Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Påkjørt hus? :overrasket:

Men godt at forsikringsselskapet er samarbeidsvillige. Likevel må det jo være litt surt at den som har gjort det bare har stukket av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påkjørt hus? :overrasket:

Men godt at forsikringsselskapet er samarbeidsvillige. Likevel må det jo være litt surt at den som har gjort det bare har stukket av...

Det gjorde han jo ikke, men jeg ser liksom ikke annen logisk løsning enn å gå via forsikringsselskapet. Så får evt. de søke regress hos forsikringsselskapet til firmaet som eide bilen som "kjørte på oss". Det ble jo observert, så vi vet godt hvem som "har skylda".

Skrevet

Ok, det høres veldig lurt ut ja. Greit å la forsikringsselskapet ordne opp. :jepp:

Skrevet

Bittelitt flink.

Til tross for utstrakt dovenskap i helga, så klarte jeg faktisk å forville meg ut på tur i dag. Ikke noen superlang tur, men litt er bedre enn ingenting, ikke sant.

Kvelden skal tilbringes i selskap med Sid & Co, jeg kom over "Istid 4" her om dagen :fnise: . Har bare ikke hatt ork og overskudd til å sette på DVD'n. Det tror jeg jeg skal klare i kveld.... Kanskje. :veslejenta:

Skrevet

Ok, det høres veldig lurt ut ja. Greit å la forsikringsselskapet ordne opp. :jepp:

De er i gang. Takstmann var og kikket på skaden i dag. Som forsikringsmannen sa: "Dere er vel først og fremst interessert i å få skaden reparert fort?"

Jepp, han hadde unektelig et poeng eller tre der ;)

Blir greit å få det gjort. Det er jo ikke sånn at halve huset er revet ned akkurat, men siden det er vinter og det kan komme en og annen storm ennå, så er det greit med tett kledning på huset, føler jeg. Vinden er standhaftig hvis den først har noe å rive i.

Personlig er jeg forvirret. Jeg har klart kunststykket å gå fra jobb i noenlunde normal tid 2 kvelder på rad. Føles merkelig. Er ikke vant med sånt lenger :ler: . I går fikk jeg til og med tatt meg selv i nakken og røsket meg avgårde på trening. Fælt før jeg dro, godt etterpå ;) . Ikke fullt så godt i morges, faktisk. Litt støl, kan man si. Men det går jo over.

Skrevet

Tilbake til normalen. Lang dag igjen. Hadde egentlig planer om å gå noenlunde på tida da det med ett kom en strøm mailer med hastesaker.

Da var det bare å haste litt da... :fnise:

Tror jeg fikk lagt såpass grunnlag for videre jobb at vi får orden på sakene i løpet av morgendagen. Håper jeg.

Har ellers fått ryddet ut av bilen. Hjelpe seg så mye som samler seg der etterhvert. Kastet et halvt tonn med parkeringslapper - så i allfall sånn ut. Årsaken til denne fenomenale ryddesjauen er like morsom som den er enkel: jeg har kjøpt ny bil og skal hente den i morgen. Den gamle går da som innbytte.

Sitter her med litt skrekkblandet fryd faktisk. Det er første gang i mitt liv jeg kjøper ny bil uten å være helt nødt. Den jeg har er tross alt bare 8-9 år. Min forrige var over 20 år da jeg kvittet meg med den.

Det føles litt merkelig, og når sant skal sies ganske deilig ;). Jeg er glad i å kjøre og her ute i hutiheiti så er i grunnen bil en nødvendighet. Da er det godt å ha ny bil som man kan stole på. Har ikke hatt noen store problemer med den gamle så den hadde sikkert vart noen år til, men vet jo også at det gjerne er rundt 10 års alderen diverse slitasjedeler så smått begynner å gi seg. Så jeg bestemte meg i fjor høst for at "nå skal det skje". Men det er som kjent leveringsfrist på nybiler, så jeg måtte jo vente litt.

Det er grusomt mange penger på en gang, selv om jeg ikke har kjøpt noen overvettes dyr bil altså. De store SUV'ene får rikfolket ha for meg ;) . På den annen side så er jeg ikke så dyr i drift ellers. Ikke røyker jeg, ikke fester jeg, kino er jeg på en gang hvert 3. år eller så og teater har vi ikke her. Ikke drikker jeg noe særlig heller. Altså går pengene til bil i stedet.

Skrevet

:reise: Bil er hjemme!

Var sånn passe stiv av skrekk da jeg kjørte hjemover, men kom ripefri fra det. Jeg føler jo kantsteiner og grus ligger klar til å kaste seg over meg når jeg har ny bil. Den følelsen går nok over etter en ukes tid, men det er skikkelig skummelt de første dagene :fnise:. Jeg er ikke akkurat kjent som "damen med masse flaks". Men, som sagt, det gikk bra.

Gleder meg vilt til første langtur, men får ta noen runder i nærmiljøet først så jeg blir kjent med den. Den skal jo også kjøres inn litt forsiktig de første milene, så det er greit å ikke begi seg inn i motorveiland. Føler meg skikkelig luksuriøs nå. Den bilen jeg har hatt var såpass gammel at aircondition ikke var standard og det har faktisk vært et lite savn om sommeren. Dessuten har jeg fått mer behagelige seter og bilen er skikkelig lekker inni. Greit, det er kanskje ikke det som teller mest, men det er fin bonus. Og så slapp jeg å ta opp lån! *fornøyd* Nå må jeg bare henge i og spare opp det som gikk ut av sparekontoen. På en måte har jeg "lånt av meg selv".

Veldig grei dag. Hadde medarbeidersamtale på jobb i dag og fikk skryt av fornøyd sjef. Han er flink til å si det ellers også, så det kom ikke som noen bombe, men fikk litt ekstra rosende omtale i dag angående spesifikke hendelser, og det er alltid kjekt. :nigo:

Skrevet

Ny bil og skryt av sjefen må være en god start på helga. Gratulerer. :roser:

Skrevet

Stadig fornøyd med bil, eller - nå også med å ha fått betalt den. :ler: Da jeg kom hjem og skulle betale, så var nettbanken stengt. I allfall for meg. Årsaken var nok en javaoppdatering og jeg vet fra før at javaoppdateringer + safari + Sparebank1 = kluss. Ikke fikk jeg det til å virke i Firefox heller.

Så da sto jeg der da, med ny bil som jeg ikke fikk betalt fordi nettbanken var nede. Det hadde sikkert ikke vært krise om jeg ikke hadde betalt på dagen, men med alle skriveriene om "javahullet" så fryktet jeg at det kunne ta lenger tid enn vanlig å komme inn i banken igjen, så da gikk jeg for reserveløsning. Jeg benyttet mobilbank. Må innrømme jeg var mer enn bare "litt" nervøs da den transaksjonen gikk gjennom. Handle bil pr. telefon, liksom????

Så jeg skrev sinna mail til banken, blant annet for å få bekreftet at det var tull i deres ende og ikke på min PC. I dag kom svaret: joda, det er javaoppdateringen som lager bråk og betaling av bil var registrert.

*sukker lettet*

Så da er det min bil og pengene er ikke på avveier. ;) Deilig å få det bekreftet selv om jeg ikke hadde noen grunn til å tro at transaksjonen hadde skåret seg.

Skrevet

...og der virket nettbanken igjen. Hurra!!!

Har nå satt opp sparebeløp samt innbetaling til huslån en smue som belønning til meg selv for at jeg ikke måtte ta opp billån. På en måte har jeg jo "lånt" av mine egne sparepenger, ikke sant, så da er det bare rett og rimelig at jeg betaler meg tilbake :ler: .

Nå må jeg la maten synke en halvtimes tid, så er det vips avgårde på trening. *flink*

Skrevet

Jeg er flinkere enn varslet. Jeg satte bena på en tredemølle også. (Egentlig er jeg der for å trene styrke, men jeg eier ikke kondis.) Det satt langt inne. Jeg har respekt for den innretningen, for jeg er en skikkelig dårlig løper. Likevel, jeg fant ut at jeg skulle prøve - bare litt. Stilte inn mølla på den laveste tiden som var mulig og jogget (dillet i vei). Det var ikke så fælt som antatt, så jeg tror jeg skal prøve å legge inn en liten økt innimellom. En gang for mange år siden gjorde jeg det samme og da benyttet jeg teknikken med å legge på 100 meter for hver gang inntil jeg var oppe på en km. Deretter økte jeg raskere. Tror kanskje det kan fungere denne gangen også. 100 meter er liksom ikke så mye at jeg tar fullstendig skrekken.

Skrevet (endret)

Sliiiten :veslejenta:

(Så sliten at jeg trykket "post" etter sofaen, faktisk... :ler: )

Har jobbet overtid nesten nonstop siden juleferien tok slutt. Onsdag tok kaka med 15 timers dag. Så i dag tenkte jeg å avspasere noen timer. Ingen møter, ikke noe mas kort sagt en glimrende dag for å ta fri etter lunch og dra til treningssenteret, for deretter å gå i bassenget og bli matt og avslappet.

Så begynte møteinnkallingene å strømme på.

Trenger jeg si jeg ble passe sur :sur: ? Men er ikke så greit å avslå heller, og det ene møtet skjønte selv jeg at jeg burde stille på, det andre var mer uvisst. Det ble til at jeg aksepterte begge for ettermiddagens avspasering var blåst likevel.

Puh! Begge møteinnkallerne fikk det glatte lag for begge var klar over mine avspaseringsplaner i forkant. ;) "Oisann, det husket jeg ikke", var gjennomgangsmelodien. Er det bare jeg som husker når medarbeidere faktisk sier fra at de tenker å ta fri dagen etter? :klo:

Kom hjem bare en time etter vanlig tid. Da mindre sur, riktignok. Gjort er gjort og spist er spist og i og med at jeg måtte "sitte igjen" så fikk jeg ordnet med et par andre saker som var ganske viktige også.

Og jeg skal ikke sette mine ben på jobb i helga ;)

Dessuten skal jeg gå på nett og bestille meg et par nye, lekre treningssko som jeg ikke finner i butikkene her - bare fordi jeg fortjener det. :nigo:

Endret av Cata
Skrevet

Deilig slappavdag. Våknet for så vidt i rimelig tid, og tilbragte som vanlig på en helg morgenen med 2 kaffe og en PC :ler: . Fikk etterhvert stæsja meg litt (tenk, notorisk ustilige Cata fikk halt på seg skjørt og tykke strømpebukser) og ruslet ned til byen for kaffe med en kollega. Ble sittende og skravle om løst og fast en times tid til det ble for kaldt å være meg. Lokalet er i et gammelt hus, så det blir ikke overvettes varmt nå midtvinters.

Har siden skvalpet rundt på nett og småsludret litt med kjente, samt bladd litt i avisene.

Nå har jeg akkurat fått handlet inn til helga og satt over risgrøten. Synes det er helt greit med grøt som lørdagsmiddag nå i vinterhalvåret.

Skrevet

Jeg lider eksistensielle kvaler... :ler: . Jeg prøver nemlig å bestemme meg for om jeg skal bytte treningssenter. Det jeg bruker nå ligger et par mil unna og jeg må gjennom en bomstasjon for å komme dit. På den annen side er det et flott basseng i tilknytning til anlegget og det frister etter ei treningsøkt.

Men av tidshensyn så blir det naturligvis ikke til at jeg bruker bassenget hver gang.

Så, etter at jeg ble medlem der, er det dukket opp et nytt senter som er bare en drøy mil unna. Ingen bomring, men heller ikke noe basseng. Etter det bildene viser så er det flust med apparater og treningsmulighetene er gode. Jeg har lyst til å bytte, dels pga. avstand og dels pga. det med bommen. Den fordyrer jo unødig. På den annen side så er jeg redd jeg kommer til å slite med å komme meg på trening når jeg ikke har bassenget som lokker som "dessert". Vanskelig dette her.

Men tror jeg skal gå og be om en prøvetime i neste uke og se hvordan det nye senteret er. Intensjonen er jo å få trent i allfall et par ganger i uka.

Skrevet

Har byttet treningssenter! :trene:

Ble enig med meg selv om at så lenge de har en måneds oppsigelse så tar jeg sjansen. Kan jo bare bytte tilbake igjen dersom jeg ikke trives. Apparatene er greie nok, jeg likte dem på forrige senter bedre, men disse tror jeg faktisk er vel så effektive. Kjenner at de som går på magemuskler i hvertfall er det, og resten er ganske standard. Jeg kan leve med det en stund.

Her skal det ikke være gøy, her skal det bare gjøres ;)

Og akkurat nå så har jeg ikke tid til å dra lenger pga. "gøy", det blir bare ikke gjort. Nå får det være fort og gæli som gjelder. Var dessuten innmari flink - jeg tok sjansen på tredemølle. Jeg er ingen løper, for å si det mildt, men er blitt enig med meg selv om å prøve å trene meg opp til litt jogging. Kondisen er på lavmål og jogging er (dessverre) effektivt i så måte. For meg er også det å jogge på mølle mer inspirerende enn å jogge ute for jeg biter meg fast i kilometertallet og jakter på det :ler: . Ute blir jeg bare ....lei.

Skrevet

Her er det like før jeg jobber på meg hjerteinfarkt. Var på jobb til kl. 21 i går. Da våget jeg ikke mer. Plutselig begynte hjertet å slå i racerfart. (Skulle rent tro jeg "tok en Bjørgen" :fnise: ) . Nå vet jeg jo at det ikke er farlig i seg selv, og det er sånt jeg har opplevd mange ganger før, men som regel gir det seg jo etter et minutt eller to. Det var ikke tilfellet denne gangen. Da det ikke hadde gitt seg etter 10 minutter så bestemte jeg at nok var nok og gikk hjem.

Vel er det bedre at "pumpa" slår enn at den stopper, men det får da være måte på. Er rimelig sikker på at det er stress, men følte meg i grunnen ikke særlig stresset. Likevel, kroppen reagerte tydeligvis. Jeg valgte klokelig å høre etter og gikk hjem og la meg. Og sjefen min fikk en tekstmelding om at jeg aktet å ta planlagt forsoving i dag :ler: . I dagligtalen kalles det fleksitid, men jeg flekser så sjelden på morgenen at jeg tenkte det var best å si fra.

Ingen "klapp" så langt i dag, så var nok kombinasjon av lang dag, lite mat og lite søvn som fikk kroppen til å gi et signal. Har hatt noen netter med vind ute, så det har vært litt sparsomt med søvn den siste uka.

I dag gikk jeg nesten "på tida" og i morgen skal jeg avspasere litt. I kveld tror jeg jeg skal sparke meg selv ut av huset og ta en tur i svømmehallen. Tipper litt plasking i vann og litt badstu kommer til å sikre nattesøvnen i natt i allfall.

Skrevet

God morgen, Cata. :kaffekopp:

Du må jammen meg ta vare på hjertet ditt. Det skal jo slå resten av livet også. Ingen er tjent med at du jobber på deg hjerteinfarkt...

Skrevet

Ja jeg prøver jo, men forventer liksom ikke at det skal ta av sånn helt av seg selv. Og i praksis tror jeg egentlig ikke jobben har så mye med det å gjøre heller, for jeg blir normalt ikke særlig stresset av jobben slik den er nå. Stresset var mye verre for noen år siden. Nå er det bare lange dager som jeg egentlig i stor grad selv kontrollerer, og lange dager har jeg jobbet i årevis.

Pussige greier, men så lenge det ikke slår ut verken på fysisk anstrengelse eller på temperatursjokk så er det neppe noe alvorlig. Testa meg selv i svømmehallen på torsdag :fnise:. Da gikk jeg først i badstu og så tok jeg et dypp i kaldkulpen som sikkert holder 2-3 grader på denne tiden av året. Siden det ikke kom noe "hopp" da så antar jeg at ting funker som de skal.

Får ny test i dag, for da skal jeg på trening og skal legge inn noen meter på tredemølle i dag også.

Skrevet

Jeg føler meg ganske flink som dro på trening i dag. Da jeg omsider kom meg av gårde etter en intensiv dag med klesvask :fnise:, så hadde det begynt å snø kraftig og det var såpeglatt. Halvveis avgårde fikk jeg det for meg at jeg hadde glemt adgangskortet, så jeg kjørte til siden i en busslomme og lette i veska.

Nix kort. Dermed bar det hjem igjen. Først da demret det for meg at jeg hadde hengt det rundt halsen for å ha det lett tilgjengelig :klaske:

Vurderte et øyeblikk å bare bli hjemme, men så prøver jeg jo å arbeide inn holdningen om at "trening er ikke gøy, men det må til". Så jeg dro igjen...

Treningsøkta gikk greit og jeg kræsjet ikke - som sagt, det var såpeglatt. Fikk tatt en runde med apparatene mine og løpt mine få hundre meter på mølla, -uten andre hjerteklapper enn de som skal være der, for øvrig.

På vei hjem stakk jeg innom butikken og jammen klarte jeg ikke å få et sammenstøt med kantsteinen som skiller en av innkjørslene fra parkeringsområdet. Det var plett umulig å se den på grunn av snøen. Gikk heldigvis bra med nye fine bilen, for jeg ante at jeg var i urent farvann så jeg sneglet meg bare av gårde da jeg skulle prøve å finne utkjørselen i alt det hvite. (Men hvorfor søren setter de ikke opp brøytestikker eller andre former for markører når det er vinter. Det er da ikke så lett å gjette seg til hvor den kantsteinen ligger når alt er hvitt og parkeringsplassen ikke er brøytet :kjefte: .

Skrevet

Værgudene er ugreie med meg. Det snør sånn ekkel slapsesnø som gjør alt vått uansett hva man har på seg. Sitter i tøffe forhandlinger med meg selv om jeg skal ut og få meg litt luft. Jeg har tross alt regntøy og ullundertøy og jeg kjenner det kunne vært godt med litt frisk luft. Er litt tung i hodet av all innelufta.

Så får vi se om jeg klarer å flytte beina da :ler:, jeg er nemlig sabla støl etter gårsdagens treningsøkt. Men mesteparten av "støl" sitter nederst i magen. Jeg hadde et svare strev med å sette meg opp fra sofaen i sted, rett og slett fordi "sette seg opp musklene" ynket seg så fælt. Fantastisk magetreningsinstrument på det treningssenteret. Hvis stramme muskler har noe å si for livlinja, så kommer jeg til å bli rene sylfiden :fnise: .

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...