Cata Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3081 Del Skrevet 15. februar 2008 Håper også damen kan sine (eller strengt tatt mine) lymfer ja. Det hadde vært gøy å prøve åssen det er å ikke ha vondt i en eller annen muskelting. Det er lenge siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. februar 2008 #3082 Del Skrevet 15. februar 2008 Knuter og kuler er vondt når det gjelder muskler. De skal være glatte og medgjørlige. Håper det hjelper med medisin for lymfedrenasje. Ellers finnes det en masasje som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3083 Del Skrevet 15. februar 2008 Tror nok hun brukte elementer av den da hun masserte i går også ja. Den der homeopatgreia er vel bare for å hjelpe til antar jeg. Men kan jo gjerne prøve. Den gjør neppe så mye ugagn. Glatte og medgjørlige muskler er noe jeg ikke hadde som barn en gang, så det vet jeg ikke hva er en gang. (Det var nok ikke så smart å tilbringe barndommen med nesa i bøker. Bra for hodet, men elendig for resten av meg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. februar 2008 #3084 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmmm - en lesehest til altså. Hadde alltid en bok på lur,både som barn og nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. februar 2008 #3085 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har også alltid vært en lesehest, men i vårt hjem ble vi påtvunget fysisk aktivitet. Vi ble kastet ut etter frokost, og vi ble dratt med i skauen på orientering og andre natursysler. Med min mor var det ingen som slapp unna Jeg er glad for det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3086 Del Skrevet 16. februar 2008 Mine foreldre prøvde, men jeg blånektet Hater den dag i dag å gå på ski og for øvrig bevege meg ute i naturen. Hang med så lenge jeg måtte, men så streika jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2008 #3087 Del Skrevet 16. februar 2008 Felles hjerne... Jeg var så potte sur og vrang de gangene jeg fikk på meg bakglatte ski, lue som klødde i panna og vonde skistøvler at jeg bare la meg ned og hylte. Tror at foreldrene mine ga opp til slutt. Slalåm er morsomt, men jeg hater jo å stå i kø også *ler*. Blir ikke så ofte det heller. Å gå tur er OK så lenge man enten har en skrevlepartner eller hvis turen har et mål (som er overkommelig), men å gå for å gå er ikke stas det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3088 Del Skrevet 16. februar 2008 Sånn. Nå har jeg lys i sykkellykt. Et trinn nærmere fysisk aktivitet. Nå må jeg bare få skrudd på festene. Går greit for frontlyset - der kan jeg bare feste på styret, men mistenker det blir litt verre å få festet baklyset skikkelig. Sykkelsetet står i aller nederste posisjon for jeg har en temmelig høy sykkel. Men det er sånn klipslykt så hvis jeg klipser den på ryggsekken så er vel det OK? Trenger den jo bare når jeg sykler til jobb. Ellers er det lyst når jeg sykler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. februar 2008 #3089 Del Skrevet 16. februar 2008 Skal du sykle til jobb? Det er imponerende. Det minner meg på at jeg skal ta med meg sykkelen til en sykkelreperatør og få gått over den før sykkelsessongen starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3090 Del Skrevet 16. februar 2008 Nja, jeg skal se om jeg ikke får tatt meg sammen og syklet til jobb noen dager i uka. Siden det blir litt sykkelferie i år så må jeg begynne å trimme stuss og ben så det ikke blir full Catastrofe. Men siden det er mørkt om morgenen ennå så må jeg ha lykt. Ved siste sjekk så var det flate dekk på sykkel, men det er forhåpentlig bare fordi det har lekket ut. Har kun brukt den 2 ganger siden jeg kjøpte den for 2,5 år siden så den er ikke utslitt for å si det slik. Får heller sette den til overhaling hos en reparatør hvis den er helt håpløs, men den har stått i boden hele tida så den har vært trygt under tak. Håper jeg klarer å bruke den nå uten trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. februar 2008 #3091 Del Skrevet 17. februar 2008 Du kommer til å bli skikkelig sprek, altså. Sykkelen min står også i boden, men jeg bruker den ganske mye om våren/sommeren. Jeg forbereder sykkelsessongen med spinning, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3092 Del Skrevet 17. februar 2008 aua Nå er rumpen flat.... Sykkel er vekket til live og dekk har fått luft. Håper luft er der i morgen også. Strammet ventilene litt og dro på bensinstasjonen for å fylle. (Gidder ikke pumpe på gammelmåten nei....) Så måtte jeg jo sykle meg en liten tur da for å se om "båten bar". Det gjorde den. Dekkene holdt, og det gjorde til en viss grad knærne også. (Bra!) Rumpe lett øm og arm kjempevond. Auauau! (Ikke bra i det hele tatt.) Tror det er noe med at jeg legger vekta framover så noen av musklene/senene som er kaputt etter operasjonen får belastning. Men mulig det blir sunt på lengre sikt. Kanskje jeg får tøyd ut elendigheta? Dessuten må jeg ha sykkelbriller. Ikke bønn for gikta. Når det blåser så ser jeg ingenting. Blir bare tåke. Tror det må være noe med at linsene tørker litt eller noe sånt, for når jeg går eller står i ro så har jeg ingen problemer. Så nå har jeg nettshoppa de nest billigste jeg fant. Fy søren så dyrt det er. Må bare finne fram refleksvesten nå så er jeg klar til innsats i morgen. Kan like gjerne hoppe i det som krype i det. Lyktefestet er montert og batteriene er på plass i lykta så jeg skal vel sykle noenlunde lovlig tenker jeg. Skal til og med være flink og ta på hjelm. Tror dessuten at min lille "helsestreik" på jobben begynner å bære frukter. Denne helga har jeg våknet i anstendig tid og nesten følt meg uthvilt. Et par uker til nå så begynner jeg vel å savne telefonene . Hvis det virker, så skal jeg jammen gi meg selv kreditt. Noen ukers streik på fritid må da være bedre både for meg og arbeidsgiver enn om jeg skulle blitt fulltidssykemeldt i flere uker? Det tror nå i allfall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. februar 2008 #3093 Del Skrevet 17. februar 2008 Lurt, Cata. Hold fram med helsestreiken din, du, så får du opparbeidet litt overskudd. Det er skinka som er ømmest når jeg er på spinning også. Hvorfor kan ikke sykkelsetene være litt mykere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. februar 2008 #3094 Del Skrevet 17. februar 2008 Mine foreldre prøvde, men jeg blånektet Hater den dag i dag å gå på ski og for øvrig bevege meg ute i naturen. Hang med så lenge jeg måtte, men så streika jeg. Hihi, jeg har også vært sånn lenge, men som Skytte er jeg egentlig programforpliktet til å være et natur- og friluftsmenneske. Det har bare ikke begynt å slå inn riktig før nå i det siste. Nå går jeg bare og venter på at Kompis skal bli stor nok til å bli med på litt lengre turer enn rundt borettslaget her. Jeg liker å gå både fort og langt, og går forsåvidt gjerne alene også, men det er ekstra hyggelig når moroklumpen kan være med. Du kommer til å bli skikkelig sprek, altså. Sykkelen min står også i boden, men jeg bruker den ganske mye om våren/sommeren. Jeg forbereder sykkelsessongen med spinning, jeg. Min sykkel står også i boden. Heeeeeeelt innerst bak alt jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av ennå... der blir den nok en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3095 Del Skrevet 18. februar 2008 *pustpes* Hjemme! Blå i ansiktet og skjelvende i knea - men jeg har gjennomført årets første "sykle til jobben". Var mindre ille å stå opp en halvtime før enn jeg hadde trodd, faktisk. Dessuten var det verdt det. Kollega kom noen meter bak meg inn gjennom porten og tilfeldigvis så jeg kroppsspråket hans i øyenkroken. Det bare hylte ut: "Hæ??? Det kan ikke være Cata? Eller kan det? Jo, det ER". Bare det uttrykket var jo verdt hele syklinga. (Fikk for øvrig bekreftet litt senere på dagen at det var ca. det han hadde tenkt ) Knærne ser ut til å tåle litt mer enn jeg trodde fremdeles. Men kondis og lårmuskler er bånn i bøtta. I morgen blir det fridag fra sykkel, men til gjengjeld skal jeg avsted i bassenget. Og så ble det varslet overtid torsdag og fredag i dag. Har et prosjekt som det skal jobbes litt med, men akkurat dette er litt moro å drive med så da kan jeg ofre noen timer uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3096 Del Skrevet 18. februar 2008 Lurt, Cata. Hold fram med helsestreiken din, du, så får du opparbeidet litt overskudd. *urk* Kanskje ikke så lurt likevel? Ringte min mor i dag og ble møtt av den vanlige pakken med bebreidelser for at det "ikke går an å få tak i meg" og "tenk om noe skulle skje med dem" og i tillegg fikk jeg at "vennene våre synes jo det er helt forferdelig at vi ikke kan få tak i deg". Jeg har fortalt gang på gang på gang at jeg slår av telefonen og hvorfor. Og det siver bare ikke inne. Ikke et milligram. Så i dag valgte jeg å slå i bordet. Jeg fortalte henne i klare ordelag at jeg faktisk ikke orker å ha på telefonen. At jeg blir fysisk syk av den og selv når jeg virkelig prøver, så orker jeg det bare ikke. Og at resultatet av langvarig slitasje i verste fall kan bli en laaaang sykemelding. Og jeg plusset på med at hun faktisk ikke gjør det stort enklere når hun prøver å lesse på meg et tonn med skyldfølelse hver gang vi snakker sammen. For da må jeg jo ha på den fordømte innretningen som jeg ikke orker synet av uten å bli kvalm. *sukk* Hvorfor kunne de ikke skaffet seg flere barn når de absolutt må ha ungen(e) i bånd hele tiden. Det er jo faktisk ikke sånn at jeg ikke lar høre fra meg. Jeg ringer i allfall to ganger i uka og enda er det ikke nok. Uansett hva jeg gjør så er det aldri nok for jeg er jo ikke der. Og i de årene jeg befant meg i samme by så var det samme presset. Søndagsmiddag hver søndag og ingen aksept for at jeg en og annen søndag faktisk hadde behov for å være bare meg. Søndagsmiddag med foreldre burde være en hyggelig ting, ikke en plikt. Og de gangene jeg har bedt om et pusterom så får jeg alltid høre en variant av "det kommer sagtens en dag da du er fri fra oss". Underforstått: "Jasså , du ser fram til at vi dør." Men jeg ser ikke fram til det, ikke i det hele tatt. Jeg ønsker bare å få lov til å puste fritt og være bare meg en gang i blant uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke er et helt annet sted. *sukk igjen* Skikkelig kraftsalve. Det er nok PMS, 40-årskrise og muligens overgangsalder samtidig...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. februar 2008 #3097 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er noen som er eksperter på å overføre dårlig samvittighet til andre. Det er ikke en lov som sier at man skal være tilgjengelig hele tiden, selv ikke for foreldre. Jeg tillater meg å være utilgjengelig rett som det er, jeg, og ikke søren om jeg vil ha dårlig samvittighet for det. Stå på, Cata. Og jammen er du en beundring verdig for din sykle-til-jobben aksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3098 Del Skrevet 19. februar 2008 Phu, så har jeg et snev av plass på gjesterommet igjen. Fikk tilfeldigvis høre at kollega ville ha TV til datteren sin i dag. (Mest som skjerm for spill, tror jeg.) Så han fikk kjøpe min utrangerte for en billig penge. Så sparte jeg turen til Fretex. Begge parter godt fornøyd. Deilig å ha fått igjen sofaen på gjesterommet. (Hadde jo ikke annet sted å sette den. Nå kan jeg ta en liten ryddings her i helga og få det noenlunde skikkelig igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. februar 2008 #3099 Del Skrevet 19. februar 2008 Det er så flott når noen andre har bruk for det man selv har for mye av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3100 Del Skrevet 20. februar 2008 Auuu, knærne mine!!!! Har syklet i dag igjen, og det kjennes. Men på den annen side er det deilig å vite at jeg har rørt meg litt så kan jeg vegetere foran PC og i sofa resten av kvelden. Satser på at auuu går over når jeg får noen uker på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg