Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Au! Øm...

Ikke trening denne gangen, men massasje. Er så heldig at jeg har et spa ikke så veldig langt unna og pleier innimellom å bestille en massasjebehandling der. Siden jeg har vært rimelig stressa siste uke så fant jeg ut at det kunne være en god innledning til påsken.

"Si meg, har du fibromyalgi?" spurte damen, "du er full av sånne knuter og klumper som jeg ofte finner hos pasienter med den sykdommen."

Joda, jeg vet jo jeg er "forknytt", kan til tider kjenne kulene selv. Da føler jeg meg som en dårlig stappa pose med tørre erter ;) . Til en forandring satt ikke knutene i leggene, men i mellomgulvet, men det stemmer sikkert det også for jeg har kjent jeg har vært skikkelig stram i muskulaturen rundt brystkassa en ukes tid. Hadde det ikke vært så mye styr så kunne det vært interessant å gått til legen og bedt om en utredning, men jeg mistenker at det gjør mer skade enn gagn, så jeg kommer ikke til å gjøre det. "Vondter" og stramme muskler har jeg jo hatt fra jeg var barn. Skulle gått hvis det hadde vært en behandling for det, men nå er det jo bare antidepressiva og kortison og liknende ekle stoffer som brukes, så jeg har ikke lyst til å gi meg ut på den galeien. Tror jeg holder meg til min filosofi om varme, hvile, trening og massasje noen år til. Men man blir jo litt lei av at det støtt og stadig er noe som verker. :angry:

Nåvel, det ser ut som trening hjelper for både legger og armer var mindre "au" enn sist jeg fikk massasje. Da var det ømme triggerpunkter i bøtter og spann, nå var det bare noen få.

Og så har jeg ferie. En hel uke. Hadde løse planer om å reise bort så jeg satte meg opp på ferie i de tre dagene før påske. Så sviktet reisefølget (helt greit siden vi ikke hadde lagt noen faste planer), men jeg har bestemt meg for å ta de feriedagene likevel. Fint å kunne pusle litt i ro og mak hjemme. Det har vært en travel vår og jeg skal ha en periode med mye jobbreising i april, så da er det greit med nyladede batterier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi! Påskeferie.

Skjønt i dag er ikke feriepreget påfallende. Jeg skal nemlig gå i gang med å vaske ned soverommet og med litt flaks så har jeg guts til å ta gjesterommet også. *optimist*

Vaskingen er enkel nok, men det er det der med å rydde og kaste da. Tror ikke soverommet er så ille for jeg hadde en leveranse til Fretex i fjor høst, men gjesterommet.....urgh :kjefte: . Men det blir deilig å få skikk på heimen.

Hm, tror igrunnen jeg skal la det bli med den praten og bare gå og sette i gang.

Jepp, det er en plan :jepp:

Skrevet

"Gjør rent som en hvit (etterhvert grå) tornado...."

:kaffekopp:

Skrevet

Endelig er Aksjon Hvit Tornado fullført. :husarbeid:

Det betyr at jeg bare kan slappe av resten av ferien. Dvs. i morgen skal jeg handle til påske og hvis temperaturen går opp et par grader så skal jeg se og få plantet noe påskegult i krukken på verandaen. Får heller bytte "den" ut når det blir sommer. Dessuten må jeg på fyllinga med alt det jeg har kastet i løpet av "aksjonen".

Ganske deilig.

Nå blir utfordringen å holde det sånn. Det kan bli tøft nok, for jeg har jo vært i tilstand "ryddig" før også og det sklir så lett ut igjen. *sukk*

Jaja, i kveld skal jeg i allfall kose meg med en tur til frisøren. Skal få på plass vårklippen.

Skrevet

Vårklippen er viktig! Her er akkurat pelsen fjernet fra vaskeservanten, og nå skinner både den og toppetasjen min. :sol:

Kos deg i påsken! Og ikke glem påskeegget! Morgenen førstedag er det for seint... :popcorn::sjokolade:

Skrevet

Påskeegg? Har ikke påskehøne, så det er ingen som kan legge det egget ;)

Skrevet

Hare, hare. Du vet? Boingboingboing gnafsegnafse boingboing boing... :flau:

Skrevet

:kaffekopp:

Der var alt unnagjort. Har vært på fyllinga med et lass så nå er det plass til meg også i boden min. (Hvorfor jeg nå absolutt skulle ha lyst til å stå der er en annen sak.) Noen digre esker står igjen, og jeg lurer fælt på hvordan jeg skal få komprimert dem så jeg får dem med meg i min temmelig lille bil. Jeg skjønner jo at de må brettes, men kartong er rimelig slitsomt å brette.

Det får bli til sommeren en gang.

Det var rimelig sølete og uggent på fyllinga så etter endt tokt fikk jeg inspirasjon til å dra avsted til selv-vasken og vaske bilen. Har oppdaget at min høyt elskede "selv-vask" som forsvant for et år siden er flyttet litt lenger ut på landet, men nå med innendørs vaskehall og vel så gode fasiliteter som der den var før.

Da kjører jeg gjerne en mil ekstra. Fikk til og med grovstøvsugd gulvene i bilen og vasket gummimatta på førersiden. (Ganske æsj etter en hel vinter.) Selvsagt skvatt det litt graps oppover sidene på bilen igjen på vei hjem, for jeg må gjennom et mindre veiarbeidsområde og det regnet igår, men i det store og hele er bilen langt renere enn den var. Og det for en temmelig billig penge. 60-70 kr for full vask er ikke å forakte. Dessuten liker jeg å vaske bil. :reise:

Skrevet

Slett ikke verst påskestart. Endte på visitt hjemme hos dateturkompisgreie i går kveld og hadde det riktig så hyggelig. Det er ikke ofte jeg får sånn latteranfall at jeg må tørke tårer, men det klarte jeg faktisk å få da. Og jeg var ikke alene, det ble mye god glising en stund der. (Årsaken var noe så banalt som at undertegnede klarte å lese feil i en bok - og det ble noe så voldsomt feil også....)

Hvis en god latter forlenger livet så ble vi betraktelig yngre der og da.

I dag har jeg vært tøff i trynet og gått tur langs den slagne landevei. Jeg følte ikke for å hale ut bilen for å komme meg ut til stranda, så jeg gikk i stedet rundt i et boligfelt litt utafor sentrum. Klarte å få til ca. en times tur og er godt fornøyd med det. Værgudene er noget ustabile, men akkurat mens jeg gikk så var det ganske oppholds. Kjekt det, så kunne jeg bruke masaiskoene som jeg kjøpte for noen år siden. Regner med de gir litt ekstra trim.

Vel hjemme igjen hev jeg meg i kokkeleringa. Jeg kan lage mat, men liker det ikke. Kjøttsuppe er imidlertid en takknemlig middag å lage for der kan jeg lage stor porsjon og fryse ned litt til senere bruk. Det blir vel på en måte matlagingens variant av "utgift til inntekts ervervelse"?

Etter inntatt middag trillet jeg meg over i go' stolen og vegeterte foran TV'n en stund. Har vurdert å finne fram en bok som kan leses om igjen (fikk ikke rotet meg avgårde til biblioteket før helga tok til) men dessverre er det slik at PC -skjermen fanger lettere. :sjenert:

Nå skal jeg straks se paranormale etterforskere på kanal FEM og så blir det vel å henge litt til ved PC før det blir kvelden. Begynner endelig å kjenne meg noenlunde uthvilt igjen, så faren er vel stor for at jeg blir sittende litt lenger enn det som lurt er.

Skrevet

Også har du blitt forumsraper. Ivaffal etter all colaen... :jepp:

Skrevet

Ferie begynner å hjelpe. Faktisk begynner jeg å føle meg rimelig uthvilt og det skal bli greit å komme i gang på jobb igjen. Ikke dermed sagt at jeg har det fælt i påskedagene ;) .

I dag ble det en tur ut til stranda - med kaffe. Sola klarte for noen timer å nedkjempe skydekket så jeg stappet en termos kaffe i sekken og trasket avgårde. Klarte til overmål å finne en litt skjermet krok å drikke kaffen så jeg ikke ble blåfrossen. Varmen fra sola klarte sånn noenlunde å vinne over den kalde vinden. Etterhvert begynte imidlertid skyene å samle seg til motangrep og jeg fant det best å returnere til bilen. Man vet aldri når regndråpene har planer om å innfinne seg.

Vel hjemme ble det en velfortjent dusj og litt klesvask. Ullundertøyet som brukes til turer trengte en skyll. Foreløpig stoler jeg ikke på at det er blitt varmt nok til at "lange ull under" kan droppes. Middag var lett match, jeg bare varmet opp rester fra i går.

I kveldinga har jeg lest litt, kikket litt på TV og ringt min mor. Der var det nyheter på gang, gitt. Min far som er godt oppi 70-åra skal sette seg på skolebenken. Han er avhengig av bil, så da han så avertert oppfriskningskurs for 65+ i trafikkteori så hev han seg over telefonen og meldte seg på. Mor erter ham nå med at han får slenge ranselen på ryggen og labbe til skolen... :ler: . Bra tiltak. Nå har han alltid klart seg godt i trafikken og aldri forårsaket noe "smell" med andre biler selv, og kjører ikke helt "hattkaill" heller, men etter å ha hatt lappen i 50 år eller så så kan det sikkert være lurt med litt oppdatering. Muligens burde flere eldre gjøre nettopp det?

Jeg har omsider klart å overføre bilder på skikkelig vis fra laptop til stasjonær maskin. Oppdaget plutselig at 2008 årgangen ikke var kommet med over da jeg la inn bilder. Det passet heller dårlig ettersom jeg så smått er i gang med "prosjekt fotobok" - del 2, som skal få æren av å romme en del reisebilder fra 2008 og 2009. Tenker jeg skal pusle med den sånn innimellom i de resterende påskedagene. Denne gangen prøver jeg Apple's løsning. Sist prøvde jeg Elkjøp sin og ble ikke fornøyd :kjefte: . Alle bildene ble uklare, til tross for at de var skarpe på skjermen. Noen kan nok ha vært i grenseland mhp. antall pixler (jeg var litt gjerrig på formatet med det samme jeg fikk kameraet), men andre med større oppløsning ble nesten like dårlige. Ærlig talt, jeg er ikke mesterfotograf, men når det er skarpt på en 21" skjerm på ganske stor forstørrelse, så bør bilder på 15x10 bli noenlunde skarpe de også.

Skrevet

Snart slutt på ferien og godt er det. Altså, jeg trengte denne uka for å få trukket pusten, men nå er jeg fit for fight igjen, så lenge det varer. Problemet er at jeg blir fortere sliten nå enn før, så jeg risikerer å presse grenser igjen. Irriterende :sur: . Og jeg vet at de to første ukene nå blir superhektiske, med mye reising og mye som foregår. Moro? Ja, det meste, men det er stress også.

Men deretter roer det seg vel litt og blir mer "vante tralten" igjen. Det letter også at kollega som har vært lenge sykemeldt kommer tilbake etter påske.

Hadde store planer om å komme meg ut en tur i dag, men det gav jeg opp. Det sluddet og regnet. Vel heter det så fint at "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær", men faktum er at mine klær er for dårlige til å takle et sånt skybrudd. Jeg må investere i bedre regntøy, rett og slett. Tror jeg skal kjøpe jakke som passer til seilerbuksa. Det tåler mye vann! Jeg ble inne!

Nåja, inne meg her og inne meg der, -jeg måtte en tur på jobb (rutinesjekk). Kollega tok første økt i begynnelsen av påsken, så da var det bare rett og rimelig at jeg tok 2. runde. Vi pleier fordele belastningen slik at ikke en må innom flere turer (så fremt ikke noen er bortreist da). Gikk greit, fikk gjort det som trengtes i løpet av en time, og ser at jeg må bestille noe materiell når helligdagene er over. Iiiiik! Vi har fått nytt innkjøpssystem,så det blir første test på om jeg klarer å få en bestilling til å funke... Systemet er greit nok å bruke (joda, vi har fått opplæring), men mer følsomt på at priser skal være eksakt riktige enn det vi har hatt til nå. Der har vi kunnet oppgi ca. pris og så korrigert etterhvert.

Etter jobb har jeg daffet hjemme. Hadde fisk til middag og har hatt et svare strev med å få fiskelukta ut av hus. Hvorfor må stekt fisk lukte så ille?

Har ellers fått tørket støv av sykkelen (enkelt nok - bare å la den stå ute i 5 minutter, slik som det regnet) og fått fylt opp dekkene med luft. Noe siger jo ut i løpet av vinteren. Hadde meg en liten sykkeltur i går og merket at jeg fikk uttelling for styrketreninga jeg har bedrevet de to siste månedene. Noen små bakker som jeg merket i fjor, var ca. umerkelige nå i år. Litt muskler har åpenbart kommet på plass. Skal se om jeg ikke får rotet meg til å sykle på jobb et par dager i uka utover våren/sommeren. Må vel stå over i pollensesongen,men ellers burde det gå an. De dagene jeg skal på trening må jeg ha bil for det er godt over en mil til treningssenteret.

Skrevet

Back on track. I full gang på jobb igjen. Skjønt, full og full...? I går var ca. min minst produktive dag ever. Jeg tilbragte ca. halve dagen med å få skikk på PC'n igjen. Pliktoppfyllende som jeg er så hadde jeg lastet ned en oppdatering som kom fra vårt eminente (og nokså masete) datasenter.

Det ble et typisk tilfelle av "det her kan da umulig påvirke det der" :kjefte: . Enden på visa ble at et program som jeg er 100% avhengig av nektet å snakke med meg. Jeg fikk rett og slett ikke til å logge inn på noe sett og vis.

Etter ca. hele dagen med til og fra veiledninger fra våre hjelpende instanser så var elendigheta oppe og gikk igjen. *phu* Men før vi omsider kom så langt så hadde jeg tilbragt temmelig mange uvirksomme minutter og timer standby ved PC (og telefon) for å kunne overgi kommandoen til helpdesk etterhvert som de fikk nye ideer til løsning.

Data er bra når det virker!

Kan forøvrig meddele at prosjekt "komme i litt bedre form" stadig ruller videre. I går psyket jeg meg opp til å sykle til jobb og i dag ble det styrketrening etter jobb. Må da bli litt fastere i fisken av sånt?

Skrevet

:kjefte: Fått ny jobb-PC...

Egentlig bra ting for den nye laptopen er mindre og mye lettere enn den gamle (2002 modell), men noe rart har skjedd i omleggingen. Hvor er "forsiden" til outlook f.eks.? Alle mailene er der (bra) og noen programmer som vi trodde jeg ikke ville få inn kom også inn - og virker. Men det med den forsida skjønner jeg ikke noe av. Det er jo noe som ligger i selve Outlooken, så jeg burde finne den i en meny og klare å sette den på plass igjen :klø: .

Men har selvsagt glemt hva den kalles. Jeg er blitt så vant til å ha den der at jeg ikke tenker over den lenger. Velvel, får se i helga. Den lille nye krever litt innstillinger av kosmetisk art så jeg får ting der jeg er vant til å ha dem, så den fikk bli med hjem fra jobb. (Så får jeg sjekket at jeg kan kople meg opp når jeg er vekk fra kontoret også.)

Men holder fast ved at jeg liker data best når det virker og jeg vet sånn noenlunde hva som er gjort.

Skrevet

Oi, har outlook forside også? Kommer bare til e-postmappelista, og valgte listes e-poster, med meny til andre funksjoner som notater, kalender, kontakter etc etc.

Men opplever tidvis at denne siden endrer visning. For eksempel forsvinner leseruta når jeg nuller, og da må jeg inn på vis og hente tilbake mine sære preferanser.

Nynner "bolla pinnsvin" på vei ut for barberings, overrisling med sjampo i kastene og en ny strålende vårdag på jobb.

Kos deg i helga. :goodbye:

Skrevet

Oi, har outlook forside også? Kommer bare til e-postmappelista, og valgte listes e-poster, med meny til andre funksjoner som notater, kalender, kontakter etc etc.

Ja på en måte har det det. Det ser nærmest ut som en desktop bare for outlook. Der får man opp antall nye mailer i innboksen (dvs. egentlig antall uleste), man får oversikt over dagens gjøremål/avtaler og man får opp oppgavelista med avkryssingsmulighet for fullførte oppgaver. Synes det er en veldig ryddig og grei inngangsportal så jeg bruker den siden som hovedside for outlooken. (Liker å krysse av for utførte oppgaver. Barnslig? Jeg?)

Fant forøvrig sida etter en del knot. Måtte ha opp en ekstra verkøylinje (lurer på om var den for web) og så kom rette sida da jeg trykket på det ikonet som minner om et hus (home page for outlook?)

Så der var kosmetikken på plass, nå gjelder det bare å få det til å funke. Et av mine viktigste programmer er nemlig ikke innstilt på å la seg bruke via VPN :kjefte: . Tenker dataavdelinga skal få tenke litt til på den nøtta. Får jeg bare slike ting på plass så kommer jeg til å like den lille tassen veldig godt. (Den gamle fikk heller ikke kontakt med det programmet via VPN så det er en grunnleggende innstilling et eller annet sted som stopper det.) Lilletass er liten og lett og så ut til å ha vanvittig batterikapasitet - bortimot 8 timer. Vel antar jeg at det går fort ned, men den gamle klarte jo knapt nok en time nå på slutten. Kjekt å kunne ta med PC i møte eller hjem en kveld uten å måtte ha med hele ledningsfloken.

Skrevet

Ah, enda mer rengjøring - denne gang utendørs. Har vært ute og feid fortau og parkeringsplass til den store gullmedalje. Møtte tilfeldigvis naboene ute og de ble smittet av arbeidsiveren. Nå har vi noenlunde bøssfrie omgivelser og masse ugress har måttet gi tapt for ivrig røsking langs husveggen.

Og etter all denne iherdige iver så dro jeg og vasket bilen før jeg hoppet i dusjen selv. Blir det fint vær i morgen så skal jeg polere bil. Det er på tide etter vinteren og dessuten blir det gøy å prøve polermaskinen jeg kjøpte på Biltema i fjor. Den fikk ganske bra karakter i en test i "Motor" så mulig den er verdt pengene. :Hehe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...