Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jeg har særlig en venninne som er av den sorten. Vi sees ikke så ofte, men vet om hverandre, og når vi treffes har vi enda ikke gått tom for noe å snakke om.

Og når man plusser på med litt opplevelser, mat og vin, så forstår jeg at du har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og i dag er det "blåmandag". :ler:

Mensen har meldt sin ankomst og kroppen er ikke i toppslag så man har ligget under ullpledd på sofaen og småhutret. Enkelte dager i måneden burde man bare ligge i hi som en annen bjørn :kjefte: . Vet jo det går over i løpet av en dag eller maks 2, men akkurat nå....*urk*.

Skal likevel prøve å psyke meg opp til å til jobb i morgen. Er lenge siden sist nå, så jeg bør få ræva i gir. Ser ut som værgudene akter å være noenlunde greie, så jeg bør benytte sjansen mens jeg har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Sjokolade smakte bra ;) .

Og i dag er formen fin igjen. Litt småauuu nederst i magen, men ikke noe å bære seg for. Det er bare sånn det skal være (men ser fram til at overgangsalderen skal komme - og gå over). Har jo ikke bruk for den produksjonsenheten nedi der i grunnen.

I dag er jeg småtrøtt av en annen grunn. Siden jeg lå og daffet på sofa i går så var jeg fit for fight tiiiiidlig i morges, og dermed gikk jeg til jobben. Er en stund siden nå, for jeg ville vente til fortauene var blitt farbare igjen :ler: , så i kveld kjenner jeg det en smule i beina. Er ikke totalhavari, men jeg kjenner det er litt for lenge siden siste spasertur.

Dessuten har jeg travet en del rundt på jobb i dag. Skulle lære opp en kar i noe som jeg ikke kan sjøl en gang. Dermed har store deler av gårsdagen og dagen i dag gått med til å springe rundt og lære meg selv det jeg skal lære videre. Ble litt hyling om hjelp i går, men har nå fått noenlunde dreis på det og har skrevet "kokebok" til han som skal læres opp. "Hvis du akter å gjøre sånn, så trykk der - og deretter på den knappen der......"

Lettvint løsning, men den pleier funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phju, i dag har man vært flink, må vite. Fyllinga hadde langåpent og boden min var full av esker og kasser - pluss noen søppelsekker med kondemnerte klær. (Ikke alt er egnet for Fretex nemlig. Jeg er en av dem som faktisk sliter ut klær.)

Fikk ikke vekk alt, for jeg har rett og slett for liten bil, men det hjalp godt. Nå ser jeg gulvet der inne igjen. Lenge siden sist. Har også prøvd meg på ferdigbakst. Du vet, sånne poser med ferdig melblanding som man bare elter sammen med vann og gjær. Fikk lyst på litt variasjon i matpakka. Landa på Solsikkebrød fra Møllerens. Håper det er OK. Baksten er ferdig, men står til avkjøling på rist, så den blir vel ikke frysbar før i morgen tidlig. Vasket bil har jeg også! (Lett match - bruker bilvaskemaskin for jeg har ikke mulighet til å bruke hageslange for å spyle.)

Og jeg er trøtt. Pågående finanskrise er fremdeles ingen hindring for travle tider på jobb. Når man da i tillegg fikk en litt sein kveld i går så merkes det. Mulig jeg kan slå fast at jeg ikke er 20 år lenger :klø: ? Men skal gjøre mitt beste for å fylle opp søvnkvoten i kveld, hvis bare værgudene kan styre seg. Har hatt et par vindkast i kveld som har bråket en smule. Virker som det har roet seg en del nå, men jeg sover lett så det skal ikke så mye rabalder til utenfor veggene før jeg våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ryddemodus igjen, så akkurat nå maser jeg ikke på Halvdelen om å ta med rotet vårt til fyllinga. Skal begynne å mase når jeg har tatt huset et skikkelig tak. Da blir det nok en del som kan kastes.

Du får skrive et referat fra brødsmakingen, for jeg har en sånn pose ferdigblandet mel i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får skrive et referat fra brødsmakingen, for jeg har en sånn pose ferdigblandet mel i skapet.

Brødsmaking er fullført og konklusjonen ble den samme som sist jeg prøvde halvferdig brød - bra, men ikke topp. Jeg synes det blir litt for salt. Men for all del, brødene går ferdigkjøpte en høy gang. Men tror jeg lager egen melmiks neste gang altså. Skal ikke så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde nok at egenblandet blir vel så bra. Men jeg skal ha posen stående i tilfelle jeg går tom eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: OK, jeg sover ikke ennå, men burde kanskje gjort. Det ble litt seint i går...

Vel, dagen i dag har vært effektiv nok den. Starta med å daffe foran PC mens en maskin med arbeidstøy surret og gikk :husarbeid: . Så travet jeg til byen. Måtte på biblioteket og låne meg litt lesestoff til helga. Dessuten måtte jeg en svipp på bokhandelen og kjøpe meg en liten reiseguide til London. Skal nemlig dit om en og en halv uke :) . Har en litt sen vinterferie og i stedet for å bare henge hjemme besluttet jeg at det fikk bli en 3 dagers tur til London. Det er tross alt en storby som det er rimelig lett å reise til og som det er år og dag siden jeg besøkte sist. I 1984 for å være nøyaktig. Så et gjensyn er OK.

Vel hjemme igjen hadde jeg planer om å begynne på den ene krim-boka. Jeg gjorde det for så vidt også, men endte med å slumre på sofaen i stedet. Det gav uttelling for etterhvert så karret jeg meg på bena, og min dårlige samvittighet ditto. Skapene på badet mitt er nemlig fæle! Eller var. Har gått og irritert meg over rot og støv der lenge og ble enig med meg selv om at nuh skal noget gjøres. Ajax og bøtte ble halt fram, skapene ble tømt og dill og dall kastet med hard hånd. Bør jeg egentlig bruke øyenkremen som jeg kjøpte for 5 år siden? Svar: Nei, har hatt øyenbetennelse en gang og det er nok!

Nå er skap nyvasket (og det er i grunnen resten av badet også) og overlevende stæsj er satt pent tilbake på plass. Det samme er håndklær som måtte evakuere mens skapvask pågikk.

Deilig å ha et område mindre å ha dårlig samvittighet for. I morgen tror jeg jeg skal ta et rufs på soverommet - eller hvis været oppfører seg- vaske vinduer utvendig.

Nå skal jeg kose meg med bok og TV resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au :kjefte:. Den store "shine soveromdagen" er utsatt. Våkna med en til dels ugrei rygg i dag og selv om det skal være sunt å være i aktivitet så ....gidder jeg ikke.

Men har fått sendt Tusle en tur rundt så det er noenlunde støvfritt og så har jeg vært ute og prøvd å vekke sykkelen opp fra dvaletilstand. Noe som ofte hjelper på min rygg er nemlig å sykle- langsomt og med svært lav girutveksling så jeg bare får rørt på musklene der bak uten å egentlig belaste så veldig.

Det gir dessuten bedret blodsirkulasjon og smertelindring, tror jeg.

Men det er lettere å sykle når man har luft i dekkene. Det hadde ikke jeg.

Ikke så rart at det har lekket litt ettersom sykkel har stått i ro siden i fjor vår. Vet av erfaring at sykkelpumpa mi (*note to self - kjøpe ny*) ikke funker på den sykkelen så jeg tok sykkelen med meg og tasset bort til bensinstasjonen. Trykklufta der lar seg lirke inn i sykkeldekk hvis man er litt forsiktig og ikke bryr seg om litt lekkasje mens man holder på. Vel, det funket i fjor i allfall.

Det funket ikke i år. Veldig ikke :kjefte: .

Kom knappest et hves fra pumpegreia. Fikk hjelp fra to stødige karer som sto og ventet på ledig bilvask, og konklusjon var :trykkluftdings virker ikke. Dermed var det å trave inn på stasjonen og "sladre". Bak kassa var det en guttunge, som åpenbart ikke var mekaniker. Mine to medsammensvorne hadde langt mer peiling enn det han hadde. Etterhver fikk vi liv i trykkluftsaken og framhjulet på sykkelen ble så fint fylt atte....

Bak var det verre. Til tross for gjentatte anstrengelser var det umulig å få skviset inn luft der, så jeg måtte rusle hjem med sykkel og uforrettet sak. Heldigvis viste det seg at naboen hadde sykkelpumpe som faktisk virket så dermed ordnet det seg. Sykkel frisk, jeg tok prøvetur og den $#%"#$%"#$%"# :kjefte: ryggen er ikke det spøtt bedre.

Jeg er sur :sur: , koker kjøttsuppe og skal dermed vegetere med krimroman på sofa når middagen er fortært. Sånn er det bare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Vonde rygger er ikke moro. Og så komme sånn etter å ha jobbet med å rydde ut støv og annet på badet. Skikkelig dårlig gjort er det.

Jeg har ikke sjekket sykkelen enda. Det er 10 cm våt sørpe på veien, så det frister over hodet ikke. Men - jeg lengter etter å kunne hale den fram. Har investert i sånn tråpumpe, for da slipper jeg å stå bøyd og vri ryggen. De har dem bla på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Jeg er et vrak! I tillegg til ryggen (som forøvrig begynner å bli bedre nå) så sliter jeg med en arm som det prikker i. Kjenner det er noe som strammer oppi skulderen så jeg lurer på om det er noen spente muskler som setter en nerve litt i klem :klø: . Irriterende, er det.

Og attpåtil hoster jeg. For et par uker siden lå jo hele avdelinga rett ut med influensa og feber og greier, så dette er vel min variant av elendigheta. Og siden jeg har litt pinglete slimhinner så stopper jeg jo aldri når jeg først begynner å hoste. Irritasjonen trigger mer hosting og så har vi det gående. Vært hos lege ørti ganger, men de finner ikke noe galt. De bare forteller meg at systemet er litt sart. (Har familie med masse luftveistrøbbel, så det er garantert arvelig greie.)

Og i morgen skal jeg attpåtil på GU. *sukk*

Ikke det festligste i verden, men i fjor glemte jeg rett og slett hele greia så like før jul begynte kreftregisteret å mase. Og nå husket jeg omsider å bestille time. (Glemsk? Jeg?) Jaja, det er jo fort gjort når jeg bare kommer meg avsted. Heldigvis fikk jeg time fra morra'n av så jeg slipper vel å vente i mange tiiiimer før jeg kommer inn. Alltids noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondter hos deg også? Du og Bettie burde spleise på et par krykker og en rullestol, og ta dere en lang og velfortjent ferie i varmere strøk, hvor mobiltelefoner og annen kommunikasjon er forbudt. Når jeg vinner i Lotto i morgen skal jeg spandere det på dere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah, Bettie og jeg kan godt dra på sydentur sammen. Så kan vi sitte der i varmen med hver vår akvarellblokk eller noe og tegne og kose oss. Sånt kan man like :) .

Og jeg er helt enig - det må være en mobilfri sydenstrand :Nikke:

Hoste virker litt snillere i dag. Kan det være mulig at reseptfri hostesaft faktisk virker??? :klø: Det ville jeg aldri trodd, men i nøden spiste fanden fluer (og Cata drakk hostesaft) så jeg var faktisk innom apoteket og kjøpte en "dram" her forleden. Ryggen er også definitivt på bedringens vei. Og GU gikk greit. Hadde vikarlege (hvorfor er fastlegen min alltid bortreist når jeg skal til legen?) men i dette tilfellet så var det genialt. I tillegg til å gi kreftregisteret hva kreftregisterets er så har jeg nå håp om å få ryddet i min altfor kraftige mens som tapper meg for blod i bøtter og spann. Genial lege - hvorfor har ingen foreslått sånt for 10 år siden? Dessuten fikk jeg tatt en drullion blodprøver for å sjekke om jeg fortsatt har blod i kroppen. Er jo velsignet med jernlagre som går sørpe tomme annethvert år ca. (OK, egentlig tømmes de vel fortere, men jeg gidder aldri sjekke oftere enn det :ler: )

Ser mulighet for sprek Cata til sommeren :hoppe: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hostesaft virker.

Mye mindre bjeffing i går og i dag og jeg får faktisk hostet opp litt "surkl". Jippi. Da kan jeg dra relativt fredelig til London senere i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hostesaften virker. Det er så slitsomt å hoste. Og skal man til London bør ikke hosten følge med på lasset.

Flott med en lege som kommer med forslag til hvordan at rydde opp i underverdenen. Kanskje det vil hjelpe litt på jernlagrene dine også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har man da ferie. Vinterferie. Det er jo ikke helt ti'a men synes i grunnen det er greit å la de som har unger og familie ta den "ekte" vinterferien så kan jeg reise vekk når de er tilbake og utfartssteder (og priser) har roet seg.

Nåja, fjellheimen er ikke for meg, i allfall ikke på denne tiden av året når man må iføre seg "planker" på beina for å ferdes der, så jeg tar storbyvinterferie jeg. I morgen setter jeg kursen mot London. Satt og kikka på nettet og fant en fly/hotellkombinasjon med Ving som ikke ble så allerverst dyr så "off I go". Reiser i morgen formiddag, er framme på tidlig kveldstid. Har 2 dager til å rusle rundt på museeer og i Oxford street (ja, for jeg regner med det kan bli litt shopping av gensere og topper når jeg først er der). Så reiser jeg hjem igjen fredag ettermiddag og er hjemme fyttikatta-så-seint-i-natta :ler: . Ikke alle fly korresponderer like godt her i verden.

Tror det blir greit det, selv om jeg er litt spent på alenetur til såpass stor by. Er jo vant til å reise alene og har vært i London for ca. en million år siden, men likevel...

Nåja, det går sikkert fint.

Og så er det teknisk sett greit med en pust i bakken. Som nevnt for noen innlegg siden så har jeg jo prøvd meg litt "på dater'n" og det tar litt av. Nå treffes vi jo opptil flere kvelder i uka, for kortere eller lengre tid. Begge er litt bekymret for "for mye, for fort" så det er i grunnen greit å tvinge seg selv avgårde på aleneting. Man skal jo ikke ta helt av heller.

Minuset er at vi har klart å planlegge våre respektive aleneaktiviteter (+ at jobb har "planlagt" litt for meg) den neste måneden slik at vi må være kreative skal vi treffes noe annet enn på bygrensa når den ene kommer og den andre stikker av sted :ler: . Men jeg hadde jo ikke helt regnet med å bli så "busy" da jeg planla reiser og desslike utover våren ;) .

Og misforstå meg rett, jeg er sterk tilhenger av alenetid altså - for begge parter. Tror ikke det er sunt å tråkke i beina på hverandre hele tida, og slett ikke på et så tidlig stadie i bekjentskapet. Men litt tid sammen er jo greit da, og det blir veldig "litt" den nærmeste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer sikkert til å få en fin tur i London. Der er det sikekrt skikkelig vår.

Koselig at dere har funnet tonen så godt. Men det er jo litt leit at dere får det så hektisk på hver deres kant framover at dere må finne ut hvor på bygrensa dere må møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hostesaft var det du fikk tak i som fatktis virker? Nå hoster jeg sjeldent, blir aldri forkjølet, men i tilfelle :jepp:

Nå sitter jeg her og lurer på hvordan London er. Tok du med deg laptop tro? Sikkert ikke, for da hadde du sikkert vært på nett nå. Vi får høre når du kommer hjem da :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvipect virket faktisk litt.

Og, nei, lillemac fikk ikke være med til London gitt. Jeg reiste lett... Men hadde en fin tur. Dro på tirsdags formiddag og kom meg pent og pyntelig fram til Heathrow uten forsinkelser på noen flyplasser. Et mirakel, spør du meg. Alltid når jeg reiser så pleier det rote seg til med flyene.

Men det gikk altså greit og etter litt forvirret virring inne på Heathrow så fant jeg Heathrow Express. Etter å ha bommet på transportmuligheter mellom hotell og flyplass i Dublin for en del år siden så har jeg lært: Det er lurt å velge hotell med noenlunde grei adkomst fra flyplassen.

Så jeg hadde valgt et hotell ikke så langt unna Paddington Station (stasjonen med bamsen, vet dere ;) ) . Faktisk bodde jeg så nær at det var grei gåavstand. Halvannen time etter landing var jeg installert på hotellet, - i et bokstavelig talt "lite rom på loftet". Det positive var at badet så rent og pent og rimelig nytt ut, og rommet i seg selv var også i OK stand. Det jeg ikke liker er *urk* de allestedsnærværende teppene på gulvene.

Den kvelden ble jeg på hotellet. Jeg er ikke så tøff når det gjelder å vimse rundt i fremmede byer alene på kveldstid. Fant en liten pizzarestaurant ikke langt fra hotellet og fikk meg en Pizza Margherita og en cola og dett var dett.

Neste morgen trasket jeg avgårde til Victoria and Albert Museum. Da jeg var i London sist for ca. 1000 år siden så hadde jeg planer om å gå dit men det var stengt den dagen. Derfor skulle jeg se det denne gangen :ler: . Var heldig for de hadde en spesialutstilling om pomp og prakt og klesdrakt i Tsartidens Russland så den hadde jeg lyst til å se. Deretter travet jeg litt rundt på måfå, dvs. helt på måfå var det ikke. Jeg ville nemlig se avdelingen for glasskunst. Er litt fascinert av glass i alle former og farger.

Da museum var unnagjort svippet jeg avgårde (dagskort på tube'n er veldig greit for en turist...) til London Bridge. Burde vel heller sett Tower Bridge, men jeg fikk da sett den i det fjerne i allfall.

Deretter la jeg om kursen og travet inn i City igjen og mot St. Pauls katedralen. Denne gangen gikk jeg ikke inn (var der inne på forrige Londontur) men nøyde meg med å beskue den utvendig. Fikk også med meg Trafalgar Square og Piccadilly Circus før beina begynte å gi beskjed om at "nå vil vi hjem til hotellet".

Om kvelden gikk jeg tilbake til "min" italienske restaurant. Jeg hadde nemlig lagt merke til at de hadde andre retter enn pizza også. Dermed ble det en helt grei lamme....kotelett(?) med hvitløk- og rosmaringsaus, stekte poteter og broccoli + et glass vin til alene-meg på tur. Og masse vann ;) .

Dag 2 la jeg ut litt mer moderat. Første dag hadde jeg gått til museet. Dag 2 ville jeg en tur opp til Notting Hill (nei, jeg så verken Hugh Grant eller Julia Roberts) og hev meg på første og beste undergrunnsbane. Det var fint vær der så jeg ruslet litt rundt i de tidlige morgentimer før jeg returnerte til "heksegryta" og en svipp innom British Museum. Jeg ville nemlig kaste et blikk på Rosetta-steinen. Fikk også med meg de egyptiske gravsamlingene og et par andre samlinger før jeg trakk ut i sollyset igjen. Da var det på tide med litt materialisme så jeg toget mot Harrods. Bare se, men ikke røre var mottoet, men jammen kom jeg ut derfra med et par småting likevel. En liten tur i Oxford Street ble det også anledning til, men da var jeg så mettet av å gå i kø at det ble rett og slett ikke noe seriøs shopping. Kom hjem med et par topper fra Marks & Spencers og ikke noe mer.

Var sliten i beina så jeg ruslet tilbake til hotellet for å slappe av litt, men jammen ble det kjøligere og grått ute, så jeg kansellerte tanken på videre shoppingutskeielser. Orket ikke mer menneskemylder den dagen. I stedet ble det til at jeg langet inn en hamburger og tok meg en spasertur i Hyde Park mens dagslyset enda var på plass.

Gårsdagen gikk stort sett med til reising. Hadde ikke så snille flyforbindelser hjem igjen så det ble mye venting. Men med bok og iPod så klarer man det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...