Cata Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #4501 Del Skrevet 30. juli 2012 Så blir det begravelse igjen. Her om dagen fikk vi høre at en tidligere kollega (nå pensjonist) døde for noen dager siden. Vi jobbet ganske mye sammen for en del år tilbake, så jeg kjenner at den begravelsen skal jeg gå i. Stakkars kona og barna, selv om barna for så vidt er voksne. Vi visste han hadde vært syk en tid, men trodde faktisk han var på bedringens vei og så *poff* - det var det. Det merkes at man eldes. Første gang jeg møtte ham var han ca. like gammel som jeg er nå, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. juli 2012 #4502 Del Skrevet 30. juli 2012 Huff, så fælt. Kondolerer Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #4503 Del Skrevet 30. juli 2012 Takk. Men er jo ikke så fælt for meg personlig da. Jeg tenker mer på familien hans. Selv er jeg av dem som takler dødsfall rimelig bra "for egen del". Jeg tenker på det som "trist, men det er en del av livet". Men vet jo at ikke alle har det sånn, så det er leit for familen og så er det synd at han aldri fikk nyte pensjonisttilværelsen som han gledet seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. august 2012 Forfatter #4504 Del Skrevet 4. august 2012 Sånn kan det gå. Har vært på shopping. Planen var først og fremst å få tak i sånne tusjer med porselensmaling. (Nei, jeg driver ikke med porselensmaling, men har et visst behov for å få merket kaffekruset jeg skal bruke på jobb med navnet mitt...) Jeg kom for så vidt hjem med malingen, men i tillegg slepte jeg med meg et sett med akrylfarger, et lerret og noen pensler. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg med litt maling og et billig begynnersett kunne jeg bare ikke motstå. Og jammen ble det ikke med en topp og en bukse også. Bra handel! Og nå er jeg skikkelig sårbeint. Jeg tok på meg et par ganske nye ecco-sko og de egner seg tydeligvis ikke som barbeintsko. Jeg er skikkelig nyslipt under føttene. Da jeg skulle innom en Kiwi på vei hjem så bar ganglaget sterkt preg av "vraltende and". Velvel, greit å vite før ferien i allfall. De skoene skal ikke være med som "gå langt" sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 #4505 Del Skrevet 5. august 2012 Hei! Denne vil jeg ha på "mine innlegg" Så bra med maling! Hva tror du at du skal male? Jeg har også lystt til å male, non-figurativt, bare farger, men så tenker jeg at jeg ikke kan... Men kanskje jeg heller må tenke at jeg skal male for gøy og for å få ut tanker og følelser enn at det skal bli et mesterverk... Ha en fin søndag, Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. august 2012 Forfatter #4506 Del Skrevet 5. august 2012 Har lyst til å prøve meg på landskapsbilde, men kjenner jeg evnene mine rett så blir det vel i retning nonfigurativt likevel. Ufrivillig. Var ikke så verst til å tegne i ungdommen, og ble noenlunde akseptabel hobbyrosemaler, men bilder har jeg aldri prøvd meg på. Vel, en gang må være den første! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. august 2012 Forfatter #4507 Del Skrevet 5. august 2012 *murr* Egentlig hater jeg bittelitt hotell.no og denne forhåndsbetalingen de driver med, men når jeg er rimelig sikker på overnattingsdøgnet og jeg sparer 30-40% på å bestille via dem, så svelger jeg en kamel eller 2... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. august 2012 Forfatter #4508 Del Skrevet 8. august 2012 Ferie er egentlig no' dritt, i allfall når man "må" ta den. Nå hadde jeg en halv plan om en (snau) ukes ferie i oktober sammen med en venninne, men ymtet frampå om hun ikke kunne se om hun fant noen flyavganger som inkluderte en helg så jeg slapp å ta bare feriedager til det opplegget. Men jeg satte meg nå opp på ferielista likevel. Så kommer det pålegg om at ferie skal tas ut i løpet av året og det er begrenset hva vi får lov å overføre til neste år, så jeg kontaktet venninne og spurte om vi snart skulle sette planen vår ut i live og bestille billetter. Og får da høre at venninne hadde tolket "kan vi ta en langhelg" som "vil ikke" så nå har hun andre planer den uka. Pokker! Neste ledige tid for henne er uti november, men da er jeg ekstremt lite reiselysten pga. værgudenes herjinger. Har litt for mange dårlige erfaringer med vinterreising til å sette pris på planlagt, frivillig reisevirksomhet da. Ergo - ikke tur, i allfall ikke med venninne. Men siden jeg nå har satt meg opp på ferielista den uka i oktober så får jeg vel se om jeg kan finne på noe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #4509 Del Skrevet 8. august 2012 Får håpe du finner noe, noe som ikke er så værgudavhengig ihvertfall. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. august 2012 Forfatter #4510 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg ender vel med fottur til nærbutikken... Men rent bortsett fra det så har jeg lenge hatt lyst til å prøve spa'et på Dr. Holms på Geilo. Med en hel uke fri så skal jeg klare å komme meg dit og tilbake så fremt bilen er i godlune. En tur til Oslo, med en svipp innom Sverige (nei, ikke harrytur), kunne også vært en plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. august 2012 Forfatter #4511 Del Skrevet 12. august 2012 Drittdag. Våknet med en litt uggen følelse i magen og bange aneleser viste seg å holde stikk. Det var like greit å holde seg i nærheten av "det lille huset med hjerte på døra" i noen timer. Ble kveldstur på meg. Har ellers hatt grei helg med avdelingsfest på fredag (veldig morsom) og rolig dag med en svipp bort til en venninne for en kopp kaffe på terrassen hennes utpå dagen. Det må man kalle skikkelig sosial helg til meg å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. august 2012 Forfatter #4512 Del Skrevet 16. august 2012 I går ble det 14 timers dag på jobb, godt og vel. Det kjennes i kroppen. Lurer på om jeg begynner å bli gammel. Og i dag ble drittdag. Ikke fordi jeg var trøtt, eller - muligens var det grunnen. Da jeg skulle hjem fra jobb så var nøklene mine søkk vekk. Litt kjipt når husnøkler lå i jakken inne i garderobeskapet, og bilnøkler ditto... Større leteaksjon ble igangsatt, men uten hell. Til slutt måtte jeg bare få vaktmesteren til å komme og åpne skapet så jeg kunne få på meg mine egne klær og komme meg hjem. Får håpe noen har funnet dem og levert dem inn i resepsjonen i løpet av dagen. Var stengt da jeg skulle hjem så fikk ikke spurt. Får ta nøkkeljaktedag i morgen. Og tidlig kveld i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. august 2012 Forfatter #4513 Del Skrevet 31. august 2012 På ferie! Startet friskt ut med 4 dager i Spania (varmt!!!) der jeg hadde klart å finne et leilighetshotell med skikkelig bra standard i forhold til prisen. Hadde 2 soverom, bad og kjøkken til rådighet, pluss så klart stue. Og (o lykke) vaskemaskin. Deilig å få støv, sand og solkrem ut av shorts og bikini. Hadde selskap av 2 venninner mesteparten av tiden, selv om vi ikke bodde sammen. Veldig hyggelig. Fikk både badet i Middelhavets blå (og salte) vann, drukket store mengder "agua con gas" og sett et større utendørsmarked. Kom hjem med kjole, bukse og sarong - bare ræl så klart, men billig og helt greit for senere turer til varme strøk. Av litt mer seriøs shopping så resulterte en tur innom Desigual i at jeg kom ut igjen med en topp som faktisk passet. Om kveldene så testet vi ut de lokale spisestedene, med godt hell både smaksmessig og prismessig. Eneste skikkelig kulinariske nedtur var en ravioli som ble inntatt til lunch en dag. Den smakte som en av Findus mindre heldige produkter.... Nå er jeg tilbake i Norge igjen og vel inne i "familieferie" delen. Er blitt noe mindre kaffe denne gangen, særlig i dag da både mor og jeg gikk ned for telling med magesjau. Jeg er helt bra i skrivende stund (easy come, easy goes), mens mor fremdeles er litt uggen, men dog langt bedre enn i morges. Vi klarer oss nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. september 2012 Forfatter #4514 Del Skrevet 14. september 2012 Auauau. Ferien slutt. Hjemme igjen. Det er for så vidt greit og jeg fikk en snill uke å starte med, så det er ikke derfor jeg sier "au". Men jeg har vært hos osteopat i dag, pga. den umulige ryggen min, og akkurat nå er det "au" selv om behandlingen ikke er vond i seg selv. Som ventet (og som vanlig) fant han en låsning, denne gang et sted jeg ikke har vært fastlåst før, og siden jeg har somlet 1,5 år med å søke behandling, så kan jeg vel bare ha det så vondt akkurat nå . Til pass for meg, liksom. Men jeg tror han er på rett spor. Googlet litt da jeg kom hjem og det området han fokuserte mest på kan gi akkurat den type smerter jeg har slitt med. Får bare håpe han løser floken, men han har ryddet opp i meg før, så jeg tror nok han kan få meg bedre denne gangen også. Det er forresten morsomt når de finner ting som jeg ikke sier noe om. Jeg har lenge hatt noe som av og til har "gått i vranglås" nede i den ene ankelen. Det er ikke innmari vondt og går som regel over etter et par minutter så jeg har liksom ikke brydd meg utenom å si "å, pokker" når jeg har kjent det har slått til. Det var det første han fant. "Du har en låsning her," sa han og trykket, strakk og klemte og vred. Jammen fant han ikke en i en nakkevirvel også. (Den henger vel egentlig sammen med den i ryggen, tror jeg.) Så jeg er øm over alt. Det kjennes når ting som har vært låst fast i månedsvis slipper taket. Forventer at morgendagen ikke blir alt for behagelig... Men bare det blir bra (eller bedre) på sikt, så er jeg fornøyd. Dessuten liker jeg at det er nye steder som er fastlåst. De tingene han har ryddet opp i før, har visst holdt seg rimelig bra på plass og sist jeg hadde behandling var tidlig på året i 2010 så det varer jo. Bare jeg kan la være å rote det til selv senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. september 2012 Forfatter #4515 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg er bedre. I dag har nesten ikke ryggen verket i det hele tatt, ei heller beinet. Jeg kjenner fremdeles at det er "noe" der, men den infernalske "tannpinen" som som regel brer seg nedover beinet har vært fraværende. (Vel, egentlig vet jeg ikke hvordan tannpine føles, men innbiller meg det er noe liknende.) Jeg er flink pike og tar tøyningsøvelsen jeg fikk beskjed om å bruke. Har så langt tøyd 3 ganger i dag og får ta ei siste økt før jeg legger meg. Så kan man diskutere i bøtter og spann om "alternativ medisin" kun gir placeboeffekt eller ei. Jeg gir pokker så lenge det virker og jeg ikke har vondt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. september 2012 Forfatter #4516 Del Skrevet 20. september 2012 Stadig "Au", men også stadig mindre au i ryggen, så da får jeg tåle at jeg blir øm etter behandlingene. Er visst mest musklene mine som bråker på grunn av skjevbelastning, som igjen er en følge av låsningen jeg hadde nedi korsryggen. Ergo skal tøyningsøvelser være lurt. Jeg tror det så gjerne, og tøyer av hjertens lyst. En del av de musklene som de tildelte øvelsene går på har jeg faktisk prøvd å tøye selv, så det er tydelig vi er enige om hvor "ondets rot" er. Men tøyning gav vel ikke akkurat den beste effekten så lenge låsningen var der, tenker jeg. Fryktelig deilig å være ca. smertefri etter å ha hatt konstante smerter i 1,5 år. Det holder i massevis. Så får jeg heller sitte og tygge gråstein ved tanken på hvor dum jeg var som ikke gikk før. Tross alt har jeg tenkt på det i et års tid.... Det er et stykke fra tanke til handling her i huset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. september 2012 #4517 Del Skrevet 20. september 2012 Oi, så flott! Har du ingen smerter i det hele tatt? Så utrolig deilig da! Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. september 2012 Forfatter #4518 Del Skrevet 20. september 2012 Oi, så flott! Har du ingen smerter i det hele tatt? Så utrolig deilig da! Mvh Yvonne Jo, jeg er øm og mør etter behandlingen . Men det går over. Dessuten kjenner jeg det innimellom i ryggen ennå, men det er en himmelvid forskjell på å sitte å kjenne at "Oi, det er visst ikke helt bra enda" og det å sitte og trekke et lettelsens sukk fordi man ikke har kjent smerter på noen timer. Når smerter er regelen heller enn unntaket, så er det ingen grei situasjon. Jeg vil heller ha smertene som unntaket . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. september 2012 #4519 Del Skrevet 20. september 2012 Det skjønner jeg veldig godt! Utrolig flott, det finnes tydeligvis håp. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. september 2012 Forfatter #4520 Del Skrevet 21. september 2012 Ja, ikke sant. Det "morsomme" er at osteopati ikke er godkjent som refunderbar behandling i norsk helsevesen, så jeg må betale hele kalaset selv. Nå har jeg jo heldigvis økonomi som tåler det, og jeg foretrekker ærlig talt 3-4 behandlinger som faktisk virker enn 10-12 behandlinger som bare virker der og da hos en fysioterapeut... (Dessuten ville vel egenandelen uansett kommet opp i det samme som jeg bruker på de 3-4 behandlingene hos osteopaten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg