Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Offisiell kunngjøring (for dem som har fulgt med i denne boka over noen år...): Ex er nå offisielt ute av systemet. Møtte ham her om dagen i bil og det første som slo meg var: "Herregud så gammel han er". :ler:

Det betrakter jeg som et absolutt tegn på tilfriskning fra min side. ;)

Mulig den nyvunne optimismen har noe å gjøre med at jobbskifte er på gang og at jeg gradvis sklir over i nye oppgaver som kan gi mer interessante arbeidsdager. Veldig greit når tilværelsen (omsider) synes å stable seg på beina igjen.

Det skal i dag feires med å polere bilen før høsten setter inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott. Det er godt når man kan møte folk og føle.....ingenting. Er glad på dine vegne.

Polering av bil - hm - tror jeg får skremme ut Halvdelen til å fikse det. Han kjenner noen som gjør slikt. Selv har jeg ikke lyst - og når jeg da ikke må - så betaler jeg meg ut av jobben.

Når er du fullt innkjørt i ny jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er du fullt innkjørt i ny jobb?

Vel, formelt sett har jeg ikke fått den enda, så jeg aner ikke :ler:. Men både avtroppende og påtroppende sjef er enig om at sånn skal det være, så....jeg får se. Må vel få en bekreftelse på det etterhvert. Men siden jeg skal være på samme sted og alt det der, så er det ingen som løper beina av seg. Det er et par ting som skal på plass mhp fordeling av mine nåværende oppgaver så det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Og jeg er blitt tilsvarende ung.... Sitter nå og funderer på å handle fjellstøvler. Er det noen som blir med på tur? Liiiiiten tur? Støvelkjøpet er egentlig med en baktanke om å melde meg på en vandretur utaskjærs til neste år, men så deisa jeg inn på turistforeningen sine sider og så at det er mange fine steder som selv jeg burde kunne nå nå om høsten når insektene har gitt seg. Men jeg kan jo ikke gå alene :klø: . Da må det være ekstremkort etappe, for jeg er absolutt ikke fjellvant og ingen kløpper med kart og kompass heller. (Joda, jeg vet stiene er godt merket, men.....man skal jo kunne klare seg uten merking også om det kniper. )

Hmmm, seiling og "turing" - er jeg blitt syk, tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må være en gedigen 40-årskrise som har innhentet meg, selvom jeg ikke er 40 - bare 40-ish :ler: . Fjellstøvler "halvlight" er kjøpt. Crispi Beito. Fant dem på Intersport og syntes det var greit med noen som ikke er av det aller tyngste slaget. Blir vel neppe "tung" fjellvandring på meg selv om jeg synes det kan være godt å ha et par solide sko som også kan brukes i fjellet. Hadde et par for mange år siden, men de var et lite nr. for små så de ble kastet etter noen år. Og så hadde jeg militærstøvler som jeg gikk i filler - brukte dem både i tide og utide på vinteren.

Mens jeg prøvde støvlene så sludret jeg litt med ekspeditøren på sportsbutikken og fikk høre litt om mulige korte ruter i noenlunde nærmiljø. Vedkommende var visst selv blitt bitt av "vandrebasillen" for ikke så veldig lenge siden og kom med et par OK tips. Får se hva det blir til utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hos oss ser jeg at det settes inn annonser for ulike turer. Det er sportsklubber som har faste turdager, og det er annonser for turer til spesielle områder i nærmiljøet. Så en i dag som averterte med lett tur og utsikt. Kanskje det finnes noe sånt hos deg også?

Men du verden - både seiling og vandring - det blir luft i luka hos deg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... luft i luka??

Cata har garantert hatt gjennomtrekk i toppen tidligere også (ref. diverse likehetstegn hos sånne som oss.. hehe), men dette blir kanskje litt annerledes. Om det er sunt gjenstår å se. Og jeg innrømmer at jeg er en smule misunnelig på denne eventyrlysten altså.

Hos meg begrenser eventyrlysten seg stort sett til å rezze ting *sukk*.

Men jeg har luft i luka.. hele uka. (das reimt sich).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jippi, vi vant!

Seilte regatta i dag og "vår" båt vant. Endelig var det så lite vind at vårt utrente mannskap fikk en sjans. De andre gangene har det blåst så kraftig at vi har slitt med å stokke armer og bein i rett rekkefølge. I dag fikk vi tid til å tenke litt.

Er det nødvendig å si at vi var ganske fornøyd med oss selv? Men i oppsummeringen etterpå var vi enig med oss selv i at denne gangen hadde vi ikke gjort så fælt mange feil.

Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med seieren. Det er rart hvordan vinner- og konkurranseinstinkt tar over når en mulig seier er i sikte.

Men det er jo helt klart at dere måtte ha gjor få feil for å klare seieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgh!

I dag skulle jeg prøve meg som friluftsmenneske. De nyinnkjøpte fjellstøvlene må gås inn. Det kan jeg jo forsåvidt gjøre hvor som helst så lenge det er utendørs, men føler meg ikke så smart hvis jeg trasker rundt i bygatene med dem på denne tida av året.

Dermed gikk jeg på nett og så meg om etter turstier i området. Fant en som virket fristende, så jeg bestemte meg for å kjøre dit. Skulle sette bilen fra meg på en parkeringsplass og gå 2-3 km. Grei start det, ikke sant?

Phø!

Først fant jeg ikke fram. Var jo ikke mulig å legge parkeringsplassen inn i GPS'en og jeg kjørte av på feil vei. NAF boka ble halt fram og jeg kom omsider fram til et stedsnavn som kunne tenkes å ligge i GPS'n og alt så mye bedre ut. En stund.

Vel, jeg er ikke det minste redd for å kjøre på svingete veier og om de er smale så gjør det meg ikke så mye det heller. Det er jo bare å avpasse farten. Dermed fikk jeg ikke angst da asfaltvei gikk over i grusvei. Derimot begynte jeg å lure da jeg måtte gjennom ei grind.... Men fremdeles var jo veien kjørbar og noen parkeringsplass hadde jeg ikke sett, så jeg fortsatte.

Det var dumt. Erkedumt.

Plutselig befant jeg meg nedi en bakke som tydeligvis hadde fått sterk medfart av regnet en eller annen gang. All grus var nemlig regnet vekk og kun pukken lå igjen -og selv den var temmelig "hullete". Og på begge sider av veien var det skog. Hva gjør man da? Man fortsetter, for det var jo alt for smalt til å få snudd bilen. Fant riktignok et par utvidelser av veien, men der hadde jo noen luringer parkert så dermed var det umulig å snu der også. Summa summarum, måtte kjøre helt ned til en gresslette som muligens var den nevnte parkeringsplassen og snu der, og så måtte jeg opp steinura igjen.

Det er lenge siden jeg har vært så redd.

Ikke for liv og helse og meg, men fy søren så redd jeg var for bilen. Oppover måtte jeg jo nødvendigvis ha litt fart selv om jeg kjørte i 1. giret. Og turen som jeg egentlig skulle gå var jo bare å glemme. Stien var ufremkommelig så jeg gadd ikke prøve en gang. Regnet med jeg kom til å trenge dagen hvis jeg kjørte bilen fast eller ødela den.

Men opp kom jeg, og bilen virket intakt. Slo ikke nedi en eneste gang, selv om jeg hørte en stein som spratt opp. Hvis ikke dekkene har fått for hard medfart så tror jeg det har gått bra. Kjente litt eksoslukt i bilen på vei hjem, men det kan ha vært fra en møtende bil for jeg hører ingen ulyder og den første mila merket jeg ikke noe slikt.

Spent på dekkene for i morgen skal jeg kjøre til flyplassen og reise til Trondheim en tur. Kan jo alltids leie bil hvis det er krise, ettersom det er jobbetur, men håper å slippe sånt tull.

Fikk forresten gått en liten time, for da jeg var vel ute av "ura" så kjørte jeg til et annet turområde som jeg kjenner litt fra før og gikk der en snau times tid. Skoene er gode, men må nok satse på sokker uten sømmer over tærne. Og så må de mykes opp litt. Men det lover bra. De satt greit på foten og var lange nok så slik sett berget tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen holdt! Og under over alle undere så var det ikke noe tull med flyene heller, så nå sitter jeg mett og fornøyd på hotellrommet og slapper av. Har vært innom jobbemail og fått unna et par småting så jeg har i grunnen ganske bra samvittighet. Kanskje burde jeg lese noen sider i en bok jeg har med?

Er forresten superflink til å pakke... Skal jo bare være her i en dag så jeg nøyde meg med ryggsekk til laptopen. Der fikk jeg stappet ned 2 tynne gensere + undertøy + nattøy og toilettsaker :fnise: . Alt dette i tillegg til laptop og noen papirer som måtte være med, og den før nevnte boka. Gjett om jeg setter pris på komprimeringsposen jeg kjøpte for en tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med oss 'gamlinger' egentlig?

Tur i skog og mark, og til sjøs også for din del.. selv har jeg begynt å interessere meg for hageting... blomster og busker og sånt... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som skjer med oss 'gamlinger' egentlig?

Tur i skog og mark, og til sjøs også for din del.. selv har jeg begynt å interessere meg for hageting... blomster og busker og sånt... :klø:

Ikke si at det er noe "aldersgen" som slår til :unsure: - for da lurer jeg på hva jeg skal begynne med. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si at det er noe "aldersgen" som slår til :unsure: - for da lurer jeg på hva jeg skal begynne med. :ler:

Hmmmmm :lur:

Stavgang er ledig! Og så kan du begynne med fallskjermhopping og vindsurfing. Og så finnes det alltids en strikkeoppskrift vettu. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro jeg må stå over alt som foregår høyere enn en stolhøyde over bakken. Så fallsjkjerm og sånt er uaktuelt - og stavgang .. grøsser bare ved tanken (det er nok minnene fra ungdommens skrekkelige langrennstrening som sitter for fast)

Baking har jeg sluttet med .. og selv om jeg liker å lage mat - er vel det ikke noe aldersgreie.

Kanskje jeg skal fordype meg i vin ...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hekling, Billa, hekling.....

Vi vant forresten nesten i kveld også, hadde det bare ikke vært for at vi ble en smule diska... Hørte ikke førsteskuddet så vi hadde motoren på da andre skudd gikk. *dumt*

Men vi seilte bestest.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekling pøh... det gidder jeg da ikke (men jeg har faktisk lært å slå nupereller en gang omtrent ved tidenesmorgen).. Vinsmaking er da mye morsommere :nigo:

Vant nesten ikke dårlig :klappe: - og sånne små feilskjær som disking på grunn av motor og sånt kan man se bort fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant nesten ikke dårlig :klappe: - og sånne små feilskjær som disking på grunn av motor og sånt kan man se bort fra

Heeeeelt enig :nikker:

Vi lå jo ved brygga laaaaangt unna startlinjen så den motoren hadde vi ikke akkurat nytte av. Det må da være håp for "prosjekt båt" når vi er blitt såååå gode ;) ? *optimistisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten vant? Va bra!! Dere kunne ikke noe for at dere ikke hørte førsteskuddet, så jeg synes ikke det tells... ergo vant dere. Dere seilte jo bestest, sant? :jepp:

Jeg driver og suller rundt i alderdommen min fremdeles, så idag har jeg klippet utallige mål med plen. Først på jobb, så hjemme. Nå er det fredag kveld, lys på bordet og gullrekka på tv. Fornøyd :nigo::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...