Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:forkjola:

Faderullan da, dette er virkelig ikke sesongen for å bli forkjøla. Men det er jeg altså blitt - i tillegg til at det er allergisesong. (Jupp, dette er ekte forkjølelse. Allergi begynner ikke med vondt i halsen.)

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:forkjola: *begynner så smått å dukke opp fra forkjølelsens bomullspakke*

Det kommer seg - litt. I går var det full pakke med snufsogsnørroggørr, bihulebetennelse, hodepine og host&hark. Skikkelig überlekker Cata, altså. Men sto nå arbeidsdagen ut før jeg kollapset på sofaen. Ikke at det å kollapse på sofa er så innmari lurt, for da blir jeg jo bare enda tettere i toppen.

Vel, uti kveldinga skred jeg til verket, for da var bihulebetennelsen skikkelig sur på meg. Skal på kurs/konferanse på mandag og jeg vil bli om ikke helt frisk, så ihvertfal rimelig oppegående igjen. Så, altså, selvbehandling. Et dypdykk inn i skapet frembragte nesehornet som jeg kjøpte for ørti allergisesonger siden og operasjon "skylle huet" ble satt i gang. Med 50% hell. Var så tett på ene sida at ikke en dråpe vann kom gjennom. (Er det slik man får vannhode??? :fnise: ) Vel, jeg skylte nå som best jeg kunne og inntok sofaen igjen.

Og, tadaaaaa, en liten halvtime senere så merket jeg at jeg faktisk kunne puste litt der det tidligere hadde vært potte tett. Ny skylling ble straks iverksatt. Og det lettet i kranglete bihule.

Kvelden ble avsluttet med en aldri så liten whiskydram (medisinsk råd fra gutta på jobb).

Om det var nesehorn eller whisky eller kombieffekt må fåglarna vite (jeg heier nå mest på nesehornet), men i dag er i allfall hodet betydelig mindre bomullete og bihuleverken mindre. Ble en skylling i morges også, og så en passende dose vanlig nesespray for å holde det åpent i løpet av dagen. Så får det bli ny skyllerunde til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse stort sett gitt seg, men jeg sitter her og henger likevel. 17. mai er ikke min favorittdag akkurat. Den er som skapt for venner og familie, men når man i grunnen ikke har noen av delene der man bor så...vel... Holder nøden fra døra med PC og bok, og hvis ikke været blir aldeles for j..... så skal bunaden på den halve timen folketoget varer i ettermiddag.

Hadde været vært bedre så hadde jeg nok vært litt mer entusiastisk og allerede ute og luftet bunad en runde eller to, men siden altså forkjølelsen nettopp er gitt seg og det er grisekaldt ute, så orker jeg ikke slite for å få et tilbakefall. Burde i grunnen droppet folketog også, men så er det det at det er litt gøy å få luftet stakken også da... :fnise:

Når toget er unnagjort så blir det rett hjem og lage middag, og hvis ikke inspirasjonen dør ut totalt så blir det baking i kveld. En eller annen på jobb i går nevnte "bladkrans" så det fikk jeg rett og slett innmari lyst på, men da må det altså bakes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt flink. Har vært på golfbanen og fått til minst to akseptable slag. Det kaller vi fremgang. At jeg klarte å miste 3 baller i vannet skal vi ikke snakke om i det hele tatt... :fnise: Hvis jeg nå ikke blir allverdens støl etter denne utskeielsen, så har jeg planer om å dra på en "damedag" som de arrangerer på tirsdagskvelden. Etter sigende skal det være en del damer der som ikke er det spøtt flinkere enn jeg, så kanskje jeg finner noen å spille sammen med?

Er eller motstander av slike "dameetellerannetting" men akkurat for denne ene gangens skyld så er det verdt det for å se om jeg finner noen som er på mitt nivå. Har jo drøssevis av kolleger som spiller men de er vesentlig bedre enn jeg så de liker ikke å spille med meg.

(uhuuuu de andre barna vil ikke leke med meg ;) )

Hadde ellers en trivelig prat med venninne her i formiddag. Hurra for Skype som gjør det mulig å holde kontakten for en billig (les gratis) penge når man bor langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det er torsdag. Det ble damegolf på meg på tirsdag. Veldig OK, med litt instruksjon først (jepp, lærte noe!) og så gikk vi gruppevis og spilte noen hull på banen etterpå. Havnet sammen med tre hyggelige damer og vi hadde det riktig så trivelig mens vi spilte oss avgårde. Jeg var elendig, men de andre hadde nå sine tvilsomme slag innimellom de også, så selvtilliten ble ikke helt most.

I går ble jeg hengende igjen på jobb. Kom ikke hjem før i ni-tida på kvelden. Det ble sånn ca. nesten omtrent 14 timersdag, det. Det klarer seg! ;) Men det er litt gøy også, når det ikke skjer for ofte. Føler meg rent resirkulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom sommervarmen til gårds. :sol:

Jeg vet jeg burde synes det er deilig, alle andre gjør det. Vel, newsflash, ikke deilig. Kunne diskutert det om det hadde vært 5 grader mindre, men nå er det rett og slett for varmt. Fredag ble jeg kokt (hardkokt?), i går reddet jeg dagen ved å rigge opp hengekøye på verandaen. Den er jo på livets skyggeside, så det blir ikke alt for galt der.

Inne er det OK. Hurra for varmepumpe i revers, slik at den fungerer som air condition.

Velvel, bli kjølig nok i dag. Jeg skal kvinne meg opp og gå ned og vaske båt. Den ser jo ikke ut, stakkar, med blåskjell og måkeskitt over hele fordekket. Fysj! Skulle gjort det før, men da var det selvsagt for kaldt og erfaringsmessig så blir jeg minst like våt som båten før den operasjonen der er over :fnise: så jeg ville ikke gjøre det mens det var kaldt og jeg var forkjølet i tillegg.

Får lesse på med litt solkrem før jeg går ut. Tenker middagssol og reflekser fra sjøen kommer til å gjøre vei i vellinga hvis jeg ikke smører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbehelg! I dag har båten fått seg 3 omganger med teakolje. Ja, OK, ikke båten akkurat, men teaklistene rundt om på dekket. Det gjorde susen for stakkars treverket. Brukte vel 1/4 flaske før jeg var ferdig og det er ikke innmari mye treverk på den akkurat...

Føler meg litt flink. Skulle gjerne polert den også, men bør vel ikke gjøre det i solsteiken tenker jeg. Får vente på en litt mindre solfylt dag.

Sånn utover det så blir det helt greit å gå på jobb i morgen igjen, kjenner jeg. Det er ikke det at jeg har noe i mot langhelger men de kunne ærlig talt fordelt seg litt bedre. Hvorfor må alle komme i mai, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Stadig aktiv, om enn ikke hyper. Golfklubben her arrangerer egne kvelder for damer så det har jeg vært på i kveld. Kjekt å lære litt ekstra og dessuten er det OK å treffe andre damer, siden jeg jobber bare sammen med menn. Altså slenger jeg meg med på disse damekveldene når jeg har anledning.

Litt instruksjon først, og så spilling i grupper etterpå. Kjekt med begge deler. I kveld oppdaget jeg til min forundring at jeg faktisk flere ganger slo (minst) like godt som de andre damene. Klar opptur. Om ikke øvelse gjør mester så har den i allfall gjort meg merkbart mindre dårlig enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, og det midt oppi dagens andre kaffekopp :fnise: . Tror muligens de siste måneders søvnløshet begynner å ta meg igjen, for i går krabbet jeg til køys før halv 12 og det er ikke så ofte jeg gjør på en lørdagskveld. Våknet ikke før halv sju, men la meg ned igjen og dermed var klokka blitt halv ti.

Sitter nå og lider valget kvaler. Jeg føler jeg burde vært og fått på plass seilet i båten mens det enda er vindstille, men jeg har nok mer lyst til en uforpliktende tur på golfbanen. Neste uke kommer til å bli et maratonrace på jobb og jeg er ekstremt lite innstilt på noe som helst som lukter av "bør" i dag. ;)

OK, der vant visst golfbanen, gitt...

Hadde meg en tur på byen i går og kom hjem med bra fangst, en ny bukse og to nye topper. Slett ikke verst. Til gjengjeld kunne jeg glede Fretex med to (for meg) ubrukelige og nesten ubrukte jakker, så summen av skapfyll er ca. konstant. Hive et par slitne sko i søpla også så er jeg i balanse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista motet på golfbanen også, men samlet meg sammen til bilvask - for hånd. Jeg tok den skikkelig i maskin for et par uker siden og ville bare ha vekk støv og litt fugleskitt så jeg kunne få polert den i kveldinga.

Men akk - så kom regnet :regn: .

Jeg erklærer herved at værgudene vil jeg skal ta fri i dag :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rope: Jeg er offisielt idiot.

Herved fastslått. Etter å ha ligget lavt i terrenget og unngått jobbmobil i mange år så har jeg nå gått i fella og bedt jobben hoste opp et abonnement til meg også. Jeg er vel ca. den eneste på mitt "nivå" på hele arbeidsplassen som ikke har det, men innser nå at toget er gått.

Vi har hatt mye omrokeringer i det siste og siden jeg på sett og vis har fått "ny jobb" jeg også, dvs. arbeidsoppgavene er en del endret så har ringebehovet endret seg noe - og det er stress å måtte løpe til kontoret og finne fasttelefonen hvis jeg må ta en kjapp samtale for å sjekke noe. (Og jeg bruker prinsipielt ikke privatmobil til alle jobbtelefoner.)

Så da sjefen her om dagen bedyret: "Du får ringe når vi skal møte opp" (vi skulle vise rundt noen gjester), så gav jeg meg og erklærte at da fikk han jammen "betale for" telefonen min også.

Han ble ganske måpende da jeg fortalte at jeg ikke hadde jobbmobil. Det har vært rimelig standard hos alle de siste årene, og nyansatte får det automatisk. Han kunne nesten ikke tro at jeg ikke hadde det :ler: . Men nå blir det altså fiksa. Er ikke sikker på om det egentlig er noen god deal for meg, og jeg er litt sur for jeg har vært så fornøyd med mitt OneCall abonnement, så jeg har ikke helt lyst til å bytte, men når jeg nå må bruke den mer i jobbsammenheng så er det mest logisk å være tilknyttet bedriftspakken som jobben har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, et lite anfall av dårlig samvittighet er på vei kjenner jeg. Det er så mange ivrige "sykle til jobben" syklister i avdelingen min at jeg føler jeg også burde. Så nå er sykkeldekkene pumpet opp (brukte jeg virkelig ikke sykkelen i fjor :klo: ? ) og jeg er klar for innsats i morgen, hvis jeg bare klarer å komme meg opp tidlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sykkel! En dag i allfall. *stolt*

Men har litt unnskyldning for at det ikke ble flere dager altså, jeg var nemlig på seminar utenbys i to dager. Veldig kjekt. Jeg trives i grunnen godt med å ha en stasjonær jobb, men en gang i blant er det hyggelig å komme ut og treffe andre mennesker fra bransjen også. Dessuten var det mange gode presentasjoner også, så det ble en veldig grei affære.

Skulle reise sammen med en kollega, og det ble en forvirrende affære. Ikke på grunn av kollega, men på grunn av generell distraksjon. Først slet vi med å finne veien til hotellet. (Norske byer har virkelig sin rikelige del av "enveiskjørt" og "ingen motorisert ferdsel".) Det måtte to feilkjøringer til før vi klarte det. Plutselig kom jeg på at jeg har Tomtom på mobilen :klaske: . Det hjalp betraktelig på navigeringen.

Så kom hotellforvirringen. Vi parkerte i nærheten av ikke mindre enn to hoteller. Jeg satte kursen mot det ene, og kollega mot det andre... Jamen????? "Vi skal da bo der," sa kollega og pekte. Jeg var overbevist om at navnet på det andre hotellet hadde stått i siste mail fra arrangøren, men jeg hadde det ustyrtelig travelt da jeg skumleste den, så dermed antok jeg at jeg hadde lest feil og at kollega hadde kontrollen. Feil. Feil. Feil. Dvs. han hadde rett, for så vidt. Han skulle på på det hotellet han trodde, men ikke jeg :ler: . Så strengt tatt hadde vi rett begge to. Det virket bare så ulogisk at vi ble plassert på hvert vårt hotell ettersom det var jeg som sto for påmelding av begge to. Jaja.

Men, som sagt, seminaret var bra.

Fredag ble maratondag. I løpet av dagen klarte jeg å få unna tre møter, kjøre et par forhandlingsrunder med en selger og i tillegg forberede et møte som vi skal ha om et par uker. Kom meg ikke hjem før halv sju om kvelden. Da syntes jeg virkelig jeg hadde dagen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Shoppegenet virker. Dro ut i formiddag for jeg skulle prøve om ny ledning mellom iPhone/iPad og stereoen kunne gjøre det mulig å få musikk fra spillelister over på anlegget uten alt for mye bakgrunnsskurr. Var veldig skeptisk for med den gamle ledningen så var lyden helt elendig (og jeg er ikke særlig kresen).

Vel, det ble ny ledning og den virker - nå kommer musikken over så fint som bare det :jepp: . Der sparte jeg meg ny stereo :fnise: . Må ha vært noe galt med den gamle et sted. Det som ikke var planen var å komme hjem med nytt sengesett og ny sommerjakke også. Men sånn ble utfallet, og jeg angrer ikke det minste. Sengesettene jeg har i skapet begynner å bli temmelig slitne, og alle mine såkalte sommerjakker er egentlig for tykke og tunge til å fungere særlig bra. Ble midjekort, litt røff jakke i noe slags bomullsstoff. Bør gå fint til både dongeri og andre fritidsbukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh, jeg liker ikke det nye forumet :opplyser: . Layouten altså. Det er sjeldent jeg har sutret over sånt ved tidligere omlegginger, men dette synes jeg ble fryktelig uoversiktlig. Vel,vel, jeg venner meg sikkert til det. Tross alt har jeg vent meg til noen forumvarianter opp gjennom årene. Blir lite forum i morgen i allfall. Skal møte en venninne som er på besøk i nabobyen, så straks etter jobb hiver jeg meg i bilen og triller avgårde. Er ikke så ofte vi har sjansen til å møtes pga. geografien så det blir koselig.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Man jobber. Langt og lenger enn langt. Av og til får jeg ikke "tenkero" før de andre er gått for dagen. I dag var en sånn dag. Det poppet opp små og store gjøremål i hele dag, så det som jeg egentlig hadde planlagt å gjøre (i går) ble satt på evig vent.

At planene ble torpedert i går, hadde sin gode grunn. Jeg stakk tidlig fra jobb. Eh...er egentlig 10 minutter før man skal slutte tidlig? :klo: En venninne med familie var i byen, på sommerferie og dermed på gjennomreise. De hadde leid seg en utleiebolig litt utenfor byen og inviterte meg på middag :ler: . Strengt tatt føler jeg det ble litt bakvendt, men leiligheten min er litt i minste laget for å ta i mot 4 gjester, spesielt når to av dem er tenåringsgutter. De liker litt mer privatliv enn det stuegulvet mitt kan by på. Så dermed endte jeg hos venninne & co i stedet. Gjorde mitt beste for å bidra med litt guiding på ettermiddagen til gjengjeld. Fikk skravlet litt, gått tur og spilt kort med tenåringene attpå. Veldig koselig.

I det store og hele så er jeg nesten oversosialisert nå :ler: . Har truffet venninner hele 3 dager i løpet av to uker nå. Det er ca. så mange besøk som jeg ellers har på et helt år. Forrige uke var en annen venninne på besøk i nabobyen og jeg dro inn for litt skravling og kanskje en kaffekopp. Det endte med en matbit på en av byens restauranter. Og mye skravling.

Tirsdag plinget det overraskende i mobilen mens jeg satt på jobb: "Hei, det er Trine. Er du hjemme eller har du ferie? Vi er en gjeng som er i nærheten her så hadde vært koselig å treffes for en liten prat."

"Trine" (fiktivt navn, ja) er en av mine klassevenninner fra mange år tilbake. Tror det må være bortimot 8 år siden sist vi møttes, selv om vi har kontakt på FB, så det var veldig trivelig at hun kontaktet meg. Og klart jeg fikk tid til et treff.

Men i dag var det altså jobb. Lenge! Fikk bakset meg gjennom et eviglangt regneark med beregninger av ymse slag, og tror jeg fikk satt det opp rimelig feilfritt. Skal ta en prat med en kollega om det på mandag, og se om han klarer avsløre noen åpenbare feil i det. Men jeg er temmelig sikker på at jeg har fått det rett regnemessig i allfall. Så er det bare å håpe at jeg har fått det detaljert nok for formålet det skal brukes til.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig da, å møte gamle kjente! :) Minner meg på at vi kanskje har et møte til gode? ;)

Kan jeg spørre: hva jobber du med? Virker utfordrende. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da, å møte gamle kjente! :) Minner meg på at vi kanskje har et møte til gode? ;)

Hm, du er inne på noe der. Den greia "må" vi få avtalt en gang sånn at vi klarer å havne på noenlunde samme geografiske sted :ler: .

Sånn rent bortsett fra det så lider jeg av "jobbens hevn" i dag. Var så trøtt i går kveld at jeg slukna som et lys da jeg la meg (bra ting). Det som var mindre bra var at jeg sov til 11 i dag. Det er ikke ofte jeg gjør. Var våken i halvåttetida, men ble enig med meg selv om at det var vel tidlig å stå opp på en lørdag, så dermed slukna jeg igjen. Noe så til de grader.

Men pyttsan, i dag har jeg uansett bare avtale med vaskemaskin, støvsuger og tørrmopp, og ingen av dem er særlig opphengt i klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...