Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan være en negl som forsøker seg på å være inngrodd. Det er vondt, det, men det går det an å gjøre noe med. Håper det bare er en bagatell som har gått over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arrghhh!!! Hvorfor må alt komme på en gang? Nå skal vi ha noen opplæringsseanser på jobb og et par av dem skal jeg coache. Av forskjellige grunner passer det best å ha dem på onsdager. Samtidig har en smart sjel funnet ut at et par av oss skal avsted på en liten forretningsreise - som selvsagt også skal skje midt i uka. Det er bare ikke helt bestemt hvilken uke, for de som vi skal besøke må også få et ord med i laget. Og som om ikke det var nok så ringte de altså fra nav i dag og sa at jeg får time på sykehuset onsdag kl. 15. Det torpederer jo alt, for jeg har ventet på den timen i 9 mnd. så jeg må nesten ta den.

Grrrrr!!! :sur:

Skrevet

*trøste*

Bare lillemac kommer hjem, så blir det nok bra.

Skrevet

Det bedrer i allfall situasjonen. Men....3 ting på en gang er for mye så lenge det ikke er snakk om Kinderegg.

Skrevet

/me liker Kinderegg

Det går seg nok til skal du se.

Skrevet

Uff, enig med deg, tre ting på en gang går ikke så lenge det ikke er Kinderegg.

Jeg klipper forresten aldri mine tånegler rette, de får følge tåformen, de som alle andre negler, men det funker fint det. Antakelig har jeg negler som vokser rett frem og ikke nedover. Ungene mine har sånne som vokser rundt tuppen av tåa. Arvet av faren sin :ler: Man skal jo alltid sørge for å arve det beste fra alle kanter.

Skrevet

Jupp, tror muligens skoene jeg brukte i helga har skylda for vond tå for jeg har også framovernegler. Tror sømmen på strømpen har gnaget akkurat på siden av neglen og så fortsatte det å gnage mens jeg var på jobb forleden. Bedre i dag.

Har vært flittig og flink og vasket hus. For en gangs skyld var det oppholdsvær så jeg fikk hive ut tepper til lufting. Dermed satte jeg lille Tusle i sving mens jeg laget middag og så feide jeg over gulvene med tørrmoppe etter middag. Så nå er det så rent og pent at. Tusle holder det bra til hverdags, men det er klart - tørrmoppen tar jo finstøvet bedre.

Nå i kveld har jeg sittet på finn.no og siklet på utleieboliger i sydligere strøk. Ville sikkert kjedet meg i hjel om jeg skulle leid leilighet, men artig å kikke. Mye fint der ute.

Skrevet

Min venninne S og hennes familie pleide i alle år å låne en leilighet ett eller annet sted i Spania, og der var de fire heile uker hvert eneste år... jeg sier som deg; jeg ville kjedet meg ihjel. Nå er ikke min feriedrøm badestrender og shopping ;)

Lurer på om jeg burde hatt en liten tusle også, jeg. Her er det så mye "grovstøv" (les: pappbiter, tørrfor, sand og leire) til enhver tid, at jeg blir helt matt.

Tenker Kompis ville funnet Tusle fryktelig interessant. Pusene hadde antakelig sittet høyt i rommet og tittet ned med fremskutte ører..

Ha en fin dag, Cata :vinke:

Skrevet

Søndagssprek Cata! Har greid å snike til meg nesten 1 times spasertur (med masaier ja) innimellom regnbygene. Det er ikke så verst vel. iPod er fantastisk hjelpemiddel til å få beina i gang :ler: .

Men savner lillemac så jeg snart tygger skum her. JobbePC er flott nødløsning, men.... av naturlige årsaker så kan jeg kun bruke den mot nettet. Jeg kan ikke legge inn egne ting på den. (Kunne heldigvis bruke den til å lade iPod da - minuset med en dings som lades via USB er at man må ha en PC tilgjengelig for å få gjort det. )

Håper lillemac blir frisk snart eller så risikerer man å ende med en storemac i tillegg. Så det så. Kjenner jeg meg rett så ender jeg etterhvert med en storemac (les: iMac) også, men tenkte lillemac skulle få gjøre jobben en stund til. Men kaaaanskje til høsten, når PC sesongen for alvor setter inn igjen.

Skal forresten prøve meg på kulinariske utskeielser om en time eller to. Har en nedstøvet wok stående som det kunne være gøy å vekke til live igjen så i går kjøpte jeg en "wokpakke" + frosne wokgrønnsaker så her skal det freses...

Skrevet

Jeg sitter her med en splitter ny LilleMac. :) Er sååå fornøyd altså. Faktisk så sitter jeg med en stor laptop og min lille Macbook samtidig og overfører musikk fra den ene til den andre. Føler meg som den nerden. Høhø.

Hvordan går det ellers, med unntak av vonde tær og maskiner som ikke funker? Har du savna meg? :ler:

:klemmer:

Skrevet
Hvordan går det ellers, med unntak av vonde tær og maskiner som ikke funker? Har du savna meg? :ler:

:klemmer:

Jepp! Hvor haaaaar du vært?

*påtar seg streng tante rollen*

:klem:

Skrevet
Jepp! Hvor haaaaar du vært?

*påtar seg streng tante rollen*

:klem:

Ehm... tja.. Litt her og litt der. Mest der. :D

Koselig å være i boka igjen, men det vil fortsatt være sporadiske besøk. Det er ikke alle steder her i verden det er internettilgang...

Skrevet

OK, Toro szchezuan-wok er testet ut og det blir med den ene gangen tror jeg. Godt spiselig, men ikke så mye mer. Sursøt saus er mer søt enn sur og selv om jeg er glad i søte ting så vil jeg helst ha dem i form av søtsaker og ikke i middagen. Attpåtil var grønnsakblandingen jeg kjøpte også for søt.

Menmen, det er mange andre sauser å prøve så jeg kommer nok til å begynne å bruke Wok'en mer. Det er jo egentlig en super måte å lage mat på. Må bare finne ingredienser som passer min gane.

Uansett ble det såpass at jeg kan mikrobølgevarme restene så har jeg mat i morgen også.

Skrevet

Ikke dårlig å ha rukket å gå ut en tur i dag. Det har ikke jeg - bortsett fra turen til postkassa.

Ønsker deg en god uke.

Skrevet
minuset med en dings som lades via USB er at man må ha en PC tilgjengelig for å få gjort det. )

Du får dings til å sette rett i strømnettet til iPod. Det har Liten til sin. Løp og kjøp.

Ellers, når du snakker om sursøte sauser. Uncle Ben's har en Schez.. whatsitsface, og den er ganske sterk. Kanskje bedre enn Toro? Har forresten ikke sett at Toro har sånne jeg? Pose?

Skrevet
Uncle Ben's har en Schez.. whatsitsface, og den er ganske sterk. Kanskje bedre enn Toro? Har forresten ikke sett at Toro har sånne jeg? Pose?

Pakke! Toro sine altså

Noe nytt fra machospitalet?

Niks, machospital = taust som macgrav

*nervøs*

Ståa ellers: slitne ben pga. lang dag på jobb, og i tillegg dårlig samvittighet for stengt telefon i helga da det var masse trøbbel og de hadde ringt. Trøst er at det ikke er en f.... ting jeg kunne gjort som ikke de som var på jobb selv kunne gjøre. Så det så!

Men lang dag i dag altså. Hode takler det, men ben sier "au". (Ordner seg nok til i morgen. )

Skrevet

Du må oppdra kolleger til å vente med og ringe til de har prøvd selv og evt ikke fått til. Maken til nissegubber som må ha mor til å ordne opp hele tiden da?

Skrevet
Du må oppdra kolleger til å vente med og ringe til de har prøvd selv og evt ikke fått til. Maken til nissegubber som må ha mor til å ordne opp hele tiden da?

De kunne og de prøvde og de fikset delvis. Tror jeg var siste mulighet liksom. (Men kunne ikke gjort noe til eller fra der, gitt.)

Nå skal jeg sitte pent ved PC'n en times tid så skal jeg gå og få klippet håret (hurra for frisør med kveldsåpent). Det er på tide - jeg ser ut som en vandrende høystakk!

Skrevet

Jaja, så har man da vært på sykehus og blitt sendt rundt i alle himmelretninger. Jeg er jammen glad jeg ikke trenger gjøre det ofte. Har en forsikringssak gående pga. en skade i en hånd som aldri er blitt helt god og måtte selvsagt inn til "faglig vurdering" eller hva de nå kaller det.

Det er selvsagt helt greit, men jeg måtte vente i nesten 9 mnd før jeg faktisk fikk time. (OK, det ville vært langt verre om det var noe de skulle ha fikset på. ) Etter litt mas fikk jeg time, og det var altså i dag. Troppet opp nesten en time før tida og kom inn etter en liten halvtime. Tydeligvis hadde de prøvd å flytte på timen min i løpet av de siste 5 dagene siden jeg fikk innkallingen for legen furtet littegrann over at de ikke hadde fått tak i meg på telefon. Men bortsett fra det så var det hyggelig lege altså, det viste seg til og med at vi hadde felles kjente. :ler:

Så han halte og tøyde og strakk og målte hendene mine. Så fant han ut at jeg burde i røntgen...- 20 min før røntgenavdelingen stengte butikken for dagen. Det ble ilmarsj. Først til resepsjonen på ortopedisk der de skulle prøve å få ordnet et innsmett til meg, og så krangel med litt hissig dame i mottaket på røntgen. Hvorfor i allverden det ikke var bestilt time til meg. "Aner ikke," sa jeg, "jeg bare hadde beskjed om at jeg hadde fått time hos legen kl 15 så jeg møtte i god tid til det og har bare gått dit jeg er blitt fortalt jeg skal gå. Du får ta det opp med dem som skulle ordnet med time." Damen roet seg jo litt da det viste seg at jeg hadde fått time - 10 minutter før. Var tydeligvis blitt registrert med time akkurat da ortopeddamen ringte bort, men det hadde da vitterlig vært lurere å gitt meg time 10 min fram i tid sånn at jeg hadde hatt en sjans til å rekke fram????

Jaja, er nå målt og knipset og jeg vet ikke hva, så får vi se hva forsikringsselskapet sier. Spørs om jeg ikke blir 1 - 2 % ufør eller noe. Var i allfall noe sånt legen antydet. Så får jeg da endelig vite hva jeg er verdt :ler: (men regner ikke med å bli rik av dette......)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...