Bettie Skrevet 3. februar 2008 #3041 Del Skrevet 3. februar 2008 Flink du har vært som har gått tur i dag. Ingen hadde fått meg til å gå ut i det våte, blåsete været. Og du Cata. Du må snart få en ordning på jobben din. Du kan ikke være på jobb 24-7. Slik du har det nå, er det nettopp det du er. Selv om du har fri, er kroppen din i beredskap. Lytt godt til kroppens signaler og være litt snill med deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3042 Del Skrevet 3. februar 2008 Flink du har vært som har gått tur i dag. Ingen hadde fått meg til å gå ut i det våte, blåsete været. Og du Cata. Du må snart få en ordning på jobben din. Du kan ikke være på jobb 24-7. Slik du har det nå, er det nettopp det du er. Selv om du har fri, er kroppen din i beredskap. Lytt godt til kroppens signaler og være litt snill med deg selv. Her var værgudene snille i dag. Blåser litt men så lenge det ikke er søkkvått samtidig så er det OK. Ja, åssen dresserer man egentlig en jobb da? Kroppen hyler "stopp" som den har gjort de siste 4 årene, men....hjelper ikke om jeg lytter. Jeg må jo finne en konstruktiv løsning også - og helst få solgt den til omgivelsene. Hvordan gjør man det, tro? Oppdra jobb = vanskelig. Bytte jobb og flytte = uønsket. Bytte jobb internt = jatakk, men noe må bli ledig først. Hmmmmmmm....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. februar 2008 #3043 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva med å be om en skikkelig samtale med sjefen - om dette med heldøgns vakt hele uka? Eller si i fra i klartekst når jobben ringer deg, og det er kollega som skal være back up a de får ringe ham for du har fri? Vet det er enkelt sagt, men ikke så enkelt å gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3044 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva med å be om en skikkelig samtale med sjefen - om dette med heldøgns vakt hele uka? Eller si i fra i klartekst når jobben ringer deg, og det er kollega som skal være back up at de får ringe ham for du har fri? Vet det er enkelt sagt, men ikke så enkelt å gjennomføre. Sjef har jeg samtalt med, så han er klar over "rikets tilstand". Synes det er litt for enkelt å dytte ting over på kollega, dessuten er som før nevnt ikke problemet å dra på jobb og fikse. Problemet er å vente på telefon, og det forsvinner jo ikke om jeg ber noen om å ringe kollega. Vurderer å innføre vaktrunde i helgene (enten fysisk eller pr. telefon) sånn at jeg oppsøker jobben og ikke motsatt. Det kan funke for meg for da har jeg kontroll på det, men det blir jo litt prinsipielt feil ettersom jeg da pålegger meg selv en vakt som jeg ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. februar 2008 #3045 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har sikkert sagt det før, men jeg sier det en gang til: Den jobbsituasjonen din er ikke grei, og ingen er tjent med at du blir utbrent. Da blir du kanskje sykmeldt i et halvår eller mer... Ta vare på deg selv, - har ikke sjefen noen gode ideer til løsninger på problemet heller? Man kan ikke basere seg på at folk skal måtte være tilgjengelige på fritiden sin. Da får de ansette fler da, og innføre telefonvakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3046 Del Skrevet 4. februar 2008 OooooooK! Har nå fått bytta litt om på treningsabonnementet mitt og nesten fått bestemt meg for å begynne å røre på meg i morgen. Bare et lite spark som trengs nå, så er jeg i gang.... *vente på spark* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. februar 2008 #3047 Del Skrevet 4. februar 2008 Ingen som melder seg?? OK *Sparker skikkelig hardt* Da fikk jeg litt trim også og kan droppe å fornye noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3048 Del Skrevet 4. februar 2008 aua..... Ser ikke bort fra at det må til et lite spark i morgen også. Er blitt lett demotivert av en aften på sofaen. Hvis noen så en viljestyrke løpe bortover der, så var den min.... Men kan jo ikke bare fortsette å vegetere foran PC dag ut og dag inn heller. Kan jeg vel? :klø: Blir jo helt vrak, jo. Hadde det bare vært morsommere å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. februar 2008 #3049 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har dessverre ikke mulighet til å sparke rumpe i morgen. Må sparke min egen til å komme meg på skoleting. Men onsdag? Passer det med et tupp i rumpa da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3050 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Håper rumpetupp vil være unødvendig i overmorgen ettersom da nytrimma. *ser engleaktig ut* Er ellers småsur på kollega. For mange åååååår siden tok kollega på seg jobben med å lage liten exceldatabase av tall som småningom tikker inn i systemet (ikke noe som skjer hver dag for å si det sånn) . I dag hadde jeg endelig bruk for databasen som skulle ligge der, men akk....ikke et tall siden 2002 . Dermed bar det til å fiske tall ut av enkeltfiler ("og sånn går no dagan") for å få opp regnearket jeg trengte. Heldigvis hadde jeg forutsett skrivebordsvirksomhet, så jeg hadde med iPod. Dermed ble det egentlig greit nok å sitte der og pusle. *men kunne visst spart meg den siste koppen sur kaffe* *urk* Endret 4. februar 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. februar 2008 #3051 Del Skrevet 5. februar 2008 Irriterende med gode intensjoner som ikke blir fulgt opp ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3052 Del Skrevet 5. februar 2008 Noooen intensjoner blir fulgt opp, mysan. Jeg har trimma! Ikke tungt og ikke mye, men jeg har tross alt begynt å røre på meg. Håper det tar seg opp når jeg får verste stivheten ut av kroppen. Startet pent med svømming i dag. Det myker opp rygg og skuldre. Skal fortsette med det noen uker før jeg går over på "ordentlig" trening igjen. (Jeg er så dårlig til å svømme at det kan aldri bli skikkelig trening for meg. Har nok med å kave meg framover ) Ellers baker jeg "nødbrød". Var fri for hjemmebakt i heimen, og man skal jo ha matpakke på jobb i morgen. Dermed ble det til at jeg kjøpte en Møllerens fiberbrød eller noe slikt og rørte sammen. Nå står den til heving i forma (pussig opplegg) og om et par timer har jeg mat i heimen igjen. Forøvrig en smule dårlig dag. Nær kollega annonserte at han har fått seg annen jobb og slutter. (Det er nr. 2 på en uke.) Noe i meg stritter i mot forandringer, men på den annen side kan det jo være sunt. Men....skulle gjerne beholdt de to som slutter for det er veldig OK folk å jobbe sammen med. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3053 Del Skrevet 6. februar 2008 Ny sinnadag! Når mine mannlige kolleger står i lange tider å diskuterer om det beste er å bytte en del som man mistenker har en lekkasje, eller om man skal teste ved å holde et papir foran antatt lekkasje så går tålmodigheten rett i vasken. Hva med å ta et papirark og få unnagjort den testen i løpet av 3 minutter i stedet for å diskutere i det videste og bredeste? Sånt får adrenalinet mitt til å boble for tiden. Har vært ilter hele resten av kvelden (jepp, overreaksjon). Kan ikke noen utlyse en vettug jobb her snart? Alle andre ser da ut til å bytte jobb internt med jevne mellomrom, mens jeg har sittet mer eller mindre med det samme i 8 år. Hallooooooo der ute.... Det er min tur nå . Det trengs forandring for det stakkars Catahodet. Forøvrig må jeg innrømme mine synder. Jeg har vært på ebay og shoppet (igjen). Kom over en vanvittig fin skinnbag der og bare måtte..... *smekk på lanken* Sjekk bare denne siden. Klarte å få den til en noe bedre pris enn det som er angitt på de sidene der altså. I dag kom den seilende i posten og jeg er superfornøyd. Her snakker man kvalitet (og Biltemakofferten jeg kjøpte for mange år siden skal få være med på neste tur på fyllinga, for den er nå permittert for evig og alltid.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. februar 2008 #3054 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er vel ofte slik menn gjør det - har de muligheten til å diskutere, så gjør de det. flink du er som har begynt å svømme. Det er trim uansett om man kaver eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3055 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er vel ofte slik menn gjør det - har de muligheten til å diskutere, så gjør de det. flink du er som har begynt å svømme. Det er trim uansett om man kaver eller ikke. Ja, snakketøyet kan de bruke - gutta . Når det gjelder svømming så er det kanskje enda mer trim for meg siden jeg kaver sånn ? *lov å håpe* Uansett føler jeg meg flink som er kommet i gang med noe. En runde med kaving pluss en søndagstur i uka er i allfall bedre enn ingen bevegelse. *trøste seg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. februar 2008 #3056 Del Skrevet 7. februar 2008 Du er uansett bedre enn meg til å røre på deg. OK, så løper jeg sikkert noen meter i løpet av dagen på jobb og sånt, men noe mer enn det blir det sjelden. Ser bort i fra rusletur med hund (for øyeblikket er nok det mer enn slags risikosport uansett.. glatt). Jeg skulle ønske at noen kunne reservere en hel svømmehall til meg et par ganger i uka. Jeg elsker å svømme, men hater å svømme i flokk. Er sikker på at de reserverer hallen til meg om jeg vil også, men det ville nok kostet mer enn det smakte tror jeg. Dessuten måtte jeg jo hatt med poolboyen min.. lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 7. februar 2008 #3057 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg får skikkelig artige bilder i hodet når du beskriver svømminga di... ser for meg en Cata som holder på å drukne hele veien over bassenget og tilbake... gisper etter luft og veiver med armer og ben og er like mye under vann som over, men uten å gi opp... Håper det ikke er fullt så dramatisk. Plutselig får du badevakten uti vannet (Er'n kjekk eller?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3058 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg får skikkelig artige bilder i hodet når du beskriver svømminga di... ser for meg en Cata som holder på å drukne hele veien over bassenget og tilbake... gisper etter luft og veiver med armer og ben og er like mye under vann som over, men uten å gi opp... Håper det ikke er fullt så dramatisk. Plutselig får du badevakten uti vannet (Er'n kjekk eller?) Fullt så dramatisk er det ikke, nei, men jeg er typisk "kjerringsvømmer" med hodet godt over vannet. (Har ikke vannskrekk, men linsene liker seg ikke under vann.) Dermed blir det mye kav & baks, for jeg blir jo ikke akkurat strømlinjeformet i vannskorpa..... Mennnnneeeeehhhhh, der er faktisk noen kjekke badevakter så kanskje jeg burde svømme litt ekstra dårlig en dag. Bare synd de er så unge . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 7. februar 2008 #3059 Del Skrevet 7. februar 2008 Bare synd de er så unge? Kjære deg, det er jo de yngre som er de kjekkeste FØR magen og rumpa siger liksom, og armene fremdeles ser muskuløse ut, og ikke som fiskepuddinger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. februar 2008 #3060 Del Skrevet 7. februar 2008 *sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg