Cata Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4601 Del Skrevet 2. februar 2013 Nok en travel uke. Månedsskifte er aldri moro. Masse ting som skal oppdateres og etter et årsskifte er det ingenting som funker. Men i går gjorde jeg det viktigste og så gikk jeg hjem. Dvs. det gjorde jeg aldeles ikke. Derimot gikk jeg til frisøren. Med kort frisyre så blir det til at jeg bestiller ny time 6-7 uker fram i tid. Kort sveis MÅ jo holdes i trim skal den være fin. Som regel lar jeg frisøren bestemme hvordan jeg skal bli. For det første så har jeg en flink frisør og for det annet så regner jeg med at de er utdannet til å se hva som kler forskjellige ansiktsformer. Som regel er det veldig lurt, men i går fravek jeg regelen litt. Jeg har vegetert foran TV'n noen kvelder nå og sett enkelte episoder av "Trinny og Susannah". I en av episodene så dukket det opp en dame som fikk en sveis som minnet veldig om en jeg hadde for mange år siden og som kledde meg riktig bra om jeg så selv skal si det. Den aktuelle sveisen har ultrakort nakke og så litt lengde på håret oppe på hodet. Frisøren tok poenget (som sagt, flink frisør) og la i vei med nye teknikker. Første forsøk hadde fremdeles litt hår igjen i nakken. "Litt langt i nakken?" antydet jeg og frisøren så et øyeblikk lett forbauset ut. Så kom barbermaskinen fram igjen: "Vi kan lage det kortere vi..." Enden på visa ble nesten plysj aller nederst i nakken og så gradvis økning oppover til flere cm lengde på toppen. Og litt lugg. Veldig fin, synes jeg selv, og frisøren sa seg enig i at jeg faktisk ble finere med det superkorte nakkehåret enn med sånn halvkort. Selv om hun er høflig, så pleier hun være ærlig også, så jeg tror hun faktisk VAR enig. Jeg er dessverre ikke av de heldige som er utstyrt med lang, grasiøs "svanehals" så når jeg får frigjort nakken så virker det som om halsen er litt lenger enn det den faktisk er. Med feil lengde på håret så ser det ut som noen har klasket hodet mitt rett ned på skuldrene, uten hals i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4602 Del Skrevet 2. februar 2013 Føler meg fantastisk flink. Trening i dag igjen, med mine tilmålte (få) meter jogging på tredemølle. Øker jevnt og trutt uke for uke og det går faktisk rimelig greit. Innendørsskoene jeg kjøpte på nett for 2-3 uker siden ankom tidligere i uka og sitter som et skudd. Mye bedre og lettere enn de gamle aerobicsskoene mine som både var tunge å kle på seg for de er såpass høye og ubehagelige å jogge med. Det nettstedet skal bli min hoffleverandør av fritidssko, kjenner jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #4603 Del Skrevet 3. februar 2013 Senilitet er et faktum. Hva møtte meg da jeg kom ut på badet i morges? Jo, en vaskemaskin som sto med ferdig klesvask inni. (Jeg sørger alltid for å slå av alt elektrisk utstyr som kan slås av før jeg legger meg. ) Da husket jeg at jeg stappet treningstøyet i maskina på hurtigvask i går, før jeg gikk i gang med middagen. Jepp. Den har stått der siden da... Svært lite intelligent av deg, Cata. Lover bot og bedring, føler for litt frisk luft og er aldeles fullstendig uenig med værgudene i dag. Gå tur i regn er greit nok. Gå tur i snø eller kulde funker, det er bare snakk om riktige klær, men i dag er det slapseføre - veldig nullføre, for å si det slik. Det er rett og slett utrivelig, er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #4604 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg er syk. Litt feil smiley siden jeg ikke er forkjølet, riktignok. Tror muligens en liten svinsk influensa har innhentet meg, for jeg er pottetett i brystet og hoster slim, samtidig som jeg har kroppsverk fra a til å. Au! Derimot tror jeg ikke jeg har særlig mye feber, merkelig nok. Ikke desto mindre har jeg holdt sofaen i hele går kveld og hele dag, med noen få avbrudd for å gå på do eller henge litt ved PC'n. Nå driver jeg og overtaler meg selv til å tusle bort på butikken. Det er heldigvis ikke langt, og jeg er ikke så innmari slapp egentlig - jeg bare føler ikke for å røre meg så mye. Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt en samboer eller venn å sende på handletur, kjenner jeg. Men sånt har man jo ikke så da er det bare å greie seg selv, ikke sant? Trøster meg med at det føles litt bedre nå enn før i dag så det er vel håp om overlevelse denne gangen også. Håper bare det gir seg til onsdag for da skal jeg ut og reise i forbindelse med jobb. Men ligger bedre an om det er influensa enn om det er forkjølelse. Influensa pleier gi seg noenlunde på 3 dager, mens forkjølelsen sitter i i en uke eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #4605 Del Skrevet 11. februar 2013 Møkkainfluensa. Jeg er syk fremdeles. Holdt meg til og med hjemme fra jobb i dag, uten at jeg skal påstå det hjalp så voldsomt. Men er rimelig sikker på at jobbreisen er blåst. Det orker jeg bare ikke etter en sånn runde, når alt verker og jeg hoster som en gal i bygene. I går var jeg skikkelig storforbruker av Kleenex i tillegg. Nesa rant non stop. Så i morges ringte jeg og sa jeg ikke kom. Sikkert lurt, i allfall er det det som påstås, men ærlig talt nå verker jeg av å ligge i tillegg til influensaverken, så hvis jeg føler det som om jeg har superhøy feber i morgen, så blir det nok å dilte på jobb og henge karanteneflagg på kontordøra. Har heldigvis en del som skal gjøres i opphøyd ensomhet, så jeg slipper å gå rundt og smitte mine omgivelser. Hater å være syk. Vel er influensa og forkjølelse rimelig harmløst, men det er forbaska plagsomt mens det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #4606 Del Skrevet 12. februar 2013 Vurderer så smått overlevelse. Prøvde meg på jobb noen timer i dag og kjente det var veldig greit, selv om jeg var helt skutt etterpå. Ble sofa i en time etter hjemkomst, og da hadde jeg bare vært på jobb i 4 timer. Jaja, jeg fikk ordnet med info til de andre som skal på reise og avbestilt mine egne billetter. Veldig glad for at jeg ikke skal hangle meg avgårde i morgen ettermiddag. Det hadde blitt tungt. Jeg har dessuten avtalt med sjef at jeg kan bruke fleksitida for alt den er verdt denne uka, til jeg kvikner til skikkelig igjen. Har så mye timer på tidskontoen at jeg kan avspasere noen timer hver dag og enda ha rikelig til overs, så dermed kan jeg komme sent og gå tidlig hvis formen (eller mangel på sådan) tilsier det. Siden nattesøvnen ikke akkurat er på topp (tett nese og muskelverk fremmer ikke en god natts søvn) så er morgenen uvanlig tung nå. I morges kom jeg så langt som ut på badet før jeg skjønte at "gå på jobb" var lovlig optimistisk. Et par timer senere var det betydelig lettere. Skal kjøre det trikset resten av uka kjenner jeg. Noe skal man ha igjen for å jobbe i tide og utide ellers, og så lenge det faktisk hjelper på helsa også så er saken grei. Var blitt så øm og støl etter 3 dager mye sofaligging at jeg faktisk nesten var kvalm ved synet av sofaen i går kveld . Til gjengjeld var den altså veldig god å finne da jeg kom fra jobb i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #4607 Del Skrevet 17. februar 2013 Frisk igjen - sånn egentlig. Jeg er bare litt slappifiskus enda. Feber er borte, hoste er betydelig redusert, nattesøvnen er. ca tilbake på plass, og matlysten kan egentlig bare vente litt til... Vel, jeg spiser jo, men mer fordi jeg må enn fordi jeg vil, og siden jeg gjerne skulle blitt kvitt noen kilo så er egentlig det litt greit. Lett å begrense mengdene når jeg egentlig ikke har særlig lyst på mat. Er nå dritt lei av å sitte inne også, så så snart dagens 2. kaffekopp er fortært (skjønner ikke hvorfor jeg drikker den, smakssansen er fremdeles redusert så det smaker i grunnen varmt oppvaskvann...) så skal jeg på med skoa og ut og rusle litt. Jeg har jo sittet inne siden fredag for over en uke siden, så det er på tide å røre litt på seg igjen. Helgas underholdning kom forresten i form av indignert SMS fra venninne: "Hvordan klarte du det der???? Virusa dine har hoppet helt hit." Venninne bor langt unna meg, men hadde et par telefonsamtaler med henne mens influensaen var på topp, og nå er altså hun blitt smittet . Kan det være avanserte datavirus, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #4608 Del Skrevet 23. februar 2013 Livet vender langsomt tilbake til skrotten. Har jobbet vanlig uke, om enn ikke riktig like lange dager som vanlig. Har spist middag to dager på rad (flink) og de samme to dagene har hosten vært på retur. Hoster enda, men ikke så mye. Det ble riktignok full kollaps på sofaen i går kveld igjen, men det pleier gjerne ende med det på fredager om jeg er frisk også. Stavret meg til sengs og våknet rimelig i humør til oppstandelse kl. 8. Drøyde'n litt, men har nå fått meg god og lang dusj med skrubbekrem, røsket av sengetøy og satt det til vask og fått i gang oppvaskmaskinen etter siste uke. Så nå kan jeg ta kaffe & KG med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #4609 Del Skrevet 23. februar 2013 Nyvasket hus. (Til og med tørket støv.) Matter og tepper luftet. Til og med dyna fikk seg en tur på verandaen, for for en gangs skyld blåste det ikke. Gensere henger til tørk og jeg har ryddet litt i både BH-skuff og genserhylle - 3 BH'er og en genser er nå historie. Selv er jeg nystæsja med et strøk av ny lipgloss kjøpt på nett. Nesten usynlig farge på meg, men gir litt glans, og holder reklamen så skal den fukte litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. februar 2013 #4610 Del Skrevet 23. februar 2013 Godt å lese at du er frisk igjen. Håper du får en finfin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #4611 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, her skal det slappes av på alle bauer og kanter i renvasket hjem. Sitter nå og samler krefter til å koke lørdagsgrøt. Ble litt sen lunch i dag, og siden matlysten enda ikke er helt på topp så tar det litt tid å bli sulten nok. Men det blir nok etterhvert. Kjenner så smått tarmtottene begynner å etterlyse påfyll nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #4612 Del Skrevet 26. februar 2013 Bittelitt vrak i kveld. Slapp opp for unnskyldninger så det ble en tur på treningssenteret . Lurer på hva jeg har gjort for noe rart med venstrearmen min de siste par månedene, det er noe inni musklene der som ikke er helt godt og nå i kveld slet jeg faktisk med manualer som jeg fint greide for 3 uker siden . Kjenner ikke noe når jeg slapper av i armen, men når jeg bøyer den er den ikke helt god. Muligens omvendt musearm? Tror jeg alt for ofte lener meg på venstre albu når jeg sitter og manøvrerer musa over PCskjermen. Et eller annet er det i allfall. Resten av treninga gikk fint, men reduserte min allerede sparsommelige joggelengde. Begynner å hoste når jeg blir andpusten så jeg tok ikke sjansen på særlig mye jogging. Hadde egentlig planlagt å hoppe over akkurat den delen en stund til, men så følte jeg meg for pinglete. Godt å ha det unnagjort. Nå er både samvittighet og jeg gullende ren så jeg tenker det blir tidlig kveld i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #4613 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg forhandler med samvittigheten og vurderer å dra på trening. Dvs. egentlig vurderer jeg ikke en gang, for jeg skal, men vurderer derimot om jeg skal vente litt til. Måtte nemlig innta litt lunch og da er det vel smart å vente en halvtimes tid i allfall, selv om jeg ikke spiste meg stappmett. På den annen side hadde det muligens vært greit å dra nå, mens alle andre sitter klistret til TV og ser skirenn? Hadde for øvrig skikkelig sinnadag på jobb i går. Når man spør kolleger om hjelp til enkelte ting og så får i retur ymse varianter av "gjør det selv" på en dag der man sitter til langt oppover ørene i rapporteringsarbeid, så koker det litt. Spesielt når en del av disse "gjør det selv'ene" i utgangspunktet er ting jeg ikke har verken kvalifikasjon eller "lov" å gjøre pga ymse interne restriksjoner. Hadde de nå enda svart "Dessverre, jeg kan ikke" eller "Kan det vente til over helga?" så hadde det vært greit nok, men å lempe ting tilbake på det viset der...? Hadde jeg kunnet fikse det selv så hadde jeg selvsagt ikke spurt om hjelp i utgangspunktet . Litt sinna ennå, kjenner jeg. Får kanskje ut litt adrenalin på treningssenteret. Er for øvrig på shopper'n i dag. ebay har så langt forsynt meg med et par dingeldangel ørepynt og et belte. Selv med porto så blir det billigere enn å kjøpe på butikken jeg ikke har her, og bortsett fra det så fant jeg et par ting som jeg rett og slett likte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. mars 2013 #4614 Del Skrevet 4. mars 2013 God mandag. Håper du fikk temmet adrenalinet på treningssenteret, og at du har en fin dag på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #4615 Del Skrevet 4. mars 2013 Lett kaos på jobb i dag, men alle andre var enten syke (flu'en herjer visst fortsatt), bortreist eller i møter. Dermed fikk jeg styre skuta selv. Like greit. Blir mer effektivt da. Fikk ikke løst problemet, men alle involverte gjorde en god innsats, så får vi samle info og gå i tenkeboksen igjen . Men fin dag på sin måte likevel. Jeg liker å regjere litt og følte samarbeid i alle retninger gled bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #4616 Del Skrevet 10. mars 2013 Småtrøtt. Har vært på helgetur (utvidet helg). Dro av sted torsdag for å prøve nybilen på langtur. Første natta ble rett og slett tilbragt på hotell. Fredag dro jeg videre til en venninne, og tilbragte kvelden der med pizza, TV, skravlig og litt kortspill med henne og sønnen hennes. Lørdag ruslet vi en tur på byen - jeg med et visst shoppeglimt i øyet, men den ble jeg blå for. Endte med en pakke "Simple" pads for å fjerne øyensminke. Jeg bruker sminke så sjelden at det er enklere med pads enn med flytende sminkefjerner. Den blir rett og slett dårlig før jeg får sjans til å bruke den opp . Lørdag ettermiddag dro jeg videre til en annen avtale. Skulle møte en gammel klassekamerat fra mer enn 20 år tilbake i tid. Vi har vel ikke møtt hverandre på nærmere 25 år, fant vi ut. Var litt spent på om vi kom til å kjenne hverandre igjen, men joda - det gikk så greit så. Ingen av oss hadde forandret oss voldsomt i ansiktet, selv om det nok var noen fler kilo og grå hår på begge. Fant oss en restaurant og ble sittende og skravle om før og nå og gamle felles kjente i et par timer, mens vi spiste middag. De første par minuttene var vi vel litt avventende begge to, men allerede før vi kom fram til stedet vi skulle spise pratet vi i vei som om det bare var noen uker siden siste treff. Veldig moro når man finner igjen tonen så fort. 25 år er tross alt "litt tid". Etter middagen kjørte jeg videre til en by like ved, der jeg skulle overnatte. Det passet rimelig bra med hjemveien, og i formiddag stakk jeg innom en annen venninne som bor i området. Vi fikk oss halvannen times prat over en kaffe før jeg måtte trille videre hjemover. Var hjemme litt før kl 20, og konstaterer at det er noe helt annet å kjøre ny bil. Cruise control på langkjøring er virkelig tingen. Med den forrige bilen var jeg stiv og støl i "gassfoten" etter en slik tur, nå ble jeg bare litt generelt støl etter å ha sittet i flere timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #4617 Del Skrevet 13. mars 2013 For noen dager. Jeg bor i et bygg der det er både leiligheter og forretningslokale og dermed har vi sentralt brannvarslingsanlegg. I forgårs hadde det koplet ut, sannsynligvis pga. et mindre strømbrudd i nattens mulm og mørke, og jeg våknet til en infam pipelyd. Det var "feilalarmen" på sentralen i gangen. Naboene sov, og butikken hadde selvsagt ikke åpnet enda, så da var det bare å ringe jobben og si jeg ble sen, og så ringe firmaet som har service og vedlikehold på anlegget. Montør kom etter en halvtimes tid. Etter mye om og men ble alarmen koplet ut og vi fikk beskjed om å vente og se. Sannsynligvis viste lysene fremdeles feil fordi batteriet trengte lading. Sa montøren... Ååå, så feil det ble. Noe senere på dagen hadde den begynt å pipe igjen og denne gangen gikk det heller ikke å få slått av alarmen. Dermed ble den stående. Og stående. Og stående.... Da jeg kom fra jobb sent i går kveld pep det fremdeles. Stakkars naboene er stort sett hjemme hele dagen (pensjonister) så de kan ikke ha hatt noen grei dag. Hos meg nådde lyden heldigvis ikke inn på soverommet, så det var bare å gå og legge seg. I morges pep det fremdels. Ny SMS til servicefirma og fikk bekreftet at de skulle komme og kople den ut i dag, mens de ventet på deler. Da jeg kom fra jobb kl .17 pep det enda. Gjett om jeg ble sint? Lyden er så ille at man rett og slett hører den "inni" lenge etter man er kommet vekk fra området den rent fysisk kan høres i. Tok en prat med en av naboene som også hadde ringt servicefirmaet. Montør skulle komme og kople fra strømmen til boksen om en times tid!!!! (Da hadde den pepet i ca. 1,5 døgn til sammen...) Jeg forsikret meg om at nabo skulle være hjemme, slik at noen kunne slippe inn montøren og så flyktet jeg på trening . Langt fredeligere der. I det jeg svingte inn i gården da jeg kom hjem, så jeg bilen fra servicefirmaet svinge ut. Endelig stille. Måtte jo snakke med naboen igjen og fikk da vite at servicefirmaet måtte bytte ut hele sentralen. Får håpe vi får en mer stabil modell, for det er ikke først gang denne har måttet ha "ekstraservice". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 13. mars 2013 #4618 Del Skrevet 13. mars 2013 *sender et par hørselvern til Cata* Just in case, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #4619 Del Skrevet 14. mars 2013 Takk, kunne muligens trengs. Er litt nervøs for den gamle boksen står nedi gangen, nå med strøm på. Men den holder munn, altså. Håper bare det varer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjoldmøy Skrevet 14. mars 2013 #4620 Del Skrevet 14. mars 2013 Trenger du superisolert avbitertang med det samme? Det finnes sikkert på eBay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg