Cata Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3461 Skrevet 26. november 2008 Såh, der var båtførerprøven avlagt og bestått. Nå har jeg lov! Dvs. det ville jeg visst hatt likevel for i går fikk jeg høre at jeg er så gammel at jeg ikke må avlegge prøve. Men skitt au, kurset var både nyttig og gøy og jeg lærte en god del så da så. Hjalp jo også litt på selvtilliten å få alt rett på prøven . Da er jeg nok ikke helt senil enda. Men det skulle da også bare mangle om jeg ikke fikk mye rett, for tilfeldigvis fikk jeg akkurat samme spørsmålene som på "tentamen" siste kursdagen. Sa fra om det da jeg var ferdig, men det var visst ikke så unormalt. I følge sensor finnes det visst bare 3 oppgavesett som brukes. Til mitt forsvar så tror jeg nok jeg ville klart meg brukbart med en "ny" prøve også, for det var slett ikke uoverkommelig pensum. Nå må jeg bare:bli rikfå båtplasskjøpe båt så kan jeg begynne å plaske på bøljan blå. Siden jeg drømmer om litt "hyttebåt" så har jeg egentlig tenkt meg en med litt størrelse på, men.....var ikke denne snerten? Ser jammen meg ut som den har både rullefokk og Furlex storseil også. :rødme:
Cata Skrevet 28. november 2008 Forfatter #3462 Skrevet 28. november 2008 Tror jeg har fått soppinfeksjon. Grrr! Pleier aldri være plaget med det, men symptomene stemte ca. 99% - 100% med det jeg leste meg til på nett så nå har jeg vært en tur på apoteket gitt. Krem synes å lindre øyeblikkelig. Men irriterende er det. Bør sikkert ikke klage siden det er første gang på ca. 100 år men.... (Og så jeg som omtrent alltid tøfler rundt i vide klær og bruker fornuftig bomullsundertøy - dette er juks altså! ) Jaja, får bare ta det med stoisk ro og satse på at det ordner seg. Er nå inne i en velfortjent langhelg. Det er denne restferien som må brukes opp. Før jeg gikk i går la jeg inn søknad om overføring av 2 ferieuker som jeg har dyttet på i flere år, etter at jeg gikk sykemeldt en sommer etter en operasjon. Får jo aldri tatt dem. Nå stilte sjefen krav - han så på overføringsskjemaet og lurte på "når skal du ta dem"? Eh??? (Før om årene har jeg bare dytta til neste år.) Man kan trygt si jeg ble forfjamset. Men kom i grunnen til at sjef har et godt poeng, for skal jeg få tatt den ferien så er det sikkert lurt med et fast tidspunkt som vi er enige om. Så uten mer om og men taua jeg med sjef bort til ferielista på veggen og kryssa ut en uke i mars. "Jammen....er ikke det ca. vinterferien?" lurte han på. "Hvordan skal jeg som ikke har skolebarn vite det?" lurte jeg på. "Men jeg kan ta en annen uke hvis det passer bedre." (Her har vi veldig snill arbeidstaker.... ). Sjef ble så forfjamset av all denne velvilligheten at jeg fikk uka "mi" uten mer om og men. Den andre uka klarte jeg ikke hoste opp noen passende tid til så den fikk lov å "flyte". Har ingen planer. Hadde egentlig tenkt på om jeg skulle ta en sydentur på våren, men med finanskrisen på gang så virker det litt overkill. Men jeg skal nok få brukt den uka likevel.
Cata Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3463 Skrevet 30. november 2008 Jeg er gammel.... Jeg sliiiiter med stigen opp til loftet. Har loftsluke med utbrettstige og de er jo ganske bratte og smale. Når man skal komme seg opp dit med knær og rygg i ulage og så skal kravle til det innerste av loftet for å finne fram adventsstjerna, ja så lurer man på om man er i ferd med å nå rullatoralder. Men både stjerna og jeg kom ned i god behold. Lurer på om det er lys i den ennå? Har ikke giddet hente den ned de siste årene så pæra kan jo være temmelig kaputt.
Cata Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #3464 Skrevet 1. desember 2008 Det var ikke lys i pæra! (Men kanskje ikke annet å vente når stjerna har ligget ubrukt på loftet i årevis). Har fri i dag også så nå skal jeg straks hive på meg skoa og rusle til byen for å se om jeg finner en liten julegave til den ene av SOS-ungene mine. Pleier gi en liten ting hvert år. Men først må jeg dissekere kadaveret av adventsstjerna så jeg ser hva slags pære jeg trenger. Regner med den funker fint når jeg bare får nytt lyspunkt.
Bettie Skrevet 1. desember 2008 #3465 Skrevet 1. desember 2008 Gratulerer som velutdannet båtfører. Det er jo litt lurt å ha peiling på staker og merker og andre morsomheter til sjøss, hvis man har planer om å ferdes der. Dumt å havne på et skjær eller noe sånt. Soppinfeksjon er noe dritt. Ikke stort mer å si enn det. Men det går heldigvis fort over. Jeg synes du er sprek, jeg som klatrer opp bratte loftstrapper og krabber inn for å hente adventsstjerne. Regner med at den skinner lyst og klart nå i Cataheimen
Cata Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #3466 Skrevet 1. desember 2008 Eeeeeen stjerne skinner i natt . Joda, de hadde pære - og attpåtil lysestaker, så nå skinner en syv-ikke-armet lysestake i et annet vindu. Jupp, det er lurt å lære seg litt om sjømerker, for det er mange skjær i sjøen ja...
Cata Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #3467 Skrevet 2. desember 2008 <-- *regnes som grønn-i-trynet* Jeg er bilsjuk. Har vært på tur i jobbøyemed i dag, og siden det var to karer + meg så ble jeg henvist til baksetet. *urk* Resultatet var nesten gitt på forhånd. Grønn-grønnere-grønnest. Pokker ta alle mannfolk som har så lange bein at det er en "selvfølge" at de må sitte foran . Har jo vært hjemme noen timer, men først nå så føler jeg meg så ugrønn at jeg orker sitte opp. Heldigvis må jeg aldri kaste opp om jeg blir dårlig, men blir så sinnsykt kvalm og det varer i flere timer etter at turen er over. Blæ! Men som sagt er jeg i ferd med å kvikne til nå. Men for å gjøre dagen fullkommen så oppdaget jeg at en frontlyspære på bilen er kaputt så jeg må få skiftet den. Dermed må jeg avsted på verksted. Det er grusomt pinlig å ikke kunne det selv, men jeg har sett det gjort en gang (hadde til hensikt å lære) men det var så krøkkete å komme til at med min ikke alt for samarbeidsvillige hånd (gammel skade i noen sener hemmer litt av motorikken) så vet jeg at det blir ca. umulig å få det til. Nope, ikke min dag i dag.
mysan Skrevet 3. desember 2008 #3468 Skrevet 3. desember 2008 Først: Ingefær mot kvalme. Ellers: gratulerer med bestått båtførereksamen, og den båten så snerten og fin ut, og i grei størrelse for ett stykk Cata. Jeg gleder meg til du blir rik, så du kan kjøpe den båten, så kan du seile rundt sydspissen av landet vårt, opp et stykke i Oslofjorden, seile innom å ta med Bettie før du finner munningen på Glomma og seiler i retning hit. Jeg kan plukke dere opp ved Lensa Fantastisk ide, ikke sant?
Cata Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3469 Skrevet 3. desember 2008 Først: Ingefær mot kvalme. Ellers: gratulerer med bestått båtførereksamen, og den båten så snerten og fin ut, og i grei størrelse for ett stykk Cata. Jeg gleder meg til du blir rik, så du kan kjøpe den båten, så kan du seile rundt sydspissen av landet vårt, opp et stykke i Oslofjorden, seile innom å ta med Bettie før du finner munningen på Glomma og seiler i retning hit. Jeg kan plukke dere opp ved Lensa Fantastisk ide, ikke sant? Strålende idé.
Silmarill Skrevet 3. desember 2008 #3471 Skrevet 3. desember 2008 Hei Cata, Mysan hadde jo bursdag i går... Hmm, bedre sent enn aldri men jeg lagde en tråd til Mysan på personlige meldinger vedr. bursdagen hennes som var I GÅR!!! Bli med å si hipp, hipp, HURRA da vel:)
Cata Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3472 Skrevet 3. desember 2008 Hei Cata, Mysan hadde jo bursdag i går... Hva ? Og så jeg som gratulerte i dag ???
Cata Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3473 Skrevet 4. desember 2008 Trøste meg, er det snart jul? De siste dagene har forsvunnet som en røyk. Er blitt involvert et litt spennende prosjekt på jobben og de siste dagene har det vært mildest talt intensivjobbing. Ingen av oss som er blitt involvert føler oss helt vel. Det har gått lovlig fort i svingene pga. pålegg fra folk lenger opp i systemet så vi er ikke 100% sikre på det vi legger frem akkurat, men må bare gjøre det beste ut av det med de tidsfristene vi nå en gang har fått. Ekkel følelse. Det er som sagt et spennende prosjekt,men det hadde vært så mye mer ålreit å ha litt mer tid til å gå i dybden. Er ellers flink som få (eller som fy?) og holder forsettet om å gå til jobb i allfall et par ganger i uka. Det er ganske deilig egentlig - det eneste u-deilige er at jeg må opp så tidlig.... Men i morges var det skikkelig fint, nysnø og heeeeeelt stille. Og så er det litt "spenning i hverdagen". De siste ukene har jeg opplevd å bli flørtet med av en perifer bekjent . Av forskjellige grunner så stopper det med "flørt light" (neida, ingen er gift) men det er jo småmorsomt så lenge det varer. Er ikke så alt for vant til slikt. Oooog, det kreket av en bil jeg har har plutselig bestemt seg for å bli lyssky, dvs. den ene frontlykta var svart så jeg i forgårs. Det betyr at jeg må på verksted i morgen. (Bilen har stått i ro i går og i dag siden all denne travelheta på jobb gjorde at jeg ikke hadde sjans til å rekke verksted uansett.) Det er rett og slett flaut, for jeg vet jo det bare er å skifte pære, men jeg har sett det gjort to ganger, og på min bil er det langt fra bare-bare. En skulle nesten tro at man starta med en lyspære og så bygde man bilen rundt den. *sukker oppgitt* Akkurat i slike sammenhenger savner jeg min gamle bil der det bare var å vippe vekk en gummigreie, skru ut pæreholderen og bytte pære. Ble gjort på 3 minutter og selv en mekanikeranalfabet som meg fikk det til.
Cata Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3474 Skrevet 5. desember 2008 Sliten! Men bil er fikset. På verkstedet bytta de pærer gratis. Var bare ene frontlyset som var kaputt, men da mekanikeren spurte om han skulle bytte begge så takket jeg ja. Forhåpentlig slipper jeg da at den andre ryker i løpet av vinteren bare på pur f.... Tror jeg skal krabbe meg på sofaen en stund. Det ligger en kriminalroman på stuebordet og roper etter meg.
Cata Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3475 Skrevet 7. desember 2008 Man holder stilen og går og går. Nå har jeg vært ute og slitt skosåler en times tid i pent, kaldt vintervær. Det er ikke så verst når man bare kommer seg ut av huset. 7000 skritt, godt og vel. Og så fikk jeg vandra innom servicestasjonen og kjøpt frostvæske til bilen. Måtte etterfylle med bare vann i sommer en gang så da er det vel lurt å hive oppi litt frostvæske også før det blir altfor kaldt.
Bettie Skrevet 7. desember 2008 #3476 Skrevet 7. desember 2008 Å skifte lyspærer på bil, det er ikke bare-bare. Jeg ga opp og ba pent for meg på bensinstasjonen. Måtte jo inn via motorrommet og trangt og j... var det også. Lurt å stelle pent med bilen nå som det er vinterføre. Selv om du er råflink til å gå, er det greit å vite at bilen funker når man trenger den.
Cata Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3477 Skrevet 7. desember 2008 Lurt å stelle pent med bilen nå som det er vinterføre. Selv om du er råflink til å gå, er det greit å vite at bilen funker når man trenger den. I allfall når jeg skal ut og reise i morgen og må komme meg til flyplassen. Vil helst gjøre det på lovlig vis for det er i lengste laget å gå . I mørket er det nå en gang sånn at det er greit at alle lys virker, og frontlysene er ikke akkurat noe unntak.
Cata Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3478 Skrevet 8. desember 2008 *urk* Av og til er det veldig ikke-OK å være på reise. I dag er en av de dagene. Formiddagen starta med lett kaos og mye som skulle gjøres mer eller mindre samtidig, så da jeg omsider skulle av gårde til flyplassen så var hjernen i modus "overload". Var så vidt kommet til porten da det slo meg....eh, du har laptopen, men burde kanskje hatt strømkabelen også (batteriet holder ca. 20 minutter - alderdomssvekkelse)? Tilbake til kontoret - hente kabel. Ny start. Denne gang kom jeg ca. 10 min. borti veien før min mentale sjekkliste slo inn. Laptop- OK, kabel-OK, tannbørste- OK, linser - OK, briller.......brilller....BRILLER?????? Akkurat - brillene lå igjen i min "sivile" ryggsekk på kontoret (hadde bytta til litt større PCsekk..... Retur og hente brille, når man er kraftig nærsynt så reiser man ikke vekk bare med linser. Man har med backup. Omsider kom jeg meg avgårde, uten flere forglemmelser. Flyet nådde jeg også, -vel....det var forsinket så det ville uansett ikke vært problem. Men jeg var så stressa at med det samme jeg kom innenfor sikkerhetskontrollen så brast alle sluser og jeg begynte å blø neseblod. Det er kos på en flyplass det....? NOT Jaja, fikk stoppa fossefallet etter noen minutter på do med papir og kaldt vann og *bank i bordet* jeg har holdt tett siden. Men det var neimen ikke noen koselig reise. Nå er jeg framme og har sludret litt over en kopp kaffe med en venninne, men må tasse meg til sengs snart. Tror møtet begynner halv 9 i morgen (må sjekke mailen igjen). Tror hjernen min er i ferd med å gå i spinn. Så glemsk pleier selv ikke jeg å være til vanlig.
Bettie Skrevet 8. desember 2008 #3479 Skrevet 8. desember 2008 Etter hva jeg har forstått, har du hatt en temmelig hektisk tid bak deg nå, med mye jobbing. Og når du da først er på jobb og så skal av gårde - er det ikke så rart at hjernen streiker litt. Neseblod på flyplass - det har jeg ikke prøvd, men jeg kan tenke meg at det ikke akkurat er av topp-ti opplevelsene. Håper du får stresset litt ned i kveld.
Cata Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3480 Skrevet 10. desember 2008 Etter hva jeg har forstått, har du hatt en temmelig hektisk tid bak deg nå, med mye jobbing. Og når du da først er på jobb og så skal av gårde - er det ikke så rart at hjernen streiker litt. Neseblod på flyplass - det har jeg ikke prøvd, men jeg kan tenke meg at det ikke akkurat er av topp-ti opplevelsene. Håper du får stresset litt ned i kveld. Ja, jeg tror faktisk hjernen er i mer eller mindre konstant "overload" modus, for jeg glemmer jo de rareste ting. Og jeg har ikke tradisjon for verken senilitet eller Alzheimer i familien så jeg blir i tilfelle førstemann (-eh, kvinne) ut med den slags. Men som sagt er jeg rimelig sikker på at det er stress. Temmelig klassisk symptom og det er jo ikke så lenge siden jeg sniffet på utbrenthetsgrensa. Det er nok en del av samme suppa. Men i dag fikk jeg gla' melding. Sjef har begynt med årets runde med medarbeidersamtaler og har nå fått plukket vekk første biten av mine "gamle" arbeidsoppgaver. En kollega overtar noe som jeg godt kan tenke meg å bli kvitt (for jeg er helt elendig til det, mens kollega er flink). Får jeg nå bare dytta vekk den andre marerittoppgaven også så er det håp for både meg og hjernen. Særlig siden jeg skal ha en lang juleferie også. Ikke at jeg kommer til å sitte på min brede bak uten å gjøre noe, for jeg er i full sving med å jobbe meg inn mot andre oppgaver i stedet. Og i dag har jeg rehabilitert meg en smule. I praksis tilsier det frisørbesøk . Det er mentalhygiene på sitt beste. Men ble så kort (joda, det var frivillig) at jeg endte med å kjøpe lue . Tror det kan bli lovlig kaldt å gå barhodet til jobb slik temperaturen er nå, så må ha en lue i beredskap.
Fremhevede innlegg