Cata Skrevet 4. september 2010 Forfatter #4181 Del Skrevet 4. september 2010 Støl! Har atter en gang prøvd meg på (ufrivillig) fysisk aktivitet. Hadde teambuilding på jobb i går og en av postene innebar golf. Kan ikke begripe annet enn at det er det som har utløst "au" i så mange muskler samtidig. (Av dette kan man slutte at Cata ikke er ivrig golfer...) Det ble mange uvante bevegelser, for å si det mildt. Og mange baller langt uti hutiheita. (Meget takknemlig for at jobben betaler...) Men på den positive siden så fikk jeg faktisk til noen slag. Har prøvd utslag fra driving range en gang før og da var resultatet mildest talt labert. I går klarte jeg faktisk å slå av og til. Ikke at jeg tror jeg blir ivrig golfer av den grunn, men jeg funderer litt på om jeg skulle prøve å ta "green card" til våren. Det virker jo som det kan være et greit alternativ til søndagsturen å ta en runde på golfbanen. Får tenke litt på det i vinter. I dag er planen husvask. Støvsuget forrige helg, men er en stund siden jeg var ute med våtmopp sist så jeg tror jeg skal ta en runde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. september 2010 #4182 Del Skrevet 4. september 2010 Det går ofte bedre hvis du forborer med en mindre diameter først. Dakar tåen. Hjelper det med sportsteip, før du pakker den ned i skoa? Jaja, sender signaler om timeout mine undersåtter også, så her blir det horisontal koma, fotbad og grillkylling i vilkårlig rekkefølge. Ha en knallbra høsthelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. september 2010 Forfatter #4183 Del Skrevet 4. september 2010 Det går ofte bedre hvis du forborer med en mindre diameter først. Det gjorde jeg naturligvis. Katze - jeg vil ikke anbefale koma i fotbad, særlig ikke med grillkyllling enda i kjeften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. september 2010 Forfatter #4184 Del Skrevet 6. september 2010 Lurer på om det finnes noe som heter "golfrumpe"? Jeg er støl enda etter fredagens utskeielser. Men tipper at lett halting ute i terrenget har hjulpet til for det er absolutt siden med øm tå som er verst. Må ha vært god trim det der. Helga forløp i veldig fredelige former. Husarbeid på lørdag og en luftetur (meeeeeget rolig sådan på et par timer i går). Deretter ble det halv kollaps i sofa. Muligens overdose frisk luft? Uansett - jeg trimmer trøstig videre. Det satt litt langt inne å hive seg på sykkelen i morges, men viljen vant over latskapen. Det er jo ikke langt - egentlig. Det er bare det at de minuttene jeg må opp tidligere om morgenen når jeg skal sykle er så lange. Minst dobbelt så lange som vanlige minutter, faktisk. Muligens kan man snakke om relativ tid? Det som er oppmuntrende å kjenne er at både kondis og bein holder seg bedre enn ved starten av sykkelsesongen, for ikke å snakke om sammenliknet med sykling i fjor. Da var jeg jo helt kake. Nå kjennes det bare helt greit selv om jeg naturligvis blir varm og litt andpusten. Og det til tross for at det ble lite sykling midt på sommeren pga. tidsnød og dermed behov for bil mens jeg holdt på som verst med båten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. september 2010 Forfatter #4185 Del Skrevet 11. september 2010 Blæsj, jeg er trøtt. Begynte av en eller annen grunn å blø neseblod i går kveld. (Jeg har et svakt punkt som burde vært svidd.) Det er ikke noe sjakktrekk med tanke på nattesøvn. Jeg blir liggende litt "på ank" for ikke å få noe press på siden der det blødde slik at det begynner igjen. Jaja, har man ikke verre problemer enn det så er det ikke mye å tyte for. Sto forresten løpet ut her i uka som gikk og syklet til jobb i går også. 3 dager på en uke er ikke verst. Trapper vel ned til en eller to når jeg etterhvert rykker inn og begynner å trene på senter igjen, men foreløpig er det greit å ha sykle til jobben som fast uketrim. Nå er det den obligatoriske lørdagsklesvasken som pågår og så må jeg vel ut på butikken en tur etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. september 2010 Forfatter #4186 Del Skrevet 11. september 2010 Blæsj, jeg er trøtt. Begynte av en eller annen grunn å blø neseblod i går kveld. (Jeg har et svakt punkt som burde vært svidd.) Det er ikke noe sjakktrekk med tanke på nattesøvn. Jeg blir liggende litt "på ank" for ikke å få noe press på siden der det blødde slik at det begynner igjen. Jaja, har man ikke verre problemer enn det så er det ikke mye å tyte for. Sto forresten løpet ut her i uka som gikk og syklet til jobb i går også. 3 dager på en uke er ikke verst. Trapper vel ned til en eller to når jeg etterhvert rykker inn og begynner å trene på senter igjen, men foreløpig er det greit å ha sykle til jobben som fast uketrim. Nå er det den obligatoriske lørdagsklesvasken som pågår og så må jeg vel ut på butikken en tur etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 11. september 2010 #4187 Del Skrevet 11. september 2010 Jaha? Det er med andre ord så moro å sykle, at du tar hele to turer til butikken? Rakk ikke dagligvaren, jeg. Venter til mandag, og ser hva slags fanteri som ligger skjult i fryseboksen. Å, ja! Nå skal det bli deilig med helg. Håper jeg ikke blir liggende i koma i hele morgen, utenom klesvasken. Det nudles! Fått dilla på tørre kyllingnudler igjen, med et lite dryss suppeblanding over... Nam. Med saft. :melk: Eh. Duh? Ha en gnistrende god ukeslutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. september 2010 Forfatter #4188 Del Skrevet 12. september 2010 Det nudles! Fått dilla på tørre kyllingnudler igjen, med et lite dryss suppeblanding over... Nam. Med saft. :melk: Eh. Duh? Ha en gnistrende god ukeslutt! DET må være dille, for jeg nekter å gå med på at det er MAT??? *lurer veldig på hva slags saft Katta bruker til det der* Her er det søndagskaffePCformiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. september 2010 #4189 Del Skrevet 12. september 2010 Coop husholdningssaft. Mat? Nei, fri og bevare meg vel! Snacks! 1) Kjøp kyllingnudler 2) Åpne posen i ene enden 3) Ta ut posene med suppekrydderblanding, fett og chillipulver 4) Skvis forsiktig slik at nuddelflakene knekker i passe små biter 5) dryss over 1/4 - 1/2 pose suppemix 6) Lukk posen og rist som pokker 7) Gnafse, gomle, smatte, tygge! Innbiller meg at det er mindre usunt enn potetgull stekt i palmeolje, ostepop og sånt. Slapp dag her. - Deilig. Slappere skal det bli. For i dag begynte visst ny sesong Robinsonekspedisjon. Da blir det litt nettmys før jeg fortsetter rekonvalesenten i bingen. God natt, Cata! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. september 2010 Forfatter #4190 Del Skrevet 12. september 2010 Ååååkay, du drikker safta attåt... Det hjelper litt. Jeg trodde du blandet den i nudlene og lurte på hva i allfredens vide dager det var for en oppfinnelse. Her økte lysten på krokanis proporsjonalt med at klokka nærmet seg 20 og det er ikke så lett å gjøre noe ved på en søndag. Som kjent forsvant kronebegerne med krokanis i nittenhundreoggrønnkål og 2 liters burk med is er for det første u-lurt å ha i en singel fryser (må da spise opp alt alene) og for det annet er det umulig å få tak i på en søndag uansett. Det ble nødløsning i form av vafler. Det er ikke ofte vaffeljernet svinges i det Cata'ske hjem, selv om jeg liker vafler, men kanskje greit å bruke det før det dør av alderdomssvakhet? Hørte veldig mange mystiske kneppelyder mens jeg stekte og jeg tror ikke termostaten hadde ansvaret for alle. Venta sånn passe på at sikringen skulle ryke pga. et eller annet elektrisk mystifistisk. Men jern og sikringer overlevde og jeg er mett! Trøster meg med at den sunne linje har fått næring i form av en strandtur på over timen i dag, i temmelig løs sand. Det kjennes sånn passe i begge bakbeina. Er fremdeles bittelitt haltepink når jeg har gått en stund, men halter stadig mindre. Nå skal jeg straks finne senga, for jeg har planer om å fortsette "Operasjon frisk luft" og ty til sykkelen i morgen. Fordelen med å sykle til jobb (bortsett fra trim-delen av det) er at jeg kommer fem minutter før vanlig ankomsttid og får dermed litt bedre tid før jeg må sette i gang for alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. september 2010 Forfatter #4191 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Er det ikke likt seg. Jeg har falt for fristelsen til å kjøpe iPhone. Siden jeg har mac som hjemme-maskin så hadde jeg lovet meg selv en når den nye kom. Siden jeg bor "på landet" så bestilte jeg like godt fra Telenor. Vel, nyanskaffelsen kom i dag og jeg tuslet på posten for å hente. "Plug and Play", tenkte jeg. Hah, liksom. Her må man bytte SIM kort til ny lur(?) sak som kalles mikroSIM og den greia må altså aktiveres - av Telenor som stenger den "butikken" kl. 17. Ikke krise, men gruelig irriterende. Men i "SIM-brevet" så sto det altså at man kunne ringe kundeservice så jeg prøvde. Der traff jeg hyggelig mann som skulle sette meg over til riktig avdeling, og så ble alt dønn stille... Ikke en summetone, ikke ventemusikk... Null og niks. Og der satt jeg... På den ene siden er det oppgitt et nummer man skal ringe for å få aktivert SIM kortet og der stenger de kl 17. Når jeg så ringer kundeservice, som også står oppgitt så skal de sette meg over til noen som kan. Hvis de da prøver å sette meg over til dette kontoret som stenger telefonen kl. 17, så ville det sikkert blitt stille, men skal ikke kundeservice ha oversikt over åpningstidene til hjelpeinstansene? Vel, det kunne jo vært noe som gikk galt da jeg ble satt over. Ny telefon, ny mann, ny viderekopling og voilà - denne gang kom det i allfall ventemusikk. En stund! Så ble det jammen stille der også gitt. Nå har jeg offisielt gitt opp og venter til i morgen og ringer det hovednummeret som står oppgitt. Strengt tatt haster det jo ikke sånn, men jeg blir bare irritert når jeg får høre "joda, det fikser vi" for så å ende i et elektronisk ingenmannsland. Lurer forresten på om telefonen er verdt det eller om jeg er falt som offer for hype'n? Til tross for at jeg er veldig fomøyd med min mac så hadde jeg egentlig hatt vel så mye lyst på en Androidtelefon. Vet ikke helt hvorfor... Men så er det det at etter å ha slitt med å synkronisere diverse Nokiaer med mac så virker det greit å holde seg i samme "familie". Da slipper jeg i allfall den irritasjonen. Men fikk en annen irritasjon i stedet, tydeligvis. Nå skal jeg gå og avreagere, samt gjøre naboen min fornøyd (=trappevask). Endret 13. september 2010 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. september 2010 Forfatter #4192 Del Skrevet 19. september 2010 Dette går ikke inn i kategorien "strålende helg". *sukk* Ikke at den har vært så katastrofal heller, den har bare ikke vært helt...bra. Skal til legen i morgen. Har hatt en ømhet i det ene brystet i en måned nå og jeg liker det ikke. Kjenner ingen kuler eller klumper og har i grunnen ikke funnet et eneste symptom som kan minne om brystkreft (etter diverse legesider på nett å dømme, så er ømhet sjelden forbundet med brystkreft) så mitt logiske jeg mistenker at det er noe så enkelt som en liten betennelse et eller annet sted. Eller så er det hormonene som er begynt å hoppe. Jeg nærmer meg unektelig overgangsalderen. Men da burde vel strengt tatt begge sider vært vonde, ikke bare en. Det er naturligvis en bra ting at det ikke er kuler og klumper og greier, men selvsagt ligger det en liten "hva om" og lurer i hjernen. Det skrives jo så mye om kreft at man kan jo bli aldeles mørkeredd av mindre, så den ikke fullt så logiske delen av hjernen driver og girer seg opp. Uansett skal jeg ta en tur til legen i morgen og få en sjekk. Noe som har vært ømt og ubehagelig såpass lenge som en måned er det sikkert lurt å få sjekket. I grunnen kunne legen fått sjekket tåa mi også når jeg først er innom, for jeg er nå nokså sikker på at det har vært brudd. Den er blitt skjev... På den annen side så er det ikke stort å gjøre ved det, og den har i grunnen ikke plaget meg noe særlig den siste uka. Litt ubehagelig er det enda, men nå går jeg normalt igjen og er ikke spesielt redd for den når jeg kler på sko, hvilket er et godt tegn. Vel, det var grunnlaget for laber helg. Oppfølgeren kom i går formiddag og varte heldigvis bare et kvarters tid, men det var litt spooky likevel. Jeg har jo blitt stolt eier av iPhone og skulle prøve iPod-delen av telefonen. Joda, musikken kom fint fram da jeg omsider fikk plugget i ørepluggene skikkelig . Syntes nok lyden var litt rar i starten til jeg oppdaget at det gjensto en halv millimeter før pluggen var skikkelig inne. Men da ble det bra, så jeg ble liggende som et slakt på sofaen og lytte til musikk på "mine favoritter" spillelisten. Med ett kom en sang fra en plate som jeg i sin tid fikk av ex og med ett så fikk jeg skikkelig flashback til sorg og savn og alt det der. Var rent så tårene skvatt fram. Det gikk jo over etter et par minutter og jeg kom aldri over i "fontenemodus", men ubehagelig var det likevel. Det er jo over 2 år siden jeg med hånden på hjertet kunne si at jeg var over ham, så det utbruddet der kom skikkelig uventet. Jeg har tross alt hørt den plata temmelig mange ganger etterpå uten å reagere med annet enn "den sangen er skikkelig fin". Merkelige greier og ganske ubehagelig, men det gikk heldigvis fort over. Og sånn bortsett fra alt det der så er jeg visst i ferd med å bli forkjølet. Det kiler i nesa og jeg kjenner den er på vei til å bli sånn passe rennende. Ikke annet å forvente for halve staben på jobb har vært nede for telling i tur og orden så det er helt åpenbart noen virus som vandrer rundt i høstlufta. (Det er bare det at jeg pleier sjelden å få dem.) Summa summarum - dette har ikke vært noen superhelg. Men har da hatt noen kjekke ting også. Var og spiste middag hos en god venn i går kveld og i dag ruslet jeg en tur i fint høstvær, før jeg satte meg ned og nettshoppet med iver og glød. Jeg begynner å bli litt mer venn med iPhonen nå, men den sluker jo strøm. Ergo må jeg ha en billader også, for det er irriterende om man skulle ende med å bli strømløs når man er ute på tur. Det er veldig greit å kunne ringe om man skulle komme oppi en ulykke eller få motorstopp selv så man må tilkalle hjelp. Synes bare noen kunne standardisert ladeenheter til mobiler. Må jo kjøpe ny for hver gang jeg bytter mobil,jo. En ting er nå ved dette byttet fra Nokia til iPhone, men før når jeg har byttet mellom forskjellige Nokiamodeller så har jeg søren meg måttet handle ny batterilader da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4193 Del Skrevet 20. september 2010 OK, man liker det ikke. Legebesøk i dag var mindre beroligende enn jeg hadde håpet, men akkurat i stil med min flaks. Det kunne være eksem, det kunne være betennelse, og det kunne være en obskur brystkreftform som ikke gir kuler og klumper men som starter ytterst i huden omtrent ved brystvorten. Altså må jeg utredes for brystkreft, og legen sendte inn anmodning om biopsi innen en uke. Er jeg glad? Nope, ikke i det hele tatt. Er jeg hysterisk? Nei, ikke enda. Må jo bare se an driten. Satser på "betennelse" og om det skulle være kreft så forsto jeg det slik at det i så fall "bare" var forstadiet så her var alle muligheter åpne. I beste fall litt påsmøring av krem (jeg går for den) og i verste fall fjerning av hele brystet. Trøsten er at legen kjente heller ikke kuler verken i bryst eller lymfe. Men jeg var ikke på mitt beste den første timen etter at jeg hadde ruslet ut av legekontoret. Det ble et par trøstetelefoner med venninner før jeg fikk roet nervene. Det er liksom ikke slike ting man ønsker seg etter tre år med depresjon og med et fjorår som gikk med til å røske ut cyster og bekymre seg for kreftsyk far. Jeg synes faktisk det holder nå. Hvis noen vet hvor man skal bestille et par bekymringsfrie år hen, så gi meg adressen. Mine henvendelser så langt har ikke båret frukter i så måte. Av og til føles det som om livet peker nese av meg. Hver gang jeg synes jeg er kommet meg litt ovenpå så skjer bare....et eller annet. Og det etellerannet'et er vanligvis ikke av det gode. Men, men, jeg får bare ta det som det kommer. Det er jo lite jeg kan gjøre ved situasjonen uansett, så her er det bare å henge med i svingene og se hva som skjer. Uansett hva det er så tror jeg jeg har fordelen av å være kommet nokså tidlig til undersøkelse og eventuell behandling, og det er bra ting - tror jeg. En måned akkurat i dag siden jeg kjente at noe var "rart", så det kan ikke ha pågått innmari lenge. Men det er definitivt noe dritt! Og så jeg som nå har følt meg sprekere enn på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. september 2010 Forfatter #4194 Del Skrevet 21. september 2010 Slitsom dag. Hodet er inne i den vanlige tredagerspanikken når skumle ting oppstår. Da girer jeg meg helt opp og spenner muskler og er generelt på tuppa. Full angst i systemet. Ser visst nokså rolig ut utapå, men er rimelig anspent inni. Trøsten er at jeg har hatt det slik mange nok ganger før til å vite hva det er og at det roer seg etter noen dager. Hjelper heller ikke stort at allmenfeelingen er noget skral i dag. Har skaffet meg et stnev av forkjølelsen som har plantet flere kolleger hjemme noen dager i forrige uke og den fører til kroppsverk og sammen med de selvlagede muskelspenningene så er ikke kroppen god. Men forkjølelsen gir seg vel etterhvert. Halve byen har hatt den så jeg er jo sikker på at den ikke har noe med den andre dritten å gjøre. Jeg var bare litt treg når det gjaldt å bli smittet. Tok meg en time på øret da jeg kom fra jobb og det hjalp betraktelig. Fikk ned spenningene og følte meg generelt piggere. Nå i kveldstimene har jeg vært hos frisøren og har planer om å bælme litt varm grønn te før jeg legger meg. Har kullsviertro på at varm drikke hjelper på forkjølelse. Aner ikke om det egentlig har noe for seg, men trua er jo halve behandlinga, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. september 2010 Forfatter #4195 Del Skrevet 21. september 2010 Slitsom dag. Hodet er inne i den vanlige tredagerspanikken når skumle ting oppstår. Da girer jeg meg helt opp og spenner muskler og er generelt på tuppa. Full angst i systemet. Ser visst nokså rolig ut utapå, men er rimelig anspent inni. Trøsten er at jeg har hatt det slik mange nok ganger før til å vite hva det er og at det roer seg etter noen dager. Hjelper heller ikke stort at allmenfeelingen er noget skral i dag. Har skaffet meg et stnev av forkjølelsen som har plantet flere kolleger hjemme noen dager i forrige uke og den fører til kroppsverk og sammen med de selvlagede muskelspenningene så er ikke kroppen god. Men forkjølelsen gir seg vel etterhvert. Halve byen har hatt den så jeg er jo sikker på at den ikke har noe med den andre dritten å gjøre. Jeg var bare litt treg når det gjaldt å bli smittet. Tok meg en time på øret da jeg kom fra jobb og det hjalp betraktelig. Fikk ned spenningene og følte meg generelt piggere. Nå i kveldstimene har jeg vært hos frisøren og har planer om å bælme litt varm grønn te før jeg legger meg. Har kullsviertro på at varm drikke hjelper på forkjølelse. Aner ikke om det egentlig har noe for seg, men trua er jo halve behandlinga, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. september 2010 Forfatter #4196 Del Skrevet 22. september 2010 Tredagerspanikk er i ferd med å brenne ut. Nå er jeg i fasen "lett resignasjon", avbrutt av enkelte panikkanfall. Men har jo ikke akkurat flaks da, for da jeg våknet i morges så var hals fremdeles sår, hode verket, kroppen verket og nesa tett. Jeg ringte sjef og sa at jeg ikke kom. (Hurra for avspaseringstimer til gode.) Deretter sto jeg opp og tok en paracet, noe som er svært sjelden jeg gjør, og så krøp jeg under dyna igjen. Kl. 11 våknet jeg til live igjen og da kjentes verden mye greiere. Kroppsverk for det meste vekk og hodepine sterkt redusert. Kun murring i hals, og fremdeles tett nese, men ikke verre i allfall. Jeg gikk på jobb . Like greit å jobbe og ikke sitte hjemme og gruble. Får jo verken mer eller mindre kreft/betennelse/eksem av det. Kikka spent i postkassen da jeg gikk, men ingen innkalling i dag. Det forbauser meg ikke for når man regner med postgang så kan jeg ikke vente noe før tidligst i morgen. Venting er og blir et helvete. Nå ventet jeg halve sommeren i fjor på resultat av cystefjerning. Dette er ikke noe morsommere og den nedsatte allmentilstanden pga. forkjølelsen hjelper ikke noe særlig for da føler jeg meg jo dårligere over hele linja. Ikke bra for tankene, selv om jeg trøster meg med at mannlig kollega uten potensiell brystkreft nå har ligget flatt ut i 2 dager og måtte gå hjem da han prøvde å komme på jobb i dag. Så "sjaber" er garantert isolert tilfelle. Da er det ikke så verst å være angstnevrotisk og likevel komme seg på jobb etter en halv dag, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. september 2010 Forfatter #4197 Del Skrevet 22. september 2010 Tredagerspanikk er i ferd med å brenne ut. Nå er jeg i fasen "lett resignasjon", avbrutt av enkelte panikkanfall. Men har jo ikke akkurat flaks da, for da jeg våknet i morges så var hals fremdeles sår, hode verket, kroppen verket og nesa tett. Jeg ringte sjef og sa at jeg ikke kom. (Hurra for avspaseringstimer til gode.) Deretter sto jeg opp og tok en paracet, noe som er svært sjelden jeg gjør, og så krøp jeg under dyna igjen. Kl. 11 våknet jeg til live igjen og da kjentes verden mye greiere. Kroppsverk for det meste vekk og hodepine sterkt redusert. Kun murring i hals, og fremdeles tett nese, men ikke verre i allfall. Jeg gikk på jobb . Like greit å jobbe og ikke sitte hjemme og gruble. Får jo verken mer eller mindre kreft/betennelse/eksem av det. Kikka spent i postkassen da jeg gikk, men ingen innkalling i dag. Det forbauser meg ikke for når man regner med postgang så kan jeg ikke vente noe før tidligst i morgen. Venting er og blir et helvete. Nå ventet jeg halve sommeren i fjor på resultat av cystefjerning. Dette er ikke noe morsommere og den nedsatte allmentilstanden pga. forkjølelsen hjelper ikke noe særlig for da føler jeg meg jo dårligere over hele linja. Ikke bra for tankene, selv om jeg trøster meg med at mannlig kollega uten potensiell brystkreft nå har ligget flatt ut i 2 dager og måtte gå hjem da han prøvde å komme på jobb i dag. Så "sjaber" er garantert isolert tilfelle. Da er det ikke så verst å være angstnevrotisk og likevel komme seg på jobb etter en halv dag, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. september 2010 Forfatter #4198 Del Skrevet 23. september 2010 Blæh. Nå over i skikkelig tett nese stadiet. Nesespray er innkjøpt for bruk før jeg tar kvelden. (Greit å få sove i allfall.) Fiksa hele dagen på jobb i dag, uten spesielle problemer, men måtte ut av og til for å få litt luft. Kald uteluft er lettere å puste inn gjennom tett snyteskaft enn tørr og varm inneluft. Intet svar fra helsevesenet, men de har nå mottatt henvisningen i allfall. Vente litt mer og så mase. Blir veldig imponert over folks omtanke. Kona til en kollega hadde brystkreft for noen år tilbake og idag kunne min kollega fortelle at jeg måtte bare si fra så kunne hun være med meg inn når det skal tas biopsi. Regner med jeg fikser det selv (skal være vondt som fy, men går vel over nokså fort) men veldig koselig at hun tilbød seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. september 2010 Forfatter #4199 Del Skrevet 24. september 2010 OK, helsevesen glimrer fremdeles med sin tilbakemelding. Kommer det ikke brev med innkalling i morgen så ringer jeg og maser på mandag. Nemlig! Men i mellomtiden forsøker jeg et snev egenbehandling. Det forekommer meg nemlig at det "rare" området er mye varmere enn huden rundt og også sammenliknet med det andre brystet, og da får jeg igjen "betennelsesvibber". Så når jeg er sylta forkjøla og har vondt både her og der så kan det vel forsvares at jeg tar et par Ibux i løpet av helga? Jeg husket nemlig at de er betennelesdempende også. Sikkert for svake til å ta rotta på elendigheta, men skal bli spennende å se om det kanskje roer seg litt. I tillegg har jeg gomlet hvitløk i ettermiddag (godt man er aleneboer). Kan ikke skjønne hvorfor legen ikke gav meg noe betennelsesdempende salve mens jeg venter på biopsi. Det kunne da ikke skadet? Uansett, jeg prøver ut min lyse ide og selv om jeg ikke forventer voldsom bedring så skal jeg prøve å få en ide om hvorvidt noe skjer eller ei. En del mennesker tar jo Ibux og Paracet i hytt og pine så om jeg prøver 3 Ibuxer i løpet av en helg så kan det umulig gjøre særlig skade. Spiser jo nesten aldri piller for noe som helst ellers. Har slåss meg gjennom atter en dag på jobb og fått unna et telefonmøte jeg gruet for. Liker ikke telefoner og dermed liker jeg ikke telefonmøter heller, men det er unektelig et billig virkemiddel når det bare er snakk om en time eller to på et møte og folk sitter langt unna hverandre. Kjekt å ha det unnagjort. Nå skal jeg straks pakke meg til sengs, mens jeg enda er noenlunde rolig til sinns. Betennelestankegangen har roet nervene igjen så da passer det bra å prøve å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. september 2010 Forfatter #4200 Del Skrevet 25. september 2010 Ingenting i posten i dag heller. Hvor lang tid kan det ta å slå opp i avtaleboka, gi meg en time og sende ut er brev, liksom? De hadde jo henvisningen på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg