Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha! Ja, det knirker litt i tålmodigheta etter noen dager i hutretuta. Men for en feiende flott reise. Satt ofte på lugaren uten å greie å konse på PC-en. Mens misunnelsen vandret til de med avsides små gårdsbruk i sjøkanten, og ingen nabo så langt øyet rakk, idet husene deres sklei sakte forbi "koøyet".

Tok den hver gang jeg hadde mulighet til det, på reise. Mest mellom Bergen og Helgeland, og mellom Lofoten og Trondheim. Men sjelden på sommeren, mest fordi arbeidet da endret karakter, men ikke mundre fordi den er stappfull av kaklende tyskere og bleikfeite amerikanesere i de lyse månedene.

Ikke regn med å spare noe på maten. Og skaff deg et videre belte før avreise. Porsjonene ombord er rause. Hvis du kun skal noen få stopp, er den ikke så dyr. Hvis ikke, få jobben til å betale. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du er på tur nå.

Jeg lurer på om det finnes en forening for de som ikke liker bjørk i nærområdet? De siste dagers varme har virkelig fått fart på samene, så nå er vi tre som i varierende grad nyser, hoster, klør og er tette (ikke i pappen denne gangen) Håper medisinene holder allergien nogenlunde i sjakk for deg.

Skrevet

Ikke regn med å spare noe på maten. Og skaff deg et videre belte før avreise. Porsjonene ombord er rause. Hvis du kun skal noen få stopp, er den ikke så dyr. Hvis ikke, få jobben til å betale. ;)

Jeg skal mer enn noen få stopp, og jobben er ikke involvert i den delen av reisen så det blir nok meg som får svi (eller sulte...)

Regner med at du er på tur nå.

Jeg lurer på om det finnes en forening for de som ikke liker bjørk i nærområdet? De siste dagers varme har virkelig fått fart på samene, så nå er vi tre som i varierende grad nyser, hoster, klør og er tette (ikke i pappen denne gangen) Håper medisinene holder allergien nogenlunde i sjakk for deg.

Ja, her har bjørka så langt vært noenlunde grei i år og kommet gradvis, så medisinene har klart å holde den unna. Uvanlig lite snørr & gørr i år. :)

Skrevet

Jeg er forresten ikke på tur lenger. Hjemme igjen nå, men har fartet i det videste og bredeste. En av overnattingene inkluderte overnatting på Farris Spa og selvsagt måtte jeg prøve bassengområdet siden hotellets gjester automatisk har adgang dit.

La meg si det slik, det var vel verdt et besøk. 4-5 forskjellige badstuer, basseng med div. massasjedyser, varmtvannsbasseng og kaldkulp + et assortert utvalg dusjer. (Skjønte riktignok ikke bæret av det de kaldte "event shower" - det forekom meg å være "troperegn med lyssetting"). Ja, og så fotbad (med salt) og innendørs- og utendørs boblebad.

La meg si det slik - etter det oppholdet er jeg veldig ren Cata :ler: . Det eneste jeg beklager er at jeg ikke fikk meg noen behandlinger, men jeg har lovet meg selv å komme tilbake en gang jeg har litt bedre tid - dvs. med kun spa for øyet. Denne gangen var det "bare" en av flere overnattinger på turen så jeg tok meg ikke tid. (Nei, jeg er ikke sjuk :fnise: )

Bortsett fra det har jeg fartet litt land og strand rundt, mer eller mindre på blåtur i bil. Fikk med meg en del "nye" severdigheter som jeg ikke har vært innom før. Norge har faktisk en del å se når man bare oppsøker de forskjellige (lett avsidesliggende) stedene.

Har ikke strøket bunadskjorte til i morgen. Værgudene er ikke helt snille så jeg venter og ser. Blir det elendig vær, så gidder jeg ikke gå ut i morgen, men skulle det mot formodning bli noenlunde (les: oppholdsvær og noen plussgrader) så får jeg iføre meg stasen og komme meg ut en tur. Stakkars bunaden trenger luft.

Skrevet (endret)

Jeje, så overlevde man denne dagen også. 17. mai er ikke min favorittdag for å si det pent. Med vennemanko og familiemanko blir feststemningen på en sånn dag litt fraværende. Men siden det nå var oppholds så iførte jeg meg bunad og trasket ut (i opptil flere runder).

Bunad ja, noen må se til å gifte seg snart så jeg får brukt den mer... Skjorta var helt gulnet. Ikke så rart kanskje for det må minst være 3 år siden jeg brukte den sist. Muligens så mye som 5. Sølvet hadde berget rimelig greit, men skjorta var ikke pen. Heldigvis var de verste "flekkene" på innsiden av halslinningen (joda, jeg vasker meg på halsen også når jeg dusjer :kjefte: ) og på sømmen på innsiden av ermene, så jeg så ikke helt hærpa ut da jeg kom meg ut.

Første tur ut så travet jeg litt rundt, traff et par bekjente og snakket litt om vind og vær før jeg tok en runde rundt i byen og gikk hjem. Etter en kaffepause hjemme bar det ut igjen. Da traff jeg nok en kjenning og havnet på kafe. Merkelig nok var det plasser å oppdrive:klø: . Burde muligens latt være for da klarte jeg å søle kaffe på bunadskjorta i tillegg til "gulnetheten". Æsj! Tørket vekk det verste, men noe vistes jo for det.

3. runde ut var for å se folketoget. Det pleier aldri være særlig langt, men i år var det knøtt! Og syntes ikke det var allverdens med tilskuere heller. Hvor er alt folket egentlig? Men jeg gjorde min plikt og så toget fra 2,5 posisjoner langs ruta så for dem som gikk så virket det i allfall som om det var dobbelt så mange tilskuere som det faktisk var ;) .

Kvelden har stått i skjortevaskingens tegn. Kaffeflekk er vekk og jeg har fått vekk noe av gulfargen i linen også, men innser at jeg bør investere i tøypose for oppbevaring av skjorte. Så lite som den er i bruk så må jeg i allfall oppbevare den på best mulig måte. Blir nok handletur til helga.

Endret av Cata
Skrevet

Haha! Kattevasket bunadskjorte gir kanskje en ny tradisjon. Lukta av syttendemai-klor.

Måtte bare innom å gratulere med dagen, før det ble gratulerer med overstått.

Glem nå ikke de positive sidene med eneboertilværelsen, da. All rømmegrøtwn og laksen for deg selv, når du vil, og ingen skjulende blikk etter tredje forsynings... :lur:

Skrevet

Haha! Kattevasket bunadskjorte gir kanskje en ny tradisjon. Lukta av syttendemai-klor.

Måtte bare innom å gratulere med dagen, før det ble gratulerer med overstått.

Glem nå ikke de positive sidene med eneboertilværelsen, da. All rømmegrøtwn og laksen for deg selv, når du vil, og ingen skjulende blikk etter tredje forsynings... :lur:

:grine: Laks? Laks? Hva mener du med laks? Er det det som er 17. mai mat? *gått glipp av store ting* Og rømmegrøt er St. Hans aftensmat vettu vel. *påpeker ubestridelig faktum*

Forøvrig er det ikke eneboerdelen som frustrerer på slike dager, men snarere Vigdis Venneløs-faktoren. ;) Like greit å slippe unna med å stryke en bunadskjorte, mener jeg.

Og apropos - ingen klorlukt har senket seg over heimen. Våget ikke ty til så drastiske midler, men Blenda og BioTex har vært i sving.

PS: Came to think of it - jeg har glemt is i dag...

Skrevet

Du er ikke alene om å være alene, CataLille, men forskjellen på deg og meg er antakelig at jeg velger å ha det sånn. Jeg gidder simpelthen ikke. Verken venner eller familie.

Har vært en tur på Shell idag men pyntet meg ikke. Kjapt ut og inn av bil.

Skrevet

Du er ikke alene om å være alene, CataLille, men forskjellen på deg og meg er antakelig at jeg velger å ha det sånn.

Jepp, valgmuligheten er alfa og omega i det spørsmålet der. Å velge å være alene er bra, å ikke ha noe valg er mindre bra.

Skrevet

Bunaden min henger i skapet og venter på bedre dager (les-lettere dager). Får den på meg, men ser ut som en veldig stappet pølse, og skjorta mer enn strammer over bringa. Kanskje neste 17.mai?

Skrevet

Jammen, er det ikke mulig å legge slike plagg ut litt? Hvis ikke synes det bedre å bruke nutri-lett-kronene til første avdrag på ei ny og romsligere en?

Og apropos - ingen klorlukt har senket seg over heimen. Våget ikke ty til så drastiske midler, men Blenda og BioTex har vært i sving.
Haha! Se hva jeg snublet over på nettjakt etter voldelige fjortisgjenger.

Nå er vi jammenmeg snart flere single enn par i dette landet. Det må da kunne gå an å få fikset et enetraskeropplegg på syttende - for enefeirere, uten at det blir for patetisk?

Denne dagen startet bra. Drømte at klokka var tolv, og våkna av frenetisk tannpuss i dusjen. Lykkeligvis var alle, bortsett fra drømmeklokka halv åtte. Men nå er langhelgen ubønnhørlig slutt, og jeg haster tilbake til yrkesutøvelsesns steile landskap. Ha en knallfin! :goodbye:

Skrevet

Nå er vi jammenmeg snart flere single enn par i dette landet. Det må da kunne gå an å få fikset et enetraskeropplegg på syttende - for enefeirere, uten at det blir for patetisk?

Jammen det går fint det. Vi kan ta enmannstog rundt hvert vårt hus, eller sjekke byplanen og gå gatene på tvers av der "mange-toget" går?

Her er bunadskjorta byttet ut med den berømmelige striskjorta (dog uten havrelefse) og man er tilbake på jobb. Starta dagen med lett opphetet diskusjon med gutta. Når jeg forventes å gjøre så mange rare ting som jeg ikke har peiling på, så kan de jaggu høre etter når jeg snakker om ting som jeg faktisk vet noe om :sur: .

Skrevet

Når jeg forventes å gjøre så mange rare ting som jeg ikke har peiling på, så kan de jaggu høre etter når jeg snakker om ting som jeg faktisk vet noe om :sur: .

You tell'em girl!! :kjefte:

Skrevet

Jeg vingler. Eller snarere heller vakler :klø: . Altså, egentlig gjør jeg ingen av delene men noe foregår i hælene/anklene mine, for det kjennes ut som noe er "ute av lag" nedi der. Muligens er det fordi jeg har stått mye i ro på asfalt i dag. Vi hadde nemlig en times jobbdugnad med å feie og plukke rusk og rask rundt bygget. (Kan tro det var deilig å styrte i dusjen da arbeidsdagen var over....;) )

Irriterende uansett, for det kjennes som om en sene glipper over beinet eller noe slikt. Kommer i små stikk og går heldigvis fort over igjen, men ikke behagelig mens det står på. Håper ikke det er akillesen som har begynt å trøble av en eller annen grunn. Det vil vi ikke ha noe av, nei.

Skrevet

Får håpe du ikke har fått en "spore" i hælen, vondt fordi man har fått et innvendig "gnagsår" pga overbelastnning

Noe av det som virkelig er irriterende er det du opplevde - at folk ikke hører etter når du uttaler deg som ekspert

Skrevet

Neida, det kjennes ikke som "gnagsårvondt", mer som "senevondt". Har vært mer stillesittende i dag så har ikke merket så mye til det - ikke en gang på trening. Så det var vel bare en sånn forbipasserende muskelvondt. Jeg har jo noen av dem. :sjenert:

Skrevet

I dag kjennes det i kroppen at jeg har vært på trening. Det var ganske varmt i været og dermed et ork å slepe seg avgårde etter en lang, varm arbeidsdag. Men jeg må være godt i siget, for jeg sparket meg nå avsted likevel og ...det kjennes jo litt godt etterpå ;). Har ikke trent på over en uke pga. reise og fridager så jeg syntes jeg måtte. Det gjelder jo å holde stimen oppe når jeg først er kommet meg så godt i gang.

Men da trening var unnagjort ble det seriøs daffing i heimen. Har fått gjort unna noen telefoner og hengt litt ved skjermen. (Underskudd på PC etter tur :fnise: ) Nå kjenner jeg imidlertid at det er på tide å pakke seg sammen. Ble litt seint før jeg fikk lagt meg i går og med tidlige oppstandelser om morgenen så merker jeg en smule søvnunderskudd.

Natta! :vinke:

Skrevet

Sove søtt! Her er det på med støvlene og løpings ut i kvelden/natten. Men så blir det langhelg, om ikke akutt sykdom sklulle oppstå. God langhelg, tøtta! :goodbye:

:grine: Laks? Laks? Hva mener du med laks? Er det det som er 17. mai mat? *gått glipp av store ting*
Oi, overså denne. :jepp:

Røykelakssmørbrød med eggerøre er søttendemaimat. I jaffall i min slekt. Men det er ikke min favoritt (slektning med røkeri, så litt barnelei det).

Hvis du har kontaktgrill på kjøkkenet, så lager du deg en femminuttersmiddag på seks minutter: Åpne gapet, husje inn en pakke pannemiks (Findus? - Potetstrimler, sopp, løk osv.), noen løkremser om du har, klapp igjen lokket. "Frese, frese, sviii, fresssse!" Åpne lokket, legg på et lite stykke røkelaks, gjerne skåret, men ikke del skivene fra hverandre. En stripe eller to med rømme eller tine krydder kremost, snøfrisk eller annen syrlig ost oppå. Lokk ned. "Fressssssssss!"

Ferdig!

- Løpe ja... Hadet! :gjeiper:

Skrevet

Mangler kontaktgrill, men røyka 17. mailaks hørtes mer 17.mai'sk ut enn kokt laks *nikker forstående*

Og oppskrift på 6 minutters femminutters virka ikke så verst den heller. Blir dog svinebiff her i dag *grynt*

Jeg har også lært at det er dumt å sove for lite, for da sover man tungt når man først sover. Våkna i natt av "Au, fanken - kink i nakken" :kjefte: og den har ikke sluppet taket. Kinken altså, ikke nakken. Jeg har tasset rundt og vært mer eller mindre Catazombiesk i fremtoningen i dag. Litt sånn stivt stolprende, men uten "gaaaah" eller hva nå zombier forventes å si. (Note to self: se skrekkfilm med zombie så jeg får oppdatert meg) . D'ække så lett når man ikke klarer å snu hodet til siden.

Antydet for sjef at jeg kunne melde meg frivillig dersom han skulle komme i den modus at han ville halshugge noen i dag, men sjef var i godlune og hadde ikke det minste lyst til å kakke toppen av noen av sine undersåtter. Det blir jeg sikkert glad for i morgen, men akkurat i dag ville det vært grei løsning på sammensnurpet muskel eller sene eller whatever...

Nuvel, middag på gang og middagslur planlegges på spikermatte i dag - mulig det hjelper?

Skrevet

Hmmm... Har mer tro på to pinex, mye vann, og en lang varm massasjedusj mot strategisk sted.

Det mest effektive mot stølhet og kink og sånn, er faktisk å sove i køya på hurtigruten over stadt, helst på høsten, når det leer litt på seg. Våkner opp så uthvilt, massert og mør.

Her ble det piskadausen helg, gitt! :danse:

Før jeg går i helgekoma, skal jeg bare en snartur på rema, for å fylle litt likt og ulikt i fryseren. Og så må jeg kjøpe kyllingnudler. Har fått dilla på de der fempakningene deres til litt over tieren. Halvkrøsjer nuddelpakka, heller ei kvartpose krydderblanding over, rister og knasker det som snacks...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...