Cata Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4341 Del Skrevet 15. april 2011 *sukk* Nå skulle jeg egentlig vært på vei på påsketur, men her sitter jeg. Det ble fly på en del av distansen i stedet for bil hele veien. Tror det blir dyreste påsketur ever, for for å få kabalen til å gå opp så måtte jeg leie bil ute i hutiheiti. Det er ikke alle steder det er sååå enkelt med kollektivtransport i tjukkeste påskedagene. Kontoen blør. Ser for meg det blir 12-13 timer på reisefot søndag. Blir rimeligvis det samme hjem igjen også, men da stopper jeg halvveis og besøker noen venner en dag, så da føles det ikke så voldsomt. Er dessuten ganske sliten i huet og kroppen kjenner jeg og det er ikke noe lurt. Har i flere dager nå gått rundt med "panserplater" på brystet, -dvs. stramme muskler som gjør det slitsomt å puste. Mot slutten av dagen på jobb i dag, så glapp panseret og noen tårer trillet ut. Jeg trodde jo "gangen min" hadde gått for dagen og at jeg var alene. Så feil kan man ta . I rask rekkefølge kom en gjenglemt kollega fra samme gang innom for å ønske god påske, så kom en som har kontor i en annen etasje i samme ærend, og som om ikke det var nok så svippa sjefen innom. Piiiiiiiiiiiinlig. Selv om jeg ikke var full fontene så måtte de jo skjønne at det var tårer på gang. Rødkantede øyne forsvinner ikke på minuttet, liksom. Så jeg ønsket god påske til krampa tok dem og forsikret dem om at "neida, det er ikke farlig, slapp av , det er ingenting dere kan hjelpe med". Og det er det jo ikke. Det er bare opphopning av masse småting som jeg kjenner blir i meste laget til sammen. I løpet av siste halvåret så har jeg: - Blitt sendt gjennom brystkreftsjekkmaskineriet pga mistanke om hissig kreft - Hatt syk far - Deretter død far - Begravelse, med alt det som følger med - Blitt dumpet - Opplevd å bli en smule ekskludert fra egen familie - Mindre bilhavari - Enda mindre bilkræsj Alt det der tilsammen tror jeg tilsier en smule...ja, nettopp, stress! Og de tre første punktene synes jeg ikke stiller i klassen "småting" heller. Punkt 5 er også ganske slitsomt. I tilfelle flaksen skulle finne på å snu, så har jeg levert lottokupong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2011 Forfatter #4342 Del Skrevet 19. april 2011 Hihi, ute på tur og denne gang lurte jeg "offentlig transportkrøll" med å ta leiebil en del av strekningen. *flink* Har i dag servert min mor middag - hjemmelaget fiskegrateng. Litt merkelig å innta hennes kjøkken, men fikk da rotet sammen mat. Ble såpass til overs at hun har i allfall en middag til når jeg er reist. Restene ble behøring frosset ned. I morgen bærer det videre til "ikkenettilgangland" i et par dager. Dette kommer definitivt til å gå inn i kategorien "omflakkende påskeferie". Har også fått beskjed hjemmefra om at båtplassen min er ledig (lånte den ut i vinter, siden den ligger i en ganske skjermet vik). Dermed blir det nok sjøsetting når jeg er hjemme igjen. *glede seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. april 2011 Forfatter #4343 Del Skrevet 23. april 2011 Åh, sliten i beina. Er på vei hjem fra påsketur, men har "mellomlandet" i by der jeg har en del kjente. Har dermed vært ute og trasket sammen med to venninner, og skal på kaffeslabberas til en 3. venninne i morgen før flyet går. (Har en ettermiddagsavgang.) Det blir bra. Har ellers tilbragt et par dager på "familiehytta" med opptil flere familiemedlemmer. Tenk dere 12 personer i et ganske lite hus. Yngste deltaker var 3 år, eldste nesten 75 , det var påsken sin det. Skal bo på hotell i natt og akter å forholde meg helt rolig her til det er på tide å legge meg. Som sagt: slitne bein etter dagens trask & tråkk, så her er ikke mye piff igjen i Cata-skanken. Hm, ved nærmere ettertanke får jeg vel mobilisere alle krefter og gå ned i hotellresepsjonen etter en kaffekopp etterhvert. Må holde orden på koffeintilførselen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. april 2011 Forfatter #4344 Del Skrevet 24. april 2011 Hjemme igjen. Koselig kaffeslabberas med gammel venninne før jeg måtte hive meg på flyet . Nå har jeg fått satt på vaskemaskinen og tenker det blir ganske tidlig kveld på meg, faktisk. Det tar på å reise land og strand rundt. Deilig å tenke på at jeg har en dag fri der jeg kan pusle rundt i heimen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. april 2011 Forfatter #4345 Del Skrevet 25. april 2011 Nåja, ble ikke så mye pusling når alt kom til alt. Det ble heller.....puslete. Hadde store planer om å vaske bilen innvendig, men mistet motet da jeg så pollenvarselet. Det fristet ikke til uteliv i det hele tatt. Innomhus er det blitt vasket noe mer klær og så har jeg bedrevet forum-catch up . Har jo vært av nett nesten en hel uke, må vite. I kveldinga tok jeg med meg bilen bort på stasjonen for å få støvsuget litt i dørken i allfall, men der hadde de klart det kunststykket å bygge inn støsugeren med parkerte utleiehengere så det var nesten skvett umulig å komme til. Med litt lirking og millimetermanøvrering så fikk jeg bilen plassert sånn at jeg fikk støvsuget førersiden sånn noenlunde. Verste sanda er i allfall vekk. Får håpe på sånn passe overskyet "ikke polleneksplosivt vær" i morgen, for jeg skulle gjerne hatt ut noe støv og en hel haug rot av den bilen etter vinteren. (Kan ikke tro jeg får mer bruk for bilspaden på en stund nå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. april 2011 Forfatter #4346 Del Skrevet 26. april 2011 Kan noen vennligst skru av bjørka? Det ble ikke utevær for meg i dag, men jammen måtte jeg ikke stikke hodet ut likevel. Gulvet på verandaen min ser nemlig heller tvilsomt ut etter flere år med algeangrep. I år skal det få et nytt strøk verandabeis, har jeg bestemt. Men da måtte det jo skrubbes først for å få vekk årets algeangrep. Og da måtte jo jeg ut. Det er ikke så mye bjørk rundt her jeg bor (valgte bolig med omhu) men pollenet flakser nok gjennom lufta likevel.Har heller ikke store verandaen, men når jeg må ligge på kne og skure hver planke med kraftvask, så tar det jo litt tid for det. Så nå i kveld har jeg klødd i både nese og øyne. Verste snufs og grufs stoppes foreløpig av allergitablettene, men spørs hvor lenge det holder. Og så må jeg vel ut i morgen eller overmorgen og beise det pokkers gulvet attpå. Ble så grepet av arbeidslyst at jeg ikke tenkte meg om. Burde jo utsatt prosjektet i 2-3 uker til bjørka er ferdigblomstret og overlater scenen til gresspollenet, for det reagerer jeg ikke på. Jaja, som man reder så ligger man. . Har nå dusja og vaska håret så jeg har vel fått av meg noe av dritten, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. april 2011 Forfatter #4347 Del Skrevet 27. april 2011 Egentlig har jeg ikke selvangivelsesskrekk, men i dag er jeg ganske sur på'n. Jeg har nemlig solgt aksjer i fjor. Ikke mange - gevinsten var vel på drøyt 1000 kr. Men...da skal man visst fylle ut skjema. Jeg gjorde så godt jeg kunne og fikk feil hver gang. Altså, jeg kan skjønne at man skal fylle ut hva man solgte for og hva aksjene kostet ved kjøp osv. Det er jo logisk for at de skal kunne si noe om inntekt/tap, men hvorfor i heiteste huleste må man drive å fylle ut hele selskapets livshistorie med fusjoner og oppkjøp og jeg vet ikke hva? Og attpåtil ble det feil hele tida, så jeg måtte rykke tilbake til start. Jepp, det ble sinna-Cata der. Jeg endte med å gi opp hjele skjemaet og notere de vitale opplysninger med kjøps og salgsdato, antall aksjer og kjøps- og salgspris i feltet for tilleggsopplysninger, så får de fylle det inn på rett plass selv. Muligens ikke helt stuerent, men ærlig talt har "onkel Skatteetat" mye mer peiling på min økonomi enn det jeg har selv. Jeg holder kontroll på det jeg får inn hver måned og så sørger jeg for at det går ut litt mindre enn det som kommer inn. Funker fint for meg! Uansett: jeg prøvde nå å oppgi det jeg har solgt, selv om det ble på feil plass . Jaja, et år til neste gang. Synes forøvrig de kunne hatt ett eller annet forenklet opplegg for oss småaksjekjøpere, slik at man kunne fylt ut et eller annet forenklet skjema ved aksjegevinster på f.eks. under 10 000. Kan jo skjønne at Røkke & Co må være litt nøyere med regnskapsføringa, men vi småsparere....? Hm, nei. For øvrig har jeg beiset verandagulv i dag (ble fint) og får se om jeg gir de mest utsatte delene et strøk til i morgen hvis 1. strøket er skikkelig tørt når jeg kommer hjem. Ganske godt å få det gjort, for det begynte å se ganske slitt ut og det bevarer jo treverket bedre også. Gruer meg til den dagen det må byttes, for mine evner som snekker er ganske ikkeeksisterende. Kan sagtens svinge både hammer og skrutrekker,men er elendig på å ta mål, så noe går alltid gærn't når jeg prøver meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. april 2011 Forfatter #4348 Del Skrevet 28. april 2011 Slappavkveld. Pga pollen kommer jeg meg ikke ut. Må ha beiset verandagulvet litt kraftigere enn egentlig planlagt, for da jeg stakk en prøvende finger ut i dag da jeg kom fra jobb, så kjenner jeg det er svakt klebrig enda. Velger derfor å vente til i morgen med et strøk nr. 2. Og båten får jeg ikke på vannet uten hjelp og "hjelpa" jobber kveldsvakt denne uka. (Og uansett så ville 2 timer ute med alt det pollenet som er i lufta nå ikke fristet noe særlig.) Nei, i ettermiddag blir det skalkede luker og minst mulig polleneksponering. Sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. april 2011 Forfatter #4349 Del Skrevet 30. april 2011 Konstaterer atter en gang at jeg ikke liker våren. Solen skinner som bare rakker'n ute og her sitter jeg. Fanget av allergi. Skal ha "ute-kveld" både mandag og tirsdag, så orker ikke snørring og tårer nå. Og vil ikke dytte i meg hauger av medisin. Skal ta en tur på stranda i morgen dersom det er pålandsvind, blåser det fra land får det bare være. Og før jeg gikk i hi i går var jeg riktig så flink, først fikk jeg hentet bilen hos bilskadefirmaet og har nå fin og nylakkert dør igjen, deretter iførte jeg meg arbeidsantrekk og kravlet ut på verandaen for 2. strøk med terrassebeis. Ble så fint så. Og blir sikkert enda bedre når det er gått et par uker så jeg kan ta området i bruk igjen . I dag har jeg vært huslig (noe må man jo gjøre) så nå er diverse "slengklær" vasket og henger til tørk -inne ja. Og så har jeg impregnert en noget inkontinent allværsjakke. Håper den holder vann litt bedre etter dette. Gulv og hyller er også tørrmoppet. Greit å få samlet unna det verste av pollen som har sneket seg inn i kriker og kroker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #4350 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg konstaterer med ettertrykk at golf gjør en støl på de utroligste plasser. Akkurat nå er det underarmene som verker . Og hendene. Har helt klart fått brukt muskler som har vært parkert en stund. Jeg er nå halvveis gjennom "grønt kort kurs" og tror jeg har skjønt et og annet om hvordan man bør slå. Så gjenstår bare å faktisk få til å gjøre det - og dessuten slå sterkere enn jeg har gjort til nå. Ballen går i riktig retning ganske mange ganger, men ikke langt nok. Jaja, jeg skal jo ikke bli verdensmester heller. Køllene jeg kjøpte på ebay var visst i eldste laget i følge instruktøren, men prisen var i det minste rett. Minuset er at gummihåndtakene er blitt så slitt eller snarere så gamle at de er blitt glatte så jeg skal få byttet håndtak på de to køllene som jeg skal bruke for å slå litt hardt med. Kjipt om taket glipper så kølla fyker i hodet på noen. De andre får greie seg. Bruker jeg hanske så blir det noenlunde greit grep. 2 kurskvelder igjen så har jeg kortet og kan begynne (noe beskjedent) å utfolde meg. Ser også ut til at jeg kan få båten på vannet til neste uke. Kanskje. Hvis jeg får kranbil. En kollega har lovt å være med meg å få satt opp masta: Håper jeg får kranbil så jeg kan få det gjort. Da ligger det an til en smule friluftsliv her. Og ikke minst. pollenvarslingen antyder at det kan være slutt på bjørkeplagen sånn omtrent ved 17. mai. De to kveldene på golfbanen har vært rimelig fæle i så måte. Det er en del bjørk i området, så selv dobbel medisindose har ikke klart å holde allergien i sjakk. I går var jeg rødøyd som en albino. Måtte ty til skylling med sterilt saltvann da jeg kom inn. Ser ut som det hjalp, for i dag har jeg vært rimelig hvitøyd igjen. Heldigvis. Men det klør litt fremdeles. Har innekveld med brødbakst i kveld for å få roet systemet litt. Tror det er lurt etter to dager med ganske mye belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #4351 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg kjenner på meg det blir en tidlig nedleggelse av kroppen i kveld. Jeg har vært hyper og det kjennes . Fredag lot jeg meg "lure" til å bli med en kollega på den lille golfbanen (9-hulls). Det gikk som det måtte gå - langtidsspill. To av de tre deltakende var rykende ferske (jepp, jeg var en av de to), så det tok sin tid å komme rundt banen. Man skal visst bruke ca. 2 timer - vi brukte 3. Lørdag kjente jeg effekten i mange merkelige muskler. Det ble en meget rolig lørdag . I dag er muskler på tur igjen. Jeg har gjort båten noenlunde klar for sjøsetting. Presenning som har ligget over den i vinter er vekk (litt av en bragd å få den av i frisk bris...) og på oppfordring fra annen kollega så gikk jeg over skroget over vannlinja med voks en gang til, selv om jeg egentlig mente vårpussen var unnagjort i fjor høst. Det var i grunnen en tabbe av meg. Rett nok var det kommet noen mørke striper som haddde smittet av fra tauene, men da jeg kom vimsende med voksen så ble fargen smurt utover og jeg fikk et svare strev med å få den vekk igjen. Måtte ha ny runde med polermiddel først og så atter en runde med voks. Vinninga opp i spinninga altså. Attpåtil har ryggen tatt kvelden. Vet ikke helt hvorfor, for jeg kunne ikke kjenne noe spesielt galt mens jeg holdt på. Må ha vært en eller annen vridning i det jeg tok ut stigen tror jeg. Da kan det nok ha blitt en merkelig stilling. Får håpe det gir seg til i morgen, ellers har det nok negativ innflytelse på "golfsvingen" i morgen kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #4352 Del Skrevet 10. mai 2011 Ryggen gav seg ikke, så nå har jeg gitt meg... . Det ble noen golfballer for mye i går. Jeg stoppet jo klokelig å slå da jeg kjente at det ikke gikk bra, men dessverre for seint. Det har ført til heller laber mobilitet i dag. Og til dels i går. Tror jeg brukte 5 minutter på å komme meg ut av bilen i går kveld og stavre meg opp til leiligheta. I morges var det blitt enda verre, til tross for at jeg klarte å sove og slappe bra av. Det tok meg ca. 20 minutter å komme meg ut av senga og ut på badet. Det var da jeg skjønte at å gå på jobb kanskje ikke var noen stjerneidé, situasjonen tatt i betraktning. Sjef ble oppringt og måtte noget lattermild medgi at det nok var lurest om jeg holdt meg hjemme. (Grei sjef ) Selv tuslet jeg meg etterhvert forsiktig over til legekontoret. Der ble jeg møtt av en minst like lattermild lege som konstaterte "lumbal-ett-eller-annet-latinsk" og sendte meg ut igjen med en bunke resepter på smertestillende. Ikke det at legen min er spesielt ondskapsfull, men jeg så nok ut som en 90 åring som var heller dårlig til beins i det jeg subbet over golvet. Det går egentlig nokså bra å gå, men akkurat det å reise seg er veldig "au" så da stopper hele systemet opp litt. Håper jeg kan komme meg på jobb i morgen, det er rimelig kjedelig å ligge på sofa hele dagen, men blir det ikke bedre enn dette så har jeg ingenting der å gjøre enda. Og nå er det vel best å finne senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #4353 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg kom meg ikke på jobb . Sto opp da klokka ringte og matchtid på den prosessen var redusert fra 20 min til 3-4 så jeg hadde godt håp. Dessverre gikk det skeis da jeg tasset rundt litt på gulvet for å sjekke formen. Ble både kvalm og "dizzy". Tror nok tablettene med "trekant" var litt for mye for mitt ellers så tablettfrie system. Våget ikke prøve å kreke meg på jobb i den formen, vil jo helst ikke svime av verken i bil eller på jobb. Så jeg sendte melding til sjef og kollega og krabbet til køys igjen. Halv ett, bestemte jeg meg for at jeg måtte prøve igjen. Herremin, jeg står aldri opp så sent, så det sier litt om hvordan formen er. Selv ikke i nyoperert tilstand har jeg vært så sein. Eneste jeg kan huske som overgår det der er den gang jeg fikk influensa fra helvete og ikke kom meg opp før kl 17. Men det så ut som "ligge lenge" hadde virket, for jeg klarte faktisk å kreke meg i dusjen. Sånn litt utover dagen så har jeg også klart å få i meg noe middag (Fjordland) og vaske en maskin klær. (Holdt på å bli "trusekrise" i skuffen.) Det sistnevnte førte til morsomme akrobatiske øvelser på badet. Jeg kunne jo ikke ta ut klær på vanlig måte da de var ferdigvasket, for jeg klarte jo ikke bøye med ned til døra på vaskemaskina. Dermed måtte jeg ned i knestående på gulvet og slenge klærne opp i tørketrommelen . Jaja, aldri så galt. Mens jeg var der nede fikk jeg jo tatt opp tuben med Ibux-gel som ramlet ned her forleden. Hadde jo ikke sjans til å komme meg ned der da, så den måtte bare ligge. Nytt forsøk i morgen, men har varslet sjef om at her er det reell mulighet for en skikkelig "tredagers". Det har jeg aldri brukt før, men føler jeg har mitt litt på det tørre likevel, siden jeg tross alt har vært hos lege. Orker ikke sitte på jobb og føle meg så sjaber som jeg gjør etter en stund i sittende tilstand, men håper som sagt det roer seg hvis jeg dropper den ene typen tabletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #4354 Del Skrevet 12. mai 2011 Det ble en ekte tredagers. Var oppe og testet formen i "gå på jobb" tid i morges og kom fram til at det ville blitt for drøyt å sitte en hel dag. Men jeg er langt bedre i dag enn i går, så det går framover. I morgen skal jeg på jobb - ikkeno' bønn for gikta der (eller snarere for lumbagoen). Får bare finne meg i det vondtet som måtte komme, for jeg kan åpenbart ikke ta begge de smertestillende hvis jeg skal holde meg våken. Det får holde med voltaren, men da må jeg også avfinne meg med noe "au" kjenner jeg. Droppa smertestillende nr. 2 i går kveld og i morges og da kjenner jeg godt at det verker. Dermed tok jeg en til middagen og vips - mesteparten av smertene er vekk. Men da er jeg til gjengjeld ør i toppen når jeg sitter oppe. Sånn kan jeg ikke ha det på jobb, så det får bli noen smerter i stedet. Jaja, en dag igjen av uka, så kan jeg ligge flatt ut i helga om så skulle være. Håper jo jeg slipper, men det var seige saker dette her. Men (jippi) idag kom VHF sertifikatet i posten, så nå har jeg løyve som radiooperatør i båten. Litt småskummelt egentlig, for vi har jo bare lært teorien og jeg er redd jeg kommer til å misforstå alt som kommer via en lett skurrete radio, men.....det er jo et sikkerhetsnett når man er til sjøs, så jeg syntes ikke jeg kunne la være å ta den lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #4355 Del Skrevet 14. mai 2011 Yes, jeg gikk på jobb og det gikk noenlunde greit. Måtte bare stavre meg opp og gå litt noen minutter hver time eller så. Da fikk jeg løst litt opp i musklene. Siste timen var riktignok litt fæl, men da kunne jeg trøste meg med at jeg snart skulle hjem til sofaen i 2 hele dager. Har sånn delvis holdt meg til det i dag også. Men innimellom så har jeg fått vasket klær og ryddet litt på kjøkkenet. Det hjalp godt. Skulle ryddet stua også, men der er det litt mer blader og bøker som flyter og de veier litt, så jeg tror jeg venter litt til med den ryddeaksjonen. Ikke desto mindre - det er deilig å kunne sette seg og reise seg noenlunde uhemmet igjen. Må fremdeles støtte meg litt til bordet når jeg skal opp av sofaen, men nå er det ikke armene som tar "hele" belastningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #4356 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Det er nesten så jeg tror det er kastet en forbannelse over meg. Rett nok pleier jeg ha uflaks, men nå går det over stokk og stein og litt til. Hittil i år så har jeg klart såpass: *blitt dumpet etter 2 år (begrunnelse:mannen ønsket ikke noe forhold)* blitt nødt til å reparere hjullager på bilen (ikke så farlig- hadde det ikke vært for: * kræsja bil i det jeg kom hjem fra verksted etter hjullagerbytte. Ikke noe alvorlig, men ble liten og dyr lakkskade* lumbagoanfall akkurat i det jeg skulle sette ut båten* betennelse i gammel rotfylling etter en skade som barn. Resultat: betennelsen er gått opp i kjevebeinet og har tært vekk noe beinsubstans over tannrota Har jo rydda opp i det meste etterhvert da, bortsett fra "dumpet", men der er det rimeligvis ikke stort jeg kan gjøre. Er nå i ferd med å rydde opp i kjevebein. Heldigvis mener tannlegen at det er god sjanse for at kjevebeinet vil regenerere seg selv og fylle "hullet" når de bare får tatt rotta på betennelsen, så i går var jeg og fikk røsket ut gammel fylling og renset tanna. Nå går jeg rundt med øm kjeft, verandaleppe etter bedøvelsen og romsteringen i går og midlertidig fylling på en tann som er fullpakket med "antibac". Bakterier - go away. Føler meg rimelig dum, jeg mener betennelse i kjeven er jo sånt som kommer hvis man ikke gidder bruke tanntråd og holde rent osv. Slik har det i allfall vært i mitt hode til nå. Tannlegen trøstet meg, med at slike senskader faktisk er ganske vanlig og det har ingenting med renhold å gjøre. Det gjør jo situasjonen litt bedre selvsagt, for jeg har ikke hatt noen tegn til blødende tannkjøtt eller slike ting og er rimelig flink med både tanntråd og sånne gummierte tannstikkere i tillegg til børsten. Men synes det høres merkelig ut at en tann som har holdt seg rolig og stabil i over 30 år plutselig går amok på det viset. Var jo ikke så gammel da jeg tryna i asfalten og slo inn fortennene så 2 av dem måtte rotfylles. På den annen side, jeg har jo bytta fylling i den andre tanna en gang, og da fordi det oppsto betennelse i rotspissen. Så det er jo åpenbart mulig. Endret 21. mai 2011 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #4357 Del Skrevet 21. mai 2011 Jaja, om ikke annet så har jeg fått gjort en del i dag. Om litt regner jeg med at jeg kommer til å bli kokt om nettene (varmt soverom ja) så jeg har vært og kjøpt en skikkelig sommerdyne. Har jo hatt en litt tynnere en som jeg har brukt om somrene før også, men...den har tross alt vært for tykk til formålet. Nå har jeg dimensjonert ned litt. I samme slengen stakk jeg inn om hageland og fikk med meg en pose dreneringskuler og en rød pelargonia. Nå er det sommerpent på verandaen . Ellers har jeg vasket hus og vasket sengetøy. Skikkelig husmordag med andre ord. Og jeg laget meg en bedre middag, ettersom det stort sett har vært flytende og myk føde siden i går morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #4358 Del Skrevet 24. mai 2011 Åh, endelig kjennes det ut som tanna begynner å sitte fast igjen og ikke bare slenger rundt på en trinse der inne . Er jo klar over at det bare er innbilning, men det har faktisk føltes slik i noen dager nå. Er fremdeles øm hvis jeg klemmer på overleppa, men er heldigvis "smertefri" så lenge jeg holder labbene vekk. Nåja, smerte meg både her og der. Vi snakker mer om ubehag. Så i dag har jeg feiret. Med skokjøp. Prøvde disse skoene her for noen uker siden og de var fantastisk gode å ha på. Føltes nesten som å gå på luft, så de skal bli sommerens "bysko" har jeg bestemt. Ventet et skred av regninger da jeg først så dem så jeg våget ikke kjøpe, men nå har jeg gravd meg ut av regningsbunken og venter snart lønn, så nå tør jeg. Men akk, butikken var fri for min størrelse. Kjente skuffelsen banke på, men så viste det seg at en annen filial hadde dem inne, så "min" butikk skulle få dem bort i morgen. Dermed kan jeg fritt løpe og kjøpe. Gleder meg Det er i allfall godt å konstatere at jeg har i det minste ett velfungerende kvinnelig gen i kroppen - skokjøpegenet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #4359 Del Skrevet 27. mai 2011 Båt på vannet. Vet ikke hvem som er gladest av meg og båten egentlig. Den så heller molefonken ut mens den sto på land. Jeg er sikker på jeg hørte den trekke et lettelsens sukk da den fikk vann under kjølen igjen. Nå må jeg bare få vasket den skikkelig, og aller helst "vokset" dekket også. (Jepp, spesialmiddel så det ikke blir så veldig glatt.) Den ser ikke ut. Fikk skroget temmelig bra, men siden jeg har høydeskrekk så slet jeg litt med å kravle rundt på dekket så lenge båten sto i krybba. Altfor langt ned etter min smak. Men kan ta litt tid å komme dithen, kjenner jeg. Ryggen min likte ikke de gymnastiske øvelsene som krevdes for å få sjøsatt, og dessuten er det meldt regn de nærmeste dagene og regn = dårlig poleringsvær. Helt sikkert. Men uansett, båt på vannet og motoren startet uten å krangle. Håper bare jeg har unngått de berømmelige dieseldyra så ikke filtrene tettes og jeg må ha totalrens av hele motoren. *krysse fingre* Var også litt redd for at jeg skulle skvalpe der med flatt batteri etter lang høst og vinter, men den delen gikk fint. Motoren startet så fint, så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 28. mai 2011 #4360 Del Skrevet 28. mai 2011 Hmmm... Motor uten sveiv? God ukeslutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg