Cata Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3161 Skrevet 13. mars 2008 Nå har det %¤%/¤/£$£€ regnet så mye at jeg ikke får ut sykkelen igjen. Sto og røska og dro i bod-døra i morges, men ikke tale om at den ville opp. (Treverket har svellet av alt vannet som har ramla ned.) "Operasjon Sykkel" er dermed avblåst denne uke. Må tørke litt først. Av positive hendelser så signaliserte sjef i dag at han slett ikke har glemt mitt ønske om vridning av arbeidsoppgaver, så han skal skubbe litt der. *krysse fingre masse*
mysan Skrevet 13. mars 2008 #3162 Skrevet 13. mars 2008 Du får høvle litt av boddøra når den får tørket seg litt igjen. Krysser fingre sammen med deg, for vridning av arbeidsoppgaver.
Cata Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3163 Skrevet 14. mars 2008 Au! og au og au og au.... Beina mine. Gulvene våre er ikke særlig fotvennlige, selv om jeg bruker støtdempende såler. Au. Men litt rart at de skulle bli så gale nå for første del av dagen satt jeg jo bare på min brede bak. Etter lunch har jeg derimot gått i trampfart og det fortsatte jeg i grunnen med til langt utpå dagen nå. Men da kan jeg ta helg med noenlunde bra samvittighet. *sukk* Stadig mac-løs, dog. Det er minuset med å kjøpe maskin uten lokal forhandler. Ikke så lett å stikke innom og mase heller da.
Bettie Skrevet 14. mars 2008 #3164 Skrevet 14. mars 2008 Å tråkke på harde gulv er slitsomt for bein - uansett. Håper sjefen din finner en god vridning for deg.
mysan Skrevet 14. mars 2008 #3165 Skrevet 14. mars 2008 Lag deg en balje med godt fotbad, Cata, og så masserer du tottelottene etterpå med masse deilig fotkrem, og legger dme litt høyt.
Cata Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3166 Skrevet 14. mars 2008 Jomen...det er først og fremst leggene som verker skjønner du. Selve føttene er i fin form. Men blir bra igjen til i morgen når de har fått seg en natt på øret. (iiiiiiiiik , har beina mine ører......??? )
Cata Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3167 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har vært i monteringsbusiness. Jeg har montert hengekøye..... Nå kommer naboene til å tro at jeg er blitt hoppende gal tenker jeg. Saken er at jeg har en ganske langsmal veranda, med rekkverk av tre. Og den blir lite brukt. Liker ikke å ligge på plankene. Har en stol jeg slenger ut av og til, men det blir ikke helt det samme som å ligge og kule'n med ei bok. Kunne kjøpt solseng, men det er så trøblete å oppbevare. Så nå har jeg investert i hengekøye med stativ. Den ankom i dag og jeg har hatt prøveoppsetting i stua. Gjett om jeg følte meg vinglete da jeg skulle prøveligge den.... Fytti, det er jo årevis siden jeg prøvde å entre en hengekøye sist. Men da jeg først fikk lirket meg oppi så var den god å ligge i altså. (Skulle bare mangle...) Sokkelen er også så tung at jeg kan la den stå ute på verandaen fra dag til dag når jeg først hiver den ut. Men ser for meg at jeg må skru ned de stengene som selve køya henger i altså. Det pleier blåse mye og vil ikke risikere å få noe inn vinduene. Nå er det bare å krysse fingrene for noen dager med fint vær i påsken så kan jeg prøve meg. Man kan sikkert ligge i hengekøye med fleecegenser på, ikke sant?
mysan Skrevet 15. mars 2008 #3168 Skrevet 15. mars 2008 Klart du kan ligge i køya med fleecegenser! Jeg håper også på pent vær i dagene fremover så jeg kan sitte ute med kaffe og lesestoff og få litt fregner over nesen, og da er fleece og pledd gode kompiser dersom sola ikke varmer nok.
Cata Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3169 Skrevet 15. mars 2008 Jepp, har gått til innkjøp av billig fleecepledd til formålet. (Orker ikke ofre det gode ullpleddet mitt på utendørs bruk, -dessuten er fleece lettere å vaske.) Er litt spent på hvordan køya blir der ute for stativet er temmelig digert. At jeg får plass er jeg sikker på (man tok da mål før man handlet), men lurer på hvor mye det kommer til å ruve i landskapet.
Cata Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3170 Skrevet 16. mars 2008 Åjameg, det ruvet ja. Bra det bare er jeg som bruker verandaen min. Men nå har jeg hengt og dinglet i omtrent 2 CD'er (bruker iPod som tidsmål ) og vurderer å bli entusiast. God å ligge i, ja, selv om jeg sikkert ser litt rar ut. Men det der blir bra når det blir varmt ute (litt kald vind i dag - selv med fleecen). Har også lært meg å plukke sammen stativet i ganske greie smådeler så når er det 2 skruer og 4 deler før det er satt opp eller tatt ned. Til sommeren så kommer jeg vel til å ha bunnramma der ute ganske permanent antar jeg. Jeg kan for øvrig informere om at det er ikke lett å tulle seg inn i pledd når man ligger i hengekøye . (Unngikk dog å lande på plankene med et bums.) Nå skal jeg bla litt på nettet og så skal jeg gå i dusjen og bli rødtopp. (Eller mahognyfarget da, hvis man skal tro det som står på pakken.) De små grå tyter ut i for stor grad. Her må noe gjøres.
Cata Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3171 Skrevet 16. mars 2008 Eh....det skjer visst rare ting hver gang jeg farger, dvs. denne gangen er det mer glansvask da for denne fargen skal kunne vaskes ut i løpet av noen uker. Men...mahogny? Jeg ble jo nesten svart jo. Rødsvart? Nuvel, jeg er ganske mørk fra naturens side så det får gå. Blir i allfall ikke kjempekatastrofe når fargen går ut. Men så korthåret som jeg er så burde jo mesteparten fra forrige fargerunde være klipt vekk. Frisøren forsyner seg jo godt hver gang jeg er under saksa.
mysan Skrevet 17. mars 2008 #3172 Skrevet 17. mars 2008 Fargene er jo ganske mørke helt i starten, det er i hvert fall min erfaring. I tillegg ser jeg at håret mitt blir mørkere og mørkere for hver gang jeg farger det, selv om jeg bruker samme fargen... men det er jo antakelig fordi jeg ikke gidder pæle med ettervekst og sånt - jeg bare smører inn. Håret mitt er også forholdsvis mørkt - musebrunt faktisk - og hvis jeg vil ha håret lysere i rødtonene så må jeg faktisk ta en avfarging først, ellers blir det bare mørkt. Ja, ja, sånn er det med det, god natt Cata!
Cata Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3173 Skrevet 17. mars 2008 Jaa, men mesteparten av det jeg har farget fra før er jo klippet vekk :klø: . Samma det, fargen ble fin selv om den ikke ble helt sånn som jeg trodde. 2 dager igjen til påske og jeg har enda ikke hørt et ord fra lille mac. Dette er frustrerende! Det som også er frustrerende er at det går på dunken med nattesøvnen. Værgudene bråker! Det er ikke så mye vind at det går på livet løs, det er bare akkurat så mye at det forstyrrer, for innimellom kommer det et og annet kast som høres innmari godt. Pussig. Jeg har jo sovet som en stein siden jeg begynte med antideppen, men akkurat den virkningen ser ut til å ha avtatt i det siste. Virker som om det skjedde en forandring ca. da jeg byttet fra 20 til 10 mg tabletter, men skjønner det ikke. Etter at jeg fikk mast meg til halv dose i fjor vår så delte jeg jo bare en 20 mg i to så mengden virkestoff har jo vært lik i snart et år. Mulig jeg begynner å reagere på våren. Det er jo ikke min beste årstid, for å si det pent.
Cata Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3174 Skrevet 18. mars 2008 Mannfolk! Fjomper og dustemikler hele bunten . Sammen med noen kolleger (som dessverre ikke har kontor her) har jeg vært med på et kurs der vi som gruppe skulle se på mulighetene for å videreutvikle et konsept. Vel - 2. samling skulle være nå etter påske og hva får jeg høre i dag? Jo...ettersom prosjektet vårt viste seg å være mindre liv laga enn vi opprinnelig trodde så har mine "kampfeller" trukket seg fra denne samlingen. Jaha....men burde vi ikke få med oss del 2 så vi kunne bruke det vi har lært på andre problemstillinger da? Trodde liksom det var meningen at vi skulle kunne bruke dette på andre prosjekter også. Men nytter lite å drive teamwork alene. Særlig når intensjonen er at det skal være tverrfaglig. Så nå er jeg sur fordi jeg ikke får med meg den andre samlingen (er jo helt meningsløst å dra alene når teamwork er et av hovedpoengene) og fordi mine høystærede kolleger ikke har nevnt med et ord at de ikke skulle dra. Hallllllooooo - hvilken del av ordet "gruppe" var det dere misforsto? Tror muligens det ville virket litt merkelig om jeg hadde sittet på samlingen og "teamworket" alene og syntes ærlig talt noen (om ikke annet så lederen for teamet) kunne sagt fra. I stedet fikk jeg høre det helt tilfeldig fra en som ble høylydt forbauset over at jeg skulle dra når ingen andre skulle. Jepp, jeg ble forbauset selv......
mysan Skrevet 19. mars 2008 #3175 Skrevet 19. mars 2008 Enig med deg! Mannfolk! Blir det noen dager med bena på bordet nå, Cata? Slappe av litt og... Hvordan går det med Lille Mac, er han på bedringens, eller?
Cata Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3176 Skrevet 19. mars 2008 Lillemac forsvunnet i store intet. Begynner å vurdere storemac i stedet (sikler på iMac). Men får vel smøre meg med tålmodighet. Hengekøye er rigget i stua må trene på å legge meg ned, vettu... så der henger jeg og dingler med musikk på øret innimellom. Men må på jobb langfredag og 2. påskedag - dog bare et par timer hver dag. Har bunkret opp med et par filmer (amazon.com er egentlig genialt nettsted) og har et par bøker i beredskap så det skal drives konsentrert avslapping innimellom.
Cata Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3177 Skrevet 21. mars 2008 Hvor smart er det egentlig å stå opp i rimelig tid for å spise frokost når selvsamme frokost ligger i fryser'n? Ikke i det hele tatt. Glemte å ta opp brød i går så her er det utsatt frokost. Har mikret litt så nå er det håp, men velger bevisst å mikre litt for lite så det ikke blir knasetørt. Tørt brød gjør seg best som knekkebrød. Så skal jeg hive på en oppvaskmaskin og når den er ferdig bærer det lukst på jobb en tur. Greit å vente til i 11-12 tida før jeg viser meg der. Det passer best med rutinene som skal gjøres.
Cata Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3178 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er syk. Vondt i magen og kvalm og vondt overalt. Kan ikke fatte og begripe det. Jeg har jo bare spist brødskive til frokost og ikke noe skummelt pålegg eller noenting. Kom som hiva på meg en times tid før jeg skulle på jobb, men tror ikke det er psykosomatisk. Stressmage pleier kjennes annerledes ut. *sukk* Dermed ingen middag på meg i dag, antar jeg. Tusler litt mellom PC og sofa og synes veldig synd i meg selv. Var forresten flink i dag. Det var noe trøbbel på jobb, men ikke noe som jeg kunne gjøre stort med, så jeg gjorde mine ting og kreket meg hjem igjen i stedet for å bli der som tvilsom moralsk støtte. Syntes dessuten det var god ide å komme seg hjem til toalettet i fall magen skulle bli skikkelig hissig. Håper det roer seg til i morgen hva det nå er. Hater å være kvalm og hater enda mer hvis det går over fra å være bare kvalme til mer "action". Men....det er ikke blitt verre så jeg satser på at en aften på sofaen fikser det meste.
Cata Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3179 Skrevet 22. mars 2008 Aften på sofa fikset ikke. Da jeg skulle legge meg så holdt jeg for det første på å svime av og brakk meg flere ganger på vei fra badet til soverommet. Berga uten de store katastrofer da, men deisa bare ned på senga og vrengte av meg klærne som ble liggende på gulvet. Litt bedre i dag. Ikke kvalm lenger, men ikke helt i form heller kjenner jeg. Dessuten verker nå en del ekstra muskler fordi jeg har ligget for lenge. (au) Og så må jeg bare en tur på butikken. Det er ikke langt å gå, men vil slett ikke risikere å gå i dørken på vei dit så vurderer om jeg skal gå NÅ mens jeg kjenner meg sånn noenlunde u-svimete. Eller vente litt og stabilisere meg i opprettstående stilling først. :klø: I sånne tilfeller er det noe herk å bo alene.
Cata Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #3180 Skrevet 22. mars 2008 Butikkekspedisjon overlevd. Standard meny innkjøpt (Wasa riskaker og Cola). Dessuten litt middag også dersom jeg skulle få lyst på mat før tirsdag. *urk*
Fremhevede innlegg