave" til meg selv da jeg var ferdig med å kjøpe til alle andre. La veien innom polet og kjøpte en bitte-bitteliten flaske rødvin. Flaks de har "single-flasker". Utvalget er naturligvis ikke så bra når det gjelder de der småflaskene, men det er ikke så ofte jeg drikker, så jeg har ennå ikke testet meg gjennom utvalget. Tror jeg skal bevilge meg et glass i kveld.

Så det som jeg trodde kom til å bli en tøff dag, ble egentlig ganske ålreit. På kafeen på kjøpesenteret jeg droppet innom traff jeg til og med kollega m/kone, så jeg ble sittende sammen med dem og ta en kopp kaffe. Koselig det. Blir litt avbrekk i ensomheten. Ikke det at ensomheten plager meg så fælt når det bare er vanlig helg altså, men det er jo OK å få åpnet munnen og sluppet ut noen ord...

Nå skal jeg ta et sveip her og så skal jeg gå og lese reklamebrosjyrer på alt det jeg ikke kjøpte. Men jeg kommer nok innom senere....

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Huset mitt stinker... Det er ikke jeg som har foretatt meg noe spesielt, altså. Skulle riktignok ha vasket gulv, men.... Nei, noe slikt er det ikke. Årsaken er rett og slett at jeg skulle gjøre det litt sånn vinterkoselig i stua, så jeg fisket fram telysholdere og åpnet pakken med telys som jeg fikk til jul i fjor (!) Fine lys, men elendigheta er parfymert. Og hadde det nå enda vært furunål eller sitrus eller krydder eller....ett eller annet, så hadde det kanskje vært greit, men jeg tror det er kaffe. Fytteæsj! Liker kaffeduft altså, men da skal det være ekte vare, ikke stearin-vanilje-fake-kaffe. Vennet meg jo til duften etterhvert, slik at jeg ikke kjenner den lenger, men gruer til å stå opp i morgen og møte den aromaen der.

Huff. Veldig glad for at jeg ikke endte med å gi bort duftlys til noen til jul i år selv. Ville skammet meg som bare det etter denne opplevelsen.

Nå har jeg parkert meg her, dvs. veksler mellom sofa og bok og PC med et rødvinsglass. Håper ikke vinen kommer i konflikt med antidepp'en. Såvidt jeg begrep av pakningsvedlegget så gikk det greit så lenge jeg ikke drakk omtrent på den tida jeg tok tabletten. Vel, vel, det er over 12 timer siden det og jeg har ikke akkurat tenkt å bli sørpe full. Det får klare seg med ett glass.

Ser på nedtellingsdisplayet mitt og filosoferer. Nå er det ca. et halvt år igjen til daten med mannen. Før den tid så får vi se om noen av disse damene mine hadde rett. En spådde at han ville komme for å treffe meg midt på svarteste vinteren - muligens i jula. En annen har spådd "tidligst i januar", mens et par andre sier "i løpet av våren". Synd de ikke sier noe om årstallet ;) . Rett skal være rett. Den ene sa hun bare spådde 6 mnd fram i tid, så det må jo være i 2006, men de øvrige.... Tenk om de får rett.....i 2015 eller deromkring. :ler: Vel, hvis de har rett så virker det som januar - mars er det "magiske" tidsrommet. Satser på flertallbeslutning der. 2 av disse var blant dem som virket mest overbevisende på meg. Mulig det er fordide sa ting jeg ønsket å høre, men "kriteriet" mitt for å si at de virker overbevisende er at de svarer kontant, ikke stiller for mange spørsmål og at de beskriver en nåtid som passer med min opplevelse av situasjonen.

Så er det en som var veldig bestemt på at vi ville møtes på en fest på sommeren. Jaja, da er det nok veldig lenge til, for jeg tror ikke noen her kommer til å be meg på fest denne sommeren.

Jaja, påstår fremdeles ikke at jeg tror på dem, men det blir tross alt litt mer spennende nå framover. Bare sånn i tilfelle en av dem faktisk er i stand til å spå litt om fremtiden.

Min egen korttidspådom går på at i morgen må jeg jobbe! Ikke på jobb altså, men jeg har jo en eksamen jeg skal ta i januar og jeg må få levert siste øvingsoppgaven på nett før den tid. Må rett og slett bare sette meg ned og få unna den besvarelsen i morgen, så skal jeg bruke de to feriedagene jeg tar ut i romjula til å lese. Jepp. Sånn må det bli. Ojsann, det minner meg om at jeg må få fortalt en av mine to sjefer (gammel & ny) at jeg trenger en fridag i januar. Kan'ke gå på jobb samtidig som jeg sitter og skriver eksamensbesvarelse. Lurer på om jeg klarer å få koplet hjernecellene såpass i "fag-modus" at jeg får en OK karakter? Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe-vanilje-stearin-fake duft? Skjønner godt at du æsjer over det ja... hihi

Jeg brenner bare kongerøkelse i desember jeg. Det er julelukt for meg, og skaper stemning som bare det.

Også fikk jeg litt ekstra julestemning for litt siden da jeg tittet opp på skatollet hvor jeg jo ryddet så fint her for et par dager siden. Der har jeg tre telysholdere som står og brenner med hvert sitt telys. Litt på siden bak dem har jeg satt fra meg årets første julekort som jeg fikk av slankedamene mine, i gammeldags stil - det er hvitt med gulldekor rundt det gammeldagse bildet i midten, og lysene skinner så fint i den gulldekoren.

Derfor har jeg bestemt at jeg skal sette alle julekortene jeg får opp bak de telysholderne - og får jeg ingen, ja så kjøper jeg dem selv!

Kos deg så godt du kan på lørdagskvelden, Cata! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Fysj. Sånne luktegreier er ikke alltid like vellykka.

Jeg har et lilla lys med lavendel-duft eller noe sånt, som jeg tenner når jeg tar meg et bad. Slukker lyset og har bare det lyset. Da lukter det godt og fint og lunt.

Er ikke vant til sånne ting heller egentlig, for pappa var allergisk mot alle rare dufter, så vi måtte bare la det være. (ikke at det var så vanskelig). Jeg hadde en periode da jeg var 15-16 som jeg tente mye røkelse på rommet, men mamma fikk fnatt - for hun trodde jeg prøvde å skjule eventuell hasjrøyking med det. Så det ble brått slutt på det også. :ler:

Jeg snakker meg bort her. Det blir spennende å se hvilke av disse spådamene som eventuelt har rett. Det er ikke greit å vente på noe i så stor grad som du gjør.

Og den trettheten i forbindelse med anti.dep. Det kan godt hende det er de som gjør det! Selv merket jeg en del hodepine og nattesvette, men ellers ikkeno' særlig. Men tankene blir ofte litt mindre kaotiske, så det kan jo hende du klarer å roe ned både kropp og sjel fordi pillene gjør deg roligere på mange områder...

Jeg var borti noen antipsykotika en gang, og det var bare helt grusomt! Første dagen jeg tok dem var jeg på kjøpesenter og ble så rar i hodet, svimmel og snål - gikk på folk, gulvet var skjevt og alt. Ble jo psykotisk nesten av å ta dem - og de skulle virke omvendt. Så de slutta jeg med etter en dag. Heldigvis! Hadde ikke orka en dag til med den følelsen der.

Rødvin er godt for helsa. Jeg ble fortere berusa av å drikke og gå på antidep. samtidig, men det er ikke sikkert du blir det. Nyt det glasset du! (Og to glass er heller ikke så ille. hehe.)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borti noen antipsykotika en gang, og det var bare helt grusomt! Første dagen jeg tok dem var jeg på kjøpesenter og ble så rar i hodet, svimmel og snål - gikk på folk, gulvet var skjevt og alt.

Huff! Det der har jeg klart noen ganger og det helt uten piller, alkohol eller noe som helst. Husker en gang for mange år siden. Skulle reise til Oslo med fly pga. et møte og jeg var så svimmel som bare fy da jeg våknet. Rommet svirret rundt og gulvet gikk i bølger. Men jeg var dum nok til å dra. Husker jeg måtte "sikte" langs flisene på gulvet på flyplassen for å gå noenlunde rett. Fæl opplevelse. Hva det nå enn var så satt det i kroppen et par dager før det gav seg. Har vært borti det et par ganger senere også, men da i adskillig mildere form. Lurer på om balanseorganet inne i øret var i ulage, for da jeg satt oppe i flyet kjente jeg ingenting til svimmelheten, og der oppe er jo trykkforholdene litt rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...