Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blakk jeg også, sånn etter måten i allfall. Var inne på konto i går og der var det uvanlig labre tilstander. Måtte virkelig tenke etter om jeg har brukt så mye penger i det siste. (Vel, det har jeg jo i og med at jeg har bestilt ny seng, men den er ikke betalt enda.)

Så demret det:

• Billetter til jobbreise, der jeg ble syk like før og måtte avbestille. Men regningen går mot mitt kredittkort. (Note to self: MÅ skrive "ikkereiseregning" og se om jeg får refundert.)
  • Billetter til tur med mor - kanselleres trolig for mor er blitt småsyk. Ikke noe farlig, men nok til at hun ikke vil reise på tur før hun er helt OK igjen.
  • Årsavgift på bilen
  • Kommunale avgifter (vel, de er forsåvidt ikke forfalt enda).
  • Jammen ville ikke bomveiselskapet ha påfyll på brikken sin (min) også

Men kanskje ikke rart det er labre tilstander. Før var det januar og februar som var "tømmekontomåneder", nå virker det som om det har forskjøvet seg til februar og mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskekyllingen er satt fram!!!!

(Har en eneste påskekylling, og den får regjere på kjøkkenbordet i påskedagene.) :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg skikkelig flink. Var ute og ruslet en tur midt på dagen, men som om ikke det var nok, så fikk jeg et anfall av trimmelyst her i kveldinga. Jeg halte på meg treningstøy og begav meg til en liten bakke som ligger like borti her og tok 5 runder intervalltrening. Løpe opp, gå ned - gjenta fire ganger til. :ler:

Det er rent så jeg ikke tror det selv. Nå er ikke denne bakken verken av de lengste eller bratteste, men det får holde som en start. Jeg skal jo ikke ta motet fra meg første kvelden. Har dessuten flere tøffere bakker i rimelig nærhet, så når denne ikke lenger er en utfordring så bytter jeg bare bakke.

Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til bakkene blir snøfri her. God påske!

Er ikke i påskestemning. Har restituert en hel dag, og det skal bli enda en. Kan ikke huske sist jeg hadde to sammenhengende. Rimelig skrapet konto her også, men det skyldes arbeidsgivers regnefeil. Fikk en tredel mindre lønn enn fortjent. Så det blir nok ordnet i neste uke.

Siden jeg visste at årsavgifta kom, så hadde jeg pekuniære likvidier på veg. En neve dollar. Det viste seg å være lurt.

Påskegodtet er nesten fortært. Det overlevde aldri påskeaften. Heller ikke ble det nedlagt i påskeegget. Det var bra, så slipper jeg dårlig samvittighet for det vaskebøttestore egget, i ei småby hvor mødre gikk på desperat jakt etter middels og store påskeegg. Tørke her, kunne tjent grovt på svartebørshandel. Men feiga ut, som en annen påskekylling...

Kos deg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske! :)

Og flink du er. ;) Forøvrig gosser jeg meg over svarene dine. :sjarmor:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man løper og løper. Vel, ut fra tempoet så er vel det sannhet med modifikasjoner, men jeg har nå bare et ben nedi ad gangen, så rent teknisk betegnes det som løping. Eller jogging, hvis man skal være ærlig. Langsom jogg.

Jeg er uansett passe stolt av meg fordi jeg:

a) i det hele tatt tok turen til treningssenteret i dag ;)

b) jogget 1,2 km

Fremdeles er det jo ikke langt, men i min verden er det et hav av forbedring, og det beste av alt er at jeg blir fremdeles bare normalt andpusten. Det er ikke lenger sånn at jeg gisper etter luft. Skulle i følge "planen" jogget 1,1 km i dag, men fikk plutselig lyst til å tøye målsetningen bittelitt.

Nå blir det snart middag og om bare to dager er påskeferien over, dvs. egentlig en dag for jeg må en tur på jobb på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan heie mer i dag, Sauen. I dag la jeg nemlig på en runde til (distansen fremgår som runder på bane på displayet på mølla) og er dermed oppe på hele 1,6 km. Stadig ikke død, og ganske så stolt av meg selv når sant skal sies. For 3 måneder siden var 500 meter ca. maks lengde og nå går 1,6 km ganske greit.

Tok også runden min med vekttrening og siden det var stille på senteret i dag, så fant jeg meg en treningsmatte og en stille krok og fikk tøyd godt ut.

Har også vært på bytur i dag, og dro ut med mer enn jeg kom hjem med. Var nemlig innom en Fretexcontainer og kvittet meg med 1 genser, en (ubrukt) treningstopp og 1 skjørt. Samt to par sko som er brukt ca. 2 ganger hver. Sistnevnte typisk veldig feilkjøp. Kjentes OK ut men da jeg skulle gjøre noe mer enn å bare stå rett på gulvet så viste det seg at jeg hadde feilbedømt pailabbene og kjøpt sko som var alt for store. Jeg gjør den feilen temmelig ofte, dessverre, for jeg er så redd for å kjøpe for små sko, men ender med motsatt ytterlighet - de blir så store og vide at de slett ikke er gode på foten. Sannsynligvis ligger jeg akkurat feil plassert mellom to skostørrelser.

Ble med noe hjem også. Klarte omsider å finne vekkerur som begynner lavt og så øker styrken på alarmen etterhvert. Siden jeg lempet ut min rabiate Philips Wake-up Light så har jeg nøyd meg med mobilen, men klarer ikke venne meg til å bruke bare den. Våkner ganske ofte om natta og vil se hva klokka er og er livredd for å sende mobilen veggimellom når jeg ligger der og fomler i halvsøvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atsjooo! :forkjola:

OK, jeg er ikke forkjøla, men burde definitivt nyst mer enn jeg har gjort. Har nemlig vært lat etter påske og ikke moppet gulv, så i kveld MÅTTE jeg bare. Herreminstorelangkost som det samler seg støv her. Er det straffen for å tøfle rundt i sokkelesten og strikketøfler, tro :klo: .

Fikk med meg et lass finstøv fra soveromsgulvet og hadde bra fangst i stua også.

Jeg begriper ikke hvor det kommer fra, alt sammen?

Nuvel, bortsett fra det så kan jeg ikke klage så veldig på kondisen. I går presterte jeg å jogge 2 km, hvilket er fantastisk bra til meg å være. Tross alt så var jeg temmelig kake etter 500 meter for bare tre måneder siden. Nå har jeg liksom rundet den magiske grensen så nå er det "the sky is the limit" :ler: . Mentalt sett så går det et skille på ca. 2 km for meg. Klarer jeg såpass, så kan jeg snakke om at "jeg jogger". På kortere distanser enn det, så er det nesten så det ikke regnes med, selv om jeg har skrytt som besatt overfor omgivelsene for hver 100 meter jeg har økt utover vårparten. ;)

Føles ganske deilig å vite at jeg klarer det. Nå må jeg bare holde det nivået en stund og så kanskje øke tempoet litt etterhvet, så skal vi se om jeg ikke klarer det samme utendørs litt utpå sommeren. Må vel vente til pollensesongen er over før jeg prøver meg. Riktignok er den ikke startet enda, men hvis den først kommer så skjer det vel med et smell, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det skjer mirakler. I dag var jeg en tur i svømmehallen og mens jeg satt i badstu etter å ha plasket rundt så oppdaget jeg noe mystisk: lårmuskler. Siden jeg ikke er rullestolbruker så må jeg nødvendigvis ha hatt dem før også, men nå er de faktisk blitt faste i fisken og mer definert enn jeg noensinne har merket før. Oppdagelsen gjorde meg så optimistisk at jeg måtte jammen sjekke overarmene også og jammen er det ikke noenlunde fast der også, gitt. (Et snev av grevinneheng holder stand, men musklene under henget er klart fastere enn de var for noen måneder siden.)

Mystifistisk, jeg har da trent før også, men det har ikke virket på denne måten tidligere. Da har jeg riktignok blitt i bedre form (skulle bare mangle), men jeg har liksom ikke lagt merke til muskler på samme måten før. Kan det være fordi jeg er blitt eldre og er mer slunken i vevet forøvrig, slik at musklene rett og slett kjennes på en annen måte enn før? :klo: Jeg trener jo ikke mer eller særlig hardere nå enn jeg har gjort ved tidligere treningsrunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningen har også sine ulemper. I fjor høst hadde jeg litt vondt i albuen, eller snarere utenfor den. Dvs. i musklene rundt. At jeg har vonde muskler er mer en regel enn et unntak, så jeg brydde meg ikke særlig om det. Alltid et eller annet som verker i denne kroppen her.

"Det blir nok bedre av trening," tenkte jeg. "På tide å begynne å røre på seg."

Merket ikke så stor forskjell før for to uker siden, men da skal jeg si jeg begynte å merke det. Trening hjalp IKKE. Veldig ikke... Nå gjør det vondt som bare rakker'n i enkelte stillinger og en runde varme og massasje forleden gjorde det enda verre. Åpenbart en betennelse i muskulaturen. Så nå er jeg over på motsatt ytterlighet: Ibux gel, hvile og støttebandasje. Burde vel iset ned også. Søren og.

Har en mistanke om at det ikke kommer til å gi seg med disse enkle midlene når jeg har hatt det såpass lenge, så det spørs om jeg ikke må bestille en legetime hvis det ikke har roet seg betraktelig om en ukes tid. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må da ikke få betente muskler nå når du er så godt igang med treninga. Håper det ordner seg fortere enn fort. God bedring. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sauen. Håper det gir seg uten hjelp. Har liten lyst til å måtte dytte inn medisiner for dette her. Er i allfall ikke verre i dag, til tross for mange mil i bil (har vært på dagsseminar), og håper at Ibux og hvilen vil fikse sakene.

Får prøve å holde lanken mest mulig i ro i en ukes tid (vel, ikke så rolig at alt stivner da), og se om det hjelper. Jeg har jo bare prøvd "å trene det vekk" nå siden jeg fikk det, så får satse litt offensivt på hvilestrategien. Skal da alltids få trent mage, rygg og bein for det om armen(e) må hvile noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du fotsoneterapeut? Det hadde vi, men hun har (også) lagt opp. Annen form for soneterapi har jeg ikke hørt om her i distriktet. Vi har ganske mange som driver med massasje, men akkurat i dette tilfellet så virker det som om massasje og varme gjør vondt verre. Og så har vi en osteopat ikke så veldig langt unna, men er litt skeptisk til om han "virker" på akkurat dette, selv om han har fikset opp i en god del andre skavanker for meg.

Lurer på om det kunne være en idé å ise ned området litt? Godt påskudd til å kjøpe frosne bjørnebær, som etter tining kan bli varme bjørnebær med vaniljeis :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, høres ikke godt ut! Får håpe det blir bedre snart. Synes du er veldig flink! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...