Bettie Skrevet 13. september 2008 #3381 Del Skrevet 13. september 2008 Kjente igjen den type bilkjøring du beskrev. Noen ganger er det håpløst å få snudd når man oppdager at man egentlig er på feil villspor. Godt at bilen var like hel etterpå. Og dere ble jo helt klart moralske vinnere. Starte langt bak og seile best - det er god innsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3382 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg føler meg intelligent. Det er ikke for ofte i denne dataverdenen. Jeg driver og jobber på en blogg, der jeg har planer om å skrive litt om min seilopplæring + evt. båtanskaffelse når/hvis den tid kommer. For det første kan det være moro å lese selv senere, og for det annet kan det være OK lesestoff for andre som er i startfasen sånn som jeg. Men....etter å ha kranglet med Blogger i en uke så gav jeg opp. Liker det bloggestedet godt, men det er altså krøll med linja her så halvparten av tida får jeg ikke logget inn. Det blir litt frustrerende. Så på anbefaling fra andre bloggere så bestemte jeg meg for å prøve Wordpress. Den så grei nok ut den, bortsett fra en ting. Jeg fikk ikke bloggen til å se ut som jeg ville. Det var et par - tre ferdige templates som var OK, men.....fargene på tekst i heading og linker var mildest talt ville, sett fra mitt synspunkt. Enten ble det kjedelig eller så ble det hysterisk. Jeg vil ikke ha noen av delene. Så fikk jeg tips om at det fantes masse templates som kunne lastes ned og brukes. Fant en som så grei ut, men.....det er ca 100 år siden jeg brukte FTP så jeg fikk ikke lagt den inn. Jeg gav midlertidig opp. Så var det på'n igjen med krum hals. Man kunne redigere CSS og få det som man ville. Det fant jeg ut av og med litt googling så fant jeg diverse oversikter for heksadesimale koder for fargene. Yess.... Nå var det bare å få plassert dem rett. Det ble en smule prøv og feil kan man si, for jeg kan altså ikke den der CSS greia. Hjelper ikke at man skulle komme langt når man kan html for jeg kan ikke det heller.... Men - jeg kan gjenkjenne et hex-tall når jeg ser det. Så dermed var det til å bytte ut tallkoder og se i forhåndsvisning hvordan det ble. Funka som fy! Ikke spes. elegant, men virket. Kostet meg riktignok $15 å få lov til å lagre egne koder, men....hva gjør man ikke for å få det slik man vil ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3383 Del Skrevet 14. september 2008 Auuda. Jeg har vært på tur. Uvant tur. For et par uker siden leste jeg om et fjellområde her i nærheten som faktisk skulle gi litt høyfjellsfølelse til tross for at det ikke er kjempelangt opp dit. Siden jeg stadig driver og går inn fjellstøvler (så langt ingen gnagsår) så bestemte jeg meg for å ta turen opp dit i dag hvis været var noenlunde. Værgudene viste seg snille, med oppholds og overskyet så jeg dro avgårde. Litt spent på veien etter forrige helgs traumatiske biltur. Men veien var OK den. Smal og svingete, men helt grei å kjøre på. Skikkelig parkering var det også. 5 minutter fra parkeringen så var jeg oppe på snaufjell. Såklart var det en og annen busk der oppe, men veldig åpent og fritt og med fenomenalt merket tursti. Jeg trasket i vei i nesten en time før jeg bestemte meg for å snu. Begynte å bli tørst og hadde ikke tatt med mat og drikke. Dessuten vet jeg jo at knærne mine ikke er bra og at de blir enda mer kranglete nedoverbakke. Men det var lett terreng å gå i så jeg kommer nok til å dra opp dit flere ganger (med drikke og fotoapparat). Liker meg egentlig best på asfalt, men blir lei av å gå samme runden omatt og omatt, og jeg innrømmer at det er bedre trening å gå i terrenget. Er skikkelig øm i beina her jeg sitter. Men fikk i allfall testet dette med å følge merket sti og ser at det skal godt gjøres å gå seg vill. Et par ganger mistet jeg merkingen, men da var det jo bare å gå tilbake til siste malingsklatten og så stikke ut ny kurs. (Men ville nok hatt kart og kompass på en lengre tur ja, bare sånn i tilfelle....) Neste år ser dere meg i fjellheimen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. september 2008 #3384 Del Skrevet 14. september 2008 Du verden - jeg imponeres stadig. Her mixer du blogg den ene dagen, og klatrer til tops på en fjellknaus den andre dagen. Og så seiler du på toppen av det hele. Jammen er du en aktiv dame, Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3385 Del Skrevet 16. september 2008 Ny sveis! Dvs. den ble cirka lik den gamle, men nå er jeg iallfall "avhåret" litegrann. Deilig med frisørbesøk. Må bare få se og farget litt også nå. Orka ikke starte den prosessen da jeg kom hjem så det får vente til torsdag. Litt greit å være nyfarget når jeg skal på konferanse over helga. Har for en gangs skyld "sluppet løs" fra jobb og fått lov til å dra på konferanse. Det er ikke ofte, faktisk er det første gang siden jeg begynte i denne jobben for 9 år siden . Er ikke noen konferanseløve og heller ikke noe voldsomt til kursmenneske, men nå begynte jeg å føle alvorlig for litt faglig påfyll. Teorikunnskapen min er i ferd med å gå ut på dato. Datostemplingen på meg må fornyes en smule *klask*. Men gruer litt for det ikke-faglige. Må vel ut på torsdag og se om jeg finner noe jeg kan ha på meg på konferansemiddagen. Er ikke stor fan av denslags, men på den annen side så er jo en del av nytten å "mingle" med andre innen samme fagfelt og knytte kontakter så..... Jeg følte liksom at jeg måtte delta på den. Men da kreves det en smule anstendig antrekk og alt jeg har av skjørt og kjoler er....nåja.....også utgått på dato . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. september 2008 #3386 Del Skrevet 16. september 2008 Datostempling er en uting, men - jeg kjenner til fenomenet. Det er ok å få litt faglig påfyll, og det er ok å mingle litt også. Man kan til og med komme til å treffe noen hyggelige mennesker. Avkutting av hår er bra teapi og man føler seg litt freschere etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3387 Del Skrevet 17. september 2008 *sukk* Siste dag med seiling i sesongen. Og så jeg som var så godt i gang. Men i dag hadde vi skikkelig fint vær (kunne vært litt mer vind). Sola var til og med framme i et gløtt og vi hadde ikke så kraftig vind at det ble armer og bein i alle retninger. Men...vi tapte altså dagens seilas. Vet ikke helt hva vi rotet med, men et eller annet var det. Eller så var ganske enkelt de andre bedre. Det er jo mulig det også . Men synd det er sesongslutt, for nå merker jeg at jeg begynner å føle meg tryggere selv om det krenger litt og jeg klarer å krabbe meg rundt og få gjort noe mer enn bare å sitte pal og hale i skjøtet mitt. Skulle gjerne trent litt mer på det for å bli sikrere. Kommer til å fortsette neste år, men kommer jo til å glemme masse i løpet av vinteren. Men innendørsmennesket meg har tydeligvis funnet en ålreit måte å bevege seg ut i frisk luft på. For det er fremdeles moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. september 2008 #3388 Del Skrevet 18. september 2008 Du kommer jo ikke til å starte på null når sessongen starter til våren. For du kommer garantert ikke til å glemme alt. Noe vil nok sitte igjen i ryggmargen. Og jeg kan aldri tenke meg at de andre seilerne var bedre enn dere. De hadde sikkert bare flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. september 2008 #3389 Del Skrevet 18. september 2008 Sesongslutt for seilinga? Hva skal du bedrive utover vinteren da? Mer fjellvandring? Det neste nå blir vel skiturer i alle variasjoner, både bortover og nedover, og hvorfor ikke prøve seg på snowboard når du først er i gang? Mulighetene er mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3390 Del Skrevet 19. september 2008 Sesongslutt for seilinga? Hva skal du bedrive utover vinteren da? Mer fjellvandring? Det neste nå blir vel skiturer i alle variasjoner, både bortover og nedover, og hvorfor ikke prøve seg på snowboard når du først er i gang? Mulighetene er mange Mysan! Jeg går ikke på ski!!!! Hvis det er noen form for fysisk utskeielse jeg bent fram hater så er det det - uansett retning. Oppover, nedover eller bortover er akkurat like ille. Skal jeg først gå på snørra så er det mye enklere å komme seg opp uten de fordømte plankene surret fast til beina. Hva jeg skal gjøre i vinter er et åpent spørsmål ja. Skal ta båtførerprøven så jeg stiller teoristerk til våren, men det er jo bare noen få dager det går over. Vurderer russiskkurs faktisk . Hadde besøk av noen russere på jobb i går og i et øyeblikk da tolken var vekk noen minutter så var det en som spurte meg om noe, og jeg skjønte søren meg hva han mente. Hjalp ikke mye, for han skjønte ikke mitt svar (på engelsk så klart), men da tolken kom tilbake og oversatte så viste det seg at jeg hadde skjønt spørsmålet helt riktig. Det var skikkelig moro. For ca. 100 år siden tok jeg et begynnerkurs, men har glemt det meste nå. Noen få ord henger imidlertid igjen og i kombinasjon med situasjonen han spurte om så klarte jeg altså å tolke. Hadde vært gøy å kunne si noen ord selv også. Forøvrig har jeg en høyst påtvunget shoppedille om dagen. Skal på konferanse over helga og "skapkrympen" har tatt det meste av mine finere antrekk. (Lett match - jeg har bare 2 ) Har meldt meg på konferansemiddagen og synes jeg må se anstendig ut der i det minste. Dermed bar det ut på shopping i går og kom hjem med svart bukse (litt tøff i designet), hvit bluse (kjedelig, men den satt veldig bra på) og en sid svart strikkejakke som kan slenges over. Det ble mindre kjedelig på enn det virker som av beskrivelsen. Planen var å bruke mine gamle svarte pumps til. (Innkjøpt på midten av -80 tallet) Men jeg er usikker på om jeg har dem enda. Tror ikke de er kastet, men fant dem ikke i skoskapet. De kan ligge på loftet i en kasse med "ukurante sko", men for sikkerhets skyld stakk jeg innom skobutikken i dag. Det skulle jeg aldri gjort . Jeg endte med å prøve et par helt enkle sko med elastisk rem over vrista og halvhøy hæl. Ikke nok med at de var ustyrtelig fine på foten, men de var nesten gode også. (Pensko blir jo aldri 100% gode....) Dermed ble det skoshopping også. Heldigvis var de ikke av det aller dyreste slaget så det demper den dårlige samvittigheten litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. september 2008 #3391 Del Skrevet 21. september 2008 Skal ikke ha dårlig samvittighet for å ha shoppet litt. Antrekket virker slett ikke kjedelig. Det kan jo stæsjes opp eller ned med tilbehør. Og gode pensko er virkelig verd pengene sine. Russisk???? Er ikke det en masse kasus å huske på der? Tror ikke det er tingen for meg i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. september 2008 #3392 Del Skrevet 21. september 2008 Pene sko som er nesten gode å gå i? Ikke dårlig vel. Jeg ser at det finnes noe som heter soft walk i enkelte skobutikker nå, er det sånne du har funnet? Hmm...jeg tror det var soft walk, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. september 2008 #3393 Del Skrevet 24. september 2008 Hvor lenge har du tenkt å være borte fra dagboka di egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. september 2008 Forfatter #3394 Del Skrevet 26. september 2008 Hvor lenge har du tenkt å være borte fra dagboka di egentlig? Til nå! *vært på konferanse i utenlandske land uten å ha med PC* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. september 2008 #3395 Del Skrevet 27. september 2008 I Utland, ja... der har jeg også vært. Jeg hadde heller ikke med noen pc da jeg var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. september 2008 #3396 Del Skrevet 28. september 2008 Vært en bra konferanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3397 Del Skrevet 28. september 2008 Japp, konferansen var bra, men slitsom. Deltakere fra flere ti-talls nasjoner og flere parallelle sesjoner så vi løp som gale mellom de forskjellige foredragssalene. Selvsagt lå de to salene der de fleste av foredragene jeg interesserte meg for så langt fra hverandre som det var mulig. *pes* Traff mange gamle kjenninger og fikk noen nye bekjente også. Hadde for en gangs skyld "selskap" av to damer jeg kjenner. De kommer fra forskjellige steder, men var begge på konferansen, så vi spiste middag sammen omtrent hver dag. Koselig. Vanligvis er jeg ensom ulv på slike ting og finner ikke så lett noen å egle meg innpå for måltider - svært mange andre reiser jo sammen med kolleger. Så vi hadde det moro vi. Torsdag ettermiddag fikk to av oss imidlertid nok av å være snille piker, så da klokka hadde passert 15 så snek vi oss ut for å ta en kikk på byen. (Må da tilføye at vi ikke pingla ut før vi hadde sjekka programmet og funnet ut at de siste foredragene den dagen var av minimal interesse både for oss og våre arbeidsgivere. ) Merket forøvrig at det er lenge siden jeg har tenkt i så teoretiske baner. Både mandag og tirsdag var smekkfulle av interessante emner, men ble rimelig sliten i hodet etterhvert. Tydelig at hjernecellene er litt nedstøvet ja. Fredag var det lagt opp til ekskursjoner i området (av faglig art det også). Fikk med meg ganske mye nyttig på den jeg valgte. Forøvrig var jeg kjempeheldig med valg av hotell. Valgte det billigste jeg kunne finne som lå i gangavstand fra konferansestedet, men var veldig heldig med standarden. Nydelig frokost og jeg hadde hatt vett nok til å be om et "quiet room" så jeg fikk vindu mot en lite trafikkert gate. Alt i alt veldig bra uke. Kom deisende hjem sent fredag kveld, med et saftig blåmerke på den ene armen. Måtte løpe som gal på Schiphol for å rekke flyet mitt derfra og klarte å slenge arma borti et stativ av noe slag. Det ante meg at det var friske farger i gjære da jeg kjente kulen utapå genserermet. Nå har kulen flatet ut, men jeg har et helt fargekart på overarma . Det er bare å velge - har allverdens sjatteringer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. september 2008 #3398 Del Skrevet 30. september 2008 La fargekartet på armen ta over for han du har i GPS'n din en dag da vel, og se hvor du havner. Lev livet og slå ut håret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3399 Del Skrevet 30. september 2008 La fargekartet på armen ta over for han du har i GPS'n din en dag da vel, og se hvor du havner. Lev livet og slå ut håret mysan da, du har jo sett hårsveisen. Det er ikke så mye å slå ut der . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. oktober 2008 #3400 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg liker ikke Schiphol. Når jeg har vært der, har det vært ei mil mellom innsjekking og gate. Det er slitsomt å sitte og ta imot masse teori. Kjenner det selv når jeg er på faglige samlinger. Men er innholdet godt, så gjør det ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg