Cata Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #4321 Del Skrevet 30. mars 2011 Åh, jeg er sprek. I allfall i huet. Hvordan beina er i morgen, se det blir vel en annen sak. Noen kolleger inviterte meg med på kveldstrimtur i kveld, 230 meter "rett opp". Dvs. en skogsvei som er beryktet for å være bratt og slitsom. I et anfall av optimisme så slengte jeg meg med, med streng beskjed til kolleger om at "blir jeg hengende for mye etter så bare gå, dere". Vil jo ikke hemme noen. Men faktisk så kom jeg opp bare et halvminutt ca. etter de andre, og det er ikke så verst med min elendige kondis. Men går man opp, så må man jo nesten komme ned igjen også og det kjennes så definitivt i beina. Pusten knekker meg oppover, og beina nedover. Er ganske spent på om jeg klarer å gå inn på jobb i morgen, eller om det blir stavring á la 90 åring med hoftefeil... Mistenker det siste... Men, for all del, godt å få rørt seg, så jeg blir med på tur neste uke også, om det blir noe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. mars 2011 #4322 Del Skrevet 30. mars 2011 Hehe, det blir nok morsomt å se ja. Neida, jeg kjenner meg igjen, sånn jeg blir hvis det er lenge mellom trening f.eks. Jeg føler meg som en 90-åring selv forresten, etter å ha gått tre dager i strekk i Glasgow, opp og ned handlegata. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 30. mars 2011 #4323 Del Skrevet 30. mars 2011 Bare går og venter på at det skal slutte å snø, og begynne å smelte, så jeg kan komme meg ut i kupert lende. Er så ødelagt av asfalt og flate gulv, at jeg går som ei voldtatt gås på slutten av dagen, og er knapt i stand til å stå på føttene den første timen etterat jeg har stått opp. Gleder meg til å finne nye muskler å få krampe i. Sorri, har vært en lang uke, og ennå er vi ikke halvveis... Bruker ikke skritteller, av frykt for å innse galskapen. Og kjente sørpå snakker om barmark, plussgrader og utepils. :panneklask: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4324 Del Skrevet 31. mars 2011 *middelaldrende kvinne søker rullator - må ha sete* Føles nesten sånn i dag, etter gårsdagens utskeielser. Er fryktelig støl i stumpen (ingen frekkheter nå Kami!) etter oppoverbakkene, men trøster meg med at beina for øvrig faktisk ikke kjennes så aller verst ut. Litt støl er jeg jo, men ikke verre enn at jeg ser noenlunde normal ut når jeg går. Er det forresten noen som vet om vanntett "hylster" for iPad? Naboen min er båteier, og han skrøt hemningsløst av kartplotterapp'en til iPad da vi ble stående og snakke båt etter jobb i dag. Han har mer styrehus enn jeg har på min lille seilbåt, så for ham er det ikke så farlig, men i min båt må det til med vanntett lomme dersom jeg skal bruke iPad. (Jeg vil nemlig mye heller ha iPad enn vanlig kartplotter.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 31. mars 2011 #4325 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Sånne, mener du? Det ene er vel like bra som det andre, sålenge du har med papirdraft og kompass i tillegg. Endret 31. mars 2011 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #4326 Del Skrevet 31. mars 2011 Sånne, mener du? Det ene er vel like bra som det andre, sålenge du har med papirdraft og kompass i tillegg. Jepp, sånnish. Når man skal navigere rundt i leia her, samt holde styr på seil og ror så tror jeg kartplotter er vel så smart som sjøkart. Jeg er jo bare en og har følgelig et begrenset utvalg armer, bein og øyne og kartplotteren indikerer dybde på den flua jeg nærmer meg, med litt større tall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. april 2011 Forfatter #4327 Del Skrevet 2. april 2011 Man søker stadig nye utfordringer . På jobben har den store golfbasillen bredt om seg i noen år. Jeg har prøvd et par ganger uten å bli helt grepet av greia, men nå - som nyhelsingel igjen- så ble det jo med et frigjort litt tid og det virker jo litt sosialt også da. I hvertfall her i bygda. Så jeg har truet golfinteressert kollega med å melde meg på "green card" kurs, og begynne å slå litt på driving range for å se om jeg får noe driv på det etter hvert. (Så langt er jeg stolt bare jeg ikke slår 10 cm - bakover...) Men for å slå må man jo ha køller, og jeg er lat og liker ikke mase så jeg vet med meg selv at enten jeg skal låne av bedriftsidrettslaget eller leie av klubben (tror de har noen sett til leie) så blir det en terskel å komme over. Da må jo evt. trening planlegges. Så nå har jeg investert i køller. Spurte kollega om jeg ikke kunne greie meg med et eller annet billigsett fra Clas Ohlsson eller noe, og han var hjertelig enig. Så lenge jeg bare valgte et sett for høyrehendte, og fikk med en putter så var visst det meste greit sånn i starten. Dermed gikk jeg på ebay og lette, og fant et brukt sett til 700 kr - inkludert frakta. Det er greit nok. Om det ikke blir den store golfkarrieren på meg, så skal jeg fint kunne leve med det tapet der. Det forenkler i allfall treningsprosessen. Så nå er det bare å sette seg ned og vente på første og beste kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 2. april 2011 #4328 Del Skrevet 2. april 2011 Apropos kurs... - Hvorfor ikke bare få trykket draftet på storseglet? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4329 Del Skrevet 3. april 2011 Apropos kurs... - Hvorfor ikke bare få trykket draftet på storseglet? :gjeiper: Fordi at som soloseiler (det høres innmari fint ut, vel?) så kommer jeg antaktelig til å seile en del med bare fokka, i allfall fram til jeg får en selvslående fokk. Og da er jeg tapt bak et seil hvis det ligger pent i trekket sitt... Dessuten er det litt dyrt å bytte seil for hver gang jeg må ha nytt kart. Og tenk så vanskelig det blir å heise seg selv opp i masta for å lese kartet hvis jeg skal en tur nordover??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #4330 Del Skrevet 3. april 2011 Selvslående fokk? Oioio. Nå seiler du snart over et av seksualforumets spesialavdelinger. Soloseiler er en mye swungnere ord, ja. Smake litt av Saga Siglar, bare på bokmål. Jeg er nyvåken og lefsefri, og kombinerer morra- og ettermiddagskaffe. Og, siste setningen klipper og limer jeg inn i egen dagbok... Ha en forskrekkelig fabelaktig søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4331 Del Skrevet 3. april 2011 Selvslående fokk? Oioio. Nå seiler du snart over et av seksualforumets spesialavdelinger. Jeg sa fokk, ikke... $"#"$ *kremt* Du må lære deg å lese, katta, og ikke la fantasien ile av sted på ville vover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #4332 Del Skrevet 3. april 2011 Nå kom sola hit også, så nå kan du få seile din egen sjø. Ha en kjempeherlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4333 Del Skrevet 3. april 2011 Phu, middag er fortært. (Svinestek med poteter, rosenkål og rødkål.) :gjeiper: Klesvasken vifter muntert ute på tørkestativ på verandaen, muligens til naboenes ergrelse siden det er søndag - hva vet jeg? Men det var så fint tørkevær så jeg bare måtte. Sier "var" for nå kommer tåka kravlende innover igjen. Den var her i formiddag, mens jeg gikk tur og så holdt den seg unna en stund for så å komme sterkt tilbake igjen. Det er muligens uheldig for klestørken. Lufta er vel våtere enn klærne nå... (Hm, burde i grunnen grave i bokhyllene etter en dyster, tåkefylt grøsserroman.) Brøddeig står til heving på benken og skal bakes ut om....la meg se.....1 time og 12 minutter. Det var søndagen sin det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #4334 Del Skrevet 3. april 2011 Ja, selv om dagene blir lengre nå, synes søndagene bare å bli kortere og kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2011 Forfatter #4335 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, selv om dagene blir lengre nå, synes søndagene bare å bli kortere og kortere. Et sted må jo de andre dagene ta tida fra, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2011 Forfatter #4336 Del Skrevet 6. april 2011 Phu, sliten i hodet. Her kommer jeg intetanende på jobb mandag og kl 8 får jeg høre at "Du skal til Sveits i dag, flyet går i ettermiddag". Som kjent bor jeg ikke akkurat i nabolaget til flyplassen. Resultat: hjem og pakke bag etter halv arbeidsdag. Mens jeg holder på med det oppdager jeg at reisedokumentene ikke ligger i sekken. Panikktelefon til kollega: "Ligger plastlommen med reisedokumentene på skrivebordet mitt?" Det gjorde de og kollega kom til inngangen med dem for meg *snill* . Siden dette medførte en del stress så klarte jeg naturligvis å glemme å pakke pysj (ikke krise) og slå av vekkerklokka (litt mer krise). Vekkerklokke er sånn "wake up light" ting med kraftig pære som gradvis lyser mer og mer til alarmtidspunktet er inne. Nå har jeg ikke på maks effekt, heldigvis, men var rimelig redd for at lampen skulle begynne å skru seg opp til uante høyder og så sette fyr på noe. Logisk sett regnet jeg jo med at det er innlagt sikring for noe sånt, men...vel,vel, jeg har respekt for elektriske dingser. For ikke å snakke om at fuglekvitteret som funker som ringetone ville irritert vettet av naboene. Jaja, hjelper ikke å huske sånne ting når man er halvveis til flyplassen! (Dessuten gikk det bra, huset står enda.) Kom fram seint i kveldinga. Reiste sammen med kollega som hadde fiksa turen. PLuss var at for en gangs skyld hadde han bestilt business class når vi var ute av landet. Normalt reiser vi på turistklasse, men siden vi (dvs. han) bestilte billetter samme dag så var prisforskjellen minimal. Gøy å prøve til en forandring. En ting er nå at vi får servert mat, men jeg innrømmer glatt at det er deilig å ha litt mer plass enn man har på vanlig turistklasse. Vi kom fram ganske seint og da var det greit å ha "sjåfør" når man skal kjøre i land med litt ....interessant veimerking. Sveitesere må være verdensmestere i å male piler på asfalt samt sette opp skilt. Takket være GPS i bilen klarte vi oss unna med kun en feilkjøring før vi kom til hotellet. Sistnevnte var litt spesielt. Vi ble vist ut i et portrom og så var det dører inn til rommene fra portrommet. Hm... Men var heldigvis låst ut mot gata, da, så jeg fikk sove. Men er ikke glad i rom på sååå bakkenivå når jeg er i utenlandske land . Fikk trimma tysken bra. Flere av dem vi skulle treffe snakket ikke engelsk og for å slippe tidstap med tolking av min engelsk så prøvde jeg å pakke fram skoletysken min som best jeg kunne. Jeg forstår ganske mye tysk når jeg hører det (så lenge det ikke er veldig dialekt), men snakke - se det er en annen sak. Har jo knappest snakket det siden gymnaset, og det er noen år siden. Men klarte da å gjøre meg forstått mesteparten av tida, og det uten å fornærme vertskapet, tror jeg. Fikk det enda litt morsommere da vi ble tatt med på lunch. Spisestedet hadde nemlig fransktalende servitør. En av vertskapet var heldigvis også fransktalende så han sørget for bestillingene, men da vi ble spurt om tilbehør måtte jeg jo prøve meg - på fransk. (Mesteparten sto tross alt i menyen.) Dette gjorde servitøren særdeles happy virket det som (de blir jo glad bare man prøver) så etter det var det ikke måte på "madame" meg her og "madame" meg der . Klarer ikke dy meg, når jeg en gang har lært litt av et språk og ser mitt snitt til å prøve det i praksis så klarer jeg ikke la være.... Kom deisende hjem i dag. Rimelig trøtt i trynet så jeg kjenner at her blir det tidlig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. april 2011 Forfatter #4337 Del Skrevet 7. april 2011 Dagens trøtteste . Skulle egentlig avsted og trene sammen med kollega i dag, men pga. syk bil så kom jeg meg ikke avgårde. Kunne haiket med henne til treningssenteret, men måtte ta buss hjem igjen - og de går ikke akkurat hver time på kveldstid. (Jada, det er over en mil til senteret, så spasere var en smule utelukket. ) Dermed falt det i fisk. I stedet har jeg hengt ved PC og lyttet til vinden. Av en eller annen grunn fant det ut det skulle blåse opp i ettermiddag, men ser ut som det løyer litt nå. Det håper både nattesøvnen og jeg på. I morgen skal jeg til frisøren og bli shinet litt (ser ut som en forvokst høystakk på toppen) og så er det helg. Håper de får fikset bilen på mandag og at de ikke finner verre ting enn det antatt pjuskete hjullageret. Syk bil er ikke noe greit her uti bygda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2011 Forfatter #4338 Del Skrevet 9. april 2011 Så gjør vi så når vi vasker vår bil... Været i dag var ikke så aller verst. Vinden gav seg omsider. Dermed ble jeg grepet av utendørstiltakslyst og tok med meg bilen bort til bensinstasjonen og gav den en vask. Da det var unnagjort og bilen hadde tørket litt så bar det ut med svamp, voks og polerpapir. Nå har jeg skinnende blank bil, så lenge det varer. Greit å få gitt lakken et lite ekstra beskyttelsessjikt. Det brukes jo (altfor) mye veisalt om vinteren så det er godt å få rengjort og pusset litt. Får se om jeg tar vinduene innvendig i morgen. Og kanskje støvsuget litt. Hadde en razzia før i vår med matteristing og støvsuging på førersiden, men det har samlet seg en del sand og grus igjen, ser jeg. Før det var jeg ute på byen og ruslet (fort gjort her) og til ære for finværet så prøvde jeg å "dame meg opp litt" med både en anelse sminke og skinnjakke og anstendige sko. Slett ikke verst, om jeg så selv skal si det. Burde nok gjøre mer sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. april 2011 Forfatter #4339 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Dette er skikkelig flaut!!! På vei hjem i går, etter å ha hentet bil på verksted, så presterer jeg å kræsje. Jeg er på en parkeringsplass og skal rygge inn i en ledig parkeringslomme, sjekker at ingen biler rører seg rundt meg og retter 95% av konsentrasjonen bakover for å se hva som foregår bak bilen mens jeg rygger og *whomp* - der står det med ett en bil klistret med rumpa inn i min høyre framdør. Da har en annen bilist rygget ut av en lomme, akkurat i det jeg begynte å rygge inn i min og elendigheta er et faktum. Vi var like flaue begge to. Og begge påberopte seg litt oppgitt at "Hvordan kunne jeg nå klare dette her, jeg som faktisk kan rygge???" Nå ble det jo ikke akkurat varig men på noen av oss for vi hadde vel maks 5 km/h i hastighet der vi sneglerygget, men helt bra gikk det jo ikke med våre respektive billakker. Stripe på min dør og litt av forskjermen, og stripe på motpartens bakluke. Blir jo garantert skylddeling av sånt, når begge rygget. Vel, vi sukket tungt og skrev skademeldingsskjema, så forsikringsselskap er på jobben for å si det slik. Skal ha takst i morgen. Så får vi se. Trøsten er at det ser ut som jeg har kjørt skadefritt så lenge at det ikke blir automatisk bonustap om jeg må ta det på forsikringen. Men det er jo like ergelig for det, for stoltheten er skikkelig såret og sur. Blæh! Kjenner at dette har gitt meg såååå ikke lyst til å kjøre på påsketur. Det som jeg hadde gledet meg sånn til. Blir til at jeg tar fly det lengste strekket i stedet, så får vi se. "Heldigvis" skal jeg så langt at det blir prismessig ca. hipp som happ om jeg kjører eller velger annen fremgangsmåte. Dyrt blir det samme søren. Mor er imidlertid gira på å "få meg hjem" en tur, så hun har tilbudt seg å betale billetten. Det kan jeg naturligvis ikke la henne gjøre, men ettersom økonomien er litt anstrengt etter en haug store regninger på styrten akkurat nå, så vurderer jeg å la henne få betale noe dersom hun fortsetter å insistere. Vi får se. Men er jo i grunnen flaut å la mor sponse tur også. I en alder av 40 pluss og med bra inntekt så klarer jeg jo egentlig sånt selv. Nemlig. Endret 12. april 2011 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. april 2011 Forfatter #4340 Del Skrevet 13. april 2011 Kroner en kroner to kroner tre... Bankkontoen er en smule stressa. Verkstedet var raskt ute med å sende regning denne gangen, og ikke bare tar de seg betalt for hjullagerreparasjonen på bilen, men de sendte også regning på de nye sommerdekkene som jeg har bestilt til jeg kommer og legger om til sommerdekk. Og jammen forfaller ikke regninga på fiks av båt samme dato. Til sammen så gjorde det litt vondt i økonomien. Men... med unntak av hjullager så var det jo for så vidt planlagt og ble ikke verre enn jeg hadde regnet med heller, så trøster meg med at det bare ble maks fælt når alt kom samtidig. Nå slipper jeg i allfall å betale de nye dekkene på neste lønn, så da er jeg vel over kneika. *krysse fingre masse* Men det er vel sånne tak man har sparekontoer for, antar jeg. Av og til må man vel bare bruke av sparepengene også. Har ellers hatt en superstressa dag i dag. Ikke at det har vært så hysterisk travelt egentlig, men kjenner kroppen er stressa og musklene spent. Skjønner ikke helt hvorfor, for som sagt var ikke dagen så fæl. Det er ganske ubehagelig når musklene blir så stramme at det kjennes som om man har en ridderrustning av stål rundt brystkassa, eller snarere ryggen. Får håpe det løsner til i morgen. Vel har jeg tidvis stressede muskler og det er ikke første gang jeg blir sånn, men det er ikke mer behagelig av den grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg