Cata Skrevet 19. april 2013 Forfatter #4661 Del Skrevet 19. april 2013 Arm verre igjen. Løfting og lemping på Tunge Ting i dag gjorde ikke saken bedre. Men jeg fikk ikke noen andre til å gjøre det for meg og det var hastesak. Da kollega kommenterte at armen min var så hoven at klokka skar seg inn i håndleddet, så fant jeg det betimelig å ta av støttebandasjen. Muligens litt stram surring? Vet ikke helt om det hjalp, har merke etter uret enda. Spørs om jeg ikke må bite i det sure eplet og bestille legetime over helga. Har ikke tid i neste uke men hvis jeg ringer legekontoret så kan jeg kanskje få time uka etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. april 2013 Forfatter #4662 Del Skrevet 20. april 2013 Føler meg litt flink da. Til tross for kranglete arm bar det av sted på trening i dag også. Det finnes jo mye annet som kan trenes, selv om albuen er vond. Selv om jeg var fast bestemt på å ikke stresse armen, så ble det litt trening med håndmanual på den siden også. Jeg valgte bare en superlett manual. Tenkte som så at jeg må jo bevege leddet såpass at det ikke stivner. Andre armen fikk manual med normal vekt. Dessuten er jeg blitt skikkelig flink på å være dame . Jeg som "aldri" sminker meg, hev på litt mascara og eyeliner etter jeg hadde dusjet. Jeg skulle tross alt en tur på nærbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. april 2013 Forfatter #4663 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Jeg konstaterer (atter en gang) at jeg har snille kolleger. Etter å ha brukt samme seng og samme hovedmadrass siden jeg fikk min første jobb for noe bortimot en mannsaldere siden, så har jeg omsider byttet ut begge deler. Jeg har bare en (nei to) ting å si:Emballasje tar plassUtrangert seng er vond å få opp loftsstige... (Vurderte å ta vare på den for evt. senere å kunne bruke den hvis jeg noensinne får et større gjesterom, men idé ble forkastet av plasshensyn.) Her kommer Snill Kollega inn i bildet. Han har nemlig kassebil, mens jeg har et lite knøtt av en bil, som egner seg dårlig til å kjøre emballasje og sengeramme på fyllinga med. Så Snill Kollega lot seg overtale til å kjøre overskuddsmaterialet på fyllinga. Skjønt overtale og overtale? Jeg spurte pent en gang, og det var det. Føler på meg jeg snart må bake en "takk for hjelpa kake" . Har forresten flere snille kolleger, for madrassene skal en annen ha - han fant ut de ville passe ypperlig i gjesteseng på hytta si . Hovedmadrassen er nå en ting (den har jo aldri noen sovet direkte på), men at han ville ha overmadrassen også forbauser meg stort. Menmen, vil han ha den, så skal han jammen få den. Ryggen min er uansett fornøyd med bytte av soveplass. Er merkbart mindre stiv i ryggen nå om morgenen enn med gammel madrassløsning, så jeg har åpenbart funnet noe som passer min rygg bedre. Endret 25. april 2013 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. april 2013 Forfatter #4664 Del Skrevet 28. april 2013 Dritthelg. Eller, egentlig ikke, men det kom et kulingkast i veien for opprinnelig plan. Jeg hadde nemlig planer om å vaske båt. Men atter en gang streiker værgudene. Litt regn kan jeg leve med, så lenge det er snakk om vasking, men yr's optimistiske antydninger om sol og et snev varme i lufta medførte ikke riktighet. Regn, blåst og kaldt blir for mye for meg, niks båtvask i dag. Like greit forresten. Magen har ikke vært helt grei. Jeg tror jeg forspiste meg en smule på saltlakris i går og har en mistanke om at et eller annet i den lakrisen har en smule...lakserende effekt. Egentlig lurt å holde seg nær hjemmet da. Fikk også shinet hjemmet en smule i går. I frustrasjon over værgudenes umedgjørlighet så fikk jeg moppet hele huset (vel, det skjer nå ca. 1 gang i uka uansett), men jeg brettet også opp ermene og gikk løs på hyller og skap og alle flater som ikke er gulv. Faktisk har sengekjøpet mitt medført mye ryddigere hus generelt. Spesielt gangen er blitt shinet. Da senger og madrasser skulle bæres hhv. inn eller ut så måtte det jo være fremkommelig der, så ting som har endt med å flyte rundt i kriker og kroker er nå blitt lempet i søpla eller ryddet vekk. Kaste, ja, kanskje jeg skulle snike meg ut med restene av dagens middag og søppelposen for øvrig. Det frister i grunnen ikke det heller, men er vel bedre enn å møte elendigheta når jeg kommer hjem fra jobb i morgen. Og været er sikkert ikke bedre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. april 2013 #4665 Del Skrevet 29. april 2013 Lakserende saltlakris ja... Høres ut som det var lurt å holde seg hjemme da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #4666 Del Skrevet 2. mai 2013 Alle tiders store megaveps (tror i allfall det må ha vært veps) kom inn på stuevinduet. Skulle lempe den ut, men jammen fikk den ikke siste stikk gjennom to lag håndkle. Au, auau, det sviiiiiir. Riktignok vesentlig mindre nå enn for en halvtime siden. Pokker til udyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 2. mai 2013 #4667 Del Skrevet 2. mai 2013 Au! Legg på kompress med eddik. Sa bestemor til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #4668 Del Skrevet 4. mai 2013 Man er rehabilitert igjen etter vepsestikk. Muligens var det en forvokst tse-tse flue, for jeg later til å ha fått sovesyken. I morges våknet jeg klokka halv ni og ble enig med meg selv om bare å ligge og slumre en halvtimes tid til. Jaggu sa jeg halvtime. Neste gang jeg var bevisst nok til å se på klokka så var den nesten halv elleve. Jeg fikk fart på meg. Har for så vidt fått utnyttet farten, ettersom jeg både har vasket klær, moppet gulv og vært på trening. Ganske fornøyd med treningsøkta i grunnen. Jeg jogger jo på tredemølle og i dag prøvde jeg meg som "litt tøff". Har så langt bare jogget uten stigning, men i dag la jeg inn programmet med bakke. Hadde egentlig trodd det kom til å variere mellom flatt terreng og litt forskjellige helningsvinkler, men neida. Det stilte seg inn på en vinkel og det var det. Jeg kom i mål, noe mer andpusten enn når jeg løper "på flatmark", men ganske fornøyd. Det jeg er mindre fornøyd med er været, eller rettere sagt temperaturen. Føler jeg skulle bedrevet en smule båtvask og -puss, men så lenge temperaturen bare er noen få grader over null så frister det ikke det aller minste. Det skal jo være litt hygge også, og jeg forbinder ikke neglesprett med hygge i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #4669 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg har kasta ut eksen!!!! Nå kan man jo med rette spørre seg om det ikke er lovlig sent? Jepp, det er det, og jeg har i grunnen ikke de helt gode forklaringene. Mesteparten røk jo ut like etter bruddet, så hvorfor den ene "pyntetingen" jeg fikk av ham fikk lov å stå igjen på kommoden på soverommet begriper jeg egentlig ikke. Jeg liker jo ikke "nips" en gang. Muligens var jeg sinnsyk i gjerningsøyeblikket, siden jeg ikke kastet den ut med det samme? Det må rett og slett bare ha blitt en (u)vane å ha den der, men da den landet i gulvet da jeg gjorde rent på lørdag (uten å knuse, riktignok) så demret det for meg: "Himmel, hvorfor står den der fremdeles????" Så da jeg skulle ut med søpla i dag, ble den stille og diskret lurt ned i søppelposen..... Husj, ut med seg. Endret 6. mai 2013 av Cata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #4670 Del Skrevet 7. mai 2013 Og der har jeg vært hos fysioterapeut med armen. Etter bøying og tøying hit og dit, samt beskjed om å si "au" hvis det ble "au" så konstaterte også han at jeg har tennisalbue. Lurer på om skjebnen prøver å si meg at jeg må lære meg å spille tennis ? Siden jeg er medisinert, så gjør det sikkert mindre vondt enn det ellers ville gjort, og dermed så ble det litt dårlig med au fra min side, men han fant nå mitt ømme punkt likevel. Og så startet trykkbølgebehandlingen. Den økte au-faktoren merkbart.... Det var aldeles ikke behagelig. På den annen side så var jeg forberedt på at det kom til å gjøre litt vondt, så jeg forholdt meg rimelig rolig, selv om jeg måtte rynke litt på nesa da han traff det aller ømmeste punktet på armen. Jaja, blir spennende å se om det hjelper. Det skal visst være temmelig effektivt mot den type vondt som jeg har, og det tror jeg så gjerne ettersom det ikke dekkes av Folketrygden. Mitt inntrykk er at de dekker ingenting av det som faktisk hjelper på meg. Men siden jeg visstnok skal klare meg med noen få behandlinger så skal jeg ta det som en kvinne. Skal nok klare å betale de behandlingene uten å gå konkurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #4671 Del Skrevet 11. mai 2013 Ser ut som turen min er reddet. Skal på venninnetur over helga, men det så stygt ut for min del siden første etappe skal gå med Widerøe. Jammen godt de kom i havn med forhandlingene i dag, ellers ville det blitt 3. tur på rad jeg måtte avlyst. Riktignok har det vært sykdom som har knekket de to foregående, men irriterende likevel. Men nå ser det ut til at det ordner seg. Det betyr i praksis at jeg får en hel uke fri nå. Jeg var ikke klar over at neste helge er pinsehelg da vi bestilte. Nuvel, jeg fortjener sikkert en uke fri. Har jammen hatt min del med lange dager på jobb nå, så kan fint ha litt fri. Har vært på trening i dag og merker at skrotten fungerer stadig litt bedre. Nå er det nesten så jeg ikke gruer for joggeøkta på tredemølla lenger og i dag fikk jeg lagt på litt ekstra vekt på et par apparater. Er også spent på hvordan albuen kommer til å ta dette. Hadde feilregnet en smule så jeg er gått tom for Voltaren, dvs. jeg måtte rasjonere siden jeg ikke rakk apoteket på onsdag. En i forgårs og en i går. I dag har jeg ikke tatt, selv om jeg var innom apoteket for å ta ut en eske til. Albuen oppfører seg foreløpig rimelig greit og muligens hjelper det med den trykkbølgebehandlingen allerede. Håper det, for jeg har i grunnen ikke lyst til å drasse med meg medisiner over landegrensene, så jeg dropper det de dagene jeg er borte uansett. Det er tross alt ikke livsviktige piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #4672 Del Skrevet 26. mai 2013 Hjemme igjen. For lengst Venninnetur ble en suksess, og Warszawa kan nå offisielt erklæres som en flott rusle- og shoppeby. Som storbyer flest har den en fin gamleby. Det litt spesielle er at hele området ble rasert under siste verdenskrig, så den er bygget opp igjen i sin helhet etter det. Men fint likevel. Vi trasket og trasket... Det som forbauset meg var at det var så få "kommunistblokker" å se. Selv om jeg regnet med det var en del fordommer, så hadde jeg likevel ventet en by som var litt grå og trist og gammelkommunistisk i bebyggelsen utenfor gamlebyen. Gjett om det var fordommer ja. Selvsagt så vi en del bygg som var i tråd med "kommuniststilen", men side om side med disse sto det nye høyhus med ganske spennende utforming og gamle, ærverdige herskapshus. Innimellom alt var det grøntanlegg her og der. Det var rett og slett riktig så flott. Når det i tillegg var rent og fint (og knappest en tigger å se) så ble inntrykket svært så positivt. Det var heller ingen nedtur at hotellet var fint. Vi hadde leid oss inn på et leilighetshotell og fikk ca. 50 kvm å boltre oss på, med stue, kjøkkenkrok, soverom og bad. Eneste minuset var i grunnen det viktigste. Venninne hadde bedt om "twin beds" da hun bestilte, men i stedet fikk vi dobbeltseng, og ikke nok med det vi fikk søren meg dobbeltdyne også. Håpløst!! Riktig så gode venner er vi tross alt ikke. Så det ble til at vi lå og balanserte på hver vår side av madrassen og prøvde å fordele dyna noenlunde rettferdig. Madrassen var forresten et lite minus i seg selv. Den kjentes som om den var stoppet med murstein... For meg som liker litt myke madrasser så var ikke den noen suksess for ryggen. Det ble uansett så som så med nattesøvnen, for natt nr. 2 presterte jeg å pådra meg et snev av "turistmage" og fikk dermed en noe urolig natt utpå morgenkvisten. Det ble noen turer til og fra WC. Har stort sett en snill mage som tåler det meste og ble vel i grunnen ikke matforgiftet heller, men jeg mistenker at pirogene vi spiste litt før på dagen rett og slett ble i mektigste laget. Innvollene mine er ikke så veldig glad i fete saker. Nåja, magen roet seg igjen utpå morgenen, så jeg fikk med meg mesteparten av den dagen også. Men da meldte forkjølelsen seg.... Siste natt ble dermed en lett snufsende opplevelse, og forkjølelsen bare tiltok på vei hjem. Vel hjemme møtte den attpåtil pollenallergien så når de to har rottet seg sammen mot meg siste uke, så har uka totalt sett vært noget fuktig. Jeg burde få ærespris hos Kleenex..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #4673 Del Skrevet 29. mai 2013 Iiiiik, jeg har bestilt sydentur til høsten, og så jeg som "ikke liker" Syden en gang. Men fant et bra hotell på et sted der jeg faktisk kunne tenke meg å reise for å slappe av, så jeg tar sjansen. Foreløpig er tross alt bare depositum betalt, så jeg har et par måneders angrefrist. På sett og vis. Den egentlige ferien skal jeg jo som vanlig tilbringe på familiebesøk, og selv om det er koselig nok så er det liksom ikke helt "ferie-ferie" . Det har jo et lite element av "må" i seg. Litt spent på dette. Vel er jeg rimelig reisevant, men jeg er IKKE vant til charterturer. Og en hel uke alene kan kanskje føles litt lenge? Hm, jeg får bevæpne meg med et lager bøker så går det nok så fint så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #4674 Del Skrevet 29. mai 2013 Pokker, fant hotellet på Tripadvisor og der får det litt blandet kritikk. Velvel, alle synes å være enig om at det får toppscore eller tilnærmet toppscore på renslighet. Det får duge, det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 30. mai 2013 #4675 Del Skrevet 30. mai 2013 Si meg, er det fare for Catastrofe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. mai 2013 #4676 Del Skrevet 30. mai 2013 De anmeldelsene på TripAdvisor tar jeg alltid med en klype salt, spesielt synes jeg det er mange som klager over alt mulig rart. Som regel opplever jeg at hotellene jeg bor på er bedre enn det mange skal ha dem til å være, så jeg tror nok det sikkert blir bra, med mindre vi snakker ettstjernes og hull der toalettet skal være. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #4677 Del Skrevet 30. mai 2013 Nei, tror jeg får både do og balkong... Og rommene skal være nokså nyrenoverte, så helt Catastrofe blir det vel ikke. Men litt "skuff" for det. Liker best dem som får god karakteristikk på TripAdvisor. Fikk litt reiseinfo fra Ving i dag, blant annet om anbefalte vaksiner. Nå er dette bare i Middelhavsområdet så det er ikke noe fancy vaksiner, kun fornyelse av stivkrampe, difteri, kikhoste og ...eh...polio(?) det er snakk om. Men siden det minnet meg om at jeg senest i fjor lurte på om det var på tide å fornye stivkrampevaksinen, så bestemte jeg meg for å få et stikk. Trodde jeg fikk den fornyet her for ca. 10 år siden, men mulig det ikke er gjort siden jeg skulle til Japan i 1998. Jeg ringte Legesenteret for å spørre om prosedyren. Sist var jeg nemlig på vaksinekontoret i Trondheim. Joda, damen på senteret var behjelpelig hun: "Joda, du må ha resept fra legen også henter du vaksinen på apoteket og kommer hit og får den satt. Men det vi pleier anbefale er at du tar kontakt med vaksinekontoret." Jaha, det var nytt for meg at vi har noe sånt her også, så jeg spurte litt skeptisk om hvor det ligger.... I nabobyen! "Hvafornoe? Du mener da ikke jeg skal ta meg fri fra jobb en hel dag, kjøre til nabobyen og tilbake igjen for å få et eneste stikk, hvis dere faktisk kan gjøre det og jeg bor ca. 2 minutter fra både legekontor og apotek?????" Trenger jeg si jeg måpte? Damen hørte visst selv at det virket meningsløst, så hun gav seg uten særlig kamp, spesielt da jeg sa jeg var bare en person og ikke en hel familie, så hun lovte å sjekke med legen om de kunne skrive ut resept så jeg bare kunne komme innom, hente vaksinen og få den satt. Så det ordnet seg, men bevare meg vel så tungvindt det ville vært om jeg hadde hatt mann og ørti unger som også trengte vaksine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juni 2013 Forfatter #4678 Del Skrevet 1. juni 2013 *puh* Jeg har vært på langfart og handlet nattbord på IKEA. Da jeg kjøpte meg ny seng i vår, så konstaterte jeg fort at det gamle nattbordet ikke nådde senga til knes en gang. Det blir litt upraktisk i lengden å bøye seg ned for å få tak i nattbordlampa og vekkerklokka, så da jeg fant et bord på IKEA som jeg likte så bestemte jeg meg for å slå til. Man skulle tro en så liten ting var enkel å montere? Nåja, jeg har vel holdt på i ca. 3 timer, riktignok med noen pauser for å strekke ut beina. Jeg er for gammel til å kravle rundt på gulvet i timesvis . Fantastisk så mange deler og skruer det er for å få sammen en liten ting. *imponert* Saken ble ikke enklere av at den stjerneskrujernbit'en som passet best bestemte seg for å gjemme seg halvveis i jobben. (Fant den etterhvert igjen i en skruepose.) Lurer også på poenget med de der skuffeskinnene. Hadde det ikke vært enklere med en plastskinne i bordet, som skuffen kunne hvile på, enn de der metallgreiene? Men ble fint til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #4679 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Jeg er øm. Stivkrampevaksine er satt og arm rødflekket, hoven og varm. Vaksine virker. Sånn for ordens skyld er det selvsagt ikke hele arma som er flekkete (da hadde det nok blitt en tur til legevakta ), kun rød flekk rundt der vaksinen ble satt. Husker det var slik sist jeg fikk satt den vaksinen også. Dessuten er jeg prøvekanin for meg selv. Har vært en tur på ebay og kjøpt en prøvepakning av fenomenet CC krem. Har vært så mye skriverier om det at jeg ble rent nysgjerrig, og når man da kan få små prøver til ca. 5 kr. stykket så er det OK å teste hva dette er for noe. Særlig siden jeg har tørr/sensitiv hud som ikke liker alle slags kremer. Foreløpig ser det bra ut. Ble aldeles melkehvit med det samme jeg smurte på kremen, men allerede et par minutter etter hadde den begynt å tilpasse seg hudfargen min. Den jevner så definitivt ut couperosen min uten å dekke den helt, og kjennes "fuktig" ut på huden. Minuset er at den smitter av, men tror kanskje det er litt min feil. Det er vanskelig å dosere rett fra sånn liten "papirposeprøve" så jeg tror nok jeg smurte litt vel tykt på. Skal prøve å få til et tynnere lag neste gang. Er litt blek når jeg ser meg selv i kunstig lys inne på badet, men i dagslys skal det godt gjøres å se noen nyanseforskjell dersom man ikke vet om det. Potensielt fornøyd. Var forresten ute på tur før i uka og sneiet innom en møbelforretning. Er temmelig lei av sofaen min og siden jeg bruker 2-3 år på å bestemme meg for sånne dyre ting, så er jeg begynt å kikke. Kom over denne, og ble litt fascinert av konseptet. http://www.bohus.no/produkter/sofaer/sofaer/santiago-hjoernesofa/ Liker det at man kan vippe opp den øverste delen av armlener og rygg hvis man vil sitte mer komfortabelt, og det at setet kan trekkes fram dersom man vil slenge seg nedpå. På den annen side er den litt....firkantet? Endret 8. juni 2013 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #4680 Del Skrevet 9. juni 2013 Allergisesongen er offisielt avsluttet. Har sluttet å snufse og snørre og i dag orket jeg faktisk gå på trening også. Var litt ork, må innrømmes, etter så lang pause, men gikk greit når jeg først kom i gang. Konstaterte også til min glede at jeg ikke hadde mistet så alt for mye av den opparbeidede formen. Konstaterer også, med langt mindre glede, at det blir neppe båtliv på meg i år heller. Kollega var med meg og fikset båt på fredag, og oppdaget en ny feil. Frostspreng (eller noe sånt) i et stag. Ettersom jeg ikke har noen som kan fikse det like rundt hjørnet, og for en gangs skyld skal ha sommerferie på sommeren (og reise bort) så er det vel ikke så mye igjen av sommeren når jeg omsider kan sjøsette at det er noen vits i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg