Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Tror det der egentlig bare er et tegn på at vi begynner å bli gamle. Å foreta strategisk retrett etter halvlystige sosiale smørelag. Men sånn er det bare. Er liksom ikke det helt store lenger å gaule "YIIIHAW!" ut bilvinduet med ei dametruse mellom tenna. Uten at det skal sies at det noensinne egentlig var det...

Nå nærmer helgen seg for min del. Men det blir ikke før langt på kveld. Hadet. Må løpe. Nyt helgen din, og kos deg alt hva du makter! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er liksom ikke det helt store lenger å gaule "YIIIHAW!" ut bilvinduet med ei dametruse mellom tenna. Uten at det skal sies at det noensinne egentlig var det...

Personlig så synes jeg dametruser egner seg andre steder enn mellom tenna... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man shopper. Det slo meg plutselig at min gamle sykkelhjelm fra Biltema, kjøpt i 1998 muligens ikke helt holder dagens standard.*kremt* Det er jo holdbarhetsdato på alt mulig annet av sikkerhetsutstyr, så det virket logisk at jeg muligens burde bytte ut den gamle (og ikke så veldig gode). Etter litt prøving og feiling :fnise: så endte jeg med denne fra Bell.

Kjenner jeg må finjustere litt til på "seletøyet" for å få den til å sitte optimalt, men tror den blir grei.

Lettere enn den gamle var den også.

Nå mangler bare skikkelige sykkelbriller for "mørke og usiktbart vær". Jeg kjøpte et par billige for å ha når det er sol og masse støv og de er kjempegode på. Dessverre blir utsikten en anelse redusert pga. mørke glass når det er skikkelig overskyet eller når det er skumring.

Burde vel egentlig ha med utskiftbare glass, siden været her kan skifte temmelig fort, men... De er dyyyyyyyre :grine: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer mord i heimen! Nye maur oppdaget i trappeoppgang. Nå døde maur! Spray gjorde susen. Skulle imidlertid ønske de fant seg et annet sted å bo - utendørs!!!! Møkkadyr. :kjefte:

Bortsett fra det er jeg godt fornøyd. Jeg har nyrehabilitert bil. Den har vært på service og fått bytta registerreim (phu) og attpåtil fått motorvask. Det så ikke ut nedi motorrommet, men akkurat der vil jeg ikke plaske og vaske selv. Alt for mye ledninger til at jeg tar sjansen når jeg ikke helt vet hva det gjør. Samtidig er det jo ikke greit om det gror igjen nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å huttemegtu, her går det unna. Muligens blir jeg båteier i løpet av sommeren. Det ser ut som ting begynner å flaske seg litt. Har funnet et par aktuelle kandidater og banken er ikke uvillig til å bistå meg (har ganske stor egenandel, så jeg er rimelig grei å låne ut til) .

Dette er spennende og litt spooky. Til tross for at jeg har bodd ved sjøen hele mitt liv så har jeg aldri vært mye ute på bøljan blå,men de siste årene har jeg gjort mitt beste for å rette på det ved å delta som 14. lettmatros på den lokale seilregattaen :ler: . For et par år siden tok jeg også båtførerprøven i tilfelle rottefelle. Så litt ballast har jeg, men det er jo først når man begynner å farte rundt selv man lærer for alvor.

Driver og undersøker litt om tilleggskostnader. Begge de båtene jeg kikker på må endres litt for at de skal være praktiske for en person og jeg venter nå på et prisestimat på de endringene som bør gjøres, så jeg får sett om totalpris på kjøp og ombygging fremdeles er overkommelig.

Bortsett fra det så er jeg godt fornøyd med uka. Syklet til jobb tidligere i uka, seilte i går og i dag har jeg vært på trening. Flink Cata som klarer å holde seg såpass vekk fra både sofa og PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må finne opp en trimsofa, pronto! ;)

Årets idé!!

Den kunne jeg brukt i dag. Jeg har nemlig hatt lateste dag på aldri så lenge. Var på biltur i går og starta ganske tidlig (for ikke å snakke om at jeg våknet lenge før jeg måtte) og i tillegg ble det temmelig seint før jeg kom meg hjem og i seng, så jeg forsov meg i dag. Det er muligens rart å snakke om forsovelse på en søndag, men jeg føler i alle fall at halv elleve er lovlig seint hvordan man nå enn snur og vender på det.

Men hadde en fin dag, da. Var på langtur til nærmeste IKEA, som ikke er nært i det hele tatt. Tok det som en dagstur. Egentlig var jeg bare passasjer, det var føreren som skulle handle, men enden på visa ble at jeg fant mer. Blant annet gardiner som jeg har ønsket meg siden jeg vasket rundt i vår. Hurra! Nå må jeg bare få lagt dem opp så de passer. De er altfor side. Det er noe slags strykegreier på dem som skal teipe opp falden når man tilpasser høyden, men jeg lurer på om jeg ikke skal tørke støvet av symaskina og bruke gammelmåten.

Men tror de blir fine i min stue og det skadet jo på ingen måte med "Ikea-pris". :ler:

Handlet litt annet småstæsj også så fikk bra utbytte sånn sett.

Vel, uansett - følgen av alt dette her er at jeg har hatt inneogdovnesegdag i dag. Måtte nemlig få vasket litt klær og leiligheten trengte også en runde med mopp, så dermed droppet jeg søndagsturen. Greit nok, turkamerat var opptatt på annet hold og med fysisk aktivitet 4 dager på rad i forrige uke (regner med seilturen også) så hadde jeg ikke så veldig dårlig samvittighet for å droppe turen.

Men i morgen er det "flink pike" igjen. Blir nok travelt på jobb i neste uke så jeg tror jeg skal prøve å komme meg avsted på trening i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfæl uke. Starta elendig mandag med at jeg mer eller mindre gikk opp i liminga pga. noe som egentlig var en bagatell på jobb. Jeg har i mange år hatt ansvar for noe utstyr som jeg egentlig ikke behersker og det har slitt på både humør og helse. For 2 år siden skulle jeg få avløsning, men det ble med tanken. Så etter mandagens utblåsning så gikk jeg til sjefen og sa fra at nå måtte jeg få en pause fra den greia der så jeg ikke skulle møte veggen totalt. (Liker ikke å smelle i vegger....) Sjef var enig, så vi kom til den konklusjon at jeg i allfall skulle få avløsning et halvt års tid så jeg kunne få hentet inn både vett og humør og temperament igjen.

Fornøyd med sjef!

Om min kollega som skal overta i den perioden er like fornøyd vites ikke, men han skjønner vel også at grinete Cata ikke er noen fordel å ha i korridoren :fnise: .

Må riktignok vente til over sommeren før jeg blir avløst, for det er ikke så enkelt med slike rokader i ferietida, men det skal jeg vel tåle når jeg har holdt ut i såpass mange år.

Skal ellers ut på farten i helga. Skal avgårde å se på båt. Om det blir handel er vel ikke så sikkert, men jeg må komme i gang med å se på kandidater. Den virker veldig "fristende" den som jeg skal se på, men vet ikke om jeg får det praktiske i orden før jeg skal på ferie om et par uker så dermed kan det bli stopp. Men det er moro å være kommet så langt at jeg er begynt å kikke meg rundt. På min ferd for å se på båt skal jeg også til et strøk der en venninne av meg bor så jeg legger inn litt ekstra tid så venninne og jeg får tid til en kaffeprat. Det blir hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg vil ha båt. Nå. :fnise:

Men kan liksom ikke hive meg over det første og beste heller, jeg synes jeg må se meg litt mer om. Men båten jeg så på i dag ville virkelig vært passende for meg i størrelsen og den virket rimelig grei å håndtere. Bare så synd jeg ikke er kapabel til å seile en båt helt hjem (enda) og at det må gjøres et og annet med seilene på den jeg så på. Dermed så øker jo raskt den reelle prisen selv om prisen på båten slik den ligger nå absolutt er overkommelig.

*sukk*

Men jeg har et par andre mulige kandidater i sikte også, så mulig jeg prøver å få sett dem neste helg.

Dette er travelt!

Er i grunnen litt trøtt for det ble varmt i bilen i dag (ikke aircondition nei) og jeg sov ikke helt bra i natt. Jeg var vel litt spent og dessuten var det lovlig varmt på hotellrommet. Det lå dessverre på solsiden så det var godt oppvarmet da kvelden kom. (Note to self - huske å be om rom på livets skyggeside neste gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjokk*

Jeg er i sjokk light. :sjokkert:

For det første så har selger av båten jeg så på sist helg tilbudt seg å seile den i min retning hvis jeg ender med å kjøpe den. Dermed kan jeg få med meg en kompis eller to og seile den helt hjem uten problemer. (Spørs om det ikke blir båt nå ja :briller: ) For det annet så har jeg fått svar fra den lokale eiendomsmegleren. Da jeg snakket med banken om båtlån mente de jeg hadde betalt ned såpass på leiligheten min at jeg burde ta opp fleksilån for et evt. båtkjøp. Jeg er ikke verdensmester i økonomi, men syntes det hørtes lurt ut. Det er ikke noe must for båten, bare litt ekstra sikring, men en eller annen gang må jeg vel ha ny bil også. Da kan det være greit å ha orden i sakene.

Vel. i uka som var hadde jeg en eiendomsmegler innom for å foreta en vurdering. Det er visst litt mindre høytidelig enn en verditakst, men nok for "Fru Banken". Og der setter sjokket inn. Verdien av mitt lille krypinn har visstnok omtrent doblet seg siden jeg kjøpte. Kan ikke tro noen ville kjøpe den for det beløpet, jeg hadde trodd at den kanskje hadde økt 2-300 000 i verdi, men ikke noe mer. Det har den visst.

Så jeg er visstnok "rik" - i allfall på papiret. (Så lenge jeg ikke har planer om å selge så er det nå bare et tall på et papir.) Men kjekt nok med tanke på å ha sikkerhet nok til å få fleksilån i allfall. Kommer uansett ikke til å låne meg til fant, men greit å ha den bufferen til bil- og båtkjøp. (Førstnevnte blir nok enda et par år til, tenker jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyrik Cata altså :sjarmor: . Så spennende med mulig båtkjøp da. Du tenkte jo på det forrige sommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrik Cata altså :sjarmor: . Så spennende med mulig båtkjøp da. Du tenkte jo på det forrige sommer også.

Ja, har tenkt på det i et par år, men i fjor hadde jeg ikke båtplass. Det har jeg nå :sjarmor: . Så da er det bare å hive seg i handlinga så jeg får begynne å trene. Måtte jo vente til jeg fant en båt jeg likte også, og nå har jeg kommet over en om burde passe meg bra. Ikke for dyr og ikke for stor. Da kan jeg koste på litt for å få det sånn som jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Båtplass låter rimelig småsexy. Like før jeg begynner å sikle her, men det får nok heller bli til neste år. Ser ikke helt når det skal bli tid til å flyte rundt, før til vinteren.

Har blitt lange dager, så jeg ble kjempemotivert av at det endelig var lørdag. - Helt til kalenderen kom og blandet seg i det... Ha en deilig ukeslutt. Kommer opp og vaker på søndag en gang, hvis jeg ikke er helt i koma da.

Håper det ordner seg med båt, for deg. Skjønner deg så godt. I mitt "forrige liv" måtte jeg av og til ta "Beffen" over byfjorden (Bergen), bare for å kjenne at underlaget leet litt på seg. Vasstinenser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Finne senga! Er på besøk hos mine foreldre og jammen var det nabofest oppi gata. Traff en gammel venninne (koselig) pluss masse folk som jeg ikke kjenner (eller kjente igjen), men som åpenbart kjente igjen meg. Litt småpinlig det siste der. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det travelt å ha fri også. I dag har jeg vært på handlerunde med min mor (mascara til meg, sko til henne), drukket kaffe ute med før nevnte mor og så vært og sett på båten som en kompis av meg nettopp har kjøpt.

Deretter ble det litt latskap i foreldreheimen før jeg ble "nedrent" av telefoner (OK, bare to samtaler, men til gjengjeld nokså langvarige). Og jeg har gått tur. Litt! Nå er et besøk et stykke unna her planlagt og muligens et annet treff også.

Må forresten le litt. Det er koselig å føle seg "savnet", dvs. i praksis at man blir husket. Møtte en tidligere kollega rent tilfeldig da jeg var ute på handlerunden. Det er 17 år siden jeg sluttet å jobbe her og flyttet utenbys og likevel spurte tidligere kollega "om jeg ikke hadde til hensikt å komme tilbake til dem". Selv om det ikke er helt bokstavelig ment, så er det koselig å få høre det likevel. Kan jo ikke ha gjort så mye galt da jeg jobbet her siden de fremdeles husker meg ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap er fint når man har fri. Og siden du blir etterspurt, har du nok gjort mer rett enn galt på den gamle arbeidsplassen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...