Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Übersuperhusmor!!!! Har laget brente mandler for første gang i mitt liv. Det ser mye vanskeligere ut enn det er, faktisk. Fikk oppskrift fra en kollega og siden jeg hadde noen mandler som å i en skuff og tok opp plass etter en fordums kakebakst, så tenkte jeg å prøve før de ble utgamle. Tror det ble vellykket. Knasket i meg en som flyktet bortover benkeplata. Slettes ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kjefte: Årets "nightmare light" står for døra. Folk flest kaller det visst julebord.

Jeg går på trass, eller snarere av plikt. Hos oss er det nemlig julebord med partner og dermed klistrer venneparene seg sammen som igler. Hvilket naturligvis er koselig hvis man faktisk er en del av "paringen", men veldig mye mindre koselig når man går alene og gjerne blir sittende alene så snart serveringen er over.

:sukk:

"Jamen, så bli hjemme da...."

Jepp, på en måte skulle jeg gjerne det, men samtidig så føles det som et nederlag å bli hjemme bare fordi jeg er alene. Det er tross alt det det koker ned til i år også. Man skal ikke være nødt til å være par for å gå på jobbsosiale greier. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nightmareikkefulltsålight. Gaske kjipt, faktisk. Mine bordfeller sviktet meg i tur og orden, dels pga en hurtig oppdukkende hjemmekatastrofe, dels pga. helse...greier, og dels fordi barnevakten trengte avløsning hjemme.

Det ble tomt rundt bordet mitt. Veldig tomt.

Jeg ville ikke følt meg spesielt smart om jeg skulle blitt sittende alene ved et bord midt i lokalet, så jeg reiste meg også og gikk da maten var over. Dermed ble resten av kvelden "på flukt", dvs. hvileløst vandrende rundt så ingen skulle få den ideen at jeg var ensom (hvilket jeg utvilsomt var) og begynne å "ta seg av meg". Folk er på fest for å feste, -ikke for å ta seg av meg.

Ergo måtte jeg forsvinne og bli ett med tapetet.

Jeg lyktes ganske bra. Ble sittende en stund og prate med noen fra en annen avdeling, så flyttet jeg gruppe og fant en ny avdeling å hospitere hos en liten stund. De fra min egen avdeling var "okkupert" av min eks, som jeg ikke har utpreget lyst til å møte i sosiale sammenhenger, så dit "kunne" jeg ikke gå. Jo, klart jeg kunne - teknisk sett- men siden det forholdet der er noe av det dummeste jeg har viklet meg inn i i voksen alder så tåler ikke temperament, selvfølelse og tålmodighet noe "koselig festkonversasjon" med den fyren. Jeg er alt for flau over de par årene jeg var i det forholdet til å ville ha noe som helst med ham å gjøre....

Så jeg tok en Askepott og gikk tidlig hjem. Vet ikke helt hvor lurt det var, for jeg ble sitte og henge over PC'n og la meg ikke før halv tre - endte med skikkelig hangover til tross for yderst moderat alkoholtilsats. Jeg tåler ikke sene kvelder, rett og slett.

Furter dessuten over SAS. Skal til Oslo neste helg og har billetter med SAS. Føler muligens det kan bli et problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: Jeg tror jeg går og legger meg....

En liten time på trening og så badstu etterpå, gjør et og annet med "våkenheten", kjenner jeg. Dessuten er jeg kommet meg alt for sent i seng de siste kveldene uansett. Føler meg usedvanlig flink for jeg klarer faktisk å lesse på brukbart med vekter på apparatene på treningen. Merkelige greier egentlig for jeg startet nå med ca like mange, eller litt fler, vekter enn det jeg brukte da jeg sluttet sist. Og det er faktisk et par år siden. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm on the road again... Har vært i Oslo i helga og tilbragte gårsdagen sammen med to gode venninner. Koselig. Vi hadde planer om utstrakt shopping, men sant å si ble det mer skravling enn shopping. ;) Fikk handla ultrakompakt ryggsekk samt en mascara nå på flyplassen, men jeg hadde ærlig talt mer ambisiøse mål enn det. Men dessverre hadde de akkurat ikke min størrelse når jeg fant noe jeg likte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glare: Uh, kvalm! Eller, ikke kvalm, bare uggen i magen. Har vært sånn i hele dag, men aner ikke hvorfor. Har verken spist eller drukket noe som skulle trigge slikt. Dessuten er jeg småfrossen og uggen i hele meg også. Æsj!

Trøstedrikker cola og legger inn en skive grovbrød med ost så får vi se om jeg kvikner til. Hjelper vel kanskje ikke at jeg måtte opp klokka 5 for å få bilen inn på verksted så jeg kunne haike med kollega til jobb. Bah! Drittdag... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mage bedre. Har også hjulpet på bedringen med å lage løksuppe til middag :ler: . Løk skal jo være fullt av sunne saker, og rent bortsett fra det så elsker jeg løk i alle former. Og pepper. Så middagvalget ble i grunnen enkelt. Med et par hjemmebakte rundstykker til så fungerte det helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig trøtt, men mulig det ville hjelpe om jeg kom meg i seng før 23 en kveld??? Strikketøy og TV er fa'li det. Iallfall for nattesøvnen.

I morgen skal jeg ut med gutta på jobb. Tror det blir en koselig kveld. Guttene har mange gode replikker på lager, så jeg mistenker lattermusklene får jobbet. Blir rent oversosialisert av dette. Venninnehelg forrige helg og julebord helga før det... Er ikke vant til sånt ;).

Men som sagt, tror det blir koselig.

Så da får jeg vel pakke meg under dyna så jeg orker holde meg på beina litt utover kvelden i morgen også.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mer våken. Men også mer sliten, bare ikke sånn "sovetrøtt". Fæl uke på jobb. Pga. mye fravær ble jeg resirkulert inn i en oppgave som jeg rett og slett ikke orker, men når det ikke er noen andre der så må man jo bare.

Ble tøff onsdag, enda tøffere fredag.

Var helt utslitt i går kveld og kollapset på sofaen. Vondt i alle muskler og galopperende spenningshodepine etter å ha vært konstant anspent i 3 dager. Fikk nå etterhvert sparket meg ut av senga i morges og tvang meg selv avsted på en smule shopping og deretter trening. Det hjalp tydeligvis for "helt kake" følelsen har gitt seg.

Faren for overlevelse er stor ;) .

En annen sak er at jeg muligens kommer til å tusle på jobb i morgen. Har fått en idé til noe jeg vil prøve ut i et regneark og jeg vet at jeg ikke får tid til å tenke særlig mye i neste uke. Er litt i meste laget med møter og andre "må gjøre'r" til det. Kan muligens få tid på mandag, men deretter blir det fullt kaos i tidsskjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuslet ikke på jobb, men laget god middag i stedet. Fikk heldigvis såpass tid på mandags morgen at jeg fikk fikset det jeg skulle. Kjenner imidlertid det skal bli godt med helg, siden jeg nå har jobbet overtid samtlige kvelder denne uka.

Kjenner jeg er litt sur på en av mine kolleger i dag. Fikk melding om noe som skulle rapporteres inn her for en tid siden, og sendte det videre til kollega. Dette gjelder nemlig noe som jeg hadde som ansvar før, men nå er det altså kollega som har den ballen.

Ingenting skjedde.

Fikk så purring igjen og sendte atter en gang henvendelsen videre. Kollega ble småsur for at jeg ikke hadde snakket med ham om det. Greit nok, men vi har vært utrolig lite tilgjengelig samtidig de siste dagene. Enten har han vært borte eller så har en av oss eller begge vært opptatt i møte. Dessuten skal det da ikke være noen heksekunst å flytte noen få tall fra et regneark til et annet.

Men det endte iallfall med at han nekta siden "han ikke visste hva det dreide seg om". Visvas! :kjefte: Dessuten hadde han fått forhistorien så han burde i allfall ha fått det med seg, og han kunne evt. spurt - enten meg eller den som sendte ut mailen. Så jeg må innrømme jeg var en smule sur jeg også da jeg satt i kveld og fylte ut skjemaet selv. Det var liksom litt for dumt å ikke sende inn siden dette er litt bakgrunnsinfo for en tjeneste som vi alt har kjøpt og betalt av et eksternt firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff da, håper det løser seg!

Uansett, god jul Cata!

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk i like måte. God jul til deg også :).

Joda, problemet løste seg. Dagen etter visre det seg at jeg hdde lagt inn noen tall feil. Det hadde jeg bokstavelig talt ikke tid til å rette på, for da måtte jeg bidra til å fikse er problem som egentlig også er selvsamme kollegas ansvar. Og det hastet, og var langt viktigere enn et skjema. Dermed prøvde jeg å dytte skjema over på Kollega 2.... Som selvsagt ikke hadde tid heller. Hvilket medførte en ganske så ilter replikk om at "Jeg kan da for søren ikke gjøre jobben for ALLE her". Kollega 2 gav seg.... Jeg har nemlig avløst ham en god del i sommer, så jeg hadde noe til gode følte jeg.

Det ordnet seg.

Er nå på ferie og besøker min gamle mor. Havnet selvsagt midt i tåkekaoset på Gardermoen, men kom omsider fram. Deretter senket freden seg noenlunde. Sammen med forkjølelsesvirusene. Håper sistnevnte er på retrett til jeg skal hjem igjen. Skal nemlig hjem til nyttårshelga.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiida! :forkjola:

Virus klorer seg fast som best de kan. Jeg pleier eplekjekt å påstå at "ingenting biter på meg, bortsett fra forkjølelse". Det stemmer sånn ca., men til gjengjeld biter forkjølelsesvirusene hardt. Veldig hardt.

Det gjorde muligens ikke saken bedre at jeg overnattet på hotell i natt. Etter de siste års erfaringer med å flakse rundt i dette landet her vinterstid så fant jeg ut at det var bedre for nervene å dele reisen litt. Fly en del av strekket og bruke andre kommunikasjonsmidler på resten. Det ble to dager på farten, for ingenting passet sammen tidsmessig så jeg måtte overnatte. På et veldig luftig hotellrom.

Friskluftanlegget sto på full blås, rett over senga, og det var umulig å regulere fra rommet (idiotsystem). Dermed gikk det som det måtte gå, jeg endte under dyna. Rommet var i seg selv ikke kaldt, men når jeg måtte ligge på senga og lese pga. mangel på lenestol så kom jeg altså rett under friskluftblåsen. Det matchet forkjølelsen min dårlig, så eneste løsning var rett og slett å gå og legge seg. Under dyna var det varmt nok og bare en frisk bris som luftet luggen :fnise: .

Men det ble litt kjedelig da, selv med bok. Og jeg har herved avsannet myten om at man blir fortere frisk dersom man holder senga. Jeg føler meg ikke det bøss friskere. I og for seg ikke verre heller, og det er jo en trøst, men definitivt ikke bedre.

Det som ER bedre er at jeg er kommet meg hjem.

For all del, mor og jeg kommer godt overens, men for det første er en uke under samme tak nok, og for det annet så er ikke noe som sitt eget hjem når man er småsjuk. MIN sofa, og MIN seng ;) . Og mitt pledd også, for den del.

Mor klarte å bli forkjølet dagen etter meg, men tror og håper hun har fått det litt lettere. Høres i allfall sånn ut. Etter jeg dro i går begynte det å snø, og da var hun ute og måkte to ganger.

Jeg fikk min måkeøkt på flyplassen. Bilen var godt og grundig nedsnødd. Jaja, litt har man lært i årenes løp, så nå har jeg faktisk anskaffet bilspade som ligger pent plassert i bagasjerommet hele vinteren. Nyttig dings. Var egentlig passe med snø så jeg fikk meg en liten treningsøkt. Innen det var mulig å kjøre ut fra parkeringsplassen "min" så var bilen nesten varm inni. Lot den stå med motoren på mens jeg måkte, så jeg skulle slippe å bruke isøks på isen på vinduene.

Kom hjem i god behold og gleder meg over noen dager i ro og fred før jeg må på jobb igjen over nyttår. Nå skal jeg bare lese, henge på nettet og lage meg noen gode middager. (Siden det ikke ble pinnekjøtt på julaften, så blir det nyttårsmiddag :hoppe: )

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Synes den lar vente på seg. Bedringen altså. Snufser bare verre her jeg sitter, dvs. ikke nå for nå har jeg bevilget meg en smule snufsestillende nesespray. Føler at det som skal ut er kommet ut for i dag :ler: .

Av helsefremmende tiltak ellers så er jeg god til å skylle med saltvann. Det åpner luftveiene og jeg har det nå for meg at det må være lurt å få spylt vekk "snørr & gørr". Var oppe i natt i tretida og tok en skyll og etter det klarte jeg faktisk å sove helt til klokka ti. Det er en del dager siden jeg har sovet så lenge i et strekk.

Skal i teorien være på bedringens vei i overmorgen. Eller rettere sagt i morgen kveld. Som regel pleier det vare en uke.

Har dessuten offisielt avlyst furting pga. alenenyttårsaften i år. ;) Kjenner på meg at selv om jeg hadde hatt venner å feire med så ville jeg ikke følt meg spesielt feststemt med Rudolfnese og smått rennende øyne. Da er det like greit å kose seg i eget hjem og slippe å ta hensyn til andre feirende mennesker.

Har fått handlet inn det meste til helga i dag. Må bare supplere med litt melk på nyttårsaftens formiddag. Menyen for 1. nyttårsdag ble i år *tadaaaaaa* marinert kalkunbryst. Pleier ofte lage svinestek den dagen, men siden jeg stekte det for noen uker siden så har jeg enda noen porsjonspakninger igjen. Dermed var det greit å velge noe annet. Får vel et par middager av det brystet også, så jeg er godt rustet med "ferdigmat" før det nye året setter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder planen! Forkjølelse synes omsider å være på retur. :hoppe:

Pinnekjøttet ligger i vann og jeg er lett nervøs for taklyset på badet mitt. Lyspæra sprang med et smell i natt, så sikringen slo ut. Det er forsåvidt en bra ting og jeg så pæra var skadd, men jeg skjønner ikke helt åssen det har skjedd. Liker ikke tull med elektriske ting. Men ny pære er i og det gikk helt smertefritt å slå på både lys og kople inn sikring, så jeg er vel bare litt i overkant hysterisk.

Jeg har respekt for vann og strøm.

Kvelden skal tilbringes i ensom majestet. Like greit, selv om jeg er bedre så ville jeg ikke vært noen stor festdeltaker i den formen jeg er i. Trenger et par dager til for det, kjenner jeg. Nåja, det er en rent hypotetisk problemstilling, siden jeg ikke kjenner noen som jeg kan invitere eller som inviterer meg. Så i god gammel ånd blir det KG-skravling (har opprettet egen tråd :ler: ) og pinnekjøtt.

Man kan ha det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har man vippet over i et nytt år. Kjenner det vil bli veldig greit å komme i gang med jobb og vante gjøremål igjen. Egentlig er ferie noe stress, kjenner jeg. Dvs. ferien er ikke det i seg selv, men dels er det mye reising og farting fram og tilbake (gjerne i dårlig vær) og i tillegg virker det som om jeg blir sjuk hver gang jeg tar ferie. Altså - hurra for hverdagen :hoppe: .

Har aldri nyttårsforsetter, men er blitt enig med meg selv om å fortsette å prøve å forbedre formen også i 2013. Jeg var jo ganske godt i gang med styrketrening i november og desember, så skal prøve meg på litt kondisjonstrening også. Vel, vi får se om det blir mer enn planer, men det hadde vært kjekt med litt bedre kondis altså.

Kjenner jeg har vært "flink" til å snu døgnet nå de sist dagene, så jeg må nok tvangslegge meg i kveld, skal det bli noen grei oppstandelse i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Takk for hyggelig besøk i Fjøset, og ikke minst takk for en hyggelig nyttårsfeiring. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forbauses over rare ting som skjer. I morgentimene i dag så er rett og slett huset mitt blitt påkjørt... :ler: . Egentlig er det ikke noe å le av, men det høres rett og slett for dumt ut. Kom sent fra jobb og påkjørselen hadde skjedd på et hjørne som jeg ikke så lett ser når jeg kommer kjørende, så jeg så det ikke. Men da jeg satt med middagen så ringte det på døra og der sto naboen og kunne fortelle hva som hadde skjedd.

Håpløst. Det er faktisk ganske stor skade også. Flere bord er revet halvveis løs. Håper virkelig ikke det er strukturell skade innenfor, men det skal vel tross alt litt til. Satte meg bums ned og kreerte skademelding til forsikringsselskapet, så får vi se. Med litt flaks kan de sende bort takstmann i morgen så vi kanskje kan få reparert det over helga.

Godt å være forsikret i slike tilfeller, og .... akkurat den skaden der kan knappest vi beboere få skylda for heller.

Men jeg begriper ikke at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskap var velvillige, men det kommer ikke takstmann før over helga. Jaja...

Selv har jeg vært ute på nyttårshandel.

Det startet med at jeg fikk lyst på en ny treningstopp. De jeg har er kortermede modeller og den ene er til og med ganske utringet. Føler meg altså litt "avkledd" nå midtvinters, selv om det ikke er noen fare for anstendigheten :fnise: . Så jeg ville ha en langermet modell.

Jeg fant, jeg fant - til en overkommelig pris.

Men jeg fant mer... Før runden var ferdig hadde jeg også plukket med meg en tynn "slaskegenser" i flotte farger. Så på den i fjor høst, men syntes prisen var i stiveste laget. Nå var det 50% avslag. Det ble handel ;) . Neste stopp var Cubus. Der kom jeg over et undertøysett til grei pris. Har noen BH'er som lett kan permitteres (får gnagsår av spilene) så kunne fint ha bruk for en ny en så lenge det var under 200 kr. for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...