Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jamen disse er såpass unge at de er på spaghettistadiet, mysan. De må få noen år til på seg.

Lea: Var det fiskepuddingen som fikk deg sulten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo legge inn et forslag om at badevaktene bør være over en minstealder.

Svømming er ok, men jeg trives best alene eller i sjøen. Synes det blir så mye styr i svømmehaller. (bare en tynn unskyldning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Tusle har tuslet og jeg har vasket bad og trappeoppgang med Ajax. Dessuten har jeg oppdaget at jeg har et spøkelse i huset. Tusle hadde stått lenge og vel i dockingen sin og ladet da han plutselig begynte å slå seg på. :klø: Jeg sverger, jeg var ikke borti med en tå en gang. Må være at han ikke har kommet helt i hakk i dockingen, men.....etter flere timer da?

Velvel, jeg har funnet meg feriemål også. Jeg tror jeg skal melde meg på en "Jomfrureise" så det ikke blir bare familiebesøk i sommer. Men....må vente til mandag, for jeg frykter det kan bli feriekollisjon med kollega så jeg må smiske litt.... Best å ha det i havn før jeg bestiller. Kollega og jeg kan nemlig ikke være borte en hel uke samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh....der var det nystekte brød til avkjøling. Og i tillegg så har jeg vært flink og endevendt klesskapet. Det er grenser for hvor mange slaskete gensere, hullete T-skjorter og bukser fra 2001 man skal ha liggende. Og muligens er det på tide å kaste blusen jeg kjøpte i 1985 også?

Jo, jeg tror faktisk det.

Det ble en søppelsekk med utslitte/utvaskede/foreldede klær. Har dessuten noe yttertøy som skal på fyllinga. Oilskinjakke med grønn malingsflekk og hull på ermet er f.eks ikke spesielt lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesskaprydding er en ganske morsom øvelse. Det er ikke så lenge siden jeg kasserte en del 80-talls klær. Tror at det er en trend som det tar sin tid før kommer igjen - og da passer klærne sikkert ikke. Men for en hamster er det hardt å kaste.

Håper du får ordnet deg ønsket ferieuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klesskaprydding er en ganske morsom øvelse. Det er ikke så lenge siden jeg kasserte en del 80-talls klær. Tror at det er en trend som det tar sin tid før kommer igjen - og da passer klærne sikkert ikke. Men for en hamster er det hardt å kaste.

Håper du får ordnet deg ønsket ferieuke.

Ja, håper det går i orden, men har funnet et par OK alternativer om den uka går i vasken, så ferie skal det bli uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleskaprydding ja. Det kan være interessant.

Jeg gjør det stadig, men det er alltid masse som får lov å bli igjen, for sikkerhets skyld liksom... i tilfelle... kan jo hende... ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan særlig hende at man plutselig våkner opp en dag og sklir rett inn i bomkjøpet i str 38 som har okkupert en henger de siste 5 årene. Den som var så billig og sååå lekker. Åsså gikk det faktisk fint å få den på når man trakk inn magen veldig. At magen plutselig kommer ut over linningen la man visst ikke merke til der og da.. pyttsan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomkjøp, man har da vel ikke....? Nei, det har man ikke *unngår febrilsk å tenke på den rødaktige cordfløyelskjortejakketingen og chiffonblusegensergreia*!

Slett ikke.

Det man derimot har er ferieplaner. Hadde knapt nok kommet meg på jobb før jeg kastet meg over gutta: "Mine herrer, vi må ha den store feriekrangelen NÅ!" Gutta ble tatt ved overrumpling og enten det nå var krav om diskusjon eller iherdig vifting med øyenvipper, så fikk jeg ferieuka mi da jeg trengte den. Så nå har jeg bestilt (og betalt depositum på) tur med "Jomfrureiser". Er litt skjelven for jeg er jo ikke egentlig sånn veldig pakketurturist. Åssen blir det å tilbringe en hel uke sammen med en haug fremmede damer, tro? :klø:

Velger å tro det blir moro, men har for sikkerhets skyld skaffet meg enerom sånn at jeg kan trekke meg tilbake i opphøyd ensomhet innimellom. Greit å være sosial, men jeg vet av erfaring at jeg trenger en god del alenetid også, så dele rom var bare veldig uaktuelt. Men....det ordnet seg. Skal på sykkeltur, så det blir en ganske aktiv ferie. Tror muligens jeg må begynne å sykle til jobb. Vanskelighetsgraden er "lett" står det, men kan jo være greit å ha vent stumpen til sykkelsetet før vi drar av gårde. Vil ikke ha gnagsår der nei ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnagsår der eller sovende høne er ikke ok, så litt trening er nok lurt. Selv om jeg ikke skal på sykkelferie, har jeg startet sykkelsessongene - med spinning. Det er en fin måte å få opp kondisen på.

Flott at du fikk fereie den uka du hadde ønsket deg. Og jeg hadde nok også tatt enerom på en slik tur. Blir mannevond om jeg ikke får noe tid for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannevond er ordet, ja. Jeg har et par venninner jeg kan dele rom med uten at det blir krig, men stort sett vil jeg ha enerom uansett. Sånn er det når man er vant til å være alene. Blir moro å prøve en sånn ferieform uansett. Jeg er jo som regel dømt til å feriere alene, og det kan til tider bli i meste laget. Innbiller meg at jeg kan være sånn halvsosial på sånn tur. Noe tid for meg selv og selskap innimellom.

Har ellers hatt grei dag på jobb i dag. Jeg har morsomme kolleger. Der står vi 3 stykker og funderer over et problem mens min ene optimistiske (men ikke altfor tålmodige) kollega kommer med det ene forslaget etter det andre - ikke alle like gjennomtenkte. Og jeg protestererer iherdig på de villeste ideene. Kollega nr. 2 er en av den som skal slutte, så jeg kunne ikke dy meg: "Du kommer til å savne oss såååååå masse. Jeg nekter å tro at det blir så mye arbeidsmiljø dit du skal." Kollega sier seg enig: "Nei, man kan nok diskutere kvaliteten, men kvantiteten er det ikke noe å si på...."

Optimistisk kollega hadde forresten et gullkorn til i dag. Vi skal på noe sånn halvdags internopplæring noen onsdager framover og jeg nevnte at min gruppe skulle i morgen. "Åj, hvilken gruppe er jeg på? "lurer optimisten på. "Jo, jeg er sammen med xxxxx". "Jamen de hadde sin samling forrige onsdag", opplyser jeg.

"OK, da går jeg forrige uke så har jeg det unnagjort", sier alltid like optimistiske og løsningsorienterte kollega. :ler:

Tid er muligens bare en illusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Vet ikke helt. Tror ikke det. Kollega er nok alene om de finurlige løsningene der.

I dag har jeg vært riktig så flink. Har vært på fyllinga med....åneiiiiiii.....nå glemte jeg den havarerte varmeovnen igjen....:kjefte: . Jeg syntes nok det var noe som manglet. At det går an... Det er 3. gangen jeg presterer å glemme den.

Jaja, jeg fikk nå i allfall vasket bilen etter turen på fyllinga. Det er da alltids noe.

Bortsett fra det så er det dårlig dag i dag. Fikk høre nytt om ex og det likte jeg ikke. Nå maser hodet bare verre. Synes ærlig talt det kunne gi seg med det nå når det er gått så lang tid. Men neida. Bare jeg hører et par ord så er det fullt kaos i toppetasjen og stramme muskler fra snute til halespiss. Au :sur: . Trenger ikke det på toppen av jobbstresset.

Men man har da vært litt forutseende tross alt, jeg har bestilt massasjetime til i morgen så da får jeg kanskje knadd opp litt forsteinede muskler. (Leggene mine gru-gleder seg allerede.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ingen form for terapi som er slik at den kan fjerne knutetendenser i forbindelse med ekser og sånt? Sånn at man engasjerer seg like 'mye' for de nyhetene som man gjør i forbindelse med nytt om f.eks. planten Humus Lupulus. (Humle).

Det er jo bortkastet energi og hodeplageri!

Håper du har landet igjen etter den lille reisa du fikk der :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er søt, han er bare så inderlig dum som valgte å bli ex.... :ler: .

Nå har jeg vært og avstressa musklene hos knaerdame. Hun fant ut at jeg hadde kuler både her og der i muskulaturen (fortell meg noe jeg ikke vet) og trodde det var lymfen som var en smule umedgjørlig. Dermed gav hun meg noe homeopatgreier som skulle drenere lymfesystemet.

Vet ikke helt om jeg tror på det, men siden damen fiksa ryggen min på null komma svisj i fjor sommer så skal jeg gi det en sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...