Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

*vurderer* Nei, dings holder fred enda. Spørs hva den finner på hvis strømmen går igjen. Var jo det som utløste det sist. Men rett skal være rett, strømmen pleier nå som regel holde seg på plass her, så forhåpentlig har de funnet ut at de kunne fikse den ved å bytte et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff!!! Sånne pipelyder er jo bare til å få angst av... :redd:

Håper virkelig boksen holder fred fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boks har oppført seg eksemplarisk så langt.

Det har derimot ikke jeg. Jeg er blitt "lurt" inn i storhandel (igjen). For en drøy uke siden viklet jeg meg inn i en tråd her på KG om valg av seng. Det ble en dyr affære for meg, for nå er jeg også i ferd med å bestille ny seng. Dvs. jeg har bestilt men det var noen uklarheter om leveransebetingelser som jeg må ha bekreftelse på først.

KG er dyrt :opplyser: .

Nå hører det med til historien at jeg fremdeles residerer i senga jeg kjøpte da jeg begynte å jobbe for ca. 25 år siden, og hovedmadrassen (supervond madrass, fatter ikke hva jeg tenkte) har jeg hatt like lenge. For 12 år siden reddet jeg situasjonen ved å kjøpe Tempur overmadrass, men nå tror jeg den også begynner å bli litt utdatert.

Så jeg har egentlig gått og snoket på seng lenge, men tenkte å vente til kontoen hadde tatt seg opp etter bilkjøpet i vinter. Men den sengetråden dyttet meg altså ut på galeien. Jeg ville temmelig sikkert kommet til å kjøpe i løpet av året uansett så jeg kan like gjerne hoppe i det og "få det unnagjort".

Valget er falt på en Jensen Ambassadør. Har ved flere anledninger merket meg at når jeg har hatt lite vondt i ryggen om morgenen så har natten vært tilbragt på en Jensen. Ved enkelte slike anledninger har jeg nemlig lettet på laken og sjekket madrasstype :fnise: . Dermed vet jeg at ryggen min kommer godt overens med deres madrasser og tar ikke sjansen på å kjøpe noe annet, selv om lommeboka gjerne ville hatt en Sultan fra IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snart helg. Det skal bli godt. Denne uka har gått i hundreognitti etter rivstart på jobb søndag kveld. Puh. Av og til skjer det rare ting så da er det bare å stille opp.

Likevel føler jeg meg ganske flink. Til tross for travelhet så klarte jeg å sparke meg selv avgårde på trening på tirsdagskvelden, og utenfor treningssenteret så traff jeg jammen "gamle kjente" :fnise: . Der sto nemlig min gamle bil parkert. Er jo mange av det slaget rundt om, så jeg tenkte ikke over det før jeg med ett fikk se registreringsnummeret. Var så vidt jeg ikke måtte bort og gi den en vennlig klapp på snuten da jeg gikk, men det ville vel sett i overkant rart ut så jeg lot det klokelig være. Fine lille bilen min. :rodmer:

Ikke misforstå, jeg angrer på ingen måte på at jeg byttet, men har hatt mange fine turer med den bilen og etter 8 år så blir man jo liksom vant til dem.

Jeg driver forresten og leker fjortis for tiden :ler: . I en alder av 40+ så prøver jeg å lære meg å sminke meg til litt sånn halvfint. Jeg har jo aldri brukt sminke annet enn litt mascara, øyenskygge og leppestift til fest, men har jo kommet fram til at jeg ser litt bedre ut med litt farge på av og til. Men så skal man lære seg å legge på fargene så det ikke ser ut som man har ramlet på hodet i en malingspøs da. Første forsøk gjorde meg til noe i retning av en panda. Andre forsøk gikk litt bedre, og nå begynner det å bli litt dreis på det, men jeg konstaterer at øyenskyggene jeg har stort sett er for mørke. Det er greit nok til fest, men når jeg bare skal friskes opp litt så blir det "too much". Må investere i en som er litt lysere, tror jeg.

Et annet mysterie er fenomenet foundation. Jeg er dessverre velsignet med en del couperose i kinnene og ser at det blir mye finere når jeg får jevnet det ut med litt foundation, men for det første skal den være behagelig å ha på. Det må ikke kjennes som jeg har en maske. For det annet skal fargen passe, og det er ikke bare enkelt. Jeg er nemlig veldig blek under de røde flekkene, så det er neimen ikke lett å finne noe som er lyst nok. Har nå klart å finne en som er nesten lys nok. Når jeg jevner den maksimalt utover så ser det noenlunde greit ut, og jeg regner med den vil fungere bra når jeg bare får litt sol i fjeset. Ser ut som trikset er å ta et tynt lag med foundation på de områdene som er mest rødflammet og så jevne den ut mot områder der jeg har noenlunde normal hudfarge.

Huff, sånt som det der skulle jeg lært meg da jeg var 14-15 :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmesøndag og alt for mange planer :ler: .

For det første så fikk jeg ikke trent i går, for jeg var i nabobyen og kjøpte laken til nysenga. Det er enda noen uker til den leveres, selvsagt, men i går hadde jeg tid og laken må jo vaskes før bruk. Dermed ble trening parkert, for da jeg kom hjem hylte skittentøyskurven etter oppmerksomhet, og hybelkaninene gikk polonese bortover gulvet.

Det ble støvsuger og vaskemaskin og ingen trening.

Altså må jeg trene i dag. Men...værgudene har servert oss en fin dag, med sol!!! Ergo burde jeg gå ut en tur også, og jeg skal jo ha tid til alt dette. Hmmmm.

Tror løsningen blir en kort tur i skogen først (skogsvei) og så har jeg treningstøy under så jeg kan stikke innom treningssenteret etterpå og ta ei økt der. Da får jeg både frisk luft og trening. Senteret ligger nemlig langs ruta til turområdet, så jeg bare stopper på hjemveien.

Tror det blir dagens plan.

Hadde forresten telefonsamtale med Molefonken Mor forleden. Vi har planlagt byhelg sammen om to uker, men nå har hun fått et anfall av krystallsyken og er både svimmel og kvalm. Altså ikke egnet for turing. Timesvis i tog med svimmelhet og kvalme skjønner jeg ikke frister. Og hun vet av erfaring at når hun først får de raptusene der så kan det gå noen uker før det slipper helt. Snakket med henne i går også og hun var langt bedre, men fremdeles ikke helt stø i kursen og fremdeles kvalm. (Ser ikke bort fra at hun kan ha fått en runde vanlig omgangssyke i tillegg for den er visst rundt og herjer nå for tida, og noen dager før hadde hun spist middag hos en familie som har barn i barnehage og skole. Lett å få overført noen bugs da.)

Så vi får se. Hotellet er jo greit å avbestille, men jeg er litt sur for 2 dager før hadde jeg bestilt flybilletter til meg - economy class. Så de pengene er nok tapt. Irriterende at jeg ikke ventet enda to dager når det først ble slik, men...jaja... Får bare håpe mor kvikner til fort. Sist hang elendigheta igjen i et par måneder, selv om det var de første tre dagene som var skikkelig ille. Og like mye dessverre så kunne fastlegen hennes stille diagnosen, men dessverre mestrer han ikke den manøvren som noen bruker for å "riste" krystallene på plass. Dermed er det bare å ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan gjennomført. Ble tur, og ble trening. Og jeg har rundet en liten milepæl (vel, egentlig 1/10 mil da) i mitt personlige trimprogram. Jogget 1 km på mølle i dag, uten å dø det aller minste. Fikk dog en interessant ansiktsfarge... :fnise: .

1 km er min personlige grense mellom "kadaver" og "dårlig form". Nå er neste mål 2 km, og når jeg klarer det så føler jeg liksom at jeg er i stand til å jogge. Tok den vante styrketreningsrunden først og fant ut at en av mageøvelsene begynte å bli faretruende lett, så der klasket jeg på en vekt ekstra. :trene: Det er så greit med den formen for trening, for man ser resultatene så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har perfekt BBcream for bruk på trening! :opplyser:

Den har ennå ikke gått i det store arkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata, har du kjøpt støvsuger også? Du er mitt store shopping-forbilde!

Jeg må nok skuffe deg, den ble innkjøpt for ca. 25 år siden. Det senasjonelle er at jeg har brukt den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har perfekt BBcream for bruk på trening! :opplyser:

Den har ennå ikke gått i det store arkivet.

Trening foretas ukremert. Kan du tenke deg følelsen av rennende BB i kontaktlinsene???? :grine: Skjønt la merke til at Frk. Tenåring på apparatet ved siden av meg så definitivt hadde øyensminken i behold. Både mascara og eyeliner holdt vann...jeg mener svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle har litt vondt i batteriet sitt, tror jeg. Han har det med å dø midt under sofaen, selv om han har stått på lading i over et døgn før kraftanstrengelsen. *bør vurdere å transplantere Tusle-batteri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening foretas ukremert. Kan du tenke deg følelsen av rennende BB i kontaktlinsene???? :grine: Skjønt la merke til at Frk. Tenåring på apparatet ved siden av meg så definitivt hadde øyensminken i behold. Både mascara og eyeliner holdt vann...jeg mener svette.

Jeg er sikker på at Zombiekrem virker veldig godt mot treningsrødme, OG at frk tenåring ikke hadde 38grdersmakeup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk. Tenåring hadde nok Vannfasthelesulamittenmakeup.

Burde muligens prøvd Zombiekrem lell, for senterlederen så meget bekymret på meg da jeg var ferdig med min 1 km jogg. Ansiktsfargen var....blussende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok skuffe deg, den ble innkjøpt for ca. 25 år siden. Det senasjonelle er at jeg har brukt den....

Det som er positivt må være at du veldig lite trolig er allergisk mot støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er positivt må være at du veldig lite trolig er allergisk mot støv.

*aaatsjoooo?" :forkjola:

Man har da andre remedier som har vært i bruk de siste årene: Hils på http://www.youtube.com/watch?v=CLIPLiQDIk0.

*gjenerobrer status som inventarshoppingguru*

Dessuten foretrekker jeg for det meste tørrmopp, for den synes jeg tar finstøvet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, har du virkelig en sånn? Jeg syns jeg ser deg i Stockholm´ern med vinglasset i en hånd, og boka i andre hunden - og Tusle som går berserk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har virkelig en sånn. Kjøpte for 5-6 år siden. Jeg hater nemlig intenst støvsuging, for det å bøye meg for å støvsuge under sofaen eller faktisk bare under stuebordet har en lei tendens til å gi meg tredagers ryggvondt. Det er noe med vinkelen. Så jeg kjøpte en robotstøvsuger og har vært godt fornøyd med den inntil den begynte å få hjerteinfarkt under sofa og seng. (Ikke spør meg hvorfor den alltid dør på slike dumme steder...) Det går jo på et vis å fiske den fram, men den støvsuger (eller snarere feier) nå så lite før den "dør" at jeg må nok innfinne meg med å investere i nytt batteri til dingsen. 4 timers lading og 5 minutters støvsuging er dårlige odds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en robot! Jeg skal kalle min Bærtha. (Bærtha, kjære Bærtha, du er en deilig maskiiiin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...