Cata Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3021 Del Skrevet 27. januar 2008 Gått tur. Kjenner det var bra for både rygg og rompe og bein, men....hva skal til for å få meg til å synes at trim er moro? Tips til selvbedrageri ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3022 Del Skrevet 27. januar 2008 Urk. Telefon ikke stengt - må ha trykket feil knapp. Men greit nok så lenge jobb holder fred . I stedet ringte venninne og begynte fluksens å "overtale" meg til å begynne å jobbe der hun holder til. (Samme sted som prøvde seg med litt headhunting i fjor høst.) De trenger folk fremdeles. Har planer om å besøke henne i løpet av våren så skal benytte sjansen til å se litt på forholdene (selv om jeg egentlig ikke vil flytte på meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3023 Del Skrevet 28. januar 2008 Mord er tidvis underkjent uttrykksform..... Se for dere situasjon: Potensiell leverandør blir i 2000-og-litt underkjent for bruk pga. lite overbevisende kvalitet + at vi ikke egentlig har bruk for'n. Testing viste labre resultater. Leverandør krangler og styrer og maser om feil i våre målinger i årevis uten å komme noen vei - for ny sjekk er heller ikke overbevisende. Så sender leverandør (fremdeles teoretisk sett potensiell sådan) mail med forespørsel om kvalitetssjef og "gudvethva" kan komme og visitere meg tirsdag den 26. Joda, man ønsker jo ikke å være totalt uhøflig så man innvilger dem audiens på gjeldende dato og bekrefter dato pr. mail. I dag tikker det inn ny mail (mot slutten av dagen) : "I just want to remind you that Mr. Ditten and Mr. Datten look forward to meeting you tomorrow at 10" ????????? I min verden er det stor forskjell på tirsdag 29. januar og tirsdag 26. februar. Faktisk ganske nøyaktig en måned. Mr. Mas får klar beskjed om at man er noget forbauset men at man får skviset inn Mr. DittenDatten kl 10. Men du og du som jeg beklager at jeg ikke er bortreist i morgen.... . Mr. DittenDatten vil naturligvis ikke bli myrdet, siden det er lite sosialt akseptabelt. Faktisk vil de bli mottatt meget høflig og kanskje til og med få servert morgendagens traktekaffe og ikke dagens.... . Men neimen om slikt visvas styrker deres situasjon som leverandørkandidat. Når de klarer å rote til en avtale slik - på toppen av all annen kverulering så frister det ikke til nærmere bekjentskap. (Tenker med gru på fenomenet "ustabile leveransedatoer....") Blæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. januar 2008 #3024 Del Skrevet 28. januar 2008 Hørtes ikke ut som en helt grei leverandør å ha nei... server dem kaffe og vis dem veien ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3025 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, blir nok til det. Dvs. jeg skal jo høre høflig på det de sier også. Man må jo oppføre seg som folk uansett hvor irriterende det er. Men handel kommer det ikke til å bli. Dvs. jeg har forsåvidt ikke mandat til å handle, bare til å anbefale. Heldigvis har jeg et par ganske gode faglige argumenter i tillegg til irritasjonen , ellers kunne jeg muligens fått et forklaringsproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. januar 2008 #3026 Del Skrevet 28. januar 2008 Slike folk fortjener ikke kaffe. Jeg kan ikke fordra folk som maser, og vil bli ferdig med dem så fort som mulig. Hvis du kommer på noe lurt når det gjelder å få turgåing og trim til å virke morsomt, så si i fra. Kunne godt trenge litt motivasjon sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. januar 2008 #3027 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis du kommer på noe lurt når det gjelder å få turgåing og trim til å virke morsomt, så si i fra. Kunne godt trenge litt motivasjon sjøl. Skaffe liten kompis på fireFinne lokal stavganggruppe... Jeg skal ikke skryte på meg at jeg går noe særlig sjøl, men når Kompis blir større og gidder å gå lenger enn til søplekassa, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3028 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hah! Humør for oppadgående. Maseleverandør kastet ut i fin stil etter presentasjon og kaffekopp. (Kaffen var nytraktet, men ble heller tynn.) Utkastelsen sto gjestene for selv, så jeg slapp. Tror jeg har greid å få dem av nakken for et år framover *håper* . Har vært hos frisør i kveld (kjekt at de har en kveld med kveldsåpent i uka) og min frisør var i storslag. Nå sitter jeg her med skrå lugg og ditto nakke (ja, det er sant, faktisk) og føler meg veeeeeldig fin. Eller ville følt meg fin om jeg ikke hadde sittet i joggebukse og genser. Har også rykket opp på yndlingskundeskalaen tror jeg, for min frisør (fikk ny for et par visitter siden) er tydeligvis av det slaget som liker å klippe litt eksperimentelt og ikke vil ha detaljstyring for hvert minste klipp. Helt topp! Sånn vil jeg ha det også. Hater å måtte forklare frisør i detalj hva som skal gjøres. Det er jo deres fag, ikke mitt. Gir et par grunnleggende direktiver (kan f.eks ikke ha håret halvveis nedover øra - det er tungt og tykt og blir bare buster der) , men ser helst at de klipper i vei og overrasker meg. Så frisør ble riktig happy da jeg forklarte at jeg var sånn type kunde. Dette kan bli moro . Har også fått brev fra "datter" i Etiopia. Dvs. fra SOS damen som skal videresende og sannsynligvis oversette til og fra engelsk. Riktig koselig brev var det. Ser ut som jeg kan få mer kontakt med denne ungen enn med guttungen i El Salvador, for jeg måtte bare skrive. Skal nå ikke oversvømme dem med brev, men....et og annet kort og sånn kan det jo bli. Kan bli moro når jenta blir noen år eldre og kanskje skriver selv. Ble på det sterkeste frarådet å sende pakker siden de lett kunne komme bort i posten eller bli stjålet. Synd. Jeg vet jo fra den generelle instruksen at man ikke skal gi store eller dyre ting, men er litt gøy å sende en sak sånn ved juletider. Men skal nå prøve meg likevel. Et rosa viskelær f.eks. må jo kunne komme velberget av gårde når småtten blir skolejente. Forholder meg til de generelle SOS instruksene om at man kan sende småting som går i en konvolutt. Blir det stjålet så vet jo ikke jenta om at det har vært sendt, ikke sant? Endret 29. januar 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. januar 2008 #3029 Del Skrevet 29. januar 2008 Har et fadderbarn i Guatemala, og til henne har jeg sendt viskelær, hårstrikker, spenner og andre småting, og de har kommet fram. Jeg burde vært hos frisøren selv, men skal vente et par uker, så kanskje jeg kan gjøre noe annet enn det vanlige. Det har åpnet en frisør like nede i bakken her, så jeg tenkte jeg kunne prøve henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. januar 2008 #3030 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Gratulerer med ny sveis, Cata. Den hørtes stilig ut. Selv sitter jeg her med utvokst kort hår i utvasket oransje. Det er på tide med en oppfriskning. Jeg synes egentlig jeg nettopp har klippet og farget, men når jeg leser i dagboken så var det jo faktisk før jul, så... Godt du ble kvitt maseleverandøren uten problemer Endret 30. januar 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3031 Del Skrevet 30. januar 2008 Hjelpe meg. I dag må jeg ha fått en overdose "trøtt". Hadde litt mageknip etter middag (spise for fort + bøtte inn 2 store glass vann = ikke lurt) så jeg slengte meg på sofaen litt. "Litt" ble da fra kl. 19 til 23 sånn ca. Selvsagt sov jeg ikke - i allfall ikke hele tiden, jeg gadd bare ikke stå opp. Hva er det med meg for tiden? Tror egentlig jeg har svaret selv, for jeg begynner å merke tiltakende grad av andpustenhet i trapper, så trolig er jernlagrene for nedadgående. De pleier jo det. Så i går tørket jeg støvet av boksen med jerntabletter. Får knaske i et par måneder og se om det blir mer futt. Vet jo at jeg pleier gå tom med jevne mellomrom og det er et par år siden sist nå, så tiden er vel inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. januar 2008 #3032 Del Skrevet 31. januar 2008 Du har smitta meg med trøtt tror jeg. *gjesp* Kanskje jeg også skulle begynne å pumpe jern? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3033 Del Skrevet 31. januar 2008 *stress* I dag hadde vi Viktig Besøk og var bedt om å holde oss disponible fra halv 11 og utover. Klokka 10 ble det varslet trøbbel med Dum Dings. Jeg ut for å sjekke, men bortsett fra diverse krav om å finne ut hva som egentlig foregikk (noe jeg ville ha minimale forutsetninger for å finne ut) så kunne jeg ikke gjøre stort. Fiks og rydd var alt godt i gang. Så jeg ble gående i skyttelfart mellom møterom og Dings uten at Viktig Besøk dukka opp . Er det noe jeg avskyr så er det å vente på folk som ikke kommer (og som ikke gir beskjed). Kl 13 gav jeg opp og gikk for å gjøre nytte for meg. Da var Kollega på full fres rundt med Viktig Besøk uten at vi andre hadde fått hilse på i det hele tatt . 13.30 ble det endelig min tur å snakke med besøket - i ca. 20 minutter. Da hadde jeg innimellom måttet prøve å fikse "dum dings 2" og sjekke hvordan det gikk med "dum dings 1". Pluss at jeg hadde kontaktet leverandør av Dum Dings for å kanskje få noen spor. *sukk* Stresset sitter fra hoftene og langt oppi hodet nå, selv om jeg forlengst burde ha greid å slappe av. Jeg virkelig hater forsentkomming - og det uavhengig av hvor viktig besøket er. Enten får man holde avtaler eller gi beskjed om forsinkelser. Så enkelt er det faktisk. Vel, nå i kveldinga har jeg gjort mitt beste for å kræsje parabolmottaker. Gutta på jobb kunne fortelle meg at man av og til må oppgradere kanalene og ta nye kanalsøk. Åssen skulle jeg vite det, liksom :klø: ? Fant en veiledning på nett, men da "progress bar" hadde stått på 4% i evigheter ante det meg at noe var galt. Hele systemet hadde låst seg så til de grader at jeg måtte ta hovedstrømmen for å få nullstilt igjen. Men så var det bare noen få tastetrykk, så jeg kom da i mål omsider. Lurer på om jeg har fått noen spennende kanaler som jeg ikke hadde før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3034 Del Skrevet 31. januar 2008 Har forresten omsider fått betalt kjøleskapet. Ikke søren om Expert fikk somlet seg til å sende faktura, så jeg dro like godt innom dem. Greit å bli kvitt sånne store regninger mens man enda er mentalt forberedt på utgiften. Så nå har jeg kontroll på økonomien igjen. Kjenner det blir tidlig kveld i kveld. Stadig trøtt. Sovna en liten halvtime på sofaen i kveld også (måtte strekke en stresset rygg ) men så ille som i går ble det ikke. Får finne køya i rimelig tid likevel og håpe på en bedre oppstandelse i morgen enn det var i dag. Pleier skru ned temperaturen på varmepumpa om natta og mens jeg er på jobb. Trenger ikke ha full guffe da, men i går kveld hadde jeg åpenbart trykka på feil tast så i stedet for "temperatur ned" så ble det "varmepumpe av". *brrrrrrr* Det ble en kjølig oppstandelse i morges . Man har herved konstatert at det er følbar forskjell på 16 og 20 grader - bare hvis noen skulle være i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. januar 2008 #3035 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg tror deg på at man kjenner forskjell på fire grader. Det kjenner jeg på kontoret mitt. Den siste tiden har det vært 17 grader når jeg har kommet om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. februar 2008 #3036 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg har sovet i boka di i natt, Cata. Håper det er greit... God morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #3037 Del Skrevet 2. februar 2008 Bare sov i boka, mysan. Håper du fant et behagelig ark å brette over deg sånn at du ikke frøs.... Den begynner å bli ganske tykk nå så jeg regner med at du lå mykt i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #3038 Del Skrevet 2. februar 2008 Kan noen skru av dette året? Og så jumper vi til 2009 direkte? Satt pent med morgen (nåja- formiddags-) kaffen da det ringte på døra. Utenfor sto en litt betuttet dame: "Jeg kom visst borti bilen din.....kan du bli med ut og se?" Jeg ble med og jamen hadde ikke støtfangeren fått seg en ripe ja. Men det var ikke så mye at jeg gadd bli hysterisk. Litt riper må man kunne vente på en bil som ikke er helt ny lenger (selv om jeg godt kunne vært dem foruten). Jeg takket damen pent for at hun sa fra og sa at det var greit. Men det er litt irriterende. Har ellers vært flink Cata og holdt telefonen åpen midt på dagen i allfall. Lot den være åpen til stresset begynte å bli betydelig. Kollega som også kan ringes er nemlig bortreist vet jeg, og hvis noe skulle skje er det litt for galt å la det være helt til mandag. Men telefonen var taus og glad var jeg for det. Ikke at det ville vært så fælt å stille opp på jobb om noe hadde vært på gang, men....hodet er stadig mer på bærtur kjenner jeg. Leste litt om utbrenthet på nett i går og jeg har ca. alle symptomer som tenkes kan. D'ække bra. Rusla hjem fra jobb i går med tåre i øyenkroken (dog ikke ute av den) og det er ikke slik det skal være når man tar helg, er det vel? Vel, hodet på bærtur og kropp kaputt. Så for at ikke hele meg skal bli kaputt så tok jeg meg en liten spasertur i dag. Dørstokkmila er lang, men det er greit når jeg bare kommer over den . Tok også kontakt med treningssenteret jeg brukte i fjor for å få endret medlemsskapet en smule. Må jo bare få overtalt meg selv til å begynne å trene igjen, men gidder ikke betale for fullt medlemsskap. Siden jeg bare trener apparat og sjelden gidder gå i helgene så får det holde med et mandag til fredag medlemsskap og kun til apparatsalen. Men det var den "mila" da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3039 Del Skrevet 3. februar 2008 Hjernen er rar.... I natt drømte jeg at jeg var på ferie i et eller annet Sør-Amerikansk land sammen med venner, og tilbragte mye av tiden med å bekymre meg for matforgiftning og vannkvalitet. Våknet tidlig og måtte på do *avslører pinlige detaljer om livet i Cataheimen* Siden det er litt tidlig å stå opp kl 7 på en søndag så la jeg meg igjen, og jammen fortsatte drømmen. På samme sted, med de samme menneskene og noenlunde med samme plottet. Hjernen er en rar ting. Og så har jeg ikke engang spesielt lyst til å reise til Sør-Amerika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3040 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg har ærklært meg flink. Værgudene holdt seg for gode til å sende ned snø og regn i dag så jeg spente på meg Masaier og iPod og labbet en times tur. Det gjør så godt - etterpå. Riktignok ble jeg heller frossen, for tynn Bergans turbukse ble lovlig tynn uten lange ullunderbukser under og ørene fikk også en heller kjølig opplevelse på deler av turen. Hvordan skulle jeg vite at det kom til å blåse sånn da jeg rundet den svingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg