Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du får gjøre som broren min når han kjører nordover - starter etappene ved sekstiden om morgenen. :fnise:

Næhei, jeg vil ha frokost først. Men ellers har du i grunnen rett - jeg bør nok starte i rimelig tid på morgenen ja. Via Michelin beregner en del timer og av erfaring vet jeg at jeg må plusse på litt (tissepauser og bensinfyllepause og kanskje litt mat også). Men ikke snakk om at jeg starter ved 6-tiden. Et sted får grensen gå og min går ved ca. halv 8 (når jeg ikke er pokka nødt til å starte tidlig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I'm on the road again....

Rar lyd i bilen når den står stille, men...håper det bare er "knepping" i varmt metall, eller litt surkling i vifta. Får la være å bli nervøs før det kommer skumle lyder når jeg kjører. Har i allfall sjekka vann og olje og luft (sistnevnte i dekk :fnise: ) før jeg startet så det skal ikke være noe som er veldig mangelfullt.

Jaja, har kjørt med langt mer tvilsomme biler enn dette, så den holder vel hjem. Skal uansett ha den på service uti neste uke en gang så da får den seg en liten sjekk.

Skrevet

Det glemte jeg å spørre deg om... hvordan ble det egentlig med de lydene i bilen? Ja, du kom jo helt hit, og jeg vet at du kom til hotellet også med litt om og men... men hva med lydene?

Håper du kommer deg helt hjem også, selv om du mangler en kvart arm og en fot ;):fnise:

Skrevet

Bil holdt. Rare lyder var der i går også, men...bil funker og da så. Kom meg hjem i dag, med alle fingre og tær....men lurer litt på om ikke det høyre øret er litt oppgnagd. Og så har jeg potespor på ryggen :ler: .

Jeg har nemlig vært og hilst på Mysan og Kompis og har fått bevist at jeg er til å spise opp. I allfall synes Kompis det. Enten det, eller så tok han feil av meg og et gnagebein. Men jeg stiller da virkelig mer i kategori "full middag" enn "bein" så det kan det ikke være. I allfall ble jeg hilst på godt og grundig av den "lille" firbeinte. Det er bare det at han er bittelitt stor til å være liten og så hilser han med tennene. Kosebiting er sikkert kos for vofs, men ikke fullt så kos for beinet - eller gjesten, for vovven gjør som vovver flest - han sikler ;) . Dessuten vet man jo aldri, han kan jo komme til å bite hardere enn han mener i ren hoppogsprettyrhet. Skjønt han lyktes godt med meg, da. Det gikk ikke hull et eneste sted på hele meg. Derimot ble han nok litt fornærmet, for det ble en uendelig rekke strenge "nei!" fra meg hver gang han prøvde seg med gnaging. Tror muligens ikke jeg er yndlingsgjesten hans lenger :ler: .

Men fin er'n. Hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg sporenstreks leid ham som turkamerat.

Og innimellom gnaginga og nei'ene, så fikk altså Mysan og jeg drukket kaffe og spist kake (nam) og skravlet litt om både bøker og hus og ditt og datt. :)

Ellers har jeg nå kjørt land og strand rundt, og blitt passe rundlurt av Jørgen (min kjære GPS). Da jeg skulle finne meg hotell i går kveld så hadde noen flytta på veien siden kartet ble lagd, så jeg havnet i en loop mellom to rundkjøringer og kom meg aldri ut derfra. Da jeg bestemte meg for å ta en sjans og trille i en helt annen retning for kanskje å få ny "innseiling" til hotellet så ble det forsyne meg i helt feil retning - uten avkjørsel i mils omkrets omtrent. Dumt! Enda mer dumt ble det ettersom forsinkelsen førte til at jeg kom til hotellet akkurat i det kafeen stengte så jeg måtte til en bensinstasjon ikke så langt unna og få meg litt saltmat. Det ble en pizzabit. Ikke det lureste valget, for trøtt som jeg var så klarte jeg å miste halve fyllet (jada, tomatsaus..) nedover både genser (limegrønn) og bukse (mørk beige). Tomatsaus setter flekker :grine: . Dermed ble det bløtlegging og klesvask i håndvasken på hotellrommet.

Gjett hvem som skal slenge på en maskin med skitne klær nå i kveld ;) ?

Skrevet

Godt å se at du har kommet deg helt hjem, og uten verre skader enn poteavtrykk på rygg og et delvis avgnagd øre...

Udyret ligger i sofaen tvers overfor meg, og jeg skal helt sikkert hilse.

I dag har han hatt besøk av broren min og hans fire barn, så nå er han slips. Og jeg er ikke det minste lei meg ;)

Skrevet

Snille gutter og jenter :) .

På jobb har vi inne noen ferievikarer om somrene og siden jeg har vært på ferie de foregående to ukene så var jeg ikke tilstede da de ankom (rimelig nok).

Så denne uken har jeg fått flere spørsmål fra dem som var her i fjor også om jeg har vært på ferie. Da legger de i allfall merke til at "gamlemor" manglet. :fnise: . Litt hyggelig at de la merke til at jeg manglet.

Forøvrig er jeg utslitt i dag. Starta dagen med en ganske fysisk tung økt før jeg skulle stå og smile pent og presentere ting for Viktige Gjester. Her snakker vi kontraster så det holder. Men kom meg fra begge deler med æra noenlunde i behold. Den æra som evt. mangler går på det rent fysiske. Jeg bør visst begynne å trene litt styrke igjen, for jeg ble mer sliten enn jeg strengt tatt burde.

Skrevet

*urk*

Skalk lukene. En gang eller to i løpet av sommersesongen pleier det flakse forbi en koloni flyvemaur. Den dagen ser ut til å være i dag. De små bevingede krekene kravler over alt på hele terassen min....

Selv om de er ufarlige så synes jeg de er ekle og jeg vil absolutt ikke ha dem inn, så nå er jeg veldig glad for at jeg kan kjøle pr. varmepumpe. Heldigvis pleier de dra videre etter noen timer.

Skrevet

Det er vel ny dronning og hennes undersåtter som er på vei for å lage ny koloni, er det ikke?

Skrevet
Det er vel ny dronning og hennes undersåtter som er på vei for å lage ny koloni, er det ikke?

Jo, jeg tror det. Men de får ikke lage ny koloni på min veranda :kjefte: . Ingen fare, forresten. Som jeg forutsa så var de vekk etter et par timer. Nå ligger det bare et par døde bevingede igjen ute på biltakene på parkeringsplassen her. Ikke alle som tåler strevet tydeligvis.

Skrevet

Blæ. Jeg er lei av å drikke....

Ikke det at jeg har slått meg på flaska altså, - her snakker vi om vann, men jeg er lei for det. Er av dem som sjelden blir tørst, men begriper jo at når det har vært så varmt som de siste dagene så er det lurt for kroppen å få noe mer væske en vanlig. Altså drikker jeg.

Men....rister jeg på hodet nå så føler jeg at det skvalper.

Skrevet

...og så er jeg feit! :grine:

Sånn blir det når man er brusoholiker. Det setter seg på sidebeina. Når man i tillegg ikke akkurat elsker å lage mat så klistrer det seg på enda noen kg.

100% selvforskyldt og 100% anger og ruelse. Jeg som var så fin for noen år siden. :kjefte:

Så herved er det erklært: Jeg er på slanker'n igjen. Vektklubben har fått et medlem i retur. Denne gangen skal jeg prøve meg som Cata-smart. Starter med å få kontroll på maten og så får vi se om jeg gidder trimme litt etterhvert. Det var det som funket første gangen. Begynner jeg både å endre kosten og trimme så går jeg lei innen 2 uker.

Garantert.

Brus er pr. nuh byttet ut med Farris og matporsjoner er krympet litt og skal etterhvert omarbeides en smule.

Hu hei hvor det går!

Skrevet

OK, jeg tror jeg er blitt hyper. Og så må jeg ha kommet over eksen. I allfall så sitter jeg og teller over aktivitetene jeg har lagt opp til i nær fremtid og det er veldig u-Catask :ler: . Det tyder på at jeg er rimelig avdeppa og btw - jeg har visst glemt å ta antidepp i dag. *note to self - må fikses, kan ikke ha bråstopp*

Hør nå bare:

Om noen få uker så tasser jeg avgårde ned til Europa på organisert båt og sykkelferie. Er litt redd for syklinga for jeg har dårlige knær, men det sies å være veldig flatt terreng og lett løype så ejg håper og tror det går bra. I det minste så virker det som om ankelen som har plaget meg siden påsken er kommet på plass. For to dager siden kjentes det ut som noen bein nedi foten gled omhverandre, det knakte og knirket og gjorde litt vondt. Og siden har ikke ankelen sviktet meg. Vanligvis har den hatt 2-3 anfall pr. dag. *krysser fingre masse*

Ikke før er jeg kommet hjem fra ferie så er jeg påmeldt på helgekurs i seiling. Av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg vil prøve det. En kollega kjøpte seg seilbåt i vår og skryter veldig av den. Jeg liker også sjøen og ble bitt av basillen så jeg meldte meg på kurs for å finne ut om det er så gøy som det virker. I verste fall blir jeg gruelig sjøsjuk, oppdager at jeg har kastet vekk noen 1000 lapper og sannsyligvis hatt en morsom helg....

Som en oppfølger til dette så vurderer jeg å melde meg på kurs for å ta båtførerprøven i høst. Har ikke båt, men har grei tilgang til sjøen så jeg ser for meg at det uansett ville vært hyggelig med båt. Drømmen er seilbåt, men ser for meg enkelte problemer (må f.eks. kunne manøvrere den alene), men som et mer realistisk alternativ kunne jeg jo hatt en liten "finværsputrebåt". Påhengsmotorer er jeg fortrolig med fra barndommen av. Uansett så regner jeg med det snart kommer krav om båtførerprøven samma søren og dessuten er det fornuftig å kunne litt "trafikkregler".

Sist men ikke minst sitter jeg og sikler litt på sydenturer til våren. Er ikke egentlig noen sydenfarer, men vet jeg begynner å få litt utferdstrang uti mars hvert år. Har funnet meg et kjekt hotell på Gran Canaria som jeg sitter og kikker litt på i ledige stunder.

AktivCata jah!

Skrevet
Blæ. Jeg er lei av å drikke....

Ikke det at jeg har slått meg på flaska altså, - her snakker vi om vann, men jeg er lei for det. Er av dem som sjelden blir tørst, men begriper jo at når det har vært så varmt som de siste dagene så er det lurt for kroppen å få noe mer væske en vanlig. Altså drikker jeg.

Men....rister jeg på hodet nå så føler jeg at det skvalper.

Når du føler tørst er du allerede uttørket. Du trenger halvannen til to liter vann hver dag. Du mister masse væske bare gjennom pust, svette og urin. Kaffe og koffeinholdige drikker gir deg ikke væske, de er vanndrivende. Sprit opp vannet ditt med litt sitron eller lime eller ett eller annet da, fyll i flasker og sett i kjøleskapet så det er kaldt og friskt.

...og så er jeg feit! :grine:

Sånn blir det når man er brusoholiker. Det setter seg på sidebeina. Når man i tillegg ikke akkurat elsker å lage mat så klistrer det seg på enda noen kg.

100% selvforskyldt og 100% anger og ruelse. Jeg som var så fin for noen år siden. :kjefte:

Så herved er det erklært: Jeg er på slanker'n igjen. Vektklubben har fått et medlem i retur. Denne gangen skal jeg prøve meg som Cata-smart. Starter med å få kontroll på maten og så får vi se om jeg gidder trimme litt etterhvert. Det var det som funket første gangen. Begynner jeg både å endre kosten og trimme så går jeg lei innen 2 uker.

Garantert.

Brus er pr. nuh byttet ut med Farris og matporsjoner er krympet litt og skal etterhvert omarbeides en smule.

Hu hei hvor det går!

Brus er ikke bare sukkerholdig, det er også ekstremt basisk, med en verdi rundt 2. Dette fucker opp metabolismen.

Alt det vi putter i oss, og særlig ferdigmat, brus, kaffe og sånne ting, gjør kroppen veldig veldig basisk, og en frisk kropp skal faktisk være lett alkalisk.

Alt dette basiske er faktisk også årsaken til osteoporose, ved at kroppen selv drenerer knoklene for kalsium for å nøytralisere blodet. Vi dør nemlig hvis blodet kommer under en viss verdi.

Sånn det var dagens leksjon. Bare for å gjøre tilværelsen litt mer håpløs :fnise:

Her kan du lese om det hvis du tør: http://blpublications.com/html/body_healthyph.html

Skrevet (endret)

Yeah, første uke på slanker'n har gitt resultater og jeg er avvent fra brus, i allfall nesten. Har til og med rørt meg i dag, så nå sitter jeg her med vondt i beina. Masse trasking på vondt underlag i dag.

Og 2,5 uker igjen til ferie, del 2 :ler: .

Har begynt å glede meg, men lurer fælt på hva som må pakkes for en uke dels på båt og dels på sykkel :klø: . Blir litt mer enn min vanlige standardoppakning, så dermed mister jeg cluet littegrann. Blir for mye sko. Må ha joggesko og sandaler og skulle gjerne hatt med et par litt fine også. Det tar jo så forbasket mye plass i bagen.

Endret av Cata
Skrevet

Nå har jeg sett pumps som nærmest er til å brette i to, kanskje du skal se etter et par av den typen? Om de er gode å gå, kan dog kanskje diskuteres? :vetikke:

Skrevet

Aua, må ha sko som er gode å gå i vettu, når man er på tur. Men du gav meg faktisk en ide. Har et par flate eccosko som omtrent kan brettes i to. De er i allfall flate nok til ikke å ta opp mye plass i bag'en. De kan gå som en slags pensko i nødsfall. Så dermed blir det bare et par "store" sko å pakke ned. Må jo ha på enten joggeskoa eller sandalene når jeg reiser.

Skrevet

Man er forresten fornøyd Cata. Det ser ut som det kan bli en mulighet for et lite jobbytte til høsten. Akkurat i tråd med det jeg har ønsket meg. Det er muligheter for å bli her jeg er rent fysisk, men for å få en del endrede arbeidsoppgaver som kommer til å være mer i tråd med det jeg er utdannet til og behersker.

Ikke noe er sikkert enda, men muligheten er altså til stede.

*krysser fingre*

Skrevet

Man er forresten fornøyd Cata. Det ser ut som det kan bli en mulighet for et lite jobbytte til høsten. Akkurat i tråd med det jeg har ønsket meg. Det er muligheter for å bli her jeg er rent fysisk, men for å få en del endrede arbeidsoppgaver som kommer til å være mer i tråd med det jeg er utdannet til og behersker.

Ikke noe er sikkert enda, men muligheten er altså til stede.

*krysser fingre*

Skrevet
Hør nå bare:

Om noen få uker så tasser jeg avgårde ned til Europa på organisert båt og sykkelferie.

Hva slags selskap er det du drar med og hvor ??

Har lurt litt på dette selv men aldri kommet så mye lenger enn å tenke på det .....

Vet ikke om du får vonde kne av å sykle ellers så er jo sykling forh. snilt mot kroppen ! Er viktig å sitte med riktig vinkel på foten slik at kneet ikke er vridd.

Vet om en sykkelkompis som har en reim han tar på rett under kneet som gjør at han ikke får vondt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...