Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Wuhuuu, jeg skal på tur :hoppe: . Venninne ringte i ettermiddag: "Blir du med til Warzawa?" Tilfeldigvis så jeg for noen dager siden bilder derfra (lurer på om det var vg eller dagbladet på nett som hadde reportasje) og ble overrasket over hvor fint det så ut. Jeg hadde forestilt meg noe grått og trist jernteppeaktig :fnise: .

Så svaret ble ja.

"Når skal vi reise da?"

"Til sommeren...."

Hadde liksom sett for meg noe litt før, men OK, jeg kan reise til neste år også jeg. Dermed ble det simultan billettbestilling via nettet og jammen hadde ikke venninne klart å finne noe så merkelig som et billig firestjerners hotell også.

Dette blir bra. Venninne og jeg har reist en del sammen opp gjennom årene, men forkastet minst like mange turer fordi vi ikke klarer å bli enig om tid og sted :ler: . Denne gangen var imidlertid beslutningen tatt og billetter bestilt i løpet av en halvtimes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh høres deilig ut med en tur som ikke trenger å planlegges opp og ned og imente!!

Oi, ny gjest i boka. :hallo:

Ja, det er ganske greit når man bare kan avtale sånn. Min reisevenninne er likevel av det planleggende slaget så hun har nok turistruta klar når vi kommer dit - hun elsker reisehåndbøker.

Selv tar jeg det mer som det kommer, men det er i grunnen greit for da dilter jeg bare i hælene på henne og får sett masse likevel :ler: . Og hun får sett det hun vil. Vinn-vinn.

Men er ikke alltid det går så greit altså, for vi bor på forskjellige kanter av landet og har ganske travle jobber begge to, og det er ikke alltid vi har så samsvarende ønske om reisemål, så det er like mange turer som skjærer seg på et av de punktene som turer vi faktisk får gjennomført. ;)

Men når vi først er enige om tid og reisemål, så pleier hele diskusjonen være unna på mindre enn en time. Vi er effektive når vi først setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Herregud, jeg er skutt. Har jobbet overtid så godt som hele uka og er trøtt som en dupp (hvorfor sitter jeg egentlig her nå? :sleeping: ) . Eneste ikkejobblige jeg har fått gjort var å sette båten på landt.

Vel, har nå en ukes "rehab" foran meg. Skulle egentlig reist til Praha med en venninne, men så oppsto det rot med jobben hennes så det ble avlyst. Heldigvis ble det rot før vi fikk bestilt billetter. Uansett - jeg har såpass med ferie til gode at jeg MÅ få avviklet noe for årsskiftet så jeg bestemte meg for å la fridagene stå og ta fri selv om turen forsvant i det blå.

Kjenner det skal bli godt.

I morgen skal jeg ut og se om jeg finner strikkemønster og garn, så da kommer jeg til å være vel forvart resten av høsten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferie!

Forsinka høst-sådan. Det er ikke så nøye med å følge de "rette" ferieukene når man ikke har barn. Egentlig skulle jeg vært på vei til Praha nå, men venninnen som jeg skulle reise med fikk bråstopp i nest siste liten (heldigvis før vi bestilte billetter) så tur utgikk. Men jeg har da nesten en måned med gjenværende ferie som arbeidsgiver har sterkt ønske om at jeg skal ta ut før årsskiftet, så her er det bare å sette i gang og feriere som bare rakker'n.

Nuvel, klarer vel ikke alle ukene, men kommer meg forhåpentlig ned på et overførbart nivå. Kanskje.

Lot uka stå som ferieuke uansett. Det har medført et mye mindre rotete gjesterom. (Hvorfor i allverden havnet stekebrettene til den gamle komfyren min på gjestesofaen??? :klo: ) Den elektriske grillen som jeg ikke våget bruke mer etter at jeg kjente ledningen ble varm, ble også deportert. Kort sagt - det ble tur på søppelfyllinga. 2 par sko er forsvunnet og det samme er jammen de usalig tunge golfkøllene i massivt stål som jeg kjøpte på ebay og som viste seg å være for korte i forhold til min høyde. (Jeg trodde damesett var damesett - så feil kan man ta.)

I morgen legger jeg ut på tur. Skal bevilge meg et par dager utenbys og i morgen skal jeg innom venninne som bor langtvekk og spise pizza og skravle. Det blir hyggelig. Vi ses ca. annethvert år eller så, så det er litt å ta igjen av skravling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles litt merkelig å ha ferie midt i...ikkeferien :fnise: . Altså, ferie kan være kjekt det, men bare 5 uker etter sommerferien føles litt rart. Menmen, sånn er det nå bare.

Får jeg ikke tatt den, så mister jeg den bare.

La meg inn et døgn på et spa (jupp, favorittavslapningsaktivitet nr. 1 ;) ) og lommeboka lider, men jeg har det bra. Angrer (nesten ) ikke. Kjente jeg trengte et skikkelig aleneavbrekk nå. Så får jeg heller være flink og spare igjen etterpå.

Spare, ja, som så mange andre så ble jeg lempet inn i ordningen med "offentlig tjenestepensjon" for noen år siden (var det i 2009 de la om, mon tro). Det har nå ruslet og gått uten så veldig mye medvirkning fra min side. Tror jeg fikk endret forholdet mellom moderat og lav-risikopapirer litt en gang, men ellers har jeg ikke rørt "kontoen". Vi har jo tilgang til å gjøre noen justeringer selv hos det forsikringsselskapet som brukes. I dag gikk jeg inn for å kikke, ene og alene av den grunn at jeg leste litt om pensjonssparing i en avis her om dagen og fikk litt dårlig samvittighet. Og hva får jeg se? Joda, man kan opprette egen avtale for å spare litt ekstra (=egne innskudd) hos samme forsikringsselskap. Vel, jeg vet jo det finnes mange pensjonsspareordninger og aksjefond sparer jeg i allerede, men valgte likevel å gå inn og opprette egen pensjonssparing på noen få hundrelapper i måneden.

Det er en del år til jeg blir pensjonist og jeg vet av erfaring (ved nedbetaling av lån) at noen få hundrelapper kan utgjøre ganske mye når det bare går tilstrekkelig lang tid. Problemet med aksjefondene jeg ellers har (foruten at jeg ikke har investert vanvittig mye og avkastningen blir naturligvis deretter) så er det altfor lett å overføre til sparekonto - og derfra til forbruk. ;)

Håper derfor at denne lille ekstra pensjonssparingen kan stå i fred for mine griske klør og vokse seg stor og feit til jeg når de 67. :ler: Kan man ikke være fornuftig på annet vis, så får man lure seg selv til å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

:fnise: Ja griske klør, vil man jo ikke ha noe av!!

Tenker jeg må begynne selv med pensjonspareing. 3 år hjemme med lillejenta og 50% stilling er jo ikke noe å skryte av, uff blir sikkert minstepensjonist :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være lurt å prøve å legge til side litt da ja. Jeg tør rett og slett ikke ta sjansen på å la bare "Onkel Staten" forsørge meg når jeg kommer til skjels år og alder. Vil ha en finger med i spillet selv, og det er jo for sent å angre når datoen er der og man er "lykkelig minstepensjonist". Nåja, for mitt vedkommende så har jeg jobbet 100% i såpass mange år at direkte minstepensjonist blir jeg ikke, men føler litt for å spare en del likevel. Nå begynner boliglånet å komme ned på overkommelige beløp, så da kan jeg sagtens begynne å tenke i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe seg, jeg ligger definitivt ikke an til å bli "Luksusfellenkandidat" :fnise: . Nå er jeg i ferd med å forskuttere kredittkortselskapet. Beløpet for miniferien min er enda ikke kommet på fakturaen (som jeg vet forfaller i morgen) så nå har jeg lagt inn det beløpet også - og nogo attåt. Skal nemlig på venninnehelg i Oslo i november og forhåndsbetalte hotell gjennom hotels.com, dermed vet jeg jo at kortet blir belastet for det også ganske straks.

Men det kan altså bli en dag eller så der jeg faktisk yter kreditt til kredittkortselskapet :ler: . I allfall tilsynelatende. I realiteten blir det vel såpass forsinkelse før min innbetaling kommer inn til kortselskapet at hotell og nettside faktisk har rukket å belaste meg for det - så jeg tror det skal ende ca. i null. Greit å starte ny måned og ny tur med blanke ark (faktura).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hår i nesa!!!!

Har begynt på strikkeprosjekt, med et ganske tynt garn i alpakkaull. Sånn skikkelig pusete garn. Det røyter allerede, lurer på åssen jeg kommer til å se ut når jeg en gang blir ferdig. Temmelig pelsete, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkeprosjekt skrider fremover, men tenker det blir langsommere nå. Er ferdig med en ukes mer eller mindre pålagt ferie så i morgen er det tilbake til hverdagen igjen. Dagen i dag er blitt tilbragt med brødbakst, tur, strikking og middagslaging. Sistnevnte for en gangs skyld fra grunnen av. Det er ikke så ofte. Selv om jeg liker å bake så står ikke matlaging forøvrig høyt på hurra-lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*føler seg flink*

For første gang på et halvår så har jeg tørket støvet av medlemsskapet mitt på treningssenteret. :sjenert: Det er litt pinlig, faktisk. Men siden jeg nå kjente et hint av motivasjon fyke forbi i går så passet jeg på å holde meg i den modusen og utnytte hintet. Det får da være måte på stillesitting, egentlig. Dumt for strikkeprosjektet, men sikkert bra for meg.

Siden jeg ikke gadd lage middag verken før eller etter, så ble det noenlunde sunn brødskive også. Grovbrød med makrell i tomat duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å tabbe meg ut? :klo: Genserstrikkeprosjektet mitt ser liksom så...kort ut. Det virker ikke riktig riktig. På den annen side så skal jeg jo strikke vrangborden på til slutt i det mønsteret der, og jeg prøvde å måle ut sånn at den stemmer med en genser jeg allerede har (og som passer) så det skal da ikke bli alt for galt - egentlig. Men ser skummelt ut på det nåværende stadiet.

Har litt smålate dager på jobben for tida. Klarte å bli kvitt en gudsjammerlig kjedelig oppgave i går, og i dag gikk en del tid med til diverse planlegging. *lat* Da jeg omsider kom så langt at jeg skulle begynne å gjøre noe skikkelig arbeid igjen så klarte jeg å forvirre meg selv sånn at jeg gav opp og gikk hjem. Får tenke videre i morgen, må snakke litt med en kollega først for å se om han skjønner hvor logikken brister. Håper nemlig jeg tar feil i det som forvirret meg.

Jepp, det var dagens rapport. Gleder meg til helg for jeg er fremdeles hekta på strikketøyet, selv om det altså ser litt mystisk ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være blitt passe sprø på mine gamle dager. Jeg vurderer i fullt alvor å kle på meg treningstøy og komme meg avsted til treningssenteret - på en lørdag???? :sjokkert:

Jeg kan ikke være riktig frisk.

Ettersom jeg hadde et anfall av motivasjon før i uka så vil jeg prøve å få innarbeidet vanen igjen før motivasjonen er borte vekk, men det føles litt merkelig. Må bare vente til oppvaskmaskinen og tørketrommelen er ferdig med dagens arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ER faktisk flink :fnise: . Det ble trening og siden ikke så mange andre var der så tok jeg et par apparater ekstra for godt mål. Jeg har vel egentlig de muskelgruppene dekket i det programmet som jeg prøver å følge , men greit med litt variasjon og litt ekstra når jeg kjenner jeg orker.

Etter treningen lot jeg meg for en gangs skyld friste til å ta 5 minutter i solseng. Det er ikke så ofte jeg gjør, for ryggen min skal egentlig ikke ha sol. Det liker derimot armer og bein veldig godt. Jeg er nokså sikker på at jeg har keratosis pilaris og det virker som om den responderer bra på sol. Jeg lytter imidlertid mest til ryggen og lar være å sole meg, men av og til, som i dag, så tillater jeg meg noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustedings!!! :rasende:

Dingsen som får æren av denne betegnelsen akkurat nå er TV'n, eller snarere dekoderen. Satt fredelig og kikket på TV før i ettermiddag, men slo av da jeg skulle lage middag. Når jeg så slår på igjen så er TV'n forvandlet til en sebra. Striper over hele skjermen, jo.

Prøvde meg med et kanalsøk og da var bildet klart nok, så det er neppe selve TV'n, men siden naboens TV er frisk, så er det neppe "tallerkenen" på veggen heller. Da må det enten være ...eh...hva heter nå den der som fanger opp signalene fra parabolen? Eller det er selve dekoderen som begynner å svikte? Jepp, har sjekket alle ledninger og prøver nå den velkjente "slå av alt sammen og start opp igjen" teknikken.

Jeg vil se "Alt for Norge" i kveld :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! Jeg hadde ringt til kundeservice, det kan jo være et eller annet galt, selv om naboens fungerer. Jeg har hatt folk jeg som ringer inn og har feil på internett men får bredbåndstelefonen til å fungere. Det skal jo ikke gå an, men det skjer jo. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...