Cata Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #4101 Del Skrevet 22. mai 2010 Mangler Pinex, mangler massasjedusj, mangler Hurtigrute.... Au! Men spikermatte gjorde det nå i allfall ikke verre. Jeg har vært kjørbar i dag (dvs. i stand til å snu hodet såpass at det er forsvarlig å kjøre bil). Dermed kom jeg meg avsted til Storeby og fikk kjøpt skikkelig bunadspose så nå kan stæsjet pakkes vekk etter 17. Hm, konstaterer at sommeren er kommet, for det ble varm biltur. Min lille bil er såpass gammel at den ikke har aircondition. Kunne fått det, men ville blitt uforholdsmessig dyrt i forhold til resten av bilen den gang da. Nå er det jo mer eller mindre standardutstyr. I sådanne stunder angrer jeg litt på at jeg ikke spanderte "det lille (eh..ganske store) ekstra". Det ville trolig øket innbytteverdien en del - og ikke minst min komfort på denne tid av året. Nuvel. Sånn ble det ikke. Vurderer å tørke støvet av grillen i ettermiddag så må vel bort på super'n etterhvert å se om de har noe grillmat + litt grønt å slenge med. "Lørdagsselskapet mitt" er bortreist i helga så jeg må klare meg selv. Helt greit med komplett alenehelg faktisk, har PC, bok og turantrekk + en dag ekstra så jeg kanskje kan få ork til litt hudpleie. Sistnevnte skal ikke foregå på meg, men på turstøvlene. De skulle hatt en omgang med impregnering vet jeg. Og bilen må avpollenifiseres og avmåkedrittifiseres i løpet av helga, ser jeg. Den er blitt gul med hvite flekker. *urk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #4102 Del Skrevet 22. mai 2010 Ungdomsherberget jeg tenkte å overnatte på når jeg reiser på ferie ser ikke ut til å ha ledig enkeltrom. På nettsiden står det at de har, men det kommer ikke opp som valgmulighet når jeg prøver å bestille. Merkelig om det er fullt allerede, jeg reiser jo ikke akkurat i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mai 2010 #4103 Del Skrevet 23. mai 2010 Håper nakken din er bedre nå. Hurtigrute kan det kanskje være greit at du mangler sett i forhold til visse hissige virus som tydeligvis har bestemt seg for flere seilaser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #4104 Del Skrevet 23. mai 2010 Håper nakken din er bedre nå. Hurtigrute kan det kanskje være greit at du mangler sett i forhold til visse hissige virus som tydeligvis har bestemt seg for flere seilaser. Nakken krangler fremdeles, dessverre. Har for så vidt tenkt på det med "båtvirus" selv, men "min" båt har foreløpig ikke hatt noe virusutbrudd etter det jeg har fått med meg så forhåpentlig kommer det ikke noe heller. Men gudene må vite, sånn flaks som jeg pleier ha... Jobb i morgen. Ikke mye, bare en times tid, og så får vi se hva jeg finner på. Vurderer en kjøretur for å "lufte" bilen litt, men på den annen side så blir den vel bare støvet ned igjen da - og jeg vasket den i dag. Har gitt opp ungdomsherbergeovernatting når jeg iler på ferie. Fant et hotell som bare var hundrelappen dyrere, så det få bli den løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 23. mai 2010 #4105 Del Skrevet 23. mai 2010 Står det mellom hotel og vandrerhjem, er i hvertfall jeg villig til å strekke meg både en og fem hundrelapper. Ellers har jeg en forkjærlighet for campinghytter (med dusj og toalett i) hvis jeg bare skal daffe rundt for turen sin del, enten med muskelkraft eller motorisert. Men ofte dukker alternativer opp i andre enden av telefonen, som ikke vises på nettbookingen... Planlegger du bilferie, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #4106 Del Skrevet 24. mai 2010 Planlegger du bilferie, eller? Njasj.. sånn delvis. Skal besøke familien i langtvekkilandet og da er det greit å ha bil. Ikke bare "de gamle" som skal besøkes på en slik turné. Men de bor jo ikke akkurat i nabobyen så må ha minst en overnatting på ferden. Er også greit å reise pr. bil for da får jeg sjansen til å stikke innom venner som bor langs reiseruta og som jeg pga. avstander ikke møter så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. mai 2010 #4107 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei på du, der borte Sitter her i halvsøvne og venter på at natta skal komme så jeg kan krype under dyna. I mellomtiden må man ha noe å gjøre, ikke sant? Da er dagboksniking en grei syssel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #4108 Del Skrevet 24. mai 2010 Dagboksniking er veldig grei syssel ja. Du må gjøre mer sånt . Ikke at dagen i dag har vært stort å skrive hjem om. Jeg var innom jobb, bare for å oppdage at vi hadde klusset med kommunikasjonen så min kollega hadde alt vært innom. (Trodde det var "min" langhelg å jobbe i, jeg...) Så jeg dro lettet avgårde på tur siden alt så så greit ut, og var kommet 2,5 mil unna på snirklete veier, da de ringte:"Hjelp!?" Prøvde å telefondirigere (jada jeg fant meg en utkjørsel) men hjalp ikke, så det ble vendereis da jeg kom til første passende kryss. 4 mil dit og 4 mil hit. Pokker ta . Attpåtil viste det seg at hvis de bare hadde fulgt telefondirektivene mine så ville de ha fikset saken selv. For jeg hadde ca. 4 tastetrykk før ting var i orden igjen. Jeg er litt sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. mai 2010 #4109 Del Skrevet 26. mai 2010 Det kan være veldig vanskelig å følge en instruksjon har jeg erfart. Jeg har vært klar som krystall,mener jeg selv, og likevel blir noe feil. Kjedelig med en slik vendreise, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #4110 Del Skrevet 27. mai 2010 Skulderen som jeg fikk en strekk i i forrige uke nekter å gi seg. Det er ikke vanvittig vondt, men til gjengjeld temmelig irriterende. Føler jeg har prøvd alle lure triks nå: spikermatte, massasje, hvile, trening, svømming... Ingenting hjelper særlig mye. Smertestillende er ikke prøvd, men så vondt gjør det da heller ikke. Det er bare irriterende. Prøvde meg med trening i dag og selv om jeg kjenner jeg er litt støl ettersom det er en uke siden siste styrkeøkt, så har ikke det hjulpet på den pokkers strekken baki der. Er ellers noenlunde fornøyd med meg selv på jobb om dagen. Har fått i gang et par oppgaver som har plaget meg lenge. Det er en lettelse. Føler jeg har litt mer kontroll enn jeg har hatt på en stund. Håpløst når det dukker opp behov som man i utgangspunktet ikke hadde budsjettert med fordi det ikke var noe behov i budsjetteringsfasen , men klarte endelig å finne noen kr. på et budsjett som kan "omdøpes" litt - med sjefens velsignelse naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #4111 Del Skrevet 29. mai 2010 Dustekropp... Våknet halv fire i natt av at jeg begynte å blø neseblod??? Riktignok har jeg lett for å blø (en ansamling små blodkar som ligger veldig langt ut i slimhinna), men er da mange år siden jeg har blødd mens jeg sov :klø: . Kan ikke skjønne annet enn at jeg har klart det kunststykket å dra til meg selv midt på nesa mens jeg sov . Uansett, det stoppet fort (virker som om det er noe som bare må blø"tomt") så jeg la meg til å sove igjen og våknet stiv og støl, siden jeg programmerte meg selv til å ligge i ro slik at den siden av nesen som hadde blødd lå høyt. Veldressert Cata! Formiddagen har ellers gått med til å henge her, avbrutt av rydde- og rengjøringsrunder i heimen. Det begynte å flyte litt etter 17. maihelga og pinsehelga, men nå er det meste stappet inn i sine respektive hyller og skap og alle tilløp til hybelkaninoppdrett er jaget på dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 30. mai 2010 #4112 Del Skrevet 30. mai 2010 Å, hyller og skap! Ser meg rundt, og innser at jeg ennå er langt fra innbodd og møblert. Men det har vært lange dager/kvelder og det er så deilig når kroppen verker, og jeg gikk på kjøttet de siste tolv timene i går, å sitte med føttene i en kopp nytrukket kaffe, sippende til et varmt fotbad, mens en stirrer tomt og apatisk ut gjennom monitoren, og nedkjemper enhver nerveimpuls som så mye som hinter om husarbeid, eller annet som krever større aksjonsradius enn omlag en meter. Skulle egentlig bare skrive å skryte litt av hvor flink du er ... men så var det visst side tre i dagboka jeg hadde lest. Tror jeg muligens kan ha kommet i skade for å ha forstuet hjernen i natt. Men, jeg hadde heldigvis ikke så røffe tak i halmen, som hva enkelte andre (nevner ingen navn;) driver med i nattens hete. Her er midnattsolen et faktum. Vet ikke om den er det offisielt ennå, men sola var i alle fall på himmelen i 21-tiden igår, og mørkt blir det kunn bak nedrullede gardiner. Har derfor kommet i sommermodus der jeg våkner etter tre til fem timers søvn, lys våken. Men, etter noen maratondøgn, i bevegelse fra tidlig morgen til sein sein kveld, sov jeg ti timer i natt, og er rimelig sliten, men kjempefornøyd med hva som etterhvert vil finne veien opp i lønningsposen. Det er så deilig her nord! Jeg sier ikke at her er kjemisk fritt for drittsekker, men det er veldig langt mellom dem. Og de siste ukene har folk vært helt i sommerglisehumør. Tror jeg skal grave frem no spotify-reggae... Helgen kom seint, og i grevens tid. God sådann, Cata! Joa, du er flink! Det sitter bare langt inne å innrømme det, når behovet og motivasjonen for husarbeide er usynkronisert her. Kos deg, og ikke minst: unn deg en softis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4113 Del Skrevet 30. mai 2010 Kos deg, og ikke minst: unn deg en softis! Åh, softis... Men har nettopp kommet hjem etter tur, først stranda og deretter på en liten geocachejaktutflukt, så orker ikke bevege mitt legeme ut i den kolde vind nå når jeg er nydusja og emballert i særs ulekker joggebukse. Får trøste meg med stekt ørret, nypoteter og rømme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. mai 2010 #4114 Del Skrevet 30. mai 2010 Stekt ørret er bedre enn softis på alle mulig tenkelige måter, selv om is også er innmari godt! Jeg ble med det minnet om at jeg har en liter av ett eller annet slag i fryseren. Men først mat. Jeg er sulten, for jeg har også vært ute i skog og mark i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4115 Del Skrevet 30. mai 2010 Ikke på alle mulige måter, nei, mysan....Smaksløkene mine liker is mye bedre enn fisk. Men jeg skal prøve meg på å bli litt flinkere. Fra og med i morgen har jeg "brus-stopp" på ukedager. Som kjent er brus min store svakhet, så jeg er spent på hvordan det kommer til å gå. Har jo vært ganske flink og vært mer aktiv enn vanlig i flere måneder nå, så nå er tiden inne til å gjøre noen små endringer i kostholdsveien. Reduksjon av brusinntak utgjør hoveddelen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. mai 2010 #4116 Del Skrevet 30. mai 2010 Softis er godt, da. Men det er ikke tilgjengelig der jeg bor, og jeg gidder ikke kjøre til byen for å kjøpe is. Lager meg min egen "is", jeg med egg, vaniljekesam og frosne bær i rask runddans i bollen. Godt det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4117 Del Skrevet 30. mai 2010 Herremingud, jeg er i ferd med å bli senil. Nå har jeg hele helga vært overbevist om at jeg skal ha bil inn til service i morgen, men med ett var det noe som ikke føltes helt rett. Sjekket mail og ganske riktig - service er ikke før om en uke. Der kunne jeg fått skikkelig bomtur gitt. Må nemlig kjøre et par mil for å komme til verkstedet, og når jeg så må ta buss tilbake for å komme på jobb så sier det seg selv at det ikke er veldig lurt å levere bil når det ikke er nødvendig. Dette er piiiinlig. Jammen godt jeg fikk det for meg at jeg skulle dobbeltsjekke datoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #4118 Del Skrevet 3. juni 2010 Senil, men sprek - det skal jeg i allfall ha. Lurer på om jeg ikke har overdrevet en smule denne uka. Hadde litt dårlig samvittighet for dårlig treningsgen i noen uker nå så jeg startet friskt ut på mandag, med styrketrening. Tirsdag bestemt jeg meg for å teste pollensituasjonen og syklet på jobb. Det er ikke allverdens langt, men tar nå en 20 minutters tid hver vei. Så litt trim blir det jo. I går var jeg ute og seilte. Vel, vi ble litt mange ombord så jeg var nokså mye passasjer, men fikk i det minste frisk luft. Ville ikke blande meg for mye i jobbene til det faste mannskapet, spesielt ikke siden jeg ikke er særlig flink selv, men fikk nå halt litt i tauverk. Idag: trening igjen. Det tar jo helt av dette her. *minne seg selv om at man er stuegris* Kommer nok til å sykle til jobb i morgen også. Når jeg først kommer meg opp så er det jo en ganske frisk start på dagen. (Men gjett om jeg skal daffe når fredagskvelden kommer....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. juni 2010 #4119 Del Skrevet 3. juni 2010 Seiling og sykling - du verden. Bjørka har nå i hvert fall begynt å roe seg her, så det er faktisk deilig å være ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #4120 Del Skrevet 4. juni 2010 Ble ikke sykling og ikke daffing heller. Hadde glemt å stille alarmen på vekkeruret i morges så jeg våknet 20 min for sent til å sykle (men rakk fint jobben med bil). Men like greit egentlig, for jeg var rimelig støl etter gårsdagens trening. Hjemmesofadaffing røk da et par kolleger inviterte meg med for å smake på en whiskyflaske - dvs. ikke flaska, men innholdet. Siden jeg støtt og stadig klager over niks venner så syntes jeg liksom ikke jeg kunne takke nei. Det ble en liten skvett på meg (eneste brennevin jeg faktisk liker er whisky) og noe mer på dem. Da de begynte å bli litt for brisne så fant jeg det lurt å pakke sammen . Menn med litt for mye fluider innabords blir gjerne litt for glade i å diskutere, og som eneste dame er jeg sterkt i mindretall. Dessuten var jeg jo i utgangspunktet innstilt på hjemmekveld så jeg syntes det var helt greit å gå tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg