Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Smart å gi bort klær, jeg burde gjort det selv, men det er faktisk ingen containere akkurat her jeg bor. Jeg som kun kommer meg rundt på fots nå om sommeren blir det litt upraktisk når containerne er langt unna.

Jepp, jeg prøver å velge den "gi-bort" løsningen så lenge det er klær jeg vet jeg har brukt lite. Det får være mitt lille bidrag til miljøet - og til Fretex arbeid. Det er for dumt å hive fullt brukbare klær, men på den annen side så er det et sørgelig faktum at det ligger en del feilkjøp i skapet også.

Var forresten innom et Fretex utsalg og "spanet" på litt sko også. Jeg har en mistanke om at jeg har litt sko-overskudd i heimen og at noen av dem ikke har vært brukt så allverdens mye heller. Jeg er flinkere til å handle rett der, enn når det gjelder klær, men på den annen side så har jeg litt skodilla og kommer av og til i skade for å kjøpe sko som ikke blir brukt så mye fordi favorittskoene vinner hver gang :fnise: . Spaningsrunden medførte økt selvtillit der også. Jeg tror nok jeg skal finne noen par her og der som slår enkelte som jeg så på Fretex i "ubrukthet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:forkjola: Faderullan, jeg er snørrete. Det kom som kasta på meg i kveldinga og nå snufser jeg bare verre. Lurer på om jeg har fått innendørs høysnue? :klo: Jeg tørka støv og gjorde rent i helga, så jeg nekter å tro det er støvallergi, men samtidig så ble det mye mindre snufs da jeg bestemte meg for å ta en tur ut i kveld. (Har nå nyvasket bil som resultat av den turen :fnise: )

Tror ikke det er ekte forkjølelse for da pleier jeg alltid begynne med vondt i halsen og det har jeg ikke hatt denne gangen. Må være noe jeg reagerer på, men hva?

Ikke noe spesielt til middag, ikke har noen gitt meg blomster og ikke er det bjørkeblomstring på gang så sent, så gudene må vite hva det er. Satser på at det forsvinner like brått som det kom. Sånn rent bortsett fra det så er jeg i innendørs eksil. Var ute i sola i noen timer på søndag og hadde ikke smurt solkrem i fjeset. Gikk jo stort sett bra da, men nesen er litt.....fyrtårn, og ble vel litt vel rosa farge i panna også. Jeg "skulle jo bare" og så ble jeg ute lenger enn jeg egentlig hadde tenkt. Jaja, jeg tåler det vel når det ikke er oftere enn en gang hvert 3. år eller så jeg er i nærheten av å bli solbrent. Er ikke glad i sol så mine opphold i sola er av ganske kort varighet hver gang. Kan ikke fordra å ligge pal i sola og dessuten har jeg nordvendt veranda som egner seg dårlig for grilling av sideflesk.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig noe styr. Har begynt masekampanje for å få bygget om båt (er jo lenge siden jeg bestilte jobben) pg endelig har den båret frukter. Over helgen kommer del 1 av prosjektet, men så må jo seilet syes om så det passer også.

Men kanskje kan jeg få meg et par seilturer etter ferien, før høsten setter inn for alvor. Skal bli gøy å prøve båten slik den skal brukes. Jeg føler meg ikke helt vel med motoren....

Men først ferie altså. En uke igjen nå, omtrent, så er jeg underveis. Blir bare familieferie i år, men greit nok det. Det tar jo litt tid å forflytte seg så jeg får nok hilst på noen venner langs ruta også. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Jeg ligger godt an til å få høyt blodtrykk, tror jeg. Folkene fra båtfirmaet skulle bygge om riggen i dag (skal ha rullefokk), men akk....festet for forstaget er visst litt atypisk på min båt så det passet ikke uten videre på rullestaget som skal monteres. Dermed ble det ned med det gamle staget for å flytte festemekanismen over på det nye og da måtte de ha med hele greia tilbake til verkstedet. *sukk*

Siden verkstedet ligger en del mil unna så sier det seg selv at kontoen min ikke liker denne utvikllingen i saken. Dessverre er det også såpass mange mil at det ikke bare er å svippe båten bort dit uten videre. Så det blir doble kjøreutgifter og langt mer arbeidspenger enn først antatt, regner jeg med. På den annen side så har jeg vel ikke det store valget når jeg er kommet såpass langt i prosessen, og siden det festet var såpass uvanlig så hadde de ingen anelse om det på forhånd (og slett ikke jeg).

Så jeg er sur!

Sur av flere grunner. Etter at eks har vært snill og grei og holdt seg på andre steder i lange tider nå, så har han plutselig begynt å frekventere "min" nærbutikk. De har OK utvalg, så han må jo få lov til det så klart, men siden vi slutter jobb ca samtidig så er sjansen for å støte på hverandre der litt for stor til at det er morsomt. Foretrekker i grunnen "ute av syne, ute av sinn" prinsippet.

Godt det ikke er lenge til ferie så jeg kan evakuere området noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stivnakket. Noe har låst seg aldeles i nakken, så hvis noen roper "se opp" så ligger jeg innmari tynt an. :ler: Får håpe det ikke blir nødvendig. Og så håper jeg det gir seg rimelig fort, -iallfall før jeg skal ut og kjøre bil i flere dager i neste uke. Selv om jeg er såpass bevegelig at jeg ikke er noen trafikkfare (det er nikking med hodet som er verst), så foretrekker jeg å være løs i fisken når jeg skal kjøre langt.

Ellers ikke mye å berette i dag. Fikk gjort unna verdens nest kjedeligste arbeidsoppgave på jobb i dag. Godt å ha det unnagjort så jeg slipper å grue meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sandalkrise på gang. Var ute og ruslet kveldstur da den ene hælen (på sandalen, ikke på meg) kjentes så merkelig ut. Da jeg så etter viste det seg at den var sprukket på to steder. Jeg må dermed erklære mine kjære "springers" (innkjøpt i 1998!!!) for å være avgått ved døden. :grine:

Denne verden er full av sandaler, men jeg tror jeg må slite for å finne noen som er like gode på foten. Har bladd på nett i kveld for å se om jeg finner noen som likner, men akk....ingen å se. Finner en modell fra Clarks som likner litt, så får ut og tråle butikker i morgen og se om noen har dem her så jeg kan prøve.

Lurer forresten på om jeg skal tusle meg opp til golfbanen og slå et slag for friskluft i morgen. Ser ut som jeg må vente litt (til) før jeg får vind i seilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble tur på golfbanen. Fikk til og med med meg kollega så jeg slapp gå alene. Kjekt. Konstaterer også at jeg ikke kommer til å få forbedret handicapet det første 10 årene eller så hvis lørdagens prestasjoner skal vedvare. Men det var OK vær så det ble en fin ettermiddag der ute.

Nå er jeg underveis fra sted A til sted B, dvs skal besøke min mor. Har nettopp unnagjort første etappe pr. bil. Veldig greit for da fikk jeg benyttet sjansen til å slenge innom annen familie underveis for en kaffekopp (eller tre :kaffekopp: ) og en prat.

Kjenner det er blitt noen mil i dag så tenker det blir rimelig kjapt kvelden her. Har noen mil foran meg i morgen også :reise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ferie unnagjort, nesten. Begynner på jobb i morgen. Søren også, jeg som var så godt i gang med å feriere. Men blir litt godt å komme i gjenge også. Har tilbragt nesten hele ferien med mor og annen slekt/venner så jeg føler meg nesten oversosialisert. Det blir liksom så stor kontrast til normalen der jeg stort sett sitter mutters alene.

Men for all del, klager ikke. Koselig å treffe folk når jeg først er i fødebyen. Er jo ikke der så mange gangene pr år.

Har tatt siste overnattinga på et SPA underveis (er bare liten avstikker) og har litt sen behandlingstime i dag. Sånn går det når man bestiller spaopphold på impuls :fnise: . Har en del mil igjen å kjøre etterpå så det blir litt senere hjemkomst enn jeg egentlig ønsket, men det går vel det også. Har jo uka å pakke ut på og ikke mer enn to bag'er så det er egentlig fort gjort.

Fikk også smisket meg til litt sen utsjekk siden jeg fikk såpass sen spatime så jeg kan jo henge her ved PC'n i ro og fred eller slappe av med litt musikk på øret mens jeg venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, koselig høstvær av "være inne" typen. Regn, men ikke sånn at vi drukner. Litt vind, men ikke slik at man er redd for at taket skal lette. Har fyrt i gang varmepumpa for å ha litt lunk og at det ikke skal føles så rått inne, så i kveld blir det innehygge med stearinlys og bok innimellom PC-vakinga.

Me like! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer seriøst å fly i flint. :kjefte: Har nå vært båteier i ganske nøyaktig et år og enda ikke fått brukt båten, for en stor grad pga. reparasjoner og forbedringer som tar uker og uker og uker fordi det skjer i flere omganger. Oooops, hadde ikke den delen nei, vi må bestille....

Trodde det skulle ordne seg nå og at siste rest kom på plass, men neida. Under siste finpuss i riggen så røk ene vinsjen så arbeidet måtte avbrytes. Jeg setter selvsagt pris på at de som skal gjøre jobben tenker sikkerhet, men dessverre hjelper ikke det meg noe særlig. Burde man kanskje sett ved 1. gangs visitt at den vinsjen var for svak? Jeg så det ikke, men så er ikke jeg erfaren heller, men jeg ville ikke tatt sjansen på å la meg heise opp i masta på en såpass liten båt uansett.

:sukk:

Så nå må masta ned før dings kan komme på plass, og så må jeg vel få ny vinsj (gudene må vite hvem som kan montere den).

Heldigvis har god kollega lovt å se på saken for meg, men det var jo liksom ikke meningen at jeg skulle plage kjente med dette her. Det er jo derfor jeg leier inn folk som faktisk driver med dette som business. :angry:

For å få ut litt adrenalin så stakk jeg like godt på golfbanen i dag for å få slått fra meg. Jeg er jo så til de grader nybegynner at det blir mange slag. :fnise:

Noe sier meg at jeg kommer til å være ettertrykkelig støl i morgen. Riktignok var jeg bare på en ikke så veldig stor nihullsbane, men til gjengjeld gikk jeg to runder siden det var så lite folk der.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke sååå støøl :hoppe: . Faktisk ble jeg ikke verre enn at nå på fredag så la jeg kursen mot 18-hullsbanen sammen med to kolleger. Var en av dem som inviterte meg med, men i starten var jeg nok mer til ergrelse enn til glede. Jeg kan jo pokker ikke slå langt nok når det gjelder.

Det hjelper heller ikke med to velvillige venninner som begge er ivrige på å gi gode råd. Det er selvsagt godt ment, men følgen blir at jeg blir stiv og anspent og ikke klarer å slå i det hele tatt. :ler:

Etterhvert avtok imidelertid hjelpsomheten litt så jeg fikk "arbeidsro" og da slo jeg bedre, så ved å bruke teknikken "gi meg etter 10 slag uansett" så kom vi (nesten) rundt banen før mørket innhentet oss. Men da hadde jeg til min store glede vært innom flere hull på rad der jeg bare lå 3-4 slag bak mine 2 kompanjonger, og det er ikke så verst ettersom de har spilt i flere år og vært skikkelig gira på golf. Tror jeg forbauset både dem og meg selv da jeg kom til det nivået.

Men kan jo fremdeles ikke slå skikkelig langt, så jeg vurderer en svipp opp på driving range i løpet av dagen og se om jeg kan få til noe som er litt bedre.

Har ellers hatt fæl, men morsom uke, hvis den kombinasjonen kan tenkes. Vi hadde en større gjennomgang av saker og ting, så det ble mye hodearbeid og lange dager. På den annen side så var jeg heldig og havnet i en gruppe der både replikker og latter satt løst. (Godt gjort med mennesker fra 5 nasjoner samlet i en gruppe. ) Er ikke så lett å fleipe forståelig og vellykket på "utenlandsk", men vi klarte det. (Kun en av oss hadde engelsk som morsmål.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er'e virkelig ålreit. Det ble litt mer golf på meg i går. Ikke det beste trekket siden værmeldingen kollapset helt og det ble bøttevis med regn til tross for at det var meldt brukbart vær, men slik ble det nå. Godt jeg gikk alene, for det ville blitt mye somling slik været var. Det innså jeg da jeg skulle prøve å lirke ballen ut av en heller stor vannpytt uten å drukne meg selv helt :ler: . Det ble noen ekstraslag, for å si det slik.

Vel hjemme igjen ble jeg enig med meg selv om å investere i et par golfsko. Jeg gamblet på å kjøpe et par ikke så alt for dyre på nettet - det sto størrelsestabell og det er et merke jeg vet som regel passer foten min. Så jeg handlet. Og rotet det til.

Aner ikke hvordan jeg klarte det, men greide altså kunststykket å bestille to par dønn like sko. :klaske: Hvor dumt er ikke det??? Klarte å tulle det til da jeg vekslet mellom nettsiden og paypal, men er likevel ubegripelig for meg hvordan det gikk til. Men...min feil. Jeg oppdaget miséren akkurat i det jeg trykket OK på paypal, men enterfingeren var et hakk foran hjernen så betaling ble sendt.

Så dermed ble det mail til firma: kjæresøtevene slett et par???

Var ikke helt sikker på at det kom til å gå. Tross alt var det 100% min tabbe, men i dag kom meldingen om at beløp tilsvarende et skopar var refundert til paypal, så de har tydeligvis skjønt "oppgitt dustekunde" :ler: Glad var jeg!

Vel var skoene ganske billige, men det betyr ikke at jeg har lyst til å betale for to par....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg slutter meg til alle de som bare fører opp "helg" i statusen på FB. Skal muligens på bytur i morgen, hvis jeg gidder. Ryggen krangler så jeg må kjenne hvordan den er i morgen når jeg står opp før jeg bestemmer meg endelig. Et av minusene ved å bo i bushen er at det tar litt tid å komme seg inn til sivilisasjonen.

Veldig klar for dagen i dag. Fikk gjort litt på formiddagen, så måtte jeg ut og være omviser for en gjeng besøkende. Mens jeg var ute på runde så dukket det plutselig opp et par problemer som jeg helst skulle tatt stilling til der og da. Ikke så lett når man står midt i en presentasjon...

Fikk sneket meg vekk så snart jeg hadde fått sagt det som angikk mitt ansvarsområde, så jeg fikk sett på de andre sakene. (Kan dessverre ikke påberope meg at jeg hadde guru-løsning på noen av delene.) Men det tok sin tid før siste sak var vel i havn og jeg kom meg hjem. Overtid gjør meg egentlig ikke så mye hvis jeg ikke har noe jeg må rekke, men på en fredag så merkes det likevel

Måtte likevel le høyt et øyeblikk da stresset kollega som også hadde hatt en lang uke kom joggende bortover med armene over hodet og ropte: "Hurra! Helg!" da vi omsider kunne gå hjem :fnise: . Av og til er det helt greit å glimte til med de mer barnlige sider - også på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er trøtt. Starta uka med å sove dårlig (våknet kl 4 og fikk ikke sove igjen :kjefte: ) og siden har jeg igrunnen vært trøtt. Tok en svipp på golfbanen i går og fikk overdose friskluft, så jeg vegeterte på sofaen til det var på tide å legge seg - og var stuptrøtt i morges igjen. Det er jeg vel for så vidt enda... :Gjesp: .

Jeg har også kommet til den konklusjon at jeg må rydde oftere i skapene mine. Her om dagen skulle jeg prøve en oppskrift fra "Matprat". Jeg er ikke noen superkokk, men akkurat nå er jeg matlei og både lei av halvfabrikata, ferdigmat og det jeg vanligvis pleier lage fra grunnen av. Altså: prøve ny oppskrift. Jessda, det gikk så fint så. Jeg kuttet og skar og brunet og putret helt til jeg kom til krydderdelen av det hele. Oregano - joda, det har jeg i skapet.

Jeg hadde det i skapet. Minuset var at posen gikk ut på dato i 2001 :fnise: . Jeg prøvde nå en dash, men må ærlig innrømme at retten ble ikke så veldig "spicy" at det gjorde noe. Man kan si det slik at det var flere krydderier som hadde falt for aldersgrensen. Ikke så rart, for det eneste jeg bruker i store mengder er jo pepper og kanel. Men med litt mer krydder ville oppskriften blitt vellykket. Fikk jo noen rester som jeg varmet i dag og nå hadde jeg fornyet innholdet i krydderhylla litt, så jeg slengte oppi litt av den nyere oreganoen med godt hell. Sammen med nybakte rundstykker (hurra for varmluftovn) så ble det helt grei middag i dag også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man netthandler. Jeg har sjansehandlet på fragrance.net. I et anfall av nysgjerrighet så googlet jeg min ungdoms yndlingsparfyme, Jontue, som jeg ikke har sett her i landet på 20 år. Minst. Trodde jo egentlig den var gått ut av produksjon, men neida - der var'n gitt.

Dermed ble det handel. Kjøpte riktignok den minste enheten jeg kunne finne, for det er rimelig stor sjanse for at smaken har forandret seg noe i løpet av så mange år. Men i dag kom den og nå har jeg prøvesprayet, og jeg liker den like godt som før. Hvor gode var oddsene for det liksom. På meg er den krydret uten å være for tung, eller for søt, og dermed kommer den til å fungere utmerket som vinterparfyme. Den duften som kommer best fram på min hud er tydeligvis sandeltreduften.

Husker den som en ganske billig parfyme (fikk den i julegave av en tante), men har knapt nok funnet noen annen "vinterparfyme" som har fungert like bra på meg i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Hjelpe meg så mye rart som samler seg i årenes løp. I kveld har jeg bedrevet loftsrydding. jeg skulle likt å si "storstilt loftsrydding" men så vel var det nå ikke. Men noe rask har jeg fått ut. Jeg har nemlig grei kollega med stor bil. Det har hopet seg opp en del ting både på loft og i utebod og selv har jeg liten bil uten tilhengerfeste så jeg så for meg x antall turer på fyllinga nå, for å få litt armslag, men for et par uker siden så hev jeg ut fleip til kollega: "Hvor mye skal du ha for å leie ut bilen din en times tid? :nigo: Jeg skulle ryddet litt men har jo så liten bil at jeg får ikke med meg noe som helst omtrent. "

Naturlig nok var kollega lite stemt for å leie ut bil (skulle bare mangle), men jammen fikk jeg et tilbud likevel. "Neste gang jeg skal på fyllinga, så skal jeg si fra så kan jeg komme innom så du får fylt opp resten av plassen med dine greier."

Grei skuring for meg. Om jeg ikke får vekk alt så reduserer jeg i allfall turene med min bil kraftig.

Så i morgen skal vi avgårde. Skrammel og skrot er nå stablet i utebod så det skal være lett å få lempet over i bil i morgen. Blir godt å få det vekk. (Men en skulle ikke tro at jeg hadde en ganske stor ryddeaksjon i uteboden senest i fjor vår.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Jeg er sær!

I dag har jeg vært hos optiker på den årlige linsekontrollen og sitter nå og blingser i alle himmelretninger. Det er ikke akkurat så sært å ha linser, men jeg er visst litt småsær i min måte å bruke dem på. Jeg mangler nemlig samsyn så jeg ser "separat" med høyre og venstre øye, hvilket betyr at de kan korrigeres på litt spesielt vis. Venstre øye er underkorrigert (jeg er nærsynt) og brukes dermed til "nærøye", mens det høyre er litt overkorrigert og brukes til "fjernøye". I det daglige så veksler jeg mellom å bruke dem så jeg merker det ikke selv.

Fordelen er at jeg sparer penger til lesebriller. :fnise:

Men nå var visst "fjernøyet" blitt litt for svakt så etter mye tenking så ble optikeren og jeg enige om å gi meg litt mer styrke der.

For en forskjell. Riktignok ser jeg nå mye bedre på langt hold, hvilket også var meningen, men på halvnært hold så blir det et styr. Av en eller annen grunn blander nå høyreøyet seg oppi det det venstre holder på med. Det blir jo bare surr.

Regner med det går seg til etterhvert når de bare får avklart seg imellom når de skal ha vaktskifte, men jeg forventer et par uregjerlige dager, med lett forvirret blikk. Er blitt enig med optiker om at jeg får ringe og "bytte tilbake" på høyreøyet hvis det blir helt håpløst, men jeg skal gi det en real sjanse for jeg har virkelig lyst til å se littegrann skarpere på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig linsesurr i Catahode. Merkelig at den vekslingen som jeg har klart så fint til nå plutselig lager surr med en så liten endring i linsestyrke. Får gi det en sjans i en måned og er jeg ikke kommet i gjenge da så blir det lukst tilbake til gammel linsestyrke. Får heller ofre litt av "langsynet". I følge optiker så er det ikke så dramatisk at jeg blir trafikkfarlig og må ha førerhund til å kjøre bilen, så jeg får stole på det. :fnise:

Sånn rent bortsett fra det så er jeg gått i hi denne helga. Samvittigheten min sier at jeg skulle enten vært ute og gått tur eller vært en tur på golfbanen, men siden jeg nå får et par litt travlere helger i nær framtid så tror jeg jeg prioriterer heimen. En liten rusletur kan det nok bli, men ikke de store utskeielsene.

Hm, driver og laster ned TomTom for iPhone og det ser ut som det gjenstår 80 minutter? Var ikke det voldsomt mye for noe som bare skal være en oppdatering???? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må være mer interessert i dingser og duppeditter enn den gjennomsnittlige dame på min alder er :ler: . I kaffepausen på jobb i dag så kom en kollega med spørsmålet: "Hvordan bruker man egentlig en iPad?" (Han vurderer å kjøpe en til kona til jul.) En annen kollega hadde liknende kvaler: "Jeg skal kjøpe meg ny telefon, men bør jeg velge iPhone eller Android, tro?"

Første kollega var lett å "hjelpe", det var jo bare å hale fram iPhone'n og vise konseptet med app'er. Annen kollega var verre. Han fikk jo et resyme av det jeg har lest meg til etterhvert - Samsung, HTC eller iPhone er mest en smakssak. iPhone er mest lettvint, men mer frihet med de andre. Kollega er på ingen måte teknofob så han gikk i tenkeboksen med: "Min sønn anbefaler iPhone og han har hatt begge deler, men på den annen side er det jo litt gøy å fikle litt for å få det til å virke også." :ler:

Han har så rett i det.

I dag har jeg riktignok fått min dose av "fikle". Jeg har lagt inn nytt OS på min iMac og det er alltid like spennende. Det skal jo gå smertefritt, og jeg har oppgradert før også, men likevel. Å legge inn programmer er smertefritt, men OS gjør meg litt ekstra nervøs - hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff. Jeg sitter så smått og vurderer to nye bærbare, men utsetter det lengst mulig fordi det er så mye som skal installeres og registreres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...