Kamikatze Skrevet 25. februar 2011 #4301 Del Skrevet 25. februar 2011 Kommer innom og leser i morgenkveld. Men for nå: God natt, og ha en harmonisk helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #4302 Del Skrevet 26. februar 2011 Hyperaktivt husmorgen! I dag har jeg bakt flatbrød. Var litt spent, for det er år og dag siden sist jeg gjorde det, men jeg fikk det til. Årsaken til spenningen er ikke knyttet til baksten som sådan, for den oppskriften jeg har er jeg ikke 100% begeistret for, så jeg pleier modifisere den litt. Og nå var det så lenge siden siste bakst at jeg hadde glemt modifikasjonen . Men det gikk bra. Eneste feilskjær var mengden. Vet det er stor oppskrift så jeg nøyde meg med 1/3 av den, men likevel ble det flatbrød herfra til evigheten. Dermed ble det generell utdeling til naboen . De har vært snille og vasket trapp litt mer enn det som er deres rimelige andel de siste månedene så jeg trasket resolutt over gangen og spurte om de ville ha en stabel. Det ville de, og var fryktelig spente på smaken. Tror ingen av dem hadde smakt den type hjemmebakst før. Selv måtte jeg røske med meg en pose sognemorr da jeg var i butikken. Hadde en skvett rømme i kjøleskapet, så nå har jeg spist flatbrød med rømme og sognemorr. Nam! Får se om jeg får donert vekk litt mer og så får jeg begynne å tenke på hvordan jeg skal oppbevare min egen andel. Muligens kan jeg pakke inn i matpapir og legge oppå kjøkkenskapet? Har jo ikke plass inne i skapene. Får bare håpe det ikke støver ned i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #4303 Del Skrevet 5. mars 2011 Merde! Scheisse. Og så bortetter. Dumpa igjen, gitt. Hva er det med disse mennene jeg roter meg borti som absolutt må dumpe meg? Denne gangen kom det riktignok ikke som lyn fra klar himmel for vi har jo hatt våre kontroverser før, så slik sett er det "greit". Han fant ting ved meg som han ikke kunne godta og jeg slet med noen av hans issues. Så begge satte foten ned, om enn av forskjellige grunner. Det som irriterer meg er at det ikke er de megastore tingene som skal til for å justere "oss" på plass, men jeg nekter konsekvent å være den eneste som forandrer ting. It takes two to tango. (Riktig utgave av det sitatet mottas med takk - det ble noe tull der.) Så nå er det bare å forberede seg på første helsingel lørdag på omtrent et halvt år. Me not like kjempemasse, men på den annen side: jeg er proff til å være singel, etter nesten et helt liv med den statusen. Foreløpig har min nyervervede helsingelstatus medført skinnende rene vinduer. (Kan man ikke fighte med mann, så får det gå utover vaskefilla....) I dag tror jeg jeg skal la den medføre ny koffert. Skal på dametur om 2 uker og min mediumkoffert er ikke aldeles helt utenlandsflysikker. Jeg vil ha hardplast til sånne turer, aller helst Samsonite eller Carlton, men her i Utbygda er det jo ingen som selger det. Dermed setter jeg min lit til Naboby. Er ikke så altfor langt å kjøre, og det er fint vær så litt forandring kan kanskje fryde? Må bare gjøre ferdig morrakaffen først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #4304 Del Skrevet 5. mars 2011 Utflukt til Naboby lønte seg. Jeg er nå en koffert rikere, og ganske mange hundrelapper fattigere. Samsonite koster. Men de holder også. Har en som har holdt i fryktelig mange år, men dessverre er den uten hjul og siden jeg nå er blitt gammel og skral så må jeg jo ha koffert som kan trilles, ikke sant? Fikk meg en skvett kaffe også. Underveis til Naboby kom jeg på at en tidligere kollega bor der, så jeg tekstet henne og spurte om hun ville møte meg til en kopp kaffe eller om hun ikke hadde anledning så kunne hun kanskje tipse meg om hvor jeg hadde størst sjans for å finne kofferten jeg var på jakt etter. Hun hadde ikke anledning til å møte meg (holdt på å jobbe i heimen) men jeg måtte bare stikke innom på hjemvei og få en kopp kaffe hos dem. Jeg så gjorde, og fikk en hyggelig pratestund på kjøpet. Selv om jeg ikke er husvenn som stikker innom til daglig så har vi møttes privat såpass mange ganger at jeg kjenner mannen hennes litt også. Dermed blir det straks triveligere å stikke innom. Alt i alt grei dag. Savner eks 2 litt akkurat nå, kjenner jeg, men på ingen måte krisestemning i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. mars 2011 #4305 Del Skrevet 7. mars 2011 Nåttavørri, en mann kan enkelt skiftes ut med et dusin katter, eller to. It may take two to tango, but only one to limbo... Ja, litt lite fintfølende smiley å bruke, men det var den eneste limboliknende, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #4306 Del Skrevet 7. mars 2011 Smiley er tilgitt, men jeg er ikke sikker på om kommentaren om alle kattene blir det . Kunne godt tenkt meg katt eller hund, men med jobb som av og til saboterer dagene mine og med en del reising dann og vann så går jo bare ikke det. Går langt bedre denne gangen enn ved forrige "dump", for for det første kom det mindre uventet og for det annet så har jeg en veldig sterk følelse av at denne gangen var faktisk mannen mer opptatt av meg enn vice versa. Det er i allfall ikke jeg som har stått for mesteparten av telefoneringa og ei heller meg som har vært mest fysen på å treffes. Så til tross for at jeg er dumpet så tror jeg det er Cata 1 - Mann 0. Dessuten er jeg mye flinkere til å være singel, så det så. I går ble det lang tur på stranda (alene). Litt vemodig, men på den annen side - jeg fant meg en lun, sollfylt vik og satte meg ned og jeg sverger på at jeg fikk minst 1,5 nye fregner på nesa . Om en ukes tid bærer det avgårde på dametur med et par venninner, og jeg skal nå se om jeg ikke kan finne på en eller annen kjekk helgeaktivitet til før sommeren og båtlivet tar meg for fullt. Trur faktisk ikke mannebein kommer til å være riktig så tilpasningsdyktig. Ellers har jeg vært husmor - fisk til middag (dampet torsk med litt sitron og smør i en kjele) og jeg har gledet naboen med å vaske vår felles trapp. Og PC og TV i kveld, takk - som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #4307 Del Skrevet 8. mars 2011 Hvorfor er det ikke noe morsomt på TV? I stedet sitter jeg her og betaler regninger på nettbank, og det er i hvertfall ikke morsomt, men selvsagt morsommere enn å få purringer og morarenter . Og så er det morsomt å se at mitt aksjefond snart runder 100 000 . Skal se jeg blir rik før jeg blir pensjonist. Kjip dag på jobb. Ikke egentlig pga. arbeidsoppgavene for der hadde jeg en skikkelig opptur, men pga. kontoret som sådan. Tror ventilasjonen må ha tatt vinterferie, for det var ikke luft på kontoret. Til slutt holdt jeg på å sovne med nesa i tastaturet, rett og slett pga oksygenmangel. Har vindu som i teorien kan åpnes, - dersom jeg gidder å krabbe opp på skrivebordshjørnet og over PCskjermen . Siden jeg ikke er en gorilla så har jeg nemlig ikke armer lange nok til å rekke haspen sånn helt uten videre. Næh, tror kanskje det blir tidlig kveld på meg i kveld, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #4308 Del Skrevet 9. mars 2011 Litt trim må til. Tror knapt jeg har sittet ved skrivebordet så mye som en time i dag, ellers har jeg vært på farten. Og med det menes "på beina". Phu! Men det er jo sunt å røre på seg. Har ellers hatt familiedrama på gang . Min mor hadde fått mystisk stor faktura fra Telenor, noe jeg fant litt underlig siden mine foreldre byttet til Canal Digital i fjor sommer og fikk både telefon og bredbånd derfra (tabbe, spør du meg). Min mor har annen mobiloperatør, og min fars abonnement stoppet jeg ved nyttårstider etter at han døde. Ergo - stor regning burde være umulig. "Ring kundeservice", sa jeg til mor, og hun tok meg på ordet. Selv ringte jeg en fetter som bor i nærheten for å høre om han hadde noen ide om hva dette kunne være (vet han og hans familie bruker mye Telenor). Dermed halset jo fetter avgårde til mor for å se på fakturaen, hun klarte nemlig ikke se at det var tilknyttet noe telefonnummer, og det gjorde jo ikke floken enklere akkurat. Imens løste mor mysteriet. Det var rett og slett utgifter til bredbånd for kommende periode. Canal Digital hadde glemt å si opp telenorabonnementet da de overtok. *sukk* Jammen bra for mor at hun er såpass oppegående at hun reagerer på slike merkverdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 10. mars 2011 #4309 Del Skrevet 10. mars 2011 Vi har ingen mangel på ventilasjon... Irriterende med regninger som viser seg å stemme. Det er også greit med en nettbank som slurper i seg etterhvert, så man ikke oppdager hvor dyrt livet er, egentlig. Det eneste jeg er lysten på å endre på, med tiden, er å bytte husleie mot avdrag på hus. Må bare bli sikrere for hvor jeg vil at endestasjonen skal bli. Drømmer om litt jord til poteter og litt grøntfor. Resten kan få være asfaltert og vedlikeholdsfritt helt inn til husveggen. Men det er deilig å være forpliktelsesfri også, da. Står du ikke med hekken opp og lokkene svingende i takt med bunnsmurningskosten? Trodde de fleste skipsrederene dro til marinaene nå, og forsvant fra det sosiale liv til klokka skal skrus frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #4310 Del Skrevet 10. mars 2011 Står du ikke med hekken opp og lokkene svingende i takt med bunnsmurningskosten? Trodde de fleste skipsrederene dro til marinaene nå, og forsvant fra det sosiale liv til klokka skal skrus frem? Det gjorde jeg jo i fjor høst . Dessuten er det ikke så mye som kan smøres når båt ligger pent innpakket i presenning. Jeg tror nemlig jeg liker båtlivet bedre når det ikke er stooooore snøfiller i lufta. Og rent bortsett fra det så er propellen min syk, så jeg maser på fiksefirma . Er jeg heldig så får jeg vel båten på vannet før snøen legger seg igjen... Men heldig er jeg som kjent ikke, det har jeg jo slått fast for alvor siste halve året, så jeg er lett resignert i den saken der. Skal fortsette maset etter neste ukes reise. Gidder ikke mase på fiksefirma fra "utenlands". Forøvrig er jeg trøtt som en dupp, og skal straks gjøre noe med det. Titimersdag på jobb etterfulgt av en tur i terapibasseng og dampbad får meg i vaskefillemodus (slapp sådan), så her blir det straks nedleggelse under dyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #4311 Del Skrevet 11. mars 2011 Noen dager er bedre enn andre, dette er en av dem. (Nei, jeg har ikke glemt jordskjelv og tsunami, men snakker nå om min private lille sfære.) For første gang på lenge kjenner jeg at jeg faktisk ser frem til å gå på jobb om morgenen. Har jo i årevis vært nedfor pga. noe utstyrsansvar som jeg ikke har følt meg skikket til å ha, og som attpåtil har krevd mye. For 4 måneder siden fikk jeg innvilget pause fra akkurat de oppgavene ettersom jeg var på vei helt i "kjelleren". Nå kjenner jeg at piffen begynner å vende tilbake. Nå løper jeg rundt i forbindelse med et annet prosjekt og i dag fikk jeg de første indikasjonene på at det er i ferd med å lykkes. (Og så får jeg jo litt trim attpå, med all denne renninga fram og tilbake ) Fikk også fullt medhold av kollega i en disputt jeg har hatt om en annen sak. Kollega og jeg ble begge litt iltre her før i uka, men nå er misforståelser ryddet av veien og vi er på "samme parti" igjen. Veldig kjekt å føle at jeg begynner å få gjennomslag for noe jeg har mast på i flere år. Var det noen som sa "tungrodd system"??? På vei hjem fra jobb stakk jeg innom nærbutikken. Må jo ha litt mat, må vite. Der støtte jeg såvidt på "dumpemannen" som altså dumpet meg etter to års halvfast forhold her for noen uker siden. Han så ikke blid ut og tilgodeså meg med et nikk som var så svakt at det var nesten usynlig. Trenger jeg si at jeg klistret på meg et pent smil og nikket tilbake. Hadde vi vært litt nærmere hverandre skulle jeg jammen spandert på et vennlig "hei" også. Mistenker at han nå begynner å føle seg litt småflau pga. begrunnelsen for dumpinga og syntes det var litt pinlig å møte meg. Helga er redda! Siden jeg falt så langt ned i kjelleren forrige gang jeg ble dumpet, så har jeg bestemt meg for at denne gangen skal det absolutt ikke skje, og denne gangen føler jeg jo også at jeg har vært litt mer "med" på hele prosessen, selv om hovedskylden for at det tok slutt nå ligger hos motparten. Det må sikkert to til for å få noe til å skjære seg, men denne gangen tror jeg rett og slett jeg tilskriver meg selv mindre enn 20% av skylda. Forrige gang var jeg litt usikker på om (og hva) jeg hadde gjort galt, denne gangen føler jeg faktisk at jeg er nokså uforskyldt dumpet, så jeg gidder ikke bruke krefter på holde meg unna eks2 eller føle meg beskjemmet, Skal noen skamme seg og føle seg flau, så er det faktisk han. Etter en sånn dag ser jeg faktisk helga ganske lyst i møte. Skal "date" vaskemaskinen, for jeg må jo ha rene klær med meg når jeg skal ut på tur i slutten av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #4312 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg griper meg i å savne "dumpemann". Faen! Vil ikke savne, for med vettet vet jeg at det er den trivelige delen av ham jeg savner, men det var et par andre sider der som jeg ikke savner fullt så mye. Så det så. Dvs. egentlig savner jeg vel faktisk et forhold med en som tydelig er glad i meg og har lyst til å satse på meg. Det var ikke denne her, til tross for roser i postkassa og snakk om å kjøpe hytte sammen. Lurer på hvorfor jeg bare tiltrekker meg menn som har det i kjeften, men som mangler gjennomføringsevne? Forrige eks i denne boka ymta jo om forlovelse, og gjett hvem som gjorde det slutt? Jadda, han. Denne her ville ikke inn i noe forhold, men reise på ferie sammen, kjøpe hytte sammen og ellers servere både middag og blomster, det skulle han. Samt henge på telefonen i tide og utide på dager vi ikke møttes, og så....vips vekk. Skjønner det ikke. Kan ikke menn bare bestemme seg for å satse litt og så faktisk gjøre det, når det er så forbanna nøye om å sjekke opp damer? Men jeg skjønner såpass som at akkurat nå savner jeg det vi kunne hatt mer enn det vi faktisk hadde, så det er vel bare å lene seg rolig tilbake og vente til det går over. Det gjør jo det etterhvert. Har tilbragt ettermiddagen med å lese boka til Natascha Kampusch. Ikke den beste boka jeg har lest i mitt liv, sånn sett, men imponerende å lese om forsvarsstrategiene som den lille jenta tok i bruk etter kidnappingen. Hun må virkelig ha vært moden for alderen. Tror rett og slett jeg skal gjøre slutt på denne kvelden ganske snart. Har vasket leilighet og lagt på nytt sengetøy i dag, og jeg føler meg både frossen og litt utafor. Da må det vel være lov å køye når klokka har vippa over 22? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #4313 Del Skrevet 13. mars 2011 Dagen kunne definitivt vært verre. Først en tur på stranda, så klarte jeg å snike meg innimellom andre bilvaskende bileiere så det bare var en bil foran meg i køen da jeg kom. Rene søndagsmirakelet. Det måtte til, for stakkars bilen var helt grå av søle og salt. Nå har den fått sin opprinnelige farge igjen, så lenge det varer i allfall. Ganske deilig. Solen glimret dog ved sitt fravær, så jeg fikk ikke testet mitt nyinnkjøpte sitteunderlag så veldig lenge, men siden jeg hadde det med så måtte jeg jo prøve det. Litt i allfall. Satser på noen flere solrike søndager etterhvert. For første gang på lenge er også hofta i bedre humør. Muligens så har jeg fått litt uttelling for intensiv "knaing" med massasjepute i går formiddag. Ble skikkelig øm, men verken "inni" har vært mye bedre i dag. Tror jeg skal kna litt mer mens jeg ser "Globe Trekker" i reprise for hundreogørtende gang på Travel Channel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #4314 Del Skrevet 15. mars 2011 Åh, massasjepute ser ut til å gjøre jobben. I natt verket det nesten ikke og i perioder i dag har jeg vært bortimot smertefri. Utrolig deilig etter å ha hatt konstant vondt i 2 måneder. Og absolutt på tide, for nå står jeg snart på farten til storbyweekend med to venninner. Reiser i overmorgen. Blir kjekt å komme seg vekk litt sammen med gode venner. Vi bor så langt unna hverandre at vi treffes ikke hver uke, for å si det mildt. Klarer vi å få det til en gang eller to i året er vi heldige. Så dette blir moro. Håper bare værgudene er litt greie med oss også. Må ikke ha sol, men litt mildvær og oppholds hadde vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #4315 Del Skrevet 20. mars 2011 Tilbake fra tur. Er trøtt som en strømpe, så det var en vellykket tur . Vel, for å være alvorlig så var vi snille gamle damer som tok kvelden forholdsvis tidlig, men det gjorde ikke han gærningen som romsterte med veiarbeid utenfor hotellvinduet. Eller de gærningene som kappkjørte med trikken utafor. De to første nettene berget jeg bra med å plugge i øra, men i morges skulle jeg opp såpass tidlig at jeg måtte ha på alarmen på mobilen for sikkerhets skyld og da kunne jeg jo ikke plugge i øra. Dermed ble det rundt regnet 2 timers søvn i natt (etter trikken, men før veiarbeiderfaenskap ). Er også sårbeint, for når mine venninner og jeg er på tur så saler vi som oftest på apostlenes hester. Man ser jo så mye mer når man labber rundt. Kun på de lengste transportetappene nedlater vi oss til å ta trikk eller undergrunn. Det kjennes i leggene, til tross for at stiletter var uaktuelt (ikke at jeg har noen, men...her gjelder prinsippet) og goretexjoggeskoene tatt med på tur. Skal mye støtdemping til for å hamle opp med 8 timer asfalt og brostein. Meeeen, fin trim, vi fikk skravlet masse, spist god mat og sett en god del av det byen hadde å by på av severdigheter. Mine medreisende fikk også shoppet litt. Selv var jeg ikke i shoppelune og den ene genseren som jeg virkelig kunne tenkt meg hadde de bare i feile størrelser, så ethvert forsøk på handel var fåfengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #4316 Del Skrevet 23. mars 2011 Stadig trøtt strømpe, men ikke pga helgeturen lenger. Derimot var jeg på "kveldskurs" i går. Av og til arrangerer fagforeningen kurs rundt om i fylket og innimellom så er temaet så interessant at jeg velger å ta turen. Bare så synd at det slutta ganske sent og jeg måtte kjøre bil dit. Det ble sen hjemkomst. Dermed: trøtt igjen. Blir tidlig kveld her, men tenkte nå at jeg fikk la klokka vippe over 22 bare sånn for skams skyld. Blir vel dårlig med nattesøvn i morgen natt siden jeg har tannlegetime på fredagsmorgenen . Neida, skal ikke skryte på meg tannlegeskrekk, men samtidig så er ikke tannlegebesøk det morsomste jeg gjør, til tross for at det så godt som alltid er "null hull". Ser liksom for meg at sjansen for elendighet øker for hvert år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #4317 Del Skrevet 24. mars 2011 For mye fly i helga. Jeg er blitt forkjølet. Heldigvis ikke sånn helt sylta, men nok til å være snufsete og tung i hodet. Attpåtil skal jeg til tannlegen i morgen tidlig. Ikke at det er noe stort problem i seg selv, men ....når de skal tulle rundt med remedier i munnen min så foretrekker jeg å ha nesa åpen så jeg får luft . Akkjasan. Får gi meg en dusj med nesespray før jeg går såpass jeg overlever seansen. Har forresten vært i det økonomiske hjørnet denne uka. Har fullstendig omrokert sparingen min. Først kverka jeg halvparten av mitt ene aksjefond, så satte jeg ned trekket til sparekontoen og nå øker jeg nedbetaling av boliglånet i stedet. (Ligger nok i forkant allerede, men...) Og bare for gøy så har jeg justert litt på den spareavtalen som går mot et aksjefond. Har jo hatt den gående i mer enn 10 år siden jeg nå tok ut en del og satte inn på konto, så kan jeg øke den videre sparingen litt. Tror jeg. Så bare for meg at det kunne bli litt dårligere tider på aksjemarkedet nå framover så jeg valgte for en gangs skyld å redde avkastningen av fondet over på en vanlig, trygg og kjedelig sparekonto. Men har jo fått syn for sagn om at i det lange løp så lønner fondssparing seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #4318 Del Skrevet 25. mars 2011 Ah, moi har overlevd årets tannlegebesøk også. Litt verre for lommeboka. 600 kr. for røntgenbilder, sjekk av tannebisser og litt polish? Jammen koster det. Tror jeg satt ca. 15 minutter i stolen. Jaja, nå er det overstått i allfall og forhåpentlig unnagjort for det neste året. Slapp heldigvis å bli så altfor tett i nesa mens jeg satt i stolen, så jeg fikk faktisk puste også. Slett ikke verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. mars 2011 #4319 Del Skrevet 27. mars 2011 600 kroner? Det kunne vært verre. - Det kunne vært euro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #4320 Del Skrevet 27. mars 2011 Sant nok... Det kunne vært euro. Ser også at jeg ligger dårlig an med regninger denne måneden. Får jo regning på hotellet fra turen forrige helg når kredittkortfakturaen kommer, og attpåtil må jeg betale kursavgift for helgas VHF kurs. Hm, kanskje jeg kan forsvare å ta den fra sparekonto for båt . Det er jo definitivt båtrelatert. Jo, det får visst bli sånn. Forkjølelse på bedringens vei. Har dopa meg med nesespray i et par dager nå. Det er jo ikke det aller beste man trør i seg, men heller det enn å sitte på kurs med bomull i hodet. Dessuten bruker jeg bare akkurat så jeg klarer meg. Tror kanskje det er bedre for snyteskaftet enn å sitte med nesa konstant i en klut i 2-3 dager. Og fot/rygg er så definitivt bedre. Ser ut som all traskinga forrige helg har gitt uttelling og fått løst opp noe av det som var i vranglås. Me like. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg