Cata Skrevet 10. april 2009 Forfatter #3641 Skrevet 10. april 2009 Du har ikke en bihulebetennelse, da? Ikke ok å gå rundt og og være tett så lenge. Jo, jeg antar det - bare at jeg ikke har smerter eller hodepine. Men det er ikke akkurat noe savn. Men synes ikke helt det forklarer at jeg er tett nedover i brystet. :klø: Jaja, det som kommer fort, forsvinner fort så det ordner seg vel.
mysan Skrevet 10. april 2009 #3642 Skrevet 10. april 2009 Godt å få lov å være sofasliter en stund etter sånn reiseaktivitet som du har bedrevet lately.
Cata Skrevet 12. april 2009 Forfatter #3644 Skrevet 12. april 2009 Jeg er sur, skikkelig ordentlig sur og det er ikke PMS en gang . Altså, som før nevnt er jeg litt på dater'n for tida. Vet at mannen hadde besøk av et utflyttet barn i påsken så jeg hadde helt ærlig ikke regnet med den store oppmerksomheten. Ikke desto mindre sitter jeg nå og furter for at han ringte i går kveld og fortalte at de skulle grille - og at han kommer til å bli opptatt med en hobby han har i morgen. Reality check: mann må kunne ha en hyggelig aften med barna sine uten at jeg skal gå i fisteldet er storveies at mann har hobby, for jeg ville garantert blitt ilter av en mann som skulle følge etter meg hele tida og ikke hadde noen egne interesser. ....og hvorfor er jeg da så sur? Tror muligens det er fordi det jeg hørte mellom setningene var: "Hei, nå hygger vi oss mens du sitter der alene og det kan du i grunnen bare fortsette med resten av påsken..." Altså en slags flashback til eksens påfunn i sin tid. Så nå sitter jeg her og prøver å finne balansen litt. Punktene i "reality check" står fast, men samtidig vil jeg ikke bli den evige 3. prioritet - etter barn og hobby. I realiteten befinner vi oss nok i ingenmannsland mellom dating og forhold og det er det som gjør det litt vanskelig, tror jeg. For jeg kunne fint klart meg alene (og forventet det også) , men det sved å bli "ikke-invitert" på den måten. Tror muligens jeg må forklare at jeg ble en smule såret siden ferier ikke akkurat er den optimale tiden å være singel på, og foreslå at vi holder oss til "datingreglene" inntil det evt blir noe mer? Dvs. den som ønsker å foreslå noe å gjøre tar kontakt og spør, men gjensidig "informasjonsplikt" når det gjelder "har ikke tid til å..." fjernes. Er jeg kranglete og vrang da? Sliter som sagt med flashback til eksens prioriteringer i blant og vil ikke ende med samme regelen nå - Cata kommer sist, always. På den annen side vil jeg jo ikke bli en bitch som nekter mann å være sammen med unger på tomannshånd eller utøve hobbyen sin. Sånne Cata'er kan vi virkelig ikke ha vandrende rundt. Faktisk har jeg ikke lyst til å være evig 1. prio heller. Det innbiller jeg meg er slitsomt i lengden. Forslag til gyllen middelvei, noen? På den positive siden så har jeg vært så sur i dag at jeg har gjøvet løs og vasket samtlige av husets vinduer både utapå og innvendig. Dermed kan sommeren bare komme .
Bettie Skrevet 12. april 2009 #3645 Skrevet 12. april 2009 Surhet kan gi masse energi, det. Egentlig forstår jeg at du er litt sur: Kan godt hende at han bare mente å være hyggelig og ta kontakt, men du fikk mer info enn du trengte. Han kunne utelatt den delen om grillinga, da. Men jeg synes ikke du er vrang dersom du foreslår å avskaffe den gjensidige "informasjonsplikt" når det gjelder "har ikke tid til å..."
Cata Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3646 Skrevet 13. april 2009 Jupp, må nok det. Er forøvrig laaaangt mindre sur i dag, siden jeg er blitt bedt med på søndagstur (på en mandag ) . Men har fått meg en nyttig påminnelse om at det er veldig lurt å tenke "singel" veldig lenge slik at hjernen er innstilt på "gjøre ting alene". Bortsett fra det så har værgudene krøllet til mine opprinnelige planer for dagen. Hadde sterke intensjoner om å vaske og polere bil, men når man ikke har garasje så krever det tørrvær og det ble det såvisst ikke i dag . Får uansett kjøre bilen gjennom vaskemaskin, men innvendig støvsuging og utvendig polering får vente til en passende helg, ser det ut som. Godt jeg i det minste fikk vaska vinduer i går.
mysan Skrevet 13. april 2009 #3647 Skrevet 13. april 2009 Dette er bl.a én av grunnene til at jeg får angst ved tanke på menn og dating. Orker bare ikke sånt følelseskaos og fornuftsbristing. 1. Mann synes forhold er for nytt til å presentere deg for barna, ergo har han antakelig ikke fortalt om deg ennå engang, derfor kan du heller ikke, av naturlige årsaker, inviteres på grilling. Han ser allikevel ikke noe galt i å fortelle deg at han er samme med ungene og at de griller, all den tid du ikke er godt nok etablert ennå. *slap* Snap out of it! *Streng mysan*. 2. Tja, det var i grunnen det hele... Ellers håper jeg selvfølgelig at du har en forholdsvis god påske
Cata Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3648 Skrevet 13. april 2009 Så sant, så sant... Men på den annen side ble det søndagstur i dag (ja, jeg vet det er mandag...) og middag etterpå, så jeg er definitivt blidere enn i går . Dessuten har jeg fått vasket -dog ikke polert- bilen og under over alle undere: støvsugertingen på bensinstasjonen virket så jeg har noenlunde sandfrie bilgulv. Sist jeg prøvde så var støvsugetingen svæææært astmatisk og nektet å fjerne et eneste sandkorn omtrent. Stort mer kan jeg vel ikke skryte på meg i dag? Eller, jo forresten, jeg har vært innom jobben en tur og tatt helgesjekken der og i skrivende stund surrer vaskemaskina med noe tøy som jeg egentlig skulle vasket i går, men som jeg glemte. Eh....alzheimer light...? :klø:
mysan Skrevet 13. april 2009 #3649 Skrevet 13. april 2009 Fantastisk produktiv og aktiv søn... mandag du
Cata Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3650 Skrevet 13. april 2009 Iiiiiik, jeg kom plutselig på at jeg har bestemt meg for å sykle til jobb i morgen. Det betyr "opp 20 minutter tidligere".
Cata Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3651 Skrevet 14. april 2009 Sykling unnagjort og føler meg ganske flink i grunnen. Til tross for at jeg er tett i brystet så kom jeg meg forbausende lett avsted :klø: . Merket det samme i går da jeg var på tur, så åpenbart er ikke situasjonen helt håpløs . Men var jo rimelig varm da jeg kom hjem, så måtte jumpe i dusjen før jeg gjorde noe annet. Bortsett fra det så har jeg laget middag og bare daffet på sofaen etter jeg kom hjem. Det tar på å bli arbeidskvinne igjen etter så mye lediggang.
mysan Skrevet 14. april 2009 #3652 Skrevet 14. april 2009 En vakker dag skal jeg se om jeg kan få luft i dekkene på sykkelen min, jeg også. Kunne vært kjekt med tanke på butikkturer. Ikke fullt så tungt å få med seg varer når man kan henge dem på sykkelstyret. Nå er det Frustrerte Fruer!
Cata Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3653 Skrevet 14. april 2009 Nå er det Frustrerte Fruer! Vet du...jeg har ikke sett en eneste episode med de frustrerte...
mysan Skrevet 15. april 2009 #3654 Skrevet 15. april 2009 Har du ikke det? De er riktig så fornøyelige faktisk. Meget lett underholdning.
Cata Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3655 Skrevet 15. april 2009 Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg påberopt meg graviditet . Jeg har fått dilla!!! På hva? Jo, jo på rugbrød med hvit Castello. Det er så u-Cata'sk mat som det bare går an. Heldigvis vet jeg årsaken. Vi fikk en liten dash av det på flyturen ned til Tyskland (fordel med economy pluss...) og dermed var jeg hekta. Nå har jeg kjøpt meg en bit ost og skikkelig mørkt helkornbrød. Nammmmm. Men først er det middag, og jeg er flink i dag og smørsitrondamper torsk med masse pepper. Og så skal jeg ha potet og kokt gulrot til Høres jeg ikke sunn ut til en forandring?
Bettie Skrevet 15. april 2009 #3656 Skrevet 15. april 2009 Flink Cata. Her leser jeg om ren bil. Etter at bilen min ble firmabil, tror jeg ikke at jeg vil oppleve det. Jeg lukker øynene når jeg kjører den. Og Cata på sykkel, mens min fortsatt står i boden fordi jeg ikke har fått Halvdelen til å ta den med til overhaling enda. Og sunn middag. Fiskegrateng er kanskje ikke så ille, da. I det hele tatt - flink Cata.
Cata Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3657 Skrevet 16. april 2009 Blærgh! Gravid er jeg ikke, men det er åpenbart noe som vokser og gror innvendig. Var hos gynekolog i dag for utredning (vil ha fjernet livmorslimhinnen så jeg får redusert mensen til noe man kan leve med) og i løpet av undersøkelsen hørte jeg plutselig: "Oi, dette var uvanlig. Den skal da ikke være der?" Lurte jo litt da, og måtte spørre hva det var. Jo, det var en cyste og den var rimelig stor. 99,9% sikkert at den er ufarlig, men likevel såpass stor at den burde fjernes av den grunn. Så dermed økte blivende operasjon noe i omfang gitt. Men som jeg sa: "Jeg sover jo likevel så om dere holder på i et kvarter eller en time så er sikkert det det samme for meg." Heldigvis kan de ta begge deler i samme slengen så jeg får 2 for samme pris som en . Nå plager den meg ikke det minste, men litt kjipt å ha noe slikt innvendig likevel så på en måte er jeg glad for at den ble oppdaget så jeg kan bli den kvitt. Nå er det bare å vente på å få time til operasjon. Det ble anslagsvis 6-8 uker til og så måtte jeg regne med en ukes sykemelding etterpå. Får håpe det ikke går lenger tid for jeg vil være pent lappet sammen før jeg skal på ferie. (Nåja, det går vel greit for de skulle visstnok bruke kikkhullskirurgi på cysten.) Gruer meg litt, men blir greit å få det gjort. Og så er det 80% sjanse for å bli kvitt eller få redusert mensen. Jippi!
Cata Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3658 Skrevet 17. april 2009 Dobbeltblærgh! :kjefte: I dag er det langt mindre jippi. Mens jeg var ute av kontoret i ettermiddag så hadde legekontoret ringt meg. Og da jeg prøvde å ringe tilbake fikk jeg beskjed om at de har stengt telefonen etter lunch på fredager. Regner jo med at fastlege har fått brev fra gynekolog og ville si fra at jeg måtte få tatt den blodprøven det ble snakket om. Nysgjerrige meg ville vite hva den blodprøven var til og googlet. Det var dumt. Den kan blant annet indikere endiometrose eller eggstokkreft. Regnet jo med det var noe sånt, men det så mer skremmende ut på trykk. Enda dummere var det at jeg gikk inn og googlet på eggstokkreft og fant at jeg har 2 av 4 symptomer på det. OK, jeg vet man får galopperende hypkondri av å lese legesider på nett, så jeg håper det bare er det. Men faktum er at jeg ofte må tisse (inntil nå tilskrevet stort kaffeinntak i løpet av arbeidsdagen) og de siste ukene har jeg faktisk følg meg merkelig oppblåst. Kan sikkert pådra meg de to resterende symptomene også hvis jeg kjenner ekstra godt etter , men de to første er reelle nok. Urk! Det hjelper heller ikke på humøret at mange i familien er blitt rammet av kreft opp gjennom årene og at jeg er litt i faresonen for eggstokkreft siden jeg ikke har født barn . (Er det nå jeg skal begynne å angre?) Men åssen det nå er eller ikke er så er det ikke stort jeg kan gjøre. Skal sprette bort til legesenteret first thing monday morning og få tatt den blodprøven. Dessuten har jeg sjekket fritt sykehusvalg på nett og funnet ut at der er sykehus som er raskere enn "mitt" når det gjelder div. gynekologiske operasjoner i den gata der. Når blodprøven er så lite sikker som det ser ut til så vil jeg helst ha unnagjort laparoskopi og cystefjerning så fort som mulig slik at jeg vet sikkert om det er noe mer fanteri inni systemet. Da jeg oppdaget at en god venninne bor i nærheten av et av de "kjappe" sykehusene så hev jeg meg på telefonen og sjekket litt med henne om sykehuset der hadde godt rykte. Hun skulle sjekke videre med en venninne som er sykepleier og bør sitte med inside info på den type ting. Nettverk er kjekt å ha.
Bettie Skrevet 17. april 2009 #3659 Skrevet 17. april 2009 Hvis jeg ikke husker feil, kan du også se hvilken "karakter" sykehuset du velger har på ditt område. Fritt sykehusvalg er kjempefint. Det er mange blodprøver som er usikre, og kan gi "falske" resultater, så da kan det være greit at legene får laget et lite kikkhull i deg så fort som mulig. Det er ikke bare - bare å lese om symptomer, nei. Jeg får dem alle sammen jeg, når jeg leser. Heldigvis går det raskt over, da.
Cata Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3660 Skrevet 17. april 2009 Det er mange blodprøver som er usikre, og kan gi "falske" resultater, så da kan det være greit at legene får laget et lite kikkhull i deg så fort som mulig. Det er ikke bare - bare å lese om symptomer, nei. Jeg får dem alle sammen jeg, når jeg leser. Heldigvis går det raskt over, da. Ja, går ganske raskt over hos meg også når jeg stopper å lese, heldigvis. Men føler meg ikke på topp akkurat nå. Tross alt så har en del av hjernen hengt seg opp i "hva om". Så jeg ville nok føle meg ganske lettet om legene laget et kikkhull snøggast råd. Tross alt er det da de kan se om det faktisk er noe. Vel, cysten var jo reell nok, men den er jeg temmelig sikker på er fredelig.
Fremhevede innlegg