Cata Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3181 Skrevet 22. mars 2008 Øyner mulighet for overlevelse. Har nå sittet oppe en times tid uten altfor mye au. Mulig mage begynner å komme seg. (Cola og riskaker er nesten ufeilbarlig kur på meg.) Håper mage er form til å motta noe skikkelig mat imorgen.
Cata Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3182 Skrevet 23. mars 2008 *sukk* Mage holder stand. Umulig i dag også. Uggen og oppblåst, akkurat som når man er ferd med å få magesjau, men blir liksom ikke noe mer. Ikke voldsomme smerter eller noe sånt heller, men mangler totalt matlyst. Har dytta innpå en Go'morgen og sitter med et glass vann som skvises inn slurk for slurk. Kan jo ikke tørke ut heller, selv om jeg ikke har lyst på - og det er grenser for hvor mye cola man orker. Heldigvis er kvalmen som var tilstede første dagen vekk (hater å være kvalm) men hvis jeg hadde kastet opp da så hadde jeg kanskje vært OK nå? Og tror jeg er kurert for "jelly beans" for all framtid. Hadde spist noen slike fra en godtepose like før elendigheta brøt ut. Kan ikke tro det er noen sammenheng, men neimen om jeg har mye lyst på sånt etter denne runden. Og så er jeg sur! For jeg får jo ikke morgenkaffe. Det tør jeg iallfall ikke ta sjansen på når magen er relativt tom.
Cata Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #3183 Skrevet 24. mars 2008 OK, ikke kaffe i dag heller, men det kan jeg leve med. Mage er i god bedring. Ikke lenger vondt, men litt oppblåst. Matlysten er heller ikke på topp, men det kan jeg fint leve med. Kan jeg få tilbake ca. 70% av opprinnelig matlyst så er det veldig OK . Det blir nok livlinja bare glad for. Vært på jobb en tur i dag også. Trøbbel på gang, men etter forholdene god stemning og gutta ordner opp. Flinke gutter. La igjen en moderlig formaning og gikk hjem. Men *sukk* blir nok å ta tak i i morgen - og så jeg som allerede hadde dagen fulltegnet.
mysan Skrevet 24. mars 2008 #3184 Skrevet 24. mars 2008 Uff, ikke noe hyggelig å være syk når det endelig er litt ferie. Selv er jeg utslått av hodepine i dag, men det er ikke på langt nær hva du har slitt med. Bli ordentlig bra fort da!
Bettie Skrevet 24. mars 2008 #3185 Skrevet 24. mars 2008 Magetrøbbel er ikke noe moro. Håper det gir seg nå, slik at morgenkaffe og mat kan inntas igjen. Dumt når slike ting kommer i feriene. Vel - jeg leser jo at du ikke har hatt helt fri, da. Fortsatt god bedring
Cata Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3186 Skrevet 26. mars 2008 Mystiske ting skjer. Pga. bosted: langtutibushen så handler jeg en god del på nett. Nå har jeg fått utleveringsbilag på pakke fra Sveits???? Men jeg har da handlet ganske nøyaktig nullniksnada derfra. Ikke kjenner jeg avsenderfirmaet heller *nysgjerrig*. Gikk på posten for å hente (for var kommet pakke fra SN også - ny parfyme..... ) men selve pakken var ikke kommet - kun bilaget. Lurer på hva det kan være? Krysser fingrene veldig og håper at det er Lillemac som har vært på verksted i utlandet. Sendte den jo til norsk reparatør, men mulig de har måttet sende videre hvis det er blitt for mye for dem? *håpe*
Cata Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3187 Skrevet 26. mars 2008 Mysterium løst (dessverre). Lillemac har ikke vært på utenlandstur. Derimot har pakke fra Strawberrynet som jeg hentet i dag på mystisk vis vært innom Sveits, så det kom 2 utleveringsbilag. *skjønneringenting* Dvs. skjønner det har noe med tollsjekking å gjøre, men.... Dermed er jeg i den morsomme situasjon at "ærlige meg" må tusle på posten og betale tollen min i morgen til tross for at jeg fikk pakken ut i dag .
Cata Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3189 Skrevet 26. mars 2008 Lillemac kommer nok snart han også... *savne* :gråte:
Cata Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3190 Skrevet 27. mars 2008 OK....nå lurer jeg.... Hva er korrekt reaksjon på å bli kalt "udugelig", "inkompetent" og "umulig å kommunisere med" i plenum? Jeg er neimen ikke sikker, så da det skjedde meg i dag måtte jeg improvisere. Først svelget jeg tårene, så kranglet jeg litt med vedkommende om et par av de faktiske forholdene, og så gav jeg ham rett i noe. For de tingene som gjør at jeg for tiden føler jeg balanserer på grensen av "utbrent" er jo nettopp det at jeg forventes å mestre en del ting som jeg aldri har lært, ikke har noen interesse for og heller ikke er utdannet til. Så jeg er jo faktisk til en viss grad udugelig i forhold til en del av det som forventes. Mannen har jo rett ut fra sitt ståsted, for de tingene han oftest ønsker å diskutere er sånt som ligger langt utenfor min begripelse, så jeg er blank for fornuftige innspill. Så etter å ha gjort ham oppmerksom på at jeg skjønte frustrasjonen og at jeg til dels var enig, og forsåvidt har bedt om endring av arbeidsoppgaver fordi jeg føler jeg ikke strekker til så ventet jeg til "temperaturen" dalte litt. Så gikk jeg min vei. Og da kom tårene. Ikke fordi jeg er så såret, men jeg tyr dessverre alltid til tårene når jeg blir forbannet nok. Og den leksa jeg fikk servert var tross alt langt hinsides all folkeskikk, -selv om jeg altså innrømmer mannen en del poenger - så forbannet ble jeg. Sjef fikk tydeligvis høre om bruduljen for etterhvert kom han ned på kontoret mitt og lurte på hva som hadde skjedd. Jeg forklarte så nøytralt jeg bare klarte og ba sjef være så snill å fortsette og kikke etter omplasseringsmuligheter . Fikk for øvrig kreditt for håndtering av situasjonen tror jeg, og det fortjente jeg ærlig talt. For jeg klarte å få tatt igjen når det gjalt konkrete påstander, samtidig som jeg altså klarte å ikke fyke i skyttergrava når det gjaldt de mer personlige karakteristikkene jeg fikk servert. Er litt spent på morgendagen. Regner med at min motdebattant kommer til å være noe flat pga. sin egen uttrykksform når han har fått roet seg. Og muligens kommer de nærmeste kollegene hans til å gi ham en påminnelse om at han passerte et par grenser for god folkeskikk. Uansett skal jeg ha en liten prat med ham på tomannshånd (og formodentlig på lavt volum og i siviliserte former) for å få renset luften. .......... Men jeg lurer altså på hva som er korrekt reaksjon i et tilfelle som det ? Det står ikke i "ledelsesboken" tror jeg.
Cata Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3191 Skrevet 28. mars 2008 Sånn. Gårsdagens basketak er ute av verden. Tok en prat på tomannshånd med "Mr. Kranglefant" i dag og....vel.....det ble mer enn bare litt latter fra begge sider. Stjernereplikken kom vel da jeg hadde bedt ham om å foreta utskjelling med noe mindre publikum hvis han aktet å gjenta stuntet noen gang. Da kikket han lurt på meg og konstaterte: "Javel, men det gjorde godt, ikke sant?" Vel vitende om at jeg kan bite fra meg når det trengs. Vi skiltes som gode venner og vel forlikte. Ellers sitter jeg her med en mild hodepine. Årsak: ramlet ned av hengekøye . Skulle ta en bitteliten middagshvil i køya og satte meg ned og bums - der hektet den seg av stativet i en ende . Jeg dumpa på baken i parketten og slo hodet i TV-bordet på vei bakover. Nå ble det ikke store smellen for det er hjul under bordet så det gav etter, men en liten dunk fikk jeg jo. Heldigvis holdt TV'n seg på plass, ellers kunne det blitt veldig vondt i både hode og lommebok.
mysan Skrevet 30. mars 2008 #3192 Skrevet 30. mars 2008 Jeg tror du reagerte alldeles utmerket på kollegas utblåsning, og må bare si at jeg har fullstendig sansen for rolig respons på elendig behandling - det hever en liksom et par hakk opp over gjerningsmannen, ikke sant? Falle på hodet ut av hengekøye høres ikke spesielt morsomt ut, og kunne jo nesten vært skikkelig farlig om hodet hadde landet annet sted enn på et ettergivende tv-bord.
Cata Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3193 Skrevet 1. april 2008 Der var jubileumsfering unnagjort. Mor har hatt "rund" dag nå nylig og forlangte tur til "storbyen" med innlagt middag sammen med sin datter. Hun nektet nemlig å gå hjemme og varte opp besøkende på dagen. (Smart dame.) Så dermed har jeg vært på reisefot. For en gangs skyld gikk reisen nesten uten problemer, alle fly i orden og inne på tida med både flyvere og crew til stede. Men akk, på hjemveien skar det seg litt. Da alt så ut til å funke, så havarerte den der....hvakallesdetnå?....maskinen som trekker flyene vekk fra gaten og ut på rullebanen . Det er simpelthen umulig å ha en vellykket flyreise i dette landet her..... Men ble jo bare en liten forsinkelse av det der så jeg kan ikke egentlig klage. Godt å være hjemme igjen. Til tross for at jeg har lagt meg tidlig og stått opp sent så er jeg trøtt enda. Tror jeg begynner å bli allergisk mot folk, jeg.....
Cata Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3194 Skrevet 2. april 2008 Juhuuuu, mac is back . Usannsynlig deilig å ha egen PC igjen og ikke jobben sin. Særlig siden jeg denne gangen fikk backupgreia til å virke så jeg fikk tilbake de viktige tingene. Adressebok er f.eks ting som er kjipt å miste. Det viste seg å være hardwarefeil ja. Skjønte ikke så mye, men det var visst en sammenføyning mellom harddisk og......noe annet som hadde tatt kvelden. Men det kunne de altså fikse, -og ikke nok med det: de tok det som reklamasjonssak. (Tydeligvis noe jeg ikke kunne klussa til sjøl..... ) Apple har plutselig steget i gradene her i huset igjen....
asta Skrevet 3. april 2008 #3195 Skrevet 3. april 2008 Godt å være hjemme igjen. Til tross for at jeg har lagt meg tidlig og stått opp sent så er jeg trøtt enda. Tror jeg begynner å bli allergisk mot folk, jeg..... Si meg: Var det noe galt med den kaffekoppen, eller??? GRATULERER MED LILLEMAC! Regner med du koser deg!
Cata Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3196 Skrevet 3. april 2008 Si meg: Var det noe galt med den kaffekoppen, eller??? GRATULERER MED LILLEMAC! Regner med du koser deg! Mneeeei, kaffekopp var OK, men mandagen var litt jobbigt... Måtte passe på vettu...
Cata Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3197 Skrevet 3. april 2008 Phu, jobb er travel. I dag har jeg løpt fra ene møtet til det annet - hele dagen. Vi er egentlig ikke så møteinfisert, men akkurat i dag hadde det virkelig hopet seg opp. Dessuten fikk jeg mast litt på en leverandør og satt foten ned for en feilleveranse. Lurer på om det å si "nei" er min evige oppgave her i livet? :klø: Kjekt å komme hjem til lillemac da . Men driver fremdeles å laster inn oppdateringer? Skjønner ikke dette her, jeg installerte da en haug av dem igår og trodde jeg skulle være i mål da.
mysan Skrevet 4. april 2008 #3198 Skrevet 4. april 2008 Så godt å ha lille-Mac tilbake For trøtt og sliten til å lage lange hilsner i dag... jeg vil sove!
Cata Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3199 Skrevet 5. april 2008 Sånn, nå ser bilen ut som bil igjen. Etter et par måneder uten vask, samt kjøretur til flyplass i.....vel, ikke akkurat strålende solskinn....så var den forvandlet til noe nær en gjørmehaug. Antakelig ispedd noen doser veisalt. Så nå har de lokale bensinstasjonen hatt den til full kroppspleie og aromaterapi. (Omsatt i hverdagsspråk: Vask med underspyling og varmvoksing i maskin.) Fikk med meg våtservietter til rengjøring av interiør og vinduer også, så det eneste som mangler nå er støvsuge gulv. Det får jeg ta i morgen. Deilig å ha det gjort. Nå må jeg bare få bestilt time så jeg får lagt om til sommerdekk snart. Bruker "dekkhotell" siden jeg er for lat til å skifte dekk selv og siden boden min er såpass liten at det er greit å ha dekkene oppbevart der jeg likevel får dem skiftet.
Bettie Skrevet 6. april 2008 #3200 Skrevet 6. april 2008 Her i huset er det vi som er dekkhotellet. Verken Poden eller Frøkna har plass til sine hjul, så de bor innerst i boden vår. Vi har jo plass, da. Du håndterte jammen den situasjonen på jobben din flott. Tar av meg den hatten jeg ikke har for deg! Om det ikke står i noen lederbok, burde det stått der som et godt eksempel.
Fremhevede innlegg